De zesvoudige eenheid.

Libelle
Kroontjespen
Beheer:

De zesvoudige eenheid.

zo nov 26, 2017 1:46 pm

Tessa rekt zich uit, haar ogen knipperen vanwege het zonlicht, dat door een kier van de gordijnen heen valt. Marie springt op bed en likt haar in het gezicht, bah nu even niet, ze duwt de teckel van haar af. Marie gaat in de speelhouding staan en kijkt haar uitdagend aan. Dit is altijd een heerlijk begin van de dag stoeien met haar Marie. Ze rekt zich uit en kleedt zich aan, echt een dag om er op uit te trekken, dus pakt ze haar wandelkleren uit de kast, kleedt zich aan en smeert wat extra boterhammen om mee te nemen, pakt haar rugzak en vult een veldfles met water, nog even een bakje joghurt met muesli en ze is helemaal klaar voor een lange wandeling met Marie. Vanuit huis is het 10 minuten lopen naar het buitengebied en ze besluit om via een zandpad naar een meertje 4 km verderop te lopen. Marie springt met alle vier haar korte pootjes omhoog en bijt speels in haar riem. Tessa lacht, “heb je er ook zo’n zin in Marie” ze antwoord kwispelend. Na een uur komen ze bij het meer aan, het is er doodstil, ze zijn de enige.
Tessa gaat in het gras aan de waterkant liggen en kijkt geboeid naar een krekeltje niet ver bij haar vandaan, als kind fascineerde insecten haar enorm, thuis had ze een aquarium en hield daar waterinsecten in, die ze zag opgroeien van wants, naar het volwassen stadium, van juffer, watertor of libelle.
Als gehypnotiseerd staart ze naar het beestje alles om haar heen lijkt te vervagen er is alleen nog maar zij en de krekel.

Het gras om haar heen lijkt opeens hemelshoog boven haar uit te steken, of zij is opeens gekrompen?
Een gigantisch groot groen wezen met met 2 lange dunne gebogen achterpoten en twee korte voorpoten kijkt haar aan. Het wezen probeert een vriendelijke uitdrukking op zijn gezicht te toveren.
“Ach, komt u toch wat dichterbij, we hebben nog geen kennisgemaakt, het converseert zo lastig van zo’n afstand”, zegt het wezen”.
Tessa nadert schoorvoetend, ze herkent in de blik van het dier een bepaalde gretigheid die haar ongerust stemt.
“Nou, nou dat is ook niet al te enthousiast, he mevrouw”, ik heb honger en u bestaat uit zes onderdelen waarvan u er best 1 kunt missen, het groeit tenslotte toch weer aan nietwaar”?
Tessa kijkt of ze niet iets ziet waarmee ze haar belager aan kan vallen, maar er is niets en ze besluit tijd te rekken, haalt een paar keer diep adem, recht haar schouders en zegt: “Hoezo zes?“
”Nou, boven hebt u iets ronds met haar, daaronder zitten 2 voorpoten, dan volgt er een recht breder stuk en tenslotte hebben we de 2 achterpoten waar u, hoe is het in godsnaam mogelijk. op staat, die zal ik dan ook ongemoeit laten, het loopt anders zo moeilijk, maar 1 van uw voorpoten is toch geen bezwaar?”.
Tegelijkertijd springt het dier richting haar rechterarm. Tessa voelt een stekende pijn en schreeuwt het uit. Ze schiet overeind, naast haar zit Marie, die haar in haar gezicht likt, ze slaat haar armen om haar hond en zegt: “Kom Marie, we eten samen wat en dan, op naar huis”. Ze zucht diep, langzaam trekt de angst uit haar lijf weg, ongeschonden en als zesvoudige eenheid stapt ze huiswaards.
Laatst gewijzigd door Libelle op di nov 28, 2017 7:36 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

Re: De zesvoudige eenheid.

zo nov 26, 2017 1:47 pm

Tja, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, er borrelde opeens een verhaal naar boven.
nurias
Columnist
Beheer:

di nov 28, 2017 3:03 pm

Leuk bedacht verhaal Libelle

Her en der een foutje maar zeker niet te veel. Zal wel elke keer als iemand iets zegt een nieuwe regel pakken. Zo hou je overzicht wie wat zegt.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

wo nov 29, 2017 8:49 am

Interesant verhaal, moest het wel twee keer lezen voordat ik hem helemaal begreep, dat ze droomde. Goed verhaal voor de rest.
Zet je dromen op papier.
Sive Hiolair
Balpen
Beheer:

wo jan 03, 2018 10:38 am

Mooi geschreven. Je originele aanpak op de opdracht vind ik heel leuk.
Al doende leert men.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

wo jan 03, 2018 3:41 pm

Bedankt voor je reactie Sive, kunnen we van jou ook iets verwachten, of laat je het gebeuren deze keer aan je voorbij gaan.
Sive Hiolair
Balpen
Beheer:

do jan 04, 2018 9:12 am

Normaal gezien zou ik deze keer overslaan, maar ik had een rustig momentje en er is plots toch een verhaal uit gekomen. Enkel nog herlezen en een 150 woorden schrappen zodat ik aan het limiet kom. :p
Al doende leert men.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

do jan 11, 2018 2:00 pm

Marie springt op bed en likt haar in het gezicht, bah nu even niet, ze duwt de teckel van haar af.
Als je gedachten in je tekst gebruikt, kan je het misschien schuin zetten, dan weet de lezer dat er een gedachte aan zit te komen :) .
ze zijn de enige
Ik geloof dat het "enigen" moet zijn, omdat ze wel met twee zijn, meervoud dus.
Een gigantisch groot groen wezen met met 2 lange dunne gebogen achterpoten en twee korte voorpoten kijkt haar aan.
Uh-uhm, vriendelijk gezicht of niet, ik zou geloof ik toch gaan lopen :o :lol: .
Idd originele aanpak op het thema, er is er geen één meer "over", maar de zes delen (die ze gelukkig nog allemaal heeft xD) zijn die één! Also, de manier waarop het insect haar omschrijft is hilarisch :lol:.
A reader lives a thousand lives before he dies.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

za jan 13, 2018 8:41 pm

Bedankt voor je reactie en de tip een gedachte schuin schrijven, probleem vind ik de opmaak, voordat ik alles vet of koptekst groot ingevuld ben ik een tijdje verder, om maar niet te spreken van schuine letters.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo jan 21, 2018 2:28 pm

Leuk verhaal, Libelle! Vooral omdat het een heel andere insteek is bij de opdracht dan de andere verhalen :) Goed geschreven!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Gesloten: We waren met zes”