Veata Detector

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 24

za jun 17, 2017 3:35 pm

X bracht me naar huis, hij had zijn vader tot de grond toe afgebrand. Pops had echt geen woord in te brengen, want Speed stond hem bij. Ik wilde Pops wel verdedigen, maar ik was letterlijk in shock. Mijn vader trok de deur open toen hij door de keukenraam mij aan zag komen. X ondersteunde me lichtelijk. Binnen werd ik door X op de bank neergezet ,, wat is er gebeurt.’’ X vertelde hem het verhaal. Mijn vader ontplofte zowat ,, ik ga nu naar de Racer familie.’’ Ik keek hem aan ,, nee dat doe je niet.’’ beide mannen bevroren ,, het was mijn eigen schuld, ik had nooit zonder toestemming van Pops mogen rijden.’’ Mijn vader ontdooide een beetje, hij gloeide een beetje van trots. Ik nam de schuld op me en ik gaf het niet aan iemand anders.

X ging op zijn knieën ,, Veata, waarom ging je eigenlijk racen.´´ ik keek hem diep aan in zijn ogen. ,, waarom denk je. In een auto, voel ik me het dichtste bij Nitro.´´ ik schudde mijn hoofd ,, maar vandaag was ik veel te dichtbij hem.´´ Weer knikte de mannen. ,, ik heb hem gezien.´´ beide mannen keken me aan als of ik gek geworden was. ,, Ik denk dat mijn hart met mijn hoofd een spelletje speelde, maar ik heb hem gezien.´´ ik keek mijn vader aan. X ademde diep in ,, daar zocht je dus naar toen ik bij je wagen kwam. ´´ ik knikte ,, hij was bij me toen mijn wagen weigerde. Hij probeerde me rustig te houden.´´ ik schoot in de lach ,,het was net alsof hij wist dat jij kwam.´´ ik keek naar X, hij schoot ook in de lach ,, dat klinkt echt als Nitro’’ mijn vader had ook een glimlach op zijn gezicht. Ik keek naar mijn vader ,,ik mis hem pap.’’ Mijn vader kwam naast me zitten. ,, Ik mis hem meer dan ik wil toegeven.’’ Hij nam me in zijn armen, iets wat hij niet veel deed.

,, mis jij je moeder ook?’’ ik dacht even na en schudde toen mijn hoofd. ,, ze had altijd meer aandacht voor Nitro dan voor mij.’’ Mijn vader dacht diep na en knikte toen ,, je moeder wilde ook geen tweede kind.’’ Dit nieuws was niet iets waar ik van schrok, mijn moeder had daar echter nooit een geheim van gemaakt. X liep naar de keuken, ik had echter nog niet ontbeten en ik voelde mijn maag nu knorren. ,, X mag ik wat van het gebruikelijke recept!’’ ik hoorde de keukenkastjes open en dicht gaan. Mijn vader zat nog steeds naast me, ,,dit heeft wel een indruk op je achter gelaten’’ ik knikte. ,, Is het niet raar. Ik ren in een vuurgevecht zonder een beetje zweet. Maar dit.’’ Mijn vader schudde zijn hoofd.

X kwam de keuken uit en hij had een schaaltje met cornflakes bij zich ,, Je ben getraind om alles in . controle te hebben. Als jij een vuurgevecht in rent is dat bij je eigen keuze, vandaag had je er geen controle over.’’ Ik knikte naar hem, het klonk heel logische. Ik nam een paar happen van mijn ontbijt, tot ik me wat realiseerde. ,, Wacht eens even X hoe wist je dat je moest komen redden?’’ hij haalde zijn schouders op, maar daar nam ik geen genoegen mee. ,, Rex’’ hij knielde voor me zodat we nu op gelijke hoogte waren. ,, ik zal er altijd zijn als je me nodig hebt. Minx had door gegeven dat je ging rijden en ik was zelf al bezig met sleutelen aan mijn eigen wagen. Toen Trixie me belde dat ik jou onder geen beding in die auto moest laten stappen.’’ Hij keek me diep aan. Mijn ogen werden een beetje vochtig , hij zuchtte ,,ik ben je grote broer niet, ik zou die rol ook voor geen goud op me willen nemen. Maar dat wil niet zeggen dat je niets voor me betekend.’’ Ik schonk hem een waterig glimlachje. ,, je hebt al twee jongere broertjes.’’ Hij knikte ,, en daar heb ik mijn handen vol aan.’’

Er werd op de deur geklopt, X stond op en liep naar de deur. Hij deed de deur open en de hele familie Racer stond er voor. Ook Teajo stond erbij met een gigantische bos licht roze lotussen bij zich. Ik stond op en zette bij het voorbij lopen, mijn kommetje op tafel. Iedereen keek heel erg bezorgt, ik ging naast X staan. ,, Rex vraag je ze nog binnen? Of wacht je tot ze wortel schieten?’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 25

zo jun 18, 2017 1:58 pm

Het was raar om iedereen in mijn huis te hebben. X en mijn vader verzorgde dat iedereen wat te drinken had , terwijl ik opzoek ging naar een vaas voor de bloemen. Uit eindelijk zat iedereen Pops echter een beetje ongemakkelijk. Mevrouw Racer nam het woord ,, het spijt ons ontzettend wat er gebeurt is vanochtend.’’ Mijn vader blies kwaad uit zijn neus. ,, Maar mijn man, was met de auto bezig om’’ ik keek naar Pops ,, waarom was u met de auto bezig. Ik lig eruit voor dit seizoen. Speeds en Trixies wagens, hebben dan toch meer prioriteit.’’ Pops keek een beetje nerveus naar ieders gezicht. ,, Je ligt er nog niet uit.’’ ik keek hem vreemd aan. ,, hoe bedoelt u. er zijn geen races meer tot aan de Gran prix.’’ Pops knikte , mijn vader sprong op. ,, geen spraken van. Dat is te gevaarlijk.’’ Pops sloeg zijn armen over elkaar. ,, gevaarlijk genoeg voor jouw dochter, maar niet voor mijn zoon.’’ Hij wees naar X ,, En dan heb ik het niet over hem. Hij maakt al tien jaar zijn eigen beslissingen.’’ Mijn vader ging zitten.

Teajo keek naar iedereen ,, we hebben het toch over Casa Cristo?’’ Iedereen knikte, maar niemand zei iets. ,, Dan heeft u drie racers nodig. Want in haar eentje is een hert tussen de wolven.’’ Hij keek me aan ,, een gevaarlijke hert, dat wel.’’ Ik schonk hem een glimlachje. ,, wat stel je voor meneer Togokahn.’’ Mijn vader keek ons beide aan ,, Veata, nee ik verbied het je.’’ Ik keek hem aan. ,, Je kunt me niet tegenhouden, pap.’’ Na een lange staar wedstrijd gaf hij het eindelijk op ,, oké, maar X zit in je team.’’ Hij stond op en liep de kamer uit. Teajo ging recht in zijn stoel zitten ,, dan heb je nu een team.’’ Iedereen keek hem aan. ,, Ben je vergeten dat het vorig jaar bijna je dood was geworden.’’ X sloeg zijn armen over elkaar. Teajo liet zijn schouders iets zakken. ,, Weet je X of Rex. Hoe je genoemd wil worden. Ik race omdat het een hobby is. Mijn vader is bezig om een nieuw bedrijf op te zetten en hij heeft mij gevraagd om hem te helpen. Ik ben een zakenman en race voor de plezier. Ook om nieuwe auto’s te showen.’’ Hij keek even de kamer rond. ,, Maar voor haar, is het een levensbehoefte.’’

X kneep zijn ogen tot spleetjes ,, waarom wil jij helpen.’’ Ik schoot in de lach en de rest van de kamer keek me aan. ,,X , dat leg ik je later wel uit.’’ zijn moeder legde een hand op zijn arm. ,, Hoe is het trouwens met Minx.’’ X werd langzaam rood en toen ging net de deur open, Minx stapte de kamer binnen. Ze keek de kamer binnen en haar ogen vielen op X zijn rode hoofd. Ze zuchtte ,,als je het over de duivel hebt.’’ Hij knikte en ze gaf hem een glimlach. Ze had wat in haar hand, ze hief het boven haar hoofd. Ik probeerde te bepalen wat het was, maar ik kon net zien dat het een raar staafje was. Minx gooide dit naar X die hem handig uit de lucht plukte. Hij keek ernaar met gefronste wenkbrauwen, die meteen omhoog schoten. Hij liet het staafje zien aan zijn moeder, die meteen in tranen schoot. Ze stond op en vloog Minx om der hals. ,, Bedankt, liefje. Je maakt deze vrouw gelukkiger dan je weet.’’ Iedereen keek naar X, alleen zag hij het niet. Hij had enkel en alleen oog voor Minx en moeder. Ik graaide het stickje uit zijn handen en zag toen wat het was. ,, Het ziet er naar uit dat jij niet mee gaat naar Casa Cristo.’’ Teajo keek me verbaasd aan ,,waarom niet?’’

Ik hield het staafje vast ,, dit mijn beste is een zwangerschapstest.’’ Iedereen stond op en liep naar Minx toe om haar te feliciteren. Ik liep naar mijn vaders kamer toe en klopte op de deur. ,, Pap, Minx is hier.’’ De deur ging open en hij stond met rode ogen in de deur opening. ,, X gaat niet mee naar Casa, pap.’’ Hij wilde er op ingaan. Maar ik drukte de zwangerschapstest in zijn handen. ,, hij is hier nodig.’’ Mijn vader keek naar de test en knikte toen. ,, Maar met wie ga je dan?’’ ik keek hem diep in de ogen ,,Teajo wil wel mee en dan is er ook nog twee andere coureurs, in het huis.’’ Mijn vader was er niet blij mee, maar hij legde zich hier bij neer.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 26

zo jun 18, 2017 6:01 pm

De dagen verliepen rustig, ik zat vaak bij de familie Racer in de garage. Daar hielp ik Pops met het maken van bescherming maatregelen, voor de Ghost Rider. Mijn vader had een lijst gegeven met dingen, die tussen de mazen van de wet, toegestaan waren. Ook kwam Teajo langs zodat we ook aan zijn auto konden werken. We waren zo druk bezig dat we een ding vergaten, de derde rijder. Een dag voor vertrek kwamen we er achter en sloegen ons voor onze hoofd. ,, Wie moeten we nu nog vragen?’’ Teajo kwam achter me staan. Ik zat aan de tekentafel, waar ik net de laatste lijn trok voor een wagen. Ik had mijn passie voor teken nooit laten varen. Ik keek over mijn schouders en zuchtte ,, ik heb echt geen idee. Tussen neus en lippen door heb ik van Pops gehoord, dat Speed en Trixie geen optie zijn.’’ Teajo pakte mijn ontwerp en knikte goedkeurend. ,, En je vriend X?’’ ik schudde mijn hoofd. ,, Minx is zwanger, dus kunnen we het niet vragen.’’ Teajo keek me aan en knikte. ,, Mag ik dit ontwerp van je kopen. Mijn vader en ik zochten nog naar een ontwerp voor een nieuwe wagen.’’ Ik knikte ,, Tuurlijk, 200 en dan mag je hem hebben.’’ Teajo stak zijn hand naar voren ,, deal.’’ Hij rolde de blauwdrukken op en pakte zijn telefoon. ,, als je nog een tijd verdrijf zoekt, kan je part time voor me werken? Je hebt talent.’’ Ik gaf hem een glimlach ,, dat moet ik aan Pops vragen.’’

,, Je moet me wat vragen?’’ Teajo en ik keken op. ,, of ik part time voor Teajo kan werken als auto ontwerper?’’ Pops haalde zijn schouders op ,, zolang ik er geen problemen mee krijg. Vind ik het prima.’’ Teajo keek naar me ,, ik laat mijn mensen een contract opstellen, voor jou en meneer Racer. Dan laten we er in vastleggen dat al je ontwerpen die je maakt, jouw eigendom zijn. Aan wie je ze ook verkoopt.’’ Ik knikte en stond op. ,, ik moet naar huis, het is laat en morgen moeten we vroeg weg.’’ De mannen knikte en ik liep door de garagedeur, naar buiten. Ik stapte in mijn auto en reed na een blik op de mannen werpend, weg. Thuis pakte ik de laatste dingen in mijn koffer en ik kreeg hem net niet dicht. ,, Pap, kan je komen helpen!’’ mijn kamerdeur ging open en ik keek naar de man die binnenkwam, het was niet mijn vader maar X. ,, ga op dat ding zitten, dan klik ik hem dicht.’’ Ik deed wat hij zei ,, hoe is het met Minx?’’ hij toverde een glimlach op zijn gezicht. ,, erg goed. Ze wordt gek van mijn moeder.’’ Ik gaf hem een glimlach en knikte.

,, ben je klaar voor morgen?’’ ik schudde mijn hoofd. ,, je kan nooit klaar zijn voor een rally.’’ Hij knikte langzaam. ,,gelukkig heb je twee coureurs om je heen die het meegemaakt hebben.’’ geschrokken keek ik hem aan. ,, Rex, dat kan ik niet vragen.’’ X keek me aan ,, dat doe je ook niet, ik bied het aan. Minx wil dat ik dit doe.’’ Ik liet mijn hoofd zakken , met zijn vinger onder mijn kin. Drukte hij hem weer omhoog. ,, Wees niet bang, we kunnen dit.’’ Ik knikte langzaam, X schonk me een glimlach en hij pakte mijn koffer van het bed af. Hij liep er mee naar de woonkamer en zette hem bij de voordeur. Ik liep hem achterna en ik plofte op de bank. Ik keek op de klok, het was tijd voor Race nieuws. Ik drukte de tv aan en de kamer vulde met het deuntje. X keek me aan toen hij ging zitten.

Meneer Burns kwam in beeld ,,hallo, racefans. Over een paar dagen start de race van Casa Cristo en morgen komen de teams aan. En wij staan op het vliegveld, ze op te wachten en natuurlijk hopen we op een klein interviewtje.’’ Ik zonk weg in de bank maar X gaf me een klopje op mijn schouder. ,,Komt goed.’’ Hij drukte de tv uit. ,, Wat is de plan van aanpak morgen?’’ ik zuchtte ,, we gaan naar het vliegveld, onze race auto’s worden CIB naar Casa Cristo gebracht. Wij reizen met het privé vliegtuig, van Teajo. In Casa Cristo verblijven we in hetzelfde hotel als vorig jaar.’’ X knikte. ,, dat plan staat als een huis.’’ Hij stond op en liep naar de deur ,, zie je morgen, Veata.’’ Hij stapte naar buiten en toen de deur achter hem dicht viel. Liep ik naar mijn kamer om daar de hele nacht wakker te liggen.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 27

zo jun 18, 2017 6:02 pm

Mijn wekker ging af en ik stond op. Er stond al een kom met ontbijtgranen in de keuken, onder de kom lag een briefje. Ik pakte het briefje ,, ben even op de zaak, ben terug voordat je weggaat.,, Ik zuchtte en ging aan tafel zitten. Ik at in stilte mijn ontbijt op, daarna rende ik naar mijn kamer om me aan te kleden. De deurbel ging, snel keek ik op mijn wekker. Het was nog een uur tot ik werd opgehaald door X en mijn vader had een sleutel. Snel graaide naar mijn pistool en liep op mijn tenen naar de deur. Ik opende de deur op een kier. Ik keek door de kier naar buiten en ik meteen in het gezicht van Meneer Masha. Snel sloot ik de deur ,, Ga weg, meneer! Ga weg of ik bel de politie!´´ ik hoorde een lachje door de deur heen ,, en ik dacht dat ik op de stoep stond van een agent. Ik had echter mijn mobiel al in mijn handen. Ik typte een berichtje naar X. ,,Veata, ik wil alleen maar praten.´´ Ik slaakt een kreetje uit ,, dat doet u maar door een dichte deur heen!´´

Ik keek naar mijn telefoon en zag dat X me een berichtje had gestuurd. Hij reed nu al de staat in ,, Veata, we zijn toch volwassen?´´ ik zei niets. Maar opeens klonk daar de donkere stem van X. ,, Is er iets mis meneer Masha?´´ Ik kan me voorstellen dat Masha schrok. ,, nee hoor meneer X. Ik wilde enkel en alleen spreken met jufrouw Detector.’’ In mijn gedachten zag ik X zijn armen over elkaar slaan. ,,Nou, meneer Masha. Dat zou moeten wachten tot volgende week.’’ Ik deed de deur open. Meneer Masha stond met zijn rug naar de deur. ,, Waarom is dat?’’ Ik deed een stap naar voren ,, Meneer X komt me ophalen. Om naar Casa Cristo te gaan.’’ Ik pakte mijn koffer die naast de deur stond en gaf deze aan X. Die met een glimlach het aanpakte. ,, Heb je alles Veata?’’ in mijn hoofd ging ik een lijstje af. Ik stak mijn hand op en rende het huis in. ,, Ze is echt een uitzonderlijk jonge vrouw.’’

Ik rende mijn kamer in en graaide de zonnebril van mijn kaptafel. Ik keek even in de spiegel en zette de bril boven op mijn hoofd. Op de stoel hing mijn team jasje en ook die graaide ik mee. Al rennend trok ik het jasje aan. X stond nog steeds te wachten bij de deur, samen met Meneer Masha. Ik stopte een ontsnapte lok haar achter mijn oor. X had naast mijn koffer ook mijn helmtas vast. Ik keek er, met grote ogen naar. Deze stond bij de kapstok en ik was hem glad vergeten. Ik liep langs meneer Masha en pakte de helmtas van X aan. ,, Wel meneer Masha, waarom maakt u voor de volgende keer een afspraak.’’ Ik hield mijn hoofd een beetje schuin ,, dat verkomt, ongemakkelijke situaties.’’ Meneer Masha knikte en hij liep naar zijn eigen limousine , daar draaide hij zich om ,, Ik zal u dan maar succes wensen met uw race. Maar ik denk dat het niet meer nodig is. Ik had echter een vraagje voor u jufrouw. Meneer Togokahn dat u auto’s gaat ontwerpen.’’ Ik knikte. ,, Part time. ‘’ Meneer Masha knikte ,, Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij een belletje te geven als u terug komt van Casa Cristo? Ik zou u graag een beter aanbod willen doen.’’

Ik schudde mijn hoofd ,, Nee, meneer Masha. Ik zit niet te wachten om weer voor u te gaan werken. Als u een ontwerp van mij wilt moet u net als meneer Togokahn er een kopen. Dat kost 200 dollar en ik behoud rechten op het ontwerp. Ik zal mijn zakenpartner een contract laten opstellen. Als u nog steeds geïnteresseerd bent, natuurlijk.’’ Ik stapte na deze woorden in de auto van X, die tijdens mijn gesprek met Meneer Masha. De koffer in de kofferbak gedaan, nu ging hij naast me zitten en reed weg.

,, Wie is je zaken partner?’’ Ik haalde mijn schouders op ,, geen idee. Het klonk professioneel.’’ X knikte en begon te lachen. ,, je broer, wilde ooit auto’s ontwerpen als hij klaar was met racen en jij.’’ Hij stopte even ,, Jij doet het tegelijk.’’ Ik keek naar hem ,, nu moet ik iemand vragen om een contract op te stellen. Voor Meneer Masha en meerdere die mijn dienst willen.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, als het maar mijn carrière als coureur in de weg staat.’’ X schoot in de lach en ik, ik deed even hard mee.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 28

zo jun 18, 2017 6:04 pm

Ik belde mijn vader op weg naar vliegveld, hij vroeg niets en beloofde naar het vliegveld te komen. X reed langzaam het terrein op en ik zag dat Teajo er al stond. Hij was echter niet alleen bij hem stonden een oudere man en een jonge vrouw. Ik voelde een steek in mijn hart en ik vervloekte dat hij er zat. ,, X, wie zijn dat?’’ hij keek opzij en gaf me een glimlach. ,, de man is Meneer Togokahn, zijn vader. De jonge vrouw is Horuko, zijn zus.’’ De steek van jaloezie was meteen verdwenen. Teajo liep naar de wagen en deed de deur aan mijn kant open. Hij stak een hand naar me uit, zodat hij me kon helpen met uitstappen. ,, Je bent vroeg.’’ Ik pakte zijn hand aan en stapte de wagen uit. ,, Er stond een ongenodigde gast voor de deur. Een gezamenlijke vriend, meneer Masha.’’ Teajo’s wenkbrauwen schoten omhoog. Hij pakte mijn helmtas van me over en ik liep naar de kofferbak om mijn koffer eruit te pakken. X had dit al geregeld en hij haalde zijn schouders op. ,, Ik ben zo terug. Ik moet mijn eigen spullen even ophalen.’’ Ik knikte terwijl ik de handvat van mijn koffer uitschoof. Met de koffer achter me aan gesleept, liep ik terug naar Teajo terwijl X het terrein weer afreed. Ik legde snel aan Teajo uit wat hij ging doen.

We liepen naar zijn vader en zus. ,, Vader, Horuko. Mag ik jullie voorstellen aan de lieftallige Veata Detector.’’ Ik schonk hun een warme glimlach. Zijn vader bekeek me echter onderzoekend aan. ,, U bent de ontwerpster van die auto, die mijn zoon me gisteren gekocht heeft?’’ ik knikte. Hij schudde met zijn hoofd. ,, Mijn zoon, nu snap ik waarom je het ontwerp zo graag wilde. Dit meisje heeft niet alleen talent.’’ Zijn hand ging van boven naar beneden. Horuko’s hand schoot naar haar mond. ,, Dank u wel meneer Togokahn. Ik beschouw het als een compliment.’’ De man schoot in de lach ,, en ze heeft een draak in zich.’’ Een wagen kwam het terrein op rijden. We keken allemaal naar de wagen. Het was niet de wagen van X of die van mijn vader. ,, Horuko en meneer Togokahn. Ga de hangar in.’’ Ze reageerde meteen en hun bodyguards kwamen naast me staan. Teajo deed ook een paar stappen naar achteren. Van een man kreeg hij een pistool in de handen gedrukt. Mijn hand ging naar de mijne ,, pas schieten als er gevaar dreigt mannen.’’ De mannen mompelde instemmend. ,, wat als er gevaar dreigt?’’ Teajo stond nu naast me, ik keek hem even aan. ,, dan moeten we vechten voor ons leven.’’

De wagen stopte recht voor ons en de deur vloog open. Iedereen keek gespannen naar de deur, tot er een been uit de deur werd geslingerd. De voorruit was geblindeerd dus we konden de bestuurder of passagiers te zien. De been werd gevolgd door een andere en langzaam kwam er een lichaam uit de auto zetten. Een hoofd verrees boven de auto deur en iedereen ontspande het was Sparky. Hij kwam een beetje opgelaten over ,, Wat een welkom, hé Pops.’’ Pops opende de andere deur en stapte uit. ,, Ja Sparky, volgende keer gaan we met mijn wagen. Dan heb je dat niet.’’ Ik liep naar Pops en gaf hem een hand. ,, blij dat u kon komen meneer Racer.’’ Hij wuifde mijn beleefde woorden weg ,, meisje als je onder mijn naam rijdt, dan reis je met mij en Sparky.’’ Ik schonk hun een glimlach. Ook Teajo schudde de hand van Pops. De vader van Teajo kwam er bij staan. ,, Laat mijn mensen uw bagage overnemen.’’ De bodyguards kwamen meteen in actie. Niet veel later kwam mijn vader het terrein op rijden. Ik vloog hem om de hals ,, Ik zal voorzichtig zijn pap. Ik beloof je dat en ik zal dichtbij X blijven.’’ Ik liet hem los en hij knikte ,, je bent zo dapper en zo sterk. Ik zou wensen dat je broer je nu kon zien. en hoewel je moeder je nooit wilde, dezelfde vuur wat in haar branden. Brandt bij jou ook. Ik weet zeker dat ze trots zou zijn, net als ik. ‘’ Ik knikte ,, dank je wel pap. Maar ik ben er nog niet.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 29

ma jun 19, 2017 5:01 pm

We landen op het vliegveld van Casa Cristo, met zijn zeven hadden de sfeer er goed in gehouden. Toen de wielen de grond raakte viel er een pijnlijke stilte. We keken elkaar een voor een aan, de spanning was nu echt om te snijden. De laatste keer dat de mannen van mijn team hier voet aan de grond zetten. Zaten er premiejagers ze op te wachten, we wisten niet of dit nu ook het geval was. Het toestel werd geparkeerd en we stapte uit. We liepen naar de lobby van het vliegveld waar journalisten drongen om een foto of zelf een interviewtje. Maar ieder team moest een kort gesprekje aangaan met Ben Burns. Teams stonden daar voor in de rij en wij waren geen uitzondering. ,, Oké jongens koppen bij elkaar. Wie is de leider van ons team?’’ de jongens wezen nu naar mij en ik slikte ,, oke? Waarom doen we dit.’’ Teajo lachte ,, omdat het ons vorig jaar zo goed was bevallen. Speed kon echter niet meekomen en ben jij daar nu voor in de plaats gekomen.’’ Ik knikte de rest kon ik wel aan elkaar breien.

We waren aan de beurt ,, Ah Veata Detetor, vertel ons even voor welk team rijden jullie?’’ ik gaf een glimlach in de camera ,, Racing Motors natuurlijk. Meneer Togokahn en meneer X hadden het zo naar hun zin vorig jaar, dat ze mijn team wilde versterken. Aangezien Speed Racer dit jaar niet kon komen.’’ Ben Burns knikte. ,, Waar zijn de Love Birds. Komen ze je nog aanmoedigen?’’ ik haalde mijn schouders op ,, Dat zal ik niet weten meneer Burns, trouwplannen maken zich niet zelf. ‘’ Meneer Burns richtte zich nu op X ,, Racer X, u hebt het nooit zo op het geven van interviews. Integenstelling tot uw teamgenoten. Maar onze redactie heeft een verontrustend bericht binnen gekregen. Mag ik de vraag toch stellen?’’ Ik voelde mijn telefoon zoemen en ik keek snel op het scherm. Ik keek naar X en knikte . ,, Meneer Burns, doe u naam eren aan.’’ Burns ogen schoten van mij naar X en weer terug. ,, De geruchten gaan rond dat u Rex Racer bent. De omgekomen Racer van tien jaar geleden. Maar dat is natuurlijk absurd.’’ X verstijfde en ook ik hapte naar adem. X greep naar zijn masker en deed deze af. Meneer Burns keek er met de volste verbazing naar.

Teajo keek naar me en ik fluisterde in zijn oor wat X van plan was. Snel zocht ik naar de ogen van Pops en ook hij keek met de volste bewondering naar zijn zoon. ,, Meneer Burns, zoals u zei zijn het geruchten.’’ Ik voelde een hand op mijn schouder en ik keek naar X. ,, Laat het aan mij over Veata.’’ Ik draaide naar hem toe weg van de camera ,, Morgen persconferentie in de hotel hal. Mijn vader onthuld alles. Je hoeft alleen maar toe te geven en daarnaar te verwijzen.’’ X knikte hij deed een stap naar voren ,, meneer Burns wat mijn lieftallige collega wilde doen was mij beschermen, iets waar ik haar heel dankbaar voor ben. Maar uw geruchten zijn juist. Morgen in de hal van mijn hotel zal de hoofd van het CIB en ik een persconferentie geven voor verdere vragen.’’

Onder luid protest liepen we weg bij Burns en liepen we naar onze taxi, die ons naar het hotel zou brengen. Ik was buitenadem ,, zo, nu is dat er ook uit.’’ X knikte ,, noem me maar Rex, dat is mijn naam. ‘’ Ik gaf hem een glimlach ,, alsof ik dat niet weet meneer Racer.’’ Hij lachte ook en ik keek naar de bezorgde gezicht van Teajo ,, het begint weer, de heksenjacht op ons.’’ Rex en ik knikte. ,, helaas wel. ‘’ Teajo vloekte binnensmonds. Maar Rex schudde zijn hoofd ,, dat is nergens voor nodig Teajo. Ik heb haar persoonlijk leren racen, ze is even goed als Speed en laat hem dit maar niet horen. Misschien wel beter.’’ Teajo knikte ,, dat weet ik wel Rex, maar het zou mooi zijn als we ons op het racen konden concentreren.’’ We lieten alle drie onze hoofden vallen en zwegen instemmend.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 30

di jun 20, 2017 7:30 am

In het hotel kregen we alle drie een eigen kamer, dat was al van te voren afgesproken. Toch voelde ik me verlaten en afgezonderd toen de deur achter me in het slot viel. Het was net als of ik was afgesloten van de rest. Ik bekeek de kamer goed, als ik hier de komende drie nachten moest slapen was dat geen ramp. Het was een ruime kamer, met een zit kamer en toen ik verder de kamer in liep. Een gigantische slaapkamer met een kingsize bed. Ik parkeerde mijn koffer er naast en klikte deze open. De deksel schoot omhoog en de inhoud werd zichtbaar. Boven op alle kleding en toiletspullen, lagen foto’s in lijstjes. Ik pakte ze een voor een eruit en ik lachte naar de bevroren beelden. Bij de laatste ging ik op het bed zitten, tranen vulde mijn ogen toen ik naar de foto keek. Het was een foto van de laatste moment, dat ik had met mijn hele gezin.

Ik keek naar mijn vader die een hand op de schouder van mijn broer had neergelegd en mijn moeder die hem een knuffel gaf. Ik keek naar de kuiltjes in haar wangen en de licht die achter haar groene ogen branden. Ik stond voor mijn broer die zijn beide handen op mijn schouders had. Hij kneep er een beetje in. Mijn gedachte gingen meteen terug naar die dag, we waren op Thunderhead. Na veel zeuren mocht ik met de monteurs, mee om te kijken naar mijn broer. Ook mocht ik met hem mee naar de kleedkamers, ik was zo door het dolle heen dat hij me moest vast houden. Mijn moeder had me een standje gegeven, na de foto en mijn vader had gelachen om mijn kinderlijke enthousiasme. ,, Laat haar toch, Marie. Ze is gewoon blij.’’ Ik hoorde hun twee nog steeds vriendelijk kibbelen over mij.

Er werd op mijn deur geklopt. De foto op het bed achterlatend, liep ik naar de deur en deed deze open. Rex stond voor mijn deur, samen met Teajo. ,, Mogen we binnen komen?’’ ik knikte en deed een stap opzij. Beide mannen liepen naar binnen , ze gingen beide op een stoel zitten. Ze waren gespannen ,, wat is er?’’ en ik ging op de bank, tegen over hun zitten. Teajo bewoog zijn been heel snel ,, Mijn vader heeft ons uitgenodigd voor diner.’’ Ik knikte langzaam en toen keek ik bedenkelijk. ,,Is dat alles?’’ beide mannen knikte. ,, We moeten in gala.’’ Nu snapte ik hun bezorgdheid. Omdat we naar een race gingen hadden de heren geen smoking ingepakt en toen ik er over nadacht, had ik geen jurk. Mijn ogen werden groot ,,jongens we moeten gaan shoppen’’ ik keek naar buiten, de zon stond hoog aan de hemel. ,, en snel.’’ Ik rende naar de slaapkamer en rommelde meteen in mijn koffer.

Toen ik terug kwam met mijn portefeuille, waren de jongens verdwenen. Ik liep naar de deur trok deze open, een bodyguard stond er voor ,, Goede dag, jufrouw Detector. De heren Togokahn en Racer, wachten op u in de lobby.’’ Ik gaf hem een vriendelijk knikje en stormde toen weg. De man had inderdaad gelijk. De mannen stonden op me te wachten. Teajo had al een taxi voor ons tegen gehouden en we konden zo instappen. We reden door de straten van de stad. Oude gebouwen tegen de woestijnachtige landschap, gaf een magische gevoel. De chauffeur stopte voor een winkel, we stapte uit en Teajo betaalde de goede man. Rex en ik keken naar het gebouw waar we voor stonden. Het was gigantische, de gaten in de muur zoals bij de aangrenzende gebouwen, waren op gevuld met glas. Achter het glas stonden diverse jurken en smokings op pas poppen. Ik slikte even toen ik de jurken zag, ze waren echt prachtig maar veel te bloot. Ik keek naar de mannen die ook een beetje benauwd keken. We zuchtte en liepen zij aan zij naar binnen.

We werden meteen onder de voet gelopen door drie verkopers. ,, Goede middag. Kunnen we u ergens mee helpen?’’ we keken naar een man in een veel te strakke broek. Hij stond bij mij en keek ons bedenkelijk aan. ,, de heren zoeken een smoking.’’ Twee verkopers, vrouwen namen de jongens bij de arm en trokken ze mee. ,, en u?’’ ik schrok even, want ik had niet opgelet dat de man in de strakke broek er nog stond. ,, Ik heb een jurk nodig.’’ De man keek me bedenkelijk aan ,, Mag ik u vragen waarvoor?’’ ik knikte ,, zag u de jonge man daar net?’’ de man knikte ,, zijn vader wil dineren in gala en ik’’ de man glimlachte ,, U wilt indruk maken, op de vader en ook op die jonge man.’’ Ik zuchtte opgelucht. De man trok me zachtjes mee aan mijn arm ,, komt u maar mee.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 31

di jun 20, 2017 7:37 am

De avond viel en de jongens waren in de andere kamer, ik was in de slaapkamer. Ik keek in een spiegel, naar de jurk. Ik had om mijn hals een smaragd hangen die bij mijn smaragd oorbellen paste. Nitro’s zonnebril ruste op mijn hoofd. ,, Veata!’’ ik schrok van Rex stem. Hij kwam de kamer binnen en hij keek met een open mond naar me. ,, Blij dat Minx er nu niet is.’’ Ik gaf hem een onzekere glimlach en ik draaide me weer om naar de spiegel. ,,is het niet te veel?’’ Ik keek naar Rex via de spiegel en hij schudde met zijn hoofd, nog steeds met stomheid geslagen. Het was een smaragd groene jurk met bovenkant zonder mouwen en de rug was compleet weggesneden, maar werd bij elkaar gehouden door met smaragd gevulde kettingen. De rok was lang maar er zat een scheur in zodat ik me er vrij in kon bewegen. Toen de verkoper hem uit de schap haalde was ik er meteen verliefd op. Ik had toen echter een probleem, ik had geen hakken bij me. Dus de lange laarzen, die ik ook aanhad bij de Thunderhead persconferentie moest er onder aan.

Ik liep met Rex mijn slaapkamer uit en Teajo stond bij de open deur met iemand te praten. Toen ik de stem van de man hoorde veerde mijn hart op. ,, Pappa?’’ Teajo draaide zich naar me om en zijn mond viel open. Mijn vader stond op de gang en ook hij keek vol bewondering naar me. Teajo liep naar me toe en bood me een arm aan. Ik nam hem met een glimlach aan ,, Je bent echt prachtig.’’ Ik keek naar mijn vader en die knikte instemmend. Teajo nam me de kamer uit en we werden gevolgd door Rex en mijn vader. In de lobby stond Horuko op ons te wachten, ze had een glimlach op haar gezicht toen ze ons aan zag komen. ,, Meneer Racer, Sparky en mijn vader zijn al naar het restaurant. Ik had aangeboden op jullie te wachten.’’ Rex deed een stap naar haar toe en bood haar zijn arm aan. Ze knikte beleefd maar schudde haar hoofd. ,, Er staan roddel journalisten bij de deur. Ik weet dat uw vriendin in verwachting is.’’ Rex knikte en haalde zijn schouders op ,, u , heeft gelijk jufrouw Togokahn.’’ Mijn vader nam het toen van Rex over en zijn arm accepteerde ze wel.

We liepen naar buiten en we kwamen er meteen achter dat Horuko niet had overdreven. We werden bijna verblind door de flitsen van de camera’s, we liepen snel door naar de taxi. Maar voordat we instapte stopte ik even ,, Even een glimlach naar de camera’s, we zijn racers en als we ze nu niet geven wat ze willen. Volgen ze ons misschien.’’ Teajo knikte en draaide zich om. Hij poseerde even voor de camera’s en ik deed mijn zonnebril voor mijn ogen. Na een paar seconde stapte we bij de rest in de auto.

We reden naar het restaurant, het was niet ver van het hotel af. We stopte vlak voor de deur, iemand deed de deur open. Teajo stapte als eerste uit en bood mij weer de hand aan. Ik pakte die aan en stapte uit. We werden gevolgd door de rest van het gezelschap, binnen hield Teajo me even tegen ,, Ik heb nog wat voor je.’’ Een bodyguard kwam langs ons gelopen en duwde Teajo een doosje in de handen. Hij knikte naar de man en gaf het doosje aan mij. Vol bewondering keek ik ernaar, hij keek me vol verwachting aan. Ik opende het doosje en daarin was een armband te vinden. Op het armbandje zat een smaragd, ik keek er met grote ogen naar. ,, Teajo, dit kan niet aannemen.’’ Ik wilde het doosje terug geven. Maar hij schudde zijn hoofd ,, het is een cadeautje, in sommige culturen is het onbeleefd, om een cadeautje te weigeren.’’ Ik gaf hem een glimlach ,, Kan je me dan helpen.’’ Hij kreeg een lachje op zijn gezicht. Hij pakte het armbandje uit het doosje en deed hem om mijn pols. ,, dank je Teajo, hij is werkelijk prachtig.’’ Hij knikte instemmend en hij pakte de hand vast. ,,Dat is die zeker.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 32

di jun 20, 2017 3:41 pm

We gingen aan de tafel zitten en de vader van Teajo knikte goedkeurend naar mijn jurk. ,, U ziet er prachtig uit jufrouw Detector.’’ Mijn vader zat naast hem en knikte ook ,, Ze is jong en lijkt op haar moeder.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, ik lijkt op jou pappa.’’ Hij keek meneer Togokahn en die knikte een beetje ,, hetzelfde vurige karakter.’’ Het eten werd geserveerd en het gesprek aan tafel ging over auto races. Pops vroeg me vooral over het ontwerpen van auto’s ,, wel Pops het is iets waar ik op kan terug vallen als mijn race carrière eindigt. Maar ook is het leuk als klusjes er naast.’’ Ik vertelde hun over het bezoek van meneer Masha. Mijn vader en meneer Togokahn verslikte bijna in hun eten, toen ze hoorde wat ik tegen hem gezegd had. Rex schoot in de lach ,, Uw gezicht leek precies op die van hem.’’

Mijn vader richtte op mij ,, Je meende het toch niet echt.’’ Ik knikte ,,Tuurlijk wil ik niet meer voor die man werken. Maar als ik een eigen bedrijfje opricht en hij wilt een ontwerp kopen. Moet ik het serieus in overweging nemen.’’ Mijn vaders ogen knepen zich tot spleetjes. ,, eigenlijk wilde ik aan jou vragen om me te helpen met contracten te maken. Die natuurlijk in mijn voordeel zijn.’’ Horuko over hoorde me en mengde zich in het gesprek. ,, als je nog een zakenpartner wilt, ik bied me graag aan.’’ alle gespreken vielen stil aan tafel ,,Horuko, wat weet jij van auto’s ontwerpen.’’ Ze haalde haar schouders op ,,eigenlijk niet zoveel, maar Veata des te meer.’’ Ik knikte ,, maar van zaken weet ik des te meer.’’ Haar vader reikte zijn hand naar haar, zij pakte deze aan. ,, je bent de slimste meid die ik ken, mijn zege heb je.’’ En ik knikte ,, dank je Horuko.’’

De rest van de avond praatte ik met Horuko over ons aanstormende bedrijfje. Ook Pops zat vol goede ideeën, ook zou Horuko een contract opstellen voor Racer Motors. Zodat ik voor hun kon blijven rijden en ontwerpen.

Eenmaal terug in het hotel, was ik erg enthousiast en wilde meteen beginnen met tekenen. Ik pakte papier en potloden uit mijn koffer en ging in de zitkamer tekenen. Maar ik had amper strepen op papier toen er op de deur werd geklopt. Ik liet mijn potlood vallen en liep naar de deur. Ik deed deze open, maar snel schoot mijn hand voor mijn mond om een gaap te onderdrukken. In de opening stond mijn vader ,, pap, ik wilde net mijn bed induiken.’’ Hij gebaard of hij naar binnen mocht en ik stapte opzij. Mijn vader liep naar binnen en zijn ogen vielen meteen op de papier. ,, je wilde tekenen en toen ik klopte werd je uit een droom ontwaakt, je besefte hoe moe je eigenlijk was.’’ ik gaf hem een verontschuldigende glimlach. ,, je kent me, als een idee in mijn hoofd verschijnt. Kan ik niet wachten om het op papier te krijgen.’’ Hij knikte en ging op een stoel zitten ,, Veata, ik snap wat je wilt doen en ik weet wat ik je ga vragen overbodig is.’’ Ik liep naar hem toe en knielde voor hem. ,, je wilt dat ik voorzichtig ben en dan niet alleen in het bedrijf maar ook tijdens de race.’’ Hij knikte, hij liet zijn hoofd hangen. Met mijn vingers drukte ik hem weer omhoog, zodat ik hem recht in zijn ogen kon kijken. ,,Ik beloof het pap, jij hebt me gewapend en opgevoed. Als je trouwens iets was vergeten, heeft Minx of Rex je aangevuld.’’ Weer knikte hij.

Ik was op de bank gaan zitten en we praatte nog wat. Op een gegeven moment liep ik naar de slaapkamer om mijn slaapkleding aan te trekken. Mijn vader bleef rustig op me wachten tot ik terug kwam. We haalde het meeste van alles herinneringen op, tot ik in slaap was gevallen op de bank.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 33

di jun 20, 2017 6:24 pm

De volgende ochtend werd er al vroeg op mijn kamer deur geklopt. Ik lag nog half te slapen, toen mijn vader de kamer binnen kwam. ,,Veata, de pers conferentie , is over een uur.’’ Ik krabbelde overeind en knipperde met mijn ogen. ,, Kom er aan.’’ ik stond op van de bank en moest even blijven staan, mijn balans was nog even zoek. Toen het beeld voor mijn ogen helder werd, liep ik naar de badkamer en draaide de douche open. Snel sprong ik er onderdoor, om me te haasten naar de koffer waar ik snel kleding uit trok. Maar bedacht me snel iets ,, Pap, moet ik als agent of als Rex teamgenoot?’’ mijn vader stond bij de deur, ik kon zijn schaduw zien. ,, agent, Veata. Je bent een agent.’’ Ik knikte en bekeek mijn kleding, die ik uit de koffer had getrokken. ,, dat wat stunten want ik heb geen uniform meegenomen.’’ Ik pakte snel een lange broek uit de koffer en een witte blouse. Ik trok dit snel aan en rende naar de kaptafel. Samen met mijn badge en borstel in de handen. Ik borstelde de klitten eruit en kamde het naar achteren. Snel maakte ik het vast met een elastiekje.

Ik haalde mijn oorbellen uit mijn oren en ik haalde de smaragd ketting van me af. Ik haalde de steen van het kettinkje en peuterde mijn badge van zijn houder. Deze bevestigde ik aan mijn ketting en deed deze om. Ik liep mijn kamer in en mijn vader keek me bedenkelijk aan. ,, wat ik had niets anders.’’ Hij hief zijn handen op en liep de kamer uit. Hij en ik liepen door de gangen, Rex en Teajo liepen nadat we langs hun hotelkamer waren gelopen. Achter ons aan. In een ruimte die door de hotel was klaar gemaakt voor de conferentie, stonden al journalisten klaar. Rex, Teajo die ook in uniform was en ik liepen naar binnen. Meteen begon iedereen te gillen met vragen. Maar we gingen niet naar de microfoon we gingen met zijn drieën er een paar stappen, vandaan staan. Alle drie met onze benen wijd en onze armen achter onze rug. We keken strak naar voren.

Mijn vader liep naar de microfoon en hij vertelde hetzelfde verhaal als toen bij Racers thuis. Toen hij klaar was wenkte hij Rex, die ging bij de microfoon staan en mijn vader kwam naast mij staan. ,, Ik zal nu uw vragen beantwoorden.’’ Een vrouw stak haar hand op en Rex gaf met een hand gebaar, haar het woord. ,, waarom heeft u gewacht met het bekend maken van uw identiteit?’’ Rex beantwoorde de vraag en de volgende. Ik had het gevoel dat we er al een eeuwigheid stonden. Mijn benen begonnen te titelen, door het gebrek aan beweging. Maar ik beet me er door heen. ,, Rex Racer’’ een man die vooraan stond stak zijn hand op. ,, er gaan geruchten dat u een relatie heeft met Veata Detector. Kunt u daar oplichting over geven?’’ Mijn ogen werden groot en ik wilde in verweer gaan. Maar ik kneep in mijn armen. Ook Rex moest even bijkomen van de vraag. ,, Meneer u beseft de leeftijdsverschil, van de relatie die u nu suggereer?’’ de man knikte ,, we hebben raarder gezien. Ze is de dochter van uw baas en het zusje van je beste vriend.’’ Rex draaide zich naar me om en ik zag in zijn ogen de vraag. Ik deed een stap naar de microfoon en sprak luid en duidelijk. ,, Rex Racer en ik hebben een soort van relatie. Een soort die je kan beschrijven als, broer en zus. Hij stond klaar op de momenten dat ik een broer nodig had.’’ De mans hand schoot weer omhoog, maar ik was hem voor ,, Mocht uw vraag zijn, of we romantische met elkaar zijn. Dan moet ik u teleurstellen, Rex’s zijn hart behoort toe aan een andere vrouw.’’

De hand zakte weer en ik ging weer op mijn plaats staan. Rex knikte naar me en hij nam het van me over ,, mochten er nog meer vragen zijn over mijn relatie met jufrouw Detector, dan is hier hun antwoord. Jufrouw Detector heeft haar hart aan iemand anders geschonken.’’ Handen schoten omhoog en Teajo’s hand ging ook omhoog ,, Mag ik vragen, aan wie dan wel?’’ ik schoot in de lach. Mijn vader legde een hand op zijn schouder ,, ben je blind, jongen?’’ Teajo schudde zijn hoofd en toen begon het lampje bij hem te branden. ,, jij en ik moeten een keer praten meneer Togokahn’’ Teajo knikte en toen was de conferentie afgelopen.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Diversen”