Chatbox

Hier kun je lekker chatten met elkaar
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Chatbox

di jan 17, 2017 3:16 pm

Hehehe, dankje :3 . Als ik in de boekenwinkel of de bib rondloop, kijk ik ook altijd even of het vervolg er al staat, maar het internet zal sneller zijn xD .
En Brandon Sanderson, om de één of andere reden herken ik die naam... Ziet er interessant uit, eens in de bib zoeken :) .
A reader lives a thousand lives before he dies.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

di jan 17, 2017 6:26 pm

Ja moet je echt zeker doen. Zijn Stormlight Archive is zonder twijfel het beste zich nog ontwikkelende fantasy-epos van dit moment. Ik heb zo'n gevoel dat het een legende gaat worden die het Rad des Tijds (Robert Jordan) gaat overtreffen en in de buurt gaat komen van Lord of the Rings. Geniaal die man. En hij schrijft echt SUPERsnel :lol:
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di jan 17, 2017 7:06 pm

Ik ken Patrick Rothfuss alleen van naam en een boekcover dat een tussendeel bleek te zijn. Daardoor belande hij op mijn "wil ik ooit nog eens aanschaffen" boekenverlanglijst :) Maar het is dus een echte aanrader?
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

di jan 17, 2017 7:22 pm

Yep :D . De Naam van de Wind is geloof ik de eerste, de Angst van de Wijze de tweede (aaaaah, volgorde en ik gaan niet samen, het kan ook omgekeerd zijn :P ) . Als je van complete, afgewerkte fantasywerelden houdt en graag een verhaal hebt met een goed uitgewerkte hoofdlijn, maar daarnaast ook veel zijlijnen, is dit perfect. Dat soort boeken zijn m'n favorieten. De reeks "Het Geheim van Askir" is binnen die stijl trouwens ook een echte aanrader (ik ben verslaafd aan het verhaal, wacht vol ongeduld op het derde deel van de tweede reeks van nog steeds eenzelfde verhaal :lol:)
A reader lives a thousand lives before he dies.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo jan 18, 2017 8:43 am

Het zijn in elk geval mooie titels. Zodra ik mn boeken van Robin Hobb en Juliette Marillier gelezen heb, mag ik wel een nieuwe fantasie serie van mezelf starten. ^.^
nurias
Columnist
Beheer:

wo jan 18, 2017 8:52 am

Bedankt ieder en heb meegelezen, zoek nog iets om te lezen nu ik nog in het gips zit met mijn schrijfhand.

Toch tikken met de linkerhand en computer bedienen gaat mij steeds beter af. Kan mijn vingers wel bewegen rechts, zo voor de beweging soms gebruiken.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

wo jan 18, 2017 10:52 am

Maar je moet wel echt de boeken in het Engels lezen hoor. Dat is ruwweg 10.000 keer beter dan een Nederlandse vertaling want het zijn de eigen woorden van de auteur. En je ontwikkelt je vaardigheden met Engels.
En Nayalina, inderdaad, "The Name of the Wind" komt eerst en dan "The Wise Man's Fear". Dan heb je nog een soort korte spinoff "The Slow Regard of Silent Things". Ik heb me laten vertellen dat boek 3 "Doors of Stone" gaat heten :lol:
Rivieren veranderen van richting door de generaties heen; uiteindelijk storten alle bruggen in.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo jan 18, 2017 11:26 am

Hmmm.. Ik lees best veel Engels dus dat is geen probleem. Maar op zich wil ik het Nederlandse boekenvak ook spekken (leuke boeken moet nog steeds vertaald worden). Zijn de series van die twee schrijvers helemaal in NL vertaald?
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

wo jan 18, 2017 12:09 pm

Kingkiller Chronicle is wel vertaald. Stormlight Archive voor zover ik weet niet.
Ik snap je punt helemaal Maaike :lol: Maar Kingkiller moet je écht in het Engels lezen. Rothfuss' proza is echt fenomenaal. Gaat een beetje verloren als je het gaat vertalen.
JochemCommissaris
Ganzenveer
Beheer:

wo jan 18, 2017 12:10 pm

Ik vind het overigens grappig dat veel mensen hier vooral lijken te houden van fantasy ;) Ik zit op de goede plek heb ik het idee!

Terug naar “Chatbox”