Resources for writers

Vind hier handige sites die je kunnen helpen met schrijven!
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Resources for writers

zo dec 18, 2016 6:39 pm

Hier vind je tips en tricks tijdens de verschillende schrijfstadia. Ze zijn in het Engels. Ik ben er verschillende checklists tegengekomen je verder op weg kunnen helpen bijvoorbeeld dialogen of de herschrijfronde. ;)

Resources for writers
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Tijgerlelie
Potlood
Beheer:

Re: Resources for writers

di jan 03, 2017 9:37 pm

De website die ik niet genoeg kan aanraden is http://www.prowritingaid.com.

Hoewel de website in het Engels is, kan je ook prima Nederlandse teksten in hun analyses gooien. Je kunt dan bijvoorbeeld kijken of je genoeg varieert in zinslengte (sentence), bepaalde woorden en/of woordcombinaties (all repeats en overused) veel herhaalt en of je leestekens consequent gebruikt. Uiteraard is in het Nederlands de spellings- en grammaticacontrole niet van toepassing, maar dit kan word ook redelijk ondervangen.

Voor de eerste 500 woorden van een tekst is dit altijd gratis, je moet je tegenwoordig wel registreren maar voor zover ik heb ervaren daarna geen spam o.i.d.. Kunt natuurlijk altijd een junk account gebruiken :P In ieder geval, een bijzonder goed hulpmiddel!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Resources for writers

di feb 14, 2017 3:23 pm

Ik ben toevallig ook op nog wat gestuit ^^ . Het is eigenlijk bedoeld voor het maken van strips/comics/manga's, maar wat er in staat in verband met dialoog en personages geldt natuurlijk ook in proza. Wel allemaal in het Engels, en niet altijd in beginners-Engels. De voorbeelden gelukkig wel ;) .
https://tapastic.com/episode/599777
Mocht de link niet werken, stuur dan maar een berichtje! Het kan zijn dat ik eerst moet uitloggen om een link te hebben die iedereen kan gebruiken. (Zonder account kan je ook op de site rondneuzen, hoor :) ).
A reader lives a thousand lives before he dies.

Terug naar “Handige links”