Chatbox

Hier kun je lekker chatten met elkaar
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Chatbox

wo jan 18, 2017 12:37 pm

Haha, inderdaad! Maar het valt me sowieso op dat zulk soort platformen vaak richting fantasie gaan. Misschien omdat er weinig andere plekken zijn? Meeste events zijn toch meer voor romans, thrillers of non-fictie. Idem voor schrijfwedstrijden. Dus dan val je altijd net buiten de boot. Hier gelukkig niet!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

wo jan 18, 2017 3:27 pm

@Nurias
Eh, ik heb nog nooit wat gebroken dus ik heb geen flauw idee wat zo'n pols/hand daarna doet, maar goed dat het al beter gaat :) . En straks ban je met je linker even goed als met je rechter! Da's ook altijd handig ;) :lol: .

@Maaike @JochemCommissaris
Engels ís volgens mij gewoon moeilijk naar het Nederlands te vertalen. Ik heb soms het gevoel dat er veeeeel meer woorden met een net iets andere betekenis en een hele rits uitdrukkingen in het Engels bestaan die het Nederland niet heeft of tijdens het vertalen niet kan geven zonder een deel van de gevoelsinhoud te verliezen :P .
Askir bestaat in het Nederlands.
En eigenlijk zou ik de boeken (zowel Askir als Kingkiller Chronicle) ook es in het Engels moeten lezen, maar die heb ik nog niet in de bib gezien. En oh, er was nog een korter verhaal ook? :lol:

Misschien is het bij fantasy ook gewoon zo dat het vaak over zeer complexe werelden gaat :P . Ik stel mij zo voor dat dat bij eenmalige of schaarse gebeurtenissen niet altijd zo handig is. En hé, soort zoekt soort :lol: ;) .
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

wo jan 18, 2017 3:39 pm

Nee ik heb de Kingkiller inderdaad niet in de bieb gezien. Je kan de boeken echter heel goedkoop hier kopen:
https://www.bookdepository.com/The-Name ... 0756404741
Ik weet niet of je die site kent, maar ik gebruik het altijd om boeken te kopen. Geen verzendkosten en best snel binnen. Boek 1 is bijvoorbeeld maar 9 euro, terwijl het wel echt meer dan 700 pagina's heeft!
Ik wil geen reclame maken ofzo (echt niet), maar ik wil gewoon dat iedereen weet dat het bij thebookdepository écht heel goedkoop is. :lol:
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo jan 18, 2017 4:39 pm

I know! En je krijgt er ook nog mooie boelenleggers bij :3 ik hoop dat dat na de Brexit nog zo is.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

vr jan 20, 2017 6:01 pm

Aaaaaaah, nu weet ik vanwaar ik de naam Brandon Sanderson ken. Ik heb er blijkbaar al een boek van gelezen! Ik zocht em in de bib en de korte inhoud van "het laatste rijk" kwam mij wel héééél bekend voor :lol: .
En die website is inderdaad heel goedkoop O.o . Jammer dat de Askir-serie er enkel in het Duits op staat xD .
A reader lives a thousand lives before he dies.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr jan 20, 2017 6:13 pm

Hmm als dat de originele taal is, zou ik het niet heel erg vinden :p maar ik wist dat ze daar Duits verkopen :o

Is het laatste rijk een serie of een los boek?
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

vr jan 20, 2017 6:46 pm

Het laatste rijk is het eerste deel van een serie, ik denk drie boeken (dus een trilogie :P ) . En haha, Duits is idd de originele taal van Askir, maar ik kan niet genoeg Duits om ze zo te lezen :lol: .
A reader lives a thousand lives before he dies.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

za jan 21, 2017 11:04 am

Het Laatste Rijk (The Final Empire) is het eerste deel in de Mistborn-Trilogie. Dat was een beetje waar Brandon beroemd mee is geworden. Ik heb er hele goede dingen over gehoord, maar nu ben ik nog wel even zoet met zijn andere boeken :lol:
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
nurias
Columnist
Beheer:

zo jan 22, 2017 9:32 am

goedemorgen iedereen. hier meegelezen met jullie reacties en @JochemCommissaris bedankt voor je tip van de website. zie daar boeken staan waar ik wel geïnteresseerd in ben :) Vooral in de boeken van cixin liu. heb al vier boeken van hem

verder druk bezig voor de schrijfwedstrijd, heb met mijn niet schrijfhand en een vinger al 200 woorden getikt :)
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo jan 29, 2017 8:03 pm

Hoe gaat het met iedereen? :)

Ik heb eindelijk een verhaalidee (dat ik nog moet gaan uitwerken) met een gemiddelde lengte dat ik hier kan gaan posten :D Omdat ik m'n hele lange verhaal wil herzien wilde ik nog niet beginnen aan een nieuw groot project. Plus ik wil proberen een halflang-achtig verhaal te schrijven. Ben benieuwd of het gaat lukken, de rode draad heb ik op zich al uitgestippeld. Maar eerst m'n wedstrijdverhaal afmaken, of course ^_^

Terug naar “Chatbox”