de Onhandige

Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

de Onhandige

wo dec 13, 2017 1:32 pm

Ohw... Dit is absoluut niet mijn normale schrijfstijl x) . Idk wat er gebeurd is. Plus het is veeeeeeel korter dan normaal O.o .

Ik was zoals jij, weet je. Een avonturier. Een huurling. Nu houd ik mij al enkele jaren stil, hier in mijn geboortedorp. Ik woon tegenover de herberg waar je logeert en zag hoe je enkele dagen geleden als een verzopen kat de gelagkamer in stormde en daarbij bijna over de drempel struikelde. Net zoals jij hebt gezien dat de littekens op mijn handen die van een zwaardvechter zijn en dat ik elke dag naar deze plek kom. Je wilde weten waarom? Welnu, ik zal het je vertellen.

Ze waren met zes, zes goede vrienden die er altijd samen op uit trokken. Hun echte namen zal ik je niet vertellen, maar onder elkaar gebruikten ze toepasselijke bijnamen: de Slimme, de Moedige, de Verlegene, de Stille, de Onhandige en de Ongeduldige. Als kinderen maakten ze een belofte, een belofte om altijd samen te blijven en ontelbare avonturen te beleven. Nadat ze allemaal hun vijftiende lente hadden gevierd, was het eindelijk zover: plannen werden omgezet in daden.
De eerste die afviel, was de Verlegene. Het avontuur was haar te groot en zij voelde zich te klein. Vijf gingen er door, één bleef er achter.
Een jaar nadat zij hun training waren gestart, kregen zij het bericht dat de Verlegene in handen van enkele bandieten was gevallen. De Moedige, zelfzeker door het vele oefenen, ging terug naar het dorp in een poging de Verlegene en de misdadigers op te sporen. Hij is in het woud verdwenen en er nooit meer uit gekomen. Toen waren er nog vier.
De overige vijf jaar van hun training maakten zij zonder problemen af en na hun eindtest verzamelden zij zich in een herberg in een grote stad. De Ongeduldige wilde meteen een missie aannemen, de anderen wachtten liever af en wilden de stad verkennen. Uiteindelijk vond de Ongeduldige een opdracht die slechts drie dagen zou duren en ze gingen tijdelijk uit elkaar. De missie bleek een val, de opdrachtgever een verrader; tijdelijk werd altijd. Drie waren er nog over.
Seizoenen kabbelden voorbij en het verdriet vervaagde. Een missie had hen in de winter naar de noordelijke wouden gebracht en een dikke laag sneeuw had hen in een jagershut gejaagd. De Stille werd steeds stiller en bleef steeds langer in bed, om er op een dag niet meer uit te komen. Een ziekte had hem geveld, maar nooit had hij iets laten blijken. Slechts twee keerden er terug.
Zodra het zomer was, trokken zij naar pas ontdekte ruïnes, in het zuiden van het land. Verraderlijke moerassen lagen op hun weg en de Slimme leidde hen met kaart en kompas. Hij keek naar het zuiden en niet naar zijn voeten; en de grond slokte hem op als een hongerig beest. Van de zes was er nog één.

Of ik dit verzonnen heb? Nee! Tel, jongeman. Hoeveel graven zie je? Volgens mij zijn het er vijf. Eén voor elk lid van de zes dat gestorven is. Eén voor elke vriend die ik verloren heb. Dit zijn mijn vrienden die jij mij elke dag ziet bezoeken. Nee, dit verhaal is niet verzonnen. Want ik ben de enige overlevende. Ik ben de Onhandige.
Laatst gewijzigd door Nayalina Nashan op vr dec 29, 2017 4:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
A reader lives a thousand lives before he dies.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

Re: de Onhandige

wo dec 13, 2017 2:43 pm

Je hebt nog alle tijd dus als je wat wil toevoegen en veranderen kan dat volgens mij nog best, al vind ik een geringe lengte van het verhaal geen bezwaar, mijn verhaal is ook kort.
Leuk idee die karaktereigenschappen.
Laatst gewijzigd door Libelle op vr dec 15, 2017 2:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Sive Hiolair
Balpen
Beheer:

do dec 14, 2017 9:58 am

Hey, tof verhaal. Dat het kort is wil niet zeggen dat het slecht is. Ik vind het wel iets hebben. Kort maar krachtig. hehe, en ik vind het ook wel tof dat de onhandige overleeft en dat de anderen eigenlijk overlijden door hun kenmerkende eigenschap.

Het is altijd moeilijk om iets van een tip te geven, maar misschien dit: Eerst begin je in de ik vorm en dan vraagt de persoon wil je mijn verhaal weten. Dan vertelt hij het verhaal in de ze vorm. Zou het niet logischer zijn dat hij in de wij vorm vertelt, aangezien hij dit vertelt over zichzelf en zijn vrienden?

Het is een persoonlijke keus, doet er maar mee wat je wilt.
Al doende leert men.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

vr dec 15, 2017 7:58 pm

Tnx, Libelle, Sive!
Hehehe, niet dat ikzelf het slecht vond, maar het is zo'n beetje tegengesteld aan alles wat ik tot nu geschreven heb xD . En het was min of meer de bedoeling dat de ik-persoon ht eerst zou vertellen alsof hij er niet bij was, om dan later te zeggen dat hijzelf de Onhandige was :) , vandaar. Maar ik zie wat je bedoelt.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

vr jan 05, 2018 10:26 am

Ik vond het persoonlijk ee heel mooi en interesant verhaal. Hoewel hij wel kort was kon ik emotie van de verteller goed voelen.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo jan 21, 2018 2:31 pm

Het is inderdaad heel kort, maar er staat geen woord teveel in ;) Ik vind het heel mooi geschreven. Je kunt de avonturen van de zes tussen de regels doorlezen, dus je hebt genoeg met weinig woorden gezegd. Knap hoor :D Beviel deze nieuwe ongekende schrijfstijl je?
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

ma jan 22, 2018 1:19 pm

Dankjewel Kattenmeisje!

@Maaike Haha, eerlijk, het is niet helemaal "nieuw", maar deze schrijfstijl gebruikte ik normaal gezien enkel in mijn (meestal heel korte en niet op dit forum geposte) Engelse krabbels. In het Engels gaat kort en bondig schrijven me beter af dan in het Nederlands :roll: . Het is de eerste keer dat het me lukte om in het Nederlands deze stijl te gebruiken en dan een deftig verhaaltje uit te komen ook x) . Thx!!

Terug naar “Gesloten: We waren met zes”