Veata Detector

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 43

wo jul 12, 2017 7:46 pm

Ik zat in het kantoor te wachten van het adoptie bureau, er waren bij hun zeggen nog wat complicaties. Intussen keek ik het kantoor voor de honderdste keer rond. Het was met recht een saai kantoor, de muren waren strak wit, de vloer was een zacht beige tapijt. De meubels waren van een blank soort hout. Er hingen geen posters, er stonden geen foto’s op het bureau. Ik weet zeker dat zelfs mijn vader, hier helemaal gek zou worden.

Eindelijk kwam de man weer binnen ,, Mevrouw Detector, bedankt voor het wachten.’’ hij ging achter zijn bureau zitten. ,, ik heb al uw papieren door gekeken, met uw beroep is niets mis. We twijfelen er niet aan dat u Jeremy Discord een zorgeloze jeugd zal geven vol met auto’s en racing.’’ Ik keek de man doordringend aan ,, maar?’’ hij keek me aan door een halve brilletje. ,, Maar er is echter een probleem. U bent ongehuwd en een beetje te jong om alleen een kind op te voeden.’’ met een open vallende mond, keek ik de man aan. ,, ik ben 25, Bianca was 21 toen ze Jeremy kreeg en ze was pas dit jaar getrouwd met Dimitri.’’ Het gezicht van de man bleef echt op serieus staan. Hij liet geen spoor van emotie zien. Ik wist dat ik dit gevecht niet zou winnen. ,, Hoelang heb ik om alles rond te krijgen?’’ de mans ogen lichtte een klein beetje op van nieuwsgierigheid. ,, Ik weet niet wat u van plan bent maar ik zal zeggen een week, dan gaat Jeremy het systeem in.’’ ik zuchtte en knikte. ,,bedankt.’’ Ik stond op en liep het kantoor uit.

Teajo zat op een zeer ongemakkelijke stoel, buiten het kantoor op me te wachten. ,, en?’’ ik keek hem aan ,, ik ben te jong en ongehuwd!’’ Teajo stond op ,, Wat gebeurt er nu met Jeremy?’’ ik schoot hem in de armen ,, ik krijg een week en dan gaat hij het systeem in.’’ ik liet hem los ,, het is misschien maar beter zo. Ik ben een agent, dat is een gevaarlijk beroep en daar boven op ben ik ook nog coureur. Dat neemt ook veel tijd in beslag.’’ Ik schudde mijn hoofd. Teajo legde een hand op mijn schouder en ik keek hem aan. ,, geloof je echt dat je Jermey niets te bieden hebt.’’ Ik knikte een beetje onzeker. ,, hij is gek op je en jij op hem. Ik zie het aan je, een glimlach verschijnt op je gezicht wanneer hij in de buurt is.’’ Weer knikte ik ,, maar?’’ ,, geen gemaar, Veata. Bianca en Dimitri hebben jou uitgekozen als zijn voogd. Omdat jij hem alles zou geven en voor hem zou vechten, als zij dat niet meer konden. Natuurlijk niet wetende dat je het echt zou moeten doen.’’ ik keek hem aan ,, tenzij ik een verouder drankje vind, is er niet veel voor hem wat ik kan doen.’’ Teajo schudde zijn hoofd. ,, er is nog een ding wat je kan doen.’’ ik keek hem verbaasd aan. ,, maar wie?’’ ik kneep mijn ogen tot spleetjes ,, jij?’’ Hij knikte. ,,Waarom niet?’’ Ik schoot in de lach ,, je maakt een grapje?’’ Hij schudde zijn hoofd. ,, Ik ken je amper en jij mij. Je krijgt meteen de zorg van een vier jaar oude jongen.’’ Ik wilde wel doorgaan met dingen opnoemen, met diverse redenen waarom het niet zou gaan werken. Maar ik zag al in zijn hele houding dat hij al zijn beslissing had gemaakt. Ik zette mijn handen in mijn zij. ,, Naar het loket dan maar.’’ Ik zag zijn ogen oplichtten van geluk, meteen wist ik dat ik er geen spijt van zou krijgen.

We reden in zijn wagen, op hoge snelheid naar het gemeente huis. We werden een kantoortje ingeduwd, afzonderlijk van elkaar. Zodat ze ons konden ondervragen, gelukkig hadden we al in de auto alles door gesproken. Al snel kwamen de ambtenaren er achter dat het menens was en lieten ze ons de papieren tekenen. ,, belooft u van elkaar te houden en te voldoen aan de eisen van het huwelijk dat volgens de staat verbonden is. Wat is daarop uw antwoord?’’ We zeiden in koor ,, Ja’’ de ambtnaar van de buurgelijke stand zuchtte ,,dan verklaar ik u nu tot man en vrouw. U mag de bruid kussen.’’ Teajo liet dat zich geen tweede keer zeggen. Hij pakte me vast en kuste me vol overgaven. ,, Heeft u een getuigen die kan tekenen?’’ Met een ruk kwam Teajo van me los. We keken de ambtnaar onzeker aan. ,,Ja die hebben ze.’’

We draaide ons om Rex en Horuko stonden achter ons. gMet een lichtte afkeur op hun gezicht. Ik beet op mijn lip ik had straks wat uitteleggen. Beide stapte naar voren en ondertekende het papiertje. De ambtenaar zuchtte ,, wel gefeliciteerd.’’ We gaven de man een hand en mompelde onze dank. Hij wuifde het weg en maakte de indruk dat hij ons weg wilde hebben. We liepen het gemeente huis uit en stonden bij de deur stil. Rex zijn gezicht stond op exploderen. ,, ik kan het uitleggen!’’ Zijn ogen schoten vuur ,, ik wacht.’’ ,, Als ik niet zou trouwen, zouden ze Jeremy bij me weghalen. ‘’ Rex en Horuko keken geschokt. ,, Wat?’’ Teajo knikte ,, ze is schijnbaar te jong om een kind, alleen op te voeden.’’ Horuko liep naar haar broer en omhelsde hem. ,, Ik ben trots op je.’’ Rex knikte en keek naar mij. ,, het was een dappere beslissing.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 44

wo jul 12, 2017 7:47 pm

Pops ijsbeerde in de garage van het Colloseum. ,, de auto’s zijn perfect af gesteld en coureurs klaar om te racen.’’ Alle drie keken we elkaar aan. Gisteren hadden we Bianca en Dimitri begraven. Ook had ik gisteren de brief van het adoptie bureau ontvangen dat Jeremy van mij was. Dus Pops had gelijk ik was er klaar voor, ik was klaar om de spanning en verdriet er uit te rijden. Maar we moesten op iets wachten, de commissie moest nog beoordelen of mijn uitnodiging wel geldig was. Aan gezien ik nu een andere achternaam had. Dit wist Pops echter niet, net zoals de rest van het team. Maar het duurde niet lang tot mijn vader binnen kwam, ik kon op zijn gezicht lezen dat hij mijn geheim wist. Ik schudde onzichtbaar mijn hoofd. Hij gaf me een knipoog ,, het is geregeld meneer Racer, uw team mag naar de start lijn.’’ Pops hief zijn handen in de lucht ,, eindelijk!’’ ik keek naar de rest en we rende naar de startlijn waar onze wagens op een rij stonden te wachten.

We zaten achter het stuur te wachten op de lampen. Ik keek even snel naar het deelnemers bord. Ik vond snel mijn naam en zag dat er nog steeds Detector stond. Met een valse glimlach stuurde ik via mijn bord computer een berichtje naar mijn vader. Bedankt, ik leg het later uit. Ik kreeg geen bericht terug want mijn aandacht werd geroepen naar de startsein. Het aftellen was begonnen, ik verstevigde mijn grip op het stuur. Dit was het dan de Gran Prix, hier had ik voor gevochten. Dit was wat ik mijn broer al die jaren geleden had beloofd. Ik reed in onze droom, ik leefde er in ,, Nitro, dit is voor jou.´´ De lichtten doofde en de race was begonnen. Iedereen sprintte weg, ik was daarbij geen uitzondering. Met een oog op de weg voor me en een oog op het schermpje op mijn stuur. Reed ik de startlijn af en maakte meteen vaart. Speed, Trixie en ik zouden de eerst paar seconde bij elkaar blijven. Zo zorgde we ervoor dat iedereen veilig weg was.

We kwamen meteen in de half pip terecht, deze was beladen met ijzeren spikes. ,, Speed achter je!´´ Ik hoorde Trixies stem en meteen keek ik op mijn scherm. Sonic Renaldi zat hem op zijn staart. ,, Speed, kan je hem aan of zal ik hem een lesje leren.´´ Speed keek even snel naar me. ,, als je er op staat.´´ Ik had niet meer nodig. Met een flinke ruk aan het stuur, botste ik tegen Sonic aan. Met een vernietigende blik keek hij me aan. ,, Maak dat je weg komt, meisje. De jongens zijn aan het spelen.´´ Mijn glimlach verdween ,, meisje?’’ ik trapte op mijn rem pedaal zodat ik achter hem ging rijden. ,, Veata, wat doe je?’’ Sparky’s ongeloof klonk in mijn oor. Ik trapte op mijn gaspedaal en ook op de knop om te springen. Ik landde op Sonic’s staart, met de vaart die ik maakte. Vloog hij naar achteren met een back flip vloog hij door de lucht. Ik trapte op mijn gas en schoot onder hem door. Snel zwaaide ik naar hem toen ik zijn verbaasde gezicht zag. Een enthousiaste kreet klonk door mijn oortje ,, niemand noemt mij een meisje.’’ Ik keek naar Speed die met een brede glimlach een duim naar me op stak. ,, oke, jongens speel tijd is over.’’ Ik keek opzij en zag ze knikken. ,, zie jullie bij de finish.’’

Met een trap op het gas en ik schoot weg. ,,kom op, Girl!’’ ik gromde een beetje maar ging er niet op in. Ik moest zo hoog mogelijk eindigen dat had ik verdiend. Opeens voelde ik een druk op mijn schouders. Deze race reed ik niet voor mezelf, maar ook voor Nitro, Dimitri en Bianca. Voor hun zoon, mijn vader. ,, Veata’’ ik hoorde de stem van Nitro en ik keek opzij. Hij reed weer naast me ,, Laat het los, rij deze race met je hart en ziel. Dan maak je ons meer trots. Meer dan je ooit zou kunnen doen.’’ ik knikte , sloot mijn ogen en nam een hap lucht. Zo bleef ik een tijdje zitten, daarna blies ik het weer uit en de druk op mijn schouders, was verdwenen. Ik keek weer opzij maar Nitro was verdwenen. Snel keek ik weer naar voren en zag mijn volgende hindernis de helling met 90 graden drop. Ik trapte op mijn gas en ik nam de klim naar boven. Met elke bocht die ik nam kwam ik dichterbij. De drop en mijn volgende tegenstander. Een glimlach verscheen op mijn gezicht, het Nitro Venderhoss. Ik kon me geen betere tegenstander bedenken dan hem. Ik reed iets harder tot ik naast hem reed. Hij keek opzij en gaf me een eerbiedig knikje, deze gaf ik terug. Als hij me niet van de baan af probeerde te rijden deed ik dat ook niet. Naast Rex en zijn familie was Venderhoss de enige die op de begrafenis was gekomen. Hij vertelde me dat het zijn plicht was als racer en ook was hij er op de begrafenis van Rex.

Ik nam wat gas bij en we reden om en om op kop. Ik kreeg er plezier in. ,, He Slak Junior, maak plaats en laat de echter coureur rijden!’’ ik keek naar hem ,, Ik ben geen slak, ouwe en ik ben er toch mee bezig!’’ hij schoot in de lach we kwamen bij de drop en hij nam wat gas terug. Ik hapte naar adem en ik schoot over de helling heen. Met mijn wagens neus naar voren dook ik naar beneden. Het was echt een diepe en lange val. Beneden kwam ik met mijn wielen weer op de grond. Ik schokte een beetje maar ik gaf weer meer gas. Een gigantische bocht kwam in mijn oogbeeld. Iedereen nam de bocht met een kleine uit wijking. Maar ik nam de bocht helemaal, ik reed helemaal naar boven en schoot met mijn wielen er over. Ik draaide een klein rondje en liet de zwaartekracht de rest doen. met de zwaartekracht kwam ook wat meer snelheid. Ik schoot langs diverse coureurs. Wiens naam mij even ontschoten of mijn tijd niet waardig waren om ze te noemen.

Opeens reed ik de trechter in en ik draaide er zo om heen. met mijn neus naar beneden. Toen ik de trechter uit was had., verdween ook de waas die ik voor mijn ogen had. Ik had maar een opstakel voor me Scarlet Valentine. Ik trapte mijn gas verder in en ging naast haar rijden. Ik keurde haar geen blik waardig, ooit had ik haar aanbeden. Net als iedere coureur, die in dezelfde tijd reed als mijn broer. Maar ze had me na zijn dood nooit meer aan gekeken tot vandaag. Dus had ik geen medelijden met haar, nu ik haar positie in zou nemen. Ik ging langs haar heen en stuurde mijn wagen zodat hij voor de haren schoof. Het geluid van gierende remmen, overstemde dat van mijn motor. Maar in mijn schermpje kon ik zien dat ze boos was. Ze kwam met grote snelheid op mij af. Ik keek naar voren en zag een scherpe bocht. Ik bleef voor haar rijden en belemmerden elke keer als ze me voorbij wilde schieten. Opeens remde ik en sprong. Ze schoot onder me door en botste tegen de muur op. Ik kwam neer en ik nam de bocht met een aangepaste snelheid.

Ik was er bijna, bijna bij de rood witte finish. Ik keek in mijn schermpje en zag dat Trixie en Speed achter me reden. Ik zat met tranen in mijn ogen ,, Speed, Trixie. Race tot aan de finish?’’ ik hoorde enthousiaste kreetjes en nam aan dat ze er mee instemde. Ze gingen naast me rijden en we reden met zijn drieën naar de streep. We waren een meter verwijderd en ik trapte mijn gas wat harder in. Ik schoot naar voren en kwam mijn wielen raakte de wit en roden vlakken. Ik reed nog een eindje door en remde. Ik bleef even zitten en hapte naar adem. Mensen kwamen juichend op me af. Ik stapte uit mijn wagen. Speed en Trixie rende naar me toe. ,, gefeliciteerd!’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 45

wo jul 12, 2017 7:48 pm

Ik werd naar het podium begeleidt en ik hapte daar naar adem. Dit is waar ik van droomde, maar het voelde niet compleet. Ik draaide me om Speed en Trixie liepen achter de beveiliging. Ik duwde de mannen opzij ,, Kom, dit is ook voor jullie.’’ Ik pakte beide hun hand en trok ze voor de beveiliging. Ik liet hun handen pas los toen we het trapje op liepen. Op het podium werd me een glazen fles melk aangereikt, voorzichtig nam ik er een slok van. Met een hand in de lucht, snel gaf ik de fles aan Speed en ook hij dronk ervan. Ook Trixie nam een slok. We legde een arm op elkaars schouders en met een brede glimlach poseerde we zo voor de camera’s. Opeens hoorde ik mijn naam, ik keek opzij en zag Jeremy het podium op rennen. Ik knielde en hij vloog in mijn armen. Ik knuffelde hem stevig, ik keek over zijn schouder heen en zag mijn vader met Teajo staan. Ik bedwong mijn tranen ,,Speed, Trixie ik moet snel wat aan jullie kwijt.’’ Maar de beker werd me al aan gereikt. Op het voetstuk stonden alle namen van coureurs die de Gran Prix hadden gewonnen. Ik zag mijn naam naast die van Speeds staan. Ik moest mijn lach in houden toen ik het zag. Speed zag het ook ,, maar daar staat Veata Detector-Togokahn?’’ ik knikte. ,, dat klopt niet!’’ ik schudde mijn hoofd ,,klopt wel.’’ Verbaasd keken ze me aan. met mijn lippen vormde ik de woorden leg ik later uit. Ze knikte langzaam en ik gaf de loodzware beker aan Jeremy. Die hem meteen op de grond zetten. Op mijn knieën ging ik naast hem zitten samen met Teajo en mijn vader. Snel werden de foto’s gemaakt.

We stonden in de coureurs box van Racing Motors. Iedereen keek van Teajo naar mij, wachtend op een uitleg. ,, jullie weten allemaal dat toen Bianca haar eigen leven nam. Benoemde ze mij tot voogd van Jeremy.’’ Iedereen knikte en ik keek naar Teajo. ,, Het adoptie bureau vond Veata te jong, om een kind alleen op te voeden.’’ iedereen sprak zijn ongeloof uit ,, er zat dan nog maar een optie op.’’ Ik pakte Teajo’s hand. ,,dus jullie zijn getrouwd?’’ Sparky keek ons vreemd aan. ,, anders zouden ze Jeremy in het systeem zetten.’’ Teajo nam het van me over ,, Ik kon dat echter niet laten gebeuren, niet als hij een kans heeft om in zijn vertrouwde omgeving te blijven.’’ Mijn vader mengde zich in het gesprek ,, Ik vind het dom dat je niet even had over legt misschien had ik iets kunnen regelen.’’ Maar ik schudde mijn hoofd ,, Jeremy was mijn verantwoordelijkheid pap.’’ hij zuchtte en keek naar Teajo ,, hoe reageerde je vader er op. Niet alleen is zijn zoon in het geheim getrouwd, hij heeft een kleinzoon.’’ Teajo krabde nerveus aan zijn hoofd. Ik rolde met mijn ogen en mijn vader had het meteen door. ,, Niet alleen wist ik er niets van maar jouw vader ook niet! Wie waren jullie getuigen!’’

,, Ik was er een’’ Rex stak zijn hand op. ,,Ik moest in het gemeentehuis zijn voor nieuwe papieren. Toen ik die twee onder luid hysterie het ambtenaar kamertje in geduwd zag worden.’’ mijn vader liep rood aan van woede ,, en dat meld je niet even agent.’’ Rex schudde zijn hoofd ,, ik was ook boos, in het begin. Maar toen ze beide uitlegde waarom ze het deden en ze beide achter hun beslissing stonden. ‘’ Hij vouwde zijn armen over elkaar. ,, het was niet zijn plaats om het je te vertellen. Maar de mijne pap.’’ iedereen stond naar zijn voeten te staren. Tot dat Minx met Jeremy binnenkwamen. ,, Veata, dankzij Minx heb ik alle handtekeningen van elke coureur.’’ Hij hief een racers helm op en ik zag inderdaad kleine krabbeltjes staan. ,, Niet elke handtekening.’’ Ik draaide me om en pakte een stift. Snel zette ik een krabbeltje op de helm en gaf deze aan Speed. Ook Trixie en Teajo ook al had hij niet gereden moesten teken. Hij kwam bij Rex aan ,, Meneer Racer, mag ik uw handtekening. ‘’ Rex hand die hij te rustte had gelegd op Minx groeiende buik, wreef nu door zijn zwarte krullen. ,, eerst je voogd en nu jij. ‘’ Hij pakte de helm en zette zijn handtekening er onder. ,, Veata, wat is een voogd?’’ nu schoot iedereen in de lach.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 46

wo jul 12, 2017 7:49 pm

Onrustig zat ik aan mijn jurk te pulken. Een elleboog stoot weerhield me om er mee door te gaan. ,, je ziet er prachtig uit en Jeremy ook.’’ Ik keek naast waar Jeremy netjes rechtop zat, in zijn kleine smoking. Hij keek me onzeker aan en ik gaf hem een glimlachje. De deuren van de eetzaal vlogen open en meneer Togokahn kwam binnen, met aan zijn arm Horuko. Ze keek ons om de beurten aan en gaf Jeremy een glimlachje. Teajo stond op en schoof de stoel van zijn zus naar achter. Ze ging er in zitten en hij schoof de stoel weer aan. ,, je ziet er beeldig uit.’’ ze pakte zijn arm en gaf er een zacht kneepje in. Ze liet hem weer los zodat hij naast mij kon zitten. Zijn vader ging zitten en het personeel serveerde het eten. We aten rustig, tot meneer Togokahn een gesprekje aanging met Jeremy ,, Zo jongen heb je van de race genoten?’’ Jeremy knikte een beetje onzeker ,, Veata heef gewonnen meneer. Ik mocht samen met haar de beker vast houden.’’ Meneer Togokahn gaf hem een vriendelijk glimlach ,, was die erg zwaar?’’ Jeremy ontdooide meteen en knikte heftig.

,, Nog mijn felicitaties. Veata. Ik hoorde dat een geweldige race was.’’ ik knikte vriendelijk ,, dank u wel meneer.’’ ,, normaal gesproken zou ik het voor geen goud willen missen, maar ik werd opgehouden in een vergadering. Je weet hoe het gaat.’’ Ik knikte ,, zeker, sommige aandeelhouders snappen de extase van een goede race niet.’’ Horuko keek me geschrokken aan ,, maar dat heb ik alleen maar horen zeggen, meneer. Ik kan me niet voorstellen als dat in het echt gebeurt.’’ Ze zuchtte, haar vader grinnikte. ,, wacht maar tot dat bedrijfje van jullie van de grond af komt.’’ Ik schudde mijn hoofd. ,, ik ben in een coureur eerst en ontwerper komt bij mij als een race komt pas als laatste. Zolang Horuko en ik op een lijn zitten.’’ Horuko knikte hevig. ,, Ik heb dat boek uit wat je me geleend hebt. Ik zal je het straks terug geven.’’ Ik knikte naar haar en mijn aandacht ging weer naar meneer Togokahn die me opeens heel serieus aankeek ,, Teajo, jij en Veata moeten me alleen even wat uitleggen. Na de vergadering werd ik door iedereen gefeliciteerd, met mijn schoondochter. In de eerst instantie wist in natuurlijk niet waar iedereen het over had tot ik het nieuws aanzetten. ‘’ Teajo ging een beetje ongemakkelijk zitten. ,, het is waar Teajo en ik zijn getrouwd.’’ Zijn vaders ogen keken naar mij, ze stonden vol met vuur. Horuko zag dit ook ,, Jeremy kom je met mee, naar de keuken om een toetje uit te zoeken.’’ Jeremy keek mij vragend aan en ik knikte. Hij klom van zijn stoel en liep aan de hand mee met Horuko. ,, Teajo, hoe kon je?’’ Teajo schoot omhoog ,,maar vader.’’ Hij stak zijn hand op ,, dit meisje hier heeft een kind, wil je onze naam zo te grabbel gooien.’’ Ik liep rood aan ,, Het is niet mijn kind. ‘’ maar hij keurde mijn blik waardig. ,, Vader het is niet haar kind. Het was van Bianca en Dimitri Discord. Je weet wel de racers van Masha Motors.’’ Zijn vader knikte ,, Dimitri was de jonge man die omkwam bij die lawine en zijn vrouw heeft zich van het leven beroofd.’’ Teajo knikte ,, Bianca heeft aan Veata gevraagd om voor Jeremy te zorgen.’’ Meneer Togokahn ,, en jij hebt toe gezegd. Wat heel nobel is voor een jonge vrouw van 25.’’ Ik knikte ,, Het adoptie dacht daar heel anders over. Ze vonden me te jong om hem in me eentje op te voeden.’’

,, Dus bood ik aan om te trouwen, zodat Jeremy niet weggehaald zou worden.’’ zijn vaders blik verzachtte ,, je zette je trots opzij om haar te helpen?’’ Teajo schudde zijn hoofd ,, dat onder geen beding, ze is mijn trots en Jeremy is een mooie bonus. Het is een geweldige knul. Zijn ouders hebben hun werk goed gedaan.’’ Ik knikte ,, U zult er geen spijt van krijgen. Meneer.’’ Hij keek me aan ,, Spijt, ik heb er geen spijt van enkel en alleen dat ik er niet bij was.’’ ik keek hem aan ,, we gaan het vieren, samen met Speed en Trixie. We leggen onze geloften opnieuw af.’’ Meneer Teajo kreeg tranen in zijn ogen. ,, mijn zege hebben jullie.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 47

wo jul 12, 2017 7:50 pm

De laatste stukken vielen op zijn plaats. Horuko en ik waren onze bedrijfje gestart in het pand wat ik had gevonden en klanten stonden al in de rij. De Dreamer 5 motor was een reuze succes , niet alleen als racemotor maar ook voor personenwagens. Horuko had zich dankzij het boek meer verdiept in het ontwerpen. De contracten die ze maakte waren veilloos. We maakte al snel winst op een gegeven moment begon zelfs Horuko te tekenen om door het werk heen te komen.

Naast het werk had ik ook nog de zaak tegen Masha Motors. Hoewel het CIB ijzersterk bewijs had, had Meneer Masha veel dure advocaten. Toch gaf de jury en de rechter het gelijk aan CIB. Via mijn nieuwe schoonvader daalde de aandelen in Masha Motors zo snel, dat het niet lang duurde tot het failliet was. Een paar ontwerpers van Masha Motors klopt toen bij mij aan voor werk. Na goed overleg met Horuko besloten we twee ontwerpers aan te nemen. Ook namen we iemand aan met verstand van onderdelen. Hij zou alle nieuwe onderdelen die op de markt kwamen in de gaten houden en als het kon bij ons op de lijsten zetten.

Dan had ik ook nog de trouwerij, jurken passen samen met Trixie die alles mooi vond. Taarten proeven en bloemen uitzoeken. Ik werd langzaam gek. Maar al snel kwam de grote dag. Ik stond in mijn kamer met mijn witte jurk aan. Het was een rijk versierde lijfje met een wijde rok. Daarop was het familie wapen van Togokahn geborduurd. Ik keek in de spiegel mijn rode lokken krulde onder de zonnebril. Mijn smaragd oorbellen spiekte er ook nog even door. Een smaragd hanger hing om mijn hals. Ook had ik de armband om die Teajo me had gegeven. ,, Je ziet er prachtig uit.’’ ik draaide me om en mijn vader stond in de deur opening. Om me heen stonden allemaal dozen, tijdens het feest zouden mensen van Togokahn me verhuizen naar mijn nieuwe onderkomen. Waar Teajo en ik samen met Jeremy zouden gaan wonen. Ik liep naar hem toe en gaf hem een knuffel. ,, Sorry pap, nu ga ik je toch echt verlaten.’’ Hij knikte droevig. ,,Je bent hier altijd welkom. Zolang je dat blijft onthouden is dit je thuis.’’ Ik knikte en verstevigde mijn grip op hem ,, Dank je pap voor alles.’’ Hij duwde me van zich af en pakte mijn hand. ,, kom op we kunnen iedereen niet laten wachten.’’ we liepen samen het huis door naar de deur, toen deze door mijn vader werd open gemaakt stond onze hele voortuintje vol met camera’s. Ik keek geschrokken naar mijn vader normaal gesproken zou hij dat helemaal niets vinden. Maar hij haalde enkel en alleen zijn schouders op. We liepen verblinden door flitsen het tuin pad af naar mijn vaders auto. In de wagen reden we naar Thunderhead waar de ceremonie en het feest zouden plaats vinden.

Het ging in een roes voorbij we zeiden onze geloftes en gooide op het einde de boeketten weg. Die van mij werd gevangen door Minx en die van Trixie door Rex. Ik zat in de wagen van Teajo naast hem en met Jeremy op de achterbank. ,, klaar voor een race seizoen?’’ ik keek in de achterruit spiegel naar Jeremy en hij knikte ,, reken maar op een vette nederlaag, meneer Togokahn.’’ Hij slaakte een kreetje uit van plezier ,, daar hou ik je aan mevrouw Togokahn.’’ Hij trapte op het gas en in het voorbij gaan keek ik even naar het monument van Nitro. Hij stond daar en hij zwaaide. Ik zwaaide terug en hij verdween in de wind. ,, Veata, naar wie zwaai je?’’ ik keek naar achteren en zag Jeremy ook uit het raam kijken. ,, o, naar mijn broer.’’ Ik keek naar Teajo die me bezorgd aan keek. Ik pinkte een traantje weg ,,het gaat wel, hij is op een betere plek en hij weet dat ik dat nu ook ben.’’

Einde
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Einde

wo jul 12, 2017 7:52 pm

Dit was het laatste hoofdstuk van Veata Detector. Ik hoop dat jullie er van genot hebben. Voor mijn andere verhalen check de site.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Veata Detector

ma jul 24, 2017 6:15 pm

Leuk verhaal en goed geschreven :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Diversen”