Het verhaal van Raven Prince (Nog geen officiële titel)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Danischrijft
Potlood
Beheer:

Het verhaal van Raven Prince (Nog geen officiële titel)

wo okt 31, 2018 9:36 am

Wat weten we van geesten? Spoken uit het verleden die mensen achtervolgen tot aan hun dood. Wat weten we van de demonen waar mensen mee strijden totdat er geen vechtlust in hen meer over is. De verdovende middelen die ze gebruiken om te ontsnappen aan de stemmen in hun hoofd. Bedwelmd, in een roes verkerend om zo hun zorgen voor even te vergeten, niet beseffende dat ze zich nu op een duister pad van zelfdestructie begeven. Voor een buitenstaander is het zware donkere gevoel wat boven hen hoofd hangt niet te begrijpen. Hoe vallen de nachtmerries van een ander te begrijpen? Zelfs voor hen die dezelfde dingen hebben meegemaakt is het moeilijk, want zelfs dan beleefd een ieder de dingen op zijn eigen manier.

Ook ik hou van een zachte roes. De lichte waas in mijn hoofd, veroorzaakt Door mijn marihuana gebruik. Ik hou van het feit Hoe het sommige deuren sluit en andere opent. Het beïnvloed mijn creativiteit. Laat het ene idee na het andere in elkaar overvloeien zoals verschillende waterstromingen elkaar opgaan.
Jong was ik, toen ik leerde Hoe een paar trekken van een joint de donkere gedachten in mij tot stilte dwongen. De stemmen die mij toefluisterden vanuit het donker. Gemeen en met dezelfde kilheid als het gevoel dat ze met zich meedroegen, lieten ze me twijfelen aan mijn eigen bestaan. Mijn thuissituatie deed daar niet veel beter aan.

Na een huwelijk van twintig jaar hadden ze er dan eindelijk een definitief punt achter gezet. Hoewel ik me alleen de nare ruzies die ze hadden kon herinneren, was het een afschuwelijke periode geweest. Het was een nare vechtscheiding geworden met mij als inzet. En terwijl mijn ouders bezig waren hun eigen geheimen vooral ook geheim te houden was er niemand geweest die zich had afgevraagd hoe ik me voelde onder dit alles.

Mijn naam is Raven Prince en dit is mijn verhaal
Danischrijft
Potlood
Beheer:

Re: Het verhaal van Raven Prince (Nog geen officiële titel)

wo okt 31, 2018 9:58 am

Hoofdstuk 1.

Stil bleef ik bij de voordeur staan. De verhitte woorden van een boze man en vrouw ontsnapten door het openstaande keukenraam. Hoewel ik er nu toch onderhand aan gewend moest zijn, maakte hun gebekvecht me nog steeds misselijk. Het was mijn moeder die mijn vader van allerlei dingen beschuldigde waarop hij als reactie boos reageerde. Hoe kon hij weten dat hij niet de enige was die iedere dag haar priemende vinger onder zijn neus kreeg? Hoe kon hij het weten dat ik precies dezelfde behandeling ontving? Ik zei er immers niets over. De interesse om de veroorzaker van nog meer problemen tussen hen te zijn, ontbrak mij.
'Misschien moet je maar gaan dan.'
'Als je me nu wegstuurt Regina, dan kom ik ook niet meer terug.'
Deze twee zinnen waren het einde geworden van dat wat ik kende, en ondanks dat het nooit echt een stabiele basis was geweest voelde het toch alsof de wereld onder mijn voeten instortte. Met mijn rug duwde ik mezelf tegen de stenen buitenmuur. De voordeur ging met een ruk open. Met grote passen stormde mijn vader het huis uit. In zijn hand de sporttas die hij normaal gebruikte voor zijn wekelijkse sportschoolbezoekjes. Hij had me niet eens zien staan. Dat pijnlijke besef had even de tijd nodig om in te zinken.

Terwijl ik toekeek Hoe mijn vader de auto startte voegde mijn moeder zich naast me. Haar helderblauwe ogen stonden net zo kil als de hemel op een koude winterdag. Het vertrek van mijn vader leek haar niet veel te doen.
'Het is over nu Raven,' ze legde haar hand op mijn schouder.
Ik begreep niet goed wat ze ermee wilde zeggen, maar ernaar vragen durfde ik ook niet. Bang voor het antwoord dat ik zou krijgen. Mijn moeder was niet het type vriendelijk en warm, die koekjes voor je bakte. Niet het type die lekker met je ging zitten, de dag doorspreken onder het genot van een kopje thee. Dat was iets wat anderen deden.
Eigenlijk kon ik haar niet eens gemeen noemen. Ze deed gewoon datgene waar ze het beste in was en dat was mij vooral negeren. Gewoonlijk deden we ieder ons eigen ding. In feite denk ik dat ik een hechtere band had met de huishoudster dan met mijn eigen moeder.
Cathalena Juarez was al in dienst van mijn ouders sinds ik me kon herinneren. Zij was degene met wie ik melk en koekjes nuttigde en mijn verhalen over school deelde.
Hartelijk en zonder klagen had ze zich over mij ontfermd. En mijn moeder had de verantwoordelijkheid voor mij maar al te graag afgestaan. Vele van de ruzies tussen mijn ouders waren vooral daarover gegaan. Zonder nog wat te zeggen draaide mijn moeder en liep naar binnen. Fronsend keek ik haar na.

Het was een paar dagen later, toen ik rustig op mijn bed naar muziek lag te luisteren. Ineens zwaaide mijn slaapkamerdeur open. Mijn moeder kwam binnengestormd.
'Raven begin je spullen te pakken?'
Verbaasd staarde ik haar aan. 'Waarom?'
'Omdat we gaan verhuizen. Daarom.'
'Maar... wat?' Geschokt Door haar onverwachte nieuwtje draaide ik de volumeknop van mijn stereo naar beneden.
Wanneer had ze dit besloten en vooral waarom? Ons leven was hier. Onze vrienden, mijn school. En nu wilde ze zomaar alles achter zich laten.
Mama haalde haar schouders op. 'Raven, kijk me niet zo aan. De wereld vergaat niet.'
'Uw wereld vergaat niet bedoeld u.'
Ik hoorde Hoe een zucht aan haar lippen ontsnapte, wat betekende dat ze haar geduld met me begon te verliezen.
'Stel je toch niet zo aan. Het is maar een verhuizing, niet een executie.'
Het brave meisje in mij weerhield me ervan om er nog iets over te zeggen. Blijkbaar was de verhuizing al een feit en als Regina Prince iets in haar hoofd had was het onmogelijk om haar daarvan af te brengen.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

wo okt 31, 2018 1:45 pm

Goed geschreven,fijn om te lezen. Chapeau !
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Danischrijft
Potlood
Beheer:

di nov 06, 2018 11:24 am

Libelle schreef:Goed geschreven,fijn om te lezen. Chapeau
Dankjewel, ik probeer iedere week een stukje te posten. In het begin zul je nog niet veel van het fantasie wereldje lezen, maar beetje bij beetje gaat dat komen.

Ik liep achter mijn moeder aan door de hal de trap af.
'Waar is papa eigenlijk?'
Ze hield haar hand op, proberend me zo af te kappen, maar het ging ook over mijn leven. En dat hield in dat ze me beiden toch antwoorden schuldig waren.
'Mam?'
'Raven, alsjeblieft. Ik heb al hoofdpijn,' ze draaide zich half naar me om. 'Ga inpakken. En mocht je vragen hebben, Cathalena komt je helpen.'
Met die woorden was het gesprek beëindigd. Ik zuchtte protesterend. Als het de bedoeling was dat we met zijn tweeën verder moesten gaan, moest ze toch echt wel leren om met me te communiceren.
Mijn vader had het zo vaak geroepen. 'Met jou valt niet te praten Regina!'
En ondanks dat ze dat stellig probeerde te ontkennen, toonde ze wederom dat mijn vader gelijk had. Confrontaties en moeilijke gesprekken waren niet haar sterkste kant.
Stampvoetend vertrok ik naar mijn kamer. Met een plof liet ik me op bed vallen. Snel wierp ik een blik op mijn telefoon, hopende dat mijn vader ondertussen al had geprobeerd contact met me op te nemen. Die hoop werd meteen weer de grond in ingeboord. Nog steeds geen teken van leven. Alsof hij mijn bestaan compleet vergeten was.

'Bel hem dan,' Cathalena kwam gewapend met kartonnen dozen mijn kamer ingelopen.
Ik haalde mijn schouders op. 'En wat moet ik zeggen dan?'
'Wat je voelt lieverd. Gewoon precies wat je voelt.'
'Wat ik voel?' zou mijn vader wel oor hebben voor wat ik te zeggen had? Zou hij wel willen luisteren en antwoorden voor me hebben?
Cathalena verdween in de inloopkast. Stilletjes staarde ik naar de telefoon, net zolang tot ik het niet meer kon weerstaan en uiteindelijk mijn vaders nummer draaide.
Voicemail! Mijn hart voelde zwaar, terwijl ik luisterde naar zijn opgenomen stem die me vroeg een bericht achter te laten. Even twijfelde ik. Moest ik hem vertellen over de plotselinge verhuizing? Zou het überhaupt zin hebben? Of zou ik mezelf dan opnieuw valse hoop verschaffen om vervolgens wederom teleurgesteld te worden?
Menselijke beloftes hadden sowieso al nooit veel waarde, maar die van mijn ouders al helemaal niet. Als kind al waren hun beloftes niets meer geweest dan afleidingstechnieken om mij mijn mond te laten houden. Met mijn hoofd neergekomen voegde ik me bij Cathalena. Onderzoekend nam ze me op.
'Ik weet niet waarom je ouders doen wat ze doen,' stapeltje voor stapeltje pakte ze mijn kleding in de kartonnen dozen.
Mijn ogen bleven op de kast hangen die steeds leger raakte. Het was een raar gevoel. Heel mijn leven weggestopt in een paar dozen. En daar stond ik dan. Niet wetende welke richting mijn leven zou nemen.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

di nov 06, 2018 2:42 pm

Boeiend
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
nurias
Columnist
Beheer:

wo nov 07, 2018 8:57 am

Goed geschreven
Supersonic scorer
Vulpen
Beheer:

vr nov 09, 2018 7:20 am

Mooi geschreven. Ik ben benieuwd wat er komen gaat. :)
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr nov 09, 2018 8:11 am

Goed begin van je verhaal!
Ik vind dat je de emoties van de diverse personages goed onder woorden brengt. Je voelt gewoon dat de druk zich langzaam opbouwt en ergens zal ontploffen waardoor Regina iets gaat doen of iets zal meemaken wat haar hele leven op zijn kop zet.

Schrijf ze!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Danischrijft
Potlood
Beheer:

vr feb 08, 2019 2:25 pm

Ik gooi dit verhaal even helemaal om. Heb al een tijdje niets geplaatst, maar heb zoveel ideeën dat mijn hoofd overstroomd.

De titel wordt overigens 'Verloren & gevonden'
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo feb 13, 2019 6:12 pm

Oké, heb je al een idee hoe je het gaat veranderen? :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Fantasie”