Kaarten

Voor al u vragen en opmerkingen
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

Kaarten

ma okt 09, 2017 3:40 pm

Vraagje. Maakt er iemand hier wel eens kaarten voor zijn/haar verhalen?
Aangezien ik fantasy schrijf, maak ik best regelmatig een kaart voor mijn wereld. Ik vind dat een van de leukste dingen die er is, en steek er ook vaak best veel tijd en moeite in. Altijd als ik een kaart tegenkom in een fantasyboek, maakt mijn hart een (figuurlijk) sprongetje. :D
Nu vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die dit doen, kaarten maken? Als dat zo is, is het misschien wel leuk om die hier te delen!
Ik zal alvast beginnen:

http://nl.avonturen-van-cay.wikia.com/wiki/Camria
http://nl.avonturen-van-cay.wikia.com/wiki/Westlanden
Laatst gewijzigd door JochemCommissaris op ma okt 09, 2017 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Kaarten

ma okt 09, 2017 5:30 pm

Ik heb het voor één verhaal gedaan, maar het is knap lastig om wat je in je hoofd hebt goed uit te tekenen, haha.

Die van jou zijn mooi! Heb je die met de hand of met een programma gemaakt?
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 09, 2017 5:35 pm

Ik heb ze met Photoshop gemaakt! Gewoon een plaatje van internet gehaald om te gebruiken als achtergrond (de textuur), en daarna met lagen gewerkt.
Gaat best veel tijd in zitten, zeker als je ze een beetje mooi wil maken. Maar ik ben er erg trots op!

Overigens zie ik net dat de linkjes in het vorige bericht je doorsturen naar afbeeldingen die een beetje klein zijn. Ik zal ze aanpassen naar een link naar het artikel waar die afbeelding in staat. Dan klik je gewoon op het plaatje en je krijgt een grotere versie. :D
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

ma okt 09, 2017 7:17 pm

Jaa, dat ziet er beter uit! Ik dacht het aan m'n mobiel lag dat ik niet kon inzoomen :P
Knap hoor :D
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 09, 2017 7:36 pm

Wow, Jochem, jij hebt een hele webpagina vol info over je wereld x) . Ik ben allang blij als ik in mijn kamer nog alle papieren en schriften vind die info over mijn wereld bevatten :lol: .
Deze heb ik op kalkpapier getekend (twee lagen, één met het land zelf, één met de namen van de dorpen/steden/gebergtes etc. : viewtopic.php?f=13&t=122&start=30 Moest hij je niet naar de juiste pagina sturen, het is op de vierde. Ik weet niet goed meer hoe ik hem geüpload heb, vandaar dat ik je naar dat bericht stuur O.o .
A reader lives a thousand lives before he dies.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

di okt 10, 2017 5:29 am

Dat is ook een vette kaart, Nayalina!
En die site met informatie over mijn wereld bevat zeg maar meer dan 1.000 artikelen... :roll: Heb er al veel te veel tijd aan besteed, maar het is het waard!

Terug naar “Vragen & Feedback”