Afbeeldingen uploaden

Voor al u vragen en opmerkingen
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Afbeeldingen uploaden

za okt 07, 2017 2:36 pm

Ik ben bezig met mijn verhaal Gwendoline Coin en daar wil ik ook een paar afbeeldingen, die ik zelf heb gemaakt/ bewerkt voor gebruiken. Ik heb het over dingen op perkament. Zoals brieven, huiswerk opdrachten en roosters. Hoe kan ik die dingen in mijn verhaal verwerken.
Zet je dromen op papier.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

Re: Afbeeldingen uploaden

za okt 07, 2017 5:02 pm

Ik heb het even gecheckt, en het is inderdaad mogelijk om een afbeelding in te voegen.
Als je je verhaal aan het bewerken bent, zie je tussen de onderwerpbalk en het stuk voor de tekst, een rij met bewerkingsmogelijkheden. Dingen zoals B (dikgedrukt), I (schuingedrukt), u (onderstreept en Quote (om verhalen of reacties mee te citeren).
In die rij staat ook Img. Als je daarop klikt, zal er bij het geselecteerde stuk tekst het volgende verschijnen: img /img. Daar staan dan nog haken, dus [ en ], omheen. Dan moet je een spatie tussen de ] en de [ zetten. In de lege ruimte plak je dan de url van de afbeelding. Als je bijvoorbeeld een plaatje van Google hebt, moet je dus eerst op de afbeelding klikken en vervolgens "Afbeelding bekijken" aanklikken. Dan krijg je een pagina met alleen de afbeelding erop. Als je de url (de tekst in de balk boven de afbeelding) dan kopieert en tussen img en /img plakt, verschijnt de afbeelding in de tekst.
Jammer genoeg is de afbeelding niet echt groot, en kan je hem ook niet van positie of grootte veranderen. Dat is dan weer een nadeeltje.
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

zo okt 08, 2017 8:49 am

@JochemCommissaris de afbeeldingen staan niet op internet maar op mijn computer. Hoe doe ik het dan.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo okt 08, 2017 10:42 am

Je kunt afbeeldingen via verschillende sites uploaden, zodat je een link van de afbeelding krijgt. Zoals tinypic en mupload. Ik gebruik het zelf zelden, dus ik kan niet zeggen welke prettiger werkt.
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

zo okt 08, 2017 12:45 pm

Bedankt @Maaike mupoad werkt het beste, ik ben erg bij dat ik het nu kan gebruiken. Naar mijn gevoel geeft dit mijn verhaal een beetje extra's. maar dat mogen mijn lezers zelf beoordelen.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo okt 08, 2017 1:05 pm

Graag gedaan!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Vragen & Feedback”