Lengte one-shots

Voor al u vragen en opmerkingen
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

Lengte one-shots

wo okt 18, 2017 2:37 pm

Hoihoi, ik had een vraagje over de lengte van verhalen die in de map One-shots geplaats kunnen worden. Wat is precies het maximum voor aantal woorden voor de korte verhalen?
Ik zit namelijk een beetje in een spagaat. :roll: Heb laatst een verhaal geschreven dat ik zelf onder de korte verhalen zou rekenen. Het is echter wel ongeveer 6.000 woorden. Vanwege de aard van het verhaal (het is een speech), zou ik denken dat het thuishoort in de one-shots. Maar ik heb zo'n vermoeden dat 6.000 woorden wat te lang is. Ik zou het me ook niet echt kunnen voorstellen in de map "Fantasie", want het is een toespraak die aan één stuk door gaat, zonder hoofdstukken ofzo.
Kort gezegd: ik vraag me af wat de regels/de verwachtingen omtrent de lengte van de one-shots zijn! :D
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
nurias
Columnist
Beheer:

Re: Lengte one-shots

wo okt 18, 2017 3:05 pm

Ben ook wel benieuwt :)
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo okt 18, 2017 6:30 pm

Dat is een goeie vraag, haha :D Ik heb eens, langgeleden, dit lijstje gevonden met richtlijnen qua woordenaantal per type verhaal:
flash fiction: <= 1000 words (snel verhaal?)
short story: < 7500 words (kort verhaal)
novelette: 7500 - 17,500 words (volgens mij zo'n tussendeel in een serie)
novela: 17,500 - 40,000 words (dun boek)
novel: 40,000+ words ("echt" boek)

Dat zou betekenen dat jouw verhaal dus onder de one-shots valt.
Ik zou het dan wel in een paar stukjes plaatsen, anders schrikt het iedereen af om zo'n lange internetlap aan tekst te lezen. Maar behalve dat gewoon lekker bij de one-shots plaatsen en een icoontje geven! :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

do okt 19, 2017 7:27 am

Oké Maaike, bedankt voor de opheldering! :)
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.

Terug naar “Vragen & Feedback”