Bij welk subforum kan ik mijn verhaal het beste plaatsen?

Voor al u vragen en opmerkingen
glenovic
Pen
Beheer:

Bij welk subforum kan ik mijn verhaal het beste plaatsen?

vr aug 09, 2019 7:14 pm

Ik wil binnenkort beginnen met stukjes plaatsen van het verhaal waar ik nu aan werk. Echter zoals uit de vraag in de titel blijkt weet ik niet precies in welk subforum ik dit verhaal het beste kan plaatsen. Het volgt namelijk een personage in deze (onze) tijd. Het verhaal is echter doorspekt met verwijzingen naar de geschiedenis en de hoofd verhaallijn wordt af en toe onderbroken door een historisch subplot wat van invloed is op de hoofd verhaallijn. Ik denk niet dat het verhaal geschaard kan worden onder een historische roman ondanks dat er veel vanuit de geschiedenis gebruikt zal worden. Er zit echter ook een laag fantasie in. Dus lang verhaal kort waar kan ik mijn verhaal het beste plaatsen? Historisch / Fantasie of Thriller?

Als je niets van mijn verhaalbeschrijving snapt begrijp ik dat maar ik wil nog zo min mogelijk prijs geven.
AnnettaCesahri
Potlood
Beheer:

Re: Bij welk subforum kan ik mijn verhaal het beste plaatsen?

vr aug 09, 2019 8:22 pm

Ik zou zeggen: fantasie.
Ik ben heel benieuwd naar je verhaal
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo aug 11, 2019 12:23 pm

Ik denk ook aan fantasie. Al zou het ook historisch kunnen zijn als er slechts een klein beetje fantasie inzit.
Lijkt het een beetje op Outlander qua historie en fantasie? Want ik denk dat je die boeken eerder bij de romans ziet staan dan bij de fantasy boeken. Het hangt natuurlijk ook een beetje van de fantasie af die je gebruikt. Als er echte heksen en kabouters inzitten of er komen aliens aan te pas, dan zou ik het niet snel bij de historische verhalen zetten.
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
glenovic
Pen
Beheer:

zo aug 11, 2019 1:14 pm

Mijn hoofdpersonage moet twee personages beschermen terwijl het personage ook in een race tegen de klok een reeks moorden moet zien te stoppen. Iedere moord heeft te maken met iets wat in een ver verleden is gebeurd. De lezer krijgt fragmenten te zien van dit verleden maar de hoofdpersonages hebben hier geen weet van. Die zijn slechts bezig met te overleven maar om de vijand, om het zo maar even te zeggen, moeten ook zij in het verleden duiken.
Het is dus niet echt vergelijkbaar met Outlander dat personages in de tijd reizen of er terecht komen. Bij mij zijn het twee aparte tijdlijnen die elkaar wel door elkaar beïnvloed worden.
Ik denk dat ik anders wel begin met plaatsen in het subforum Historisch en als iemand op een gegeven moment denkt dat het verhaal beter ergens anders past dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het meedenken!
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo aug 11, 2019 3:00 pm

Als het de tijdlijnen zijn die je lezer ziet, is het niet echt fantasie lijkt me. Er zit niks bovennatuurlijks in? Dan is het zeker Historie :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Vragen & Feedback”