Veata Detector

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdtuk 8

zo mei 07, 2017 2:06 pm

De avond viel, toen ik weer thuis kwam en mijn maag knorde hevig. Ik liep in een rechtte weg naar de koelkast en trok deze open. Mijn ogen schoten langs het eten, tot ik het kraken van papieren tassen hoorde. Ik draaide me om en zag Minx staan. Ik gaf haar een glimlach ,, chinees?’’ ze knikte en ik liep naar de keukenkastjes, daar haalde ik bestek en borden uit. Deze zette ik neer op tafel Minx zette de tassen neer en pakte daarna de glazen. We waren klaar met het dekken van de tafel toen X en mijn vader binnen kwamen. Ze gingen zitten en pakte de bakje vol eten uit de tas. Zwijgend openen ze de bakje en schepte hun borden op. Met elke hap in mijn mond keek ik de tafel rond er hing een soort spanning. Mijn bord was bijna leeg toen ik het zat was. Met een klap zette ik mijn glas neer na een slok te hebben genomen. ,, X doe je masker af en jullie twee praat.’’ Iedereen keek me verbaasd aan.

Maar toch deed x zijn masker af en keek me aan ,, beter?’’ ik knikte en het eten werd voort gezet met kleine praat. Ik toverde een glimlach op mijn gezicht, het was in een duistere vorm gezellig. Over een paar dagen was de race, daar moest ik me bewijzen en X ook.

In die dagen trainde ik veel. Onder toezicht van Pops en Sparky. Ik reed een rondje en daarna was Trixie en Speed aan de beurt. Ook racete we tegen elkaar, gewoon voor de lol. De dag kroop langzaam dichterbij en ik werd steeds onrustiger. Ik poetste mijn helm wat vaker op, ik had van X een nieuwe gekregen. Het had een skelet er op getekend. Elke keer dat ik er naar keek verscheen er een glimlach op mijn gezicht.

De dag brak aan en ik kleden me aan om een uur te gaan joggen. Ik liep naar de keuken en zette de koffie apparaat aan. Zodat mijn kop koffie klaar stond als ik terug kwam. Ik liep naar de voordeur en deed deze open. Ik hapte naar adem voor de deur met een hand omhoog, klaar om aan te kloppen was. ,,Teajo, wat doe jij hier?’’ hij begroette me met een glimlach ,, ik wilde je succes wensen. Ga je weg?’’ ik knikte ,, Ik jog altijd voor een wedstrijd. Dat helpt tegen de zenuwen.’’ Hij knikte en zijn lange zwarte haren veerde mee met de beweging. Ik schonk hem een glimlach ,, wil je met me mee rennen?’’Teajo keek naar zijn kleding en ik deed hetzelfde, hij had een spijkerbroek en leren puntschoenen. Ik wenkte hem naar binnen. Hij liep wat ongemakkelijk de hal in, ik liep naar een gesloten deur en deed deze open. Ik stapte de kamer binnen, daar stond een bed en een kledingkast. Ik deed de kledingkast open en pakte daar een joggingbroek uit. Deze gooide ik naar hem toe ,, hier trek aan.’’ hij ving hem behendig uit de lucht. Ik liep de kamer uit en deed de deur dicht.

Na een tijdje kwam hij de kamer uit en de broek was veel te groot. Ik liep met een ingehouden glimlach naar de deur en deed hem weer open. Ik deed een stap naar buiten en ademde diep in. Ik keek naar achteren ,, probeer me maar bij te houden.´´ ik hoorde een kreetje vrij komen en ik rende weg. Ik keek tijdens het rennen af en toe achterom, om te kijken of hij niet te ver achter raakte. Dit gebeurde regelmatig. Dan hield ik mijn pas in, zodat hij op me in kon lopen. Toen we eindelijk weer terug kwamen bij mij thuis, was hij helemaal buiten adem. ,, Dit helpt ontspannen.´´ ik schoot in de lach toen ik naar binnen ging. Hij volgde me ,, Koffie?’’ hij knikte en liep de kamer waar zijn broek lag weer in. Ik schonk de koffie in en vulde een kom met ontbijtgranen en yoghurt. Teajo kwam bij me zitten aan de bar die aangrensde aan de keuken. Naast hem stond een fruitschaal, gevuld met bananen en appels. Ik pakte er een banaan en een appel van af. Ik geschilde het fruit en sneed het klein, de kleine stukjes fruit gooide ik in de kom. Ik draaide me om en pakte Teajo’s koffie, hij keek naar de derde kop. ,, Pap! Koffie.’’ Zijn ogen werden groot. ,, Voordat je de keuken in komt, we hebben een gast.’’ Ik hoorde een gemopper en ik hoorde voetstappen weglopen. Snel deed ik brood in de broodrooster en zette deze aan. Ik pakte mijn kom en ging naast Teajo zitten ,, hij heeft de gewoonte om in zijn badjas te ontbijten, vandaar.´´ hij knikte langzaam toen hij een slok nam van zijn koffie. Mijn vader kwam de keuken in een keek naar Teajo die zijn koffie neerzetten en een hand uitstak. ,, sorry voor de invasie. Meneer, uw dochter nodigde me uit om met haar te gaan joggen en ik kon daarna haar aanbod voor een kop koffie niet afslaan.´´ mijn vader schudde zijn hand en knikte. Het brood schoot omhoog uit de broodrooster. Mijn vader draaide zich om en begon met het klaar maken van zijn ontbijt. Teajo vroeg met gebaren of hij wat fruit mocht en ik knikte, want ik had mijn mond vol. Hij pakte een banaan en pelde deze. Met grote happen at hij op. Hij spande een gesprek aan met mij over de race vandaag en wat ik van de andere teams vond. Ook mijn vader mengde zich in het gesprek. Tot de deurbel ging, ik stond op en liep naar de deur. Ik wilde deze opendoen toen mijn vader opsprong en me tegenhield. Ik keek naar de klok en knikte. Hij liep langs me heen en deed de deur open. Er stond buiten een bezorger met een bos bloemen. ,, bezorging voor Veata Detector.´´ hij gaf mijn vader de bloem, die keek ernaar ,, wat een mooie, van wie?’’ de bezorger keek op zijn lijst. ,, Teajo Togokahn, meneer.’’ Ik keek naar hem en hij schudde zijn hoofd.

,, vertel me eens goede man.’’ Hij deed een stap opzij, zodat de bezorger naar binnen kon kijken. ,, wie zit daar op die bar kruk?’’ de ogen van de bezorger werden groot. ,, Teajo Togokahn, meneer.’’ Mijn vader knikte ,, zou Togokahn, de bloemen dan niet zelf hebben meegenomen?’’ de bezorger knikte en draaide zich snel om. Hij rende weg en mijn vader gooide de bloemen naar buiten. Hij gooide de deur dicht. Ik draaide me om naar Teajo ,, Liggen!’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 9

do mei 11, 2017 6:37 am

De kogels vlogen door de houten voordeur en door de ramen heen. Ik kroop over de grond naar de keuken. Waar op de grond naast de prullenbak een kluis stond. Ik toetste de code in en hij ging open, binnen in de kluis lagen drie wapens. Ik pakte ze alle drie, ik ging op mijn hurken zitten en ik zag mijn vader bij het raam op zijn hurken zitten ,, Pap vang!’’ schreeuwde ik boven het lawaai uit, ik gooide het pistool naar hem toe. Hij keek niet eens om toen hij hem opving. Ik gooide er ook een naar Teajo. Ik tijgerde naar de kamer, waar hij zich had omgekleed. Dat raam was ook kapot, toen ik door de gordijnen heen keek. Zag ik iemand dichterbij sluipen, ik hield mijn pistool gereed. Snel keek ik door het raam en blies mijn ingehouden adem uit, het was X. Ik deed langzaam het raam open en zag iets achter X bewegen. Ik sprong door het raam heen en trapte degene achter X. X draaide zich om en hielp me mee met vechten.

Met zijn tweeën hadden we de man snel verslagen. X had een paar handboeien aan zijn riem hangen. Hij sloeg de man in de boeien en sleurde hem mee. Ik klopte mezelf af en liep weer terug naar binnen. Ik keek de woonkamer rond en alles was bedolven onder glas en zat onder de gaten. ,, Pap’’ hij keek naar me ,, het is misschien een goed idee om eindelijk die ijzeren deur en kogelwerend glas te instaleren.’’ Hij knikte en ik richtte mijn aandacht op Teajo, ,, alles nog heel.’’ Hij keek even naar beneden en knikte ,, alleen wat blauwe plekken, maar ik overleef het wel.’’ Ik knikte en keek naar de klok en vloekte langzaam, over tien minuten zou familie Racer voor mijn deur staan. Ik keek naar mijn vader en hij knikte. ,, Sorry Teajo, maar we moeten ons gaan klaar maken voor de race.’’ Ook hij keek geschrokken naar de klok. ,, Meneer Detector, als u nog een verklaring van me nodig hebt. U weet me te vinden, zoals altijd.’’ Mijn vader knikte en Teajo rende het huis uit. Ik rende snel naar mijn kamer. Ik kleden me om in mijn racepak en pakte mijn helm in een daar voor bedoelde tas.

Er werd op mijn deur geklopt en ik deed deze meteen open. Speed stond ervoor ,, nog een klein momentje Speed, het was een rare ochtend.’’ Hij knikte en ik haalde op als een gek een kam door mijn haar. Toen het voor het oog er goed uitzag, greep ik naar Nitro’s zonnebril en zetten deze op mijn neus. ,, Ik ben klaar.’’ Speed ging me voor en toen ik in de woonkamer was zag ik dat de opruim dienst al bezig was. Mijn vader was echter nergens te bekennen. Maar toen ik naar buiten liep zag ik dat er een camera ploeg in de tuin stond en mijn vader werd ondervraagd. Journalisten die mij zagen wenkte mij erbij ,, Veata, uw bent op de dag van uw debuut aangevallen in uw eigen huis, wat gaat er nu door u heen?’’ ik keek naar Speed en die gebaarde dat we drie minuten de tijd hadden. Ik knikte lichtjes en keek toen in de camera ,, Op dit moment maak me enkel en alleen druk over de race. Zoals u zei is dit mijn debuut in de pro’s en wil ik het er beste van maken. Er is iemand opgepakt en die wordt op dit moment door de beste agenten die het CBI te bieden heeft ondervraagd.’’ De verslaggeefster was niet tevreden met dit antwoord, maar ik moest nu echt weg. ,, Maar bent u niet bang dat het weer gebeurt?’’ Terwijl ik liep antwoorden ik heel nuchter ,, Ik ben de dochter van het hoofd van de CBI, als ik bang was om onder vuur te liggen was ik al jaren geleden het huis ontvlucht.’’ Ik deed de deur van mijn auto open en stapte in ,, Maar nu moet ik echt gaan, anders kom ik te laat voor de race.’’ Met een klap deed ik de deur dicht en reed achter Speed aan weg.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 10

do mei 11, 2017 4:18 pm

Bij Thunderhead renden we naar onze box waar alle drie de auto’s klaar stonden. Toen we er aankwamen, kwam er net een agent van de CBI uit de box. Hij draaide zich om naar Pops. ,, Sorry voor de overlast, meneer Racer. Maar het is alleen maar voor de veiligheid van uw coureurs.’’ Pops keek niet blij en stond met zijn armen over elkaar, maar hij knikte alsof hij het begreep. Bij het voorbij lopen knikte de agent naar mij. ,, Groeten aan je vrouw, agent Check.’’ De agent glimlachte naar mij ,, goede race, Veata.’’ Ik liep naar Pops ,, sorry Pops, mijn vader en ik nemen geen over haasten beslissingen.’’ Hij knikte en duwde met behulp van Sparky de ene na de andere auto op zijn plek. Ik ging echter bij Speed en Trixie staan, Speed vertelde ons het plan. We knikte en we liepen naar onze auto’s, Speed was er eerder dan Trixie en ik. Hij was de Champion, dus stond hij helemaal vooraan. Trixie en ik stonden helemaal achteraan. Ik ging voor mijn auto staan en liet mijn handen over de lak glijden. ,, Kom op, Ghost Rider. We laten ze wat zien.’’ Ik stapte in, maar net op tijd. Want de start lichten begonnen met branden. Terwijl die begonnen af te tellen keek ik even opzij en zag dat Trixie hetzelfde deed, we knikte kort naar elkaar en we keken weer naar voren. Het laatste licht ging uit en ik gaf meteen blank gas.

Ghost Rider reageerde meteen en reed weg, op een schermpje in mijn stuur. Kon ik achter me kijken en zag dat ook Trixie goed was weggekomen. Ik keek weer op de weg voor me en zag dat de auto voor me snel naderde, er verscheen een speels glimlachje op mijn gezicht. Ik versnelde gas, maar ik bleef voorzichtig. Opeens hoorde ik X in mijn hoofd ,, vrij en zorgeloos.´´ Ik lette nu niet meer op de auto voor me maar ik ging me concentreren op de baan en de race. Een auto tegelijk, ik gaf gas en ik naast de auto te rijden. Ik hoefde niet opzij te kijken, om te weten dat de auto naar mij toestuurde. Ik drukte op het gaspedaal en op de knop voor de veren. Ik sprong naar voren en de auto die me van de baan wilde duwen, botste tegen de vangrail. Ik hoorde een kreetje in mijn oor ,, Bedankt Sparky, nu ben ik aan een kant doof.´´ hij mompelde iets maar ik hoorde niet meer wat hij zei, want de volgende auto kwam in mijn vizier. Ook die ging ik voorbij, zo haalde ik nog vier auto´s in zonder problemen. Opeens hoorde ik Trixie ,, Veata, achter je!´´ ik keek op mijn scherm en zag de Gray Ghost naderen. Met hoge snelheid. Ik keek naast me en zag dat er voor hem geen ruimte was om in te halen. Ik snapte meteen wat hij wilde doen, ik nam een hap adem en ik draaide aan mijn stuur. Tegelijker tijd drukte ik weer op de knop voor de veren. Ik sprong in de lucht terwijl ik draaide. In de lucht zette ik de auto in zijn achteruit. Ik lande met mijn neus naar Gray toe, ik zwaaide naar hem. ,, Wil je me hebben, doe dat maar in mijn gezicht.´´ Hij remde niet af en nam juist gas toe. Ik bleef echter met hoge vaart achteruit rijden. ,, Veata, Dreadnought- sprong.’’ Ik keek in mijn schermpje en ik nam meer gas. Gray deed het zelfde, ik was nu een paar meter verwijderd van de sprong en ik draaide weer aan mijn stuur. Mijn auto draaide om en raakte daardoor de neus van Gray’s auto, hij verloor hier door de controle over de auto.

Ik lette niet meer op hem en keek naar de sprong voor me. Heel even kwam het beeld van Nitro weer voor mijn ogen, maar ik knipperde deze weg. Ik trapte hierdoor harder op het gaspedaal, mijn wielen verlieten het stalen wegdek en ik vloog dertig meter in de lucht. Zodra mijn wielen het staal weer raakte, sprintte ik weg. Ik racete langs nog drie andere auto’s toen er in mijn oor Sparky sprak ,, Hondenballen dames, afremmen dus.’’ Ik schudde langzaam mijn hoofd en trapte juist het gas wat harder in. ,, Veata, hoorde je me niet.’’ ik zuchtte ,,Sparky, kijk en leer.’’ Vlak bij de Hondenballen, een serie uitsteeksels van de baan. Haalde ik mijn voet van het gaspedaal en ik stuurde alleen maar. Ik liet als waren mijn auto glijden. Ik hoorde Sparky bij elke bal, naar ademhappen. Na de ballen keek ik voor me, er waren nog maar twee wagens tussen mij en Speed. De wagens waren van X en Teajo, een glimlach verscheen op mijn gezicht. Ik gaf meer gas en ik haalde bijna X in, hij begon een beetje te slingeren. Voor iemand die hem niet zou kennen, zou je zeggen dat hij de druk begon te voelen. Maar ik kende hem beter dan dat, hij wilde me klem rijden tussen hem en de muur. Ik liet hem steeds dichterbij komen, tot er bijna geen ruimte meer tussen ons in was. Ik sprong op met mijn auto en hij botste zelf tegen de muur op. Nu stond Teajo tussen mij en Speed. Maar hij gaf geen gevecht, toen ik hem voorbij ging. Dat vond ik echt jammer, maar er zat niet anders op dan Speed. Ik kwam steeds dichterbij, op een gegeven moment reed ik naast hem en de finish kwam in zicht. We keken elkaar even aan en we knikte naar elkaar. Ik trapte op het gas, het leek net een dans van wie er voor op lag. Want het wisselde telkens. Daar was de lijn en de vlag, we gingen naast elkaar er doorheen.
Zet je dromen op papier.
nurias
Columnist
Beheer:

Re: Veata Detector

za mei 13, 2017 6:35 am

Spannend en goede vervolgen

Merkte alleen op dat je in de laatste stukken veel ik gebruikte vooraan de zin en tussendoor. Het leest niet fijn in mijn mening.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Veata Detector

ma mei 15, 2017 7:07 pm

Goede vervolgen weer :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 11

do mei 18, 2017 3:53 pm

De auto’s kwamen tot stilstand en ik keek omhoog naar het recordbord. Het record stond gelukkig nog steeds, het was het record van Rex. Ik stapte uit mijn wagen en liep naar Speed ,, wie heeft er gewonnen?’’ hij haalde zijn schouders op. Trixie stopte vlakbij ons en ook zij sprong uit haar wagen.,, Jezus, Veata. Wat kan jij rijden.’’ Ze gaf me een knuffel, terwijl we werden omringd door de pers. Camera’s flitste en ik kon niets meer zien. We gingen als team dichterbij elkaar staan, Speed pakte mijn pols en met een ruk hief hij onze armen op. Ik deed hetzelfde met de arm van Trixie, ,, Speed Racer.’’ Een journalist perste zichzelf naar voren. ,, Het is een foto finish, wat gaat er nu door u heen?’’ ze duwde een microfoon naar voren, meteen volgde er meer. Hij glimlachte ,, op dit moment wil ik graag de uitslag horen en dan voor een televisie scherm kruipen om de race te bekijken. Want van wat ik heb gehoord, heeft Veata hier, wat coureurs het nakijken gegeven.’’

Meerdere vragen kwamen naar voren allemaal naar Speed gericht. Dus duwde ik mezelf van de menigte af en liep naar X en Teajo, die stonden te praten. ,, He, jongens.’’ Ze stopte direct met praten en ik kreeg een steek, het ging over de CBI en ik mocht het niet weten. ,, Teajo, waarom liet je me gaan?’’ hij schonk me een glimlach ,, Grapje zeker?’’ ik schudde mijn hoofd. Hij zuchtte ,, Ik had gezien hou je X een lesje rijden gaf, daar brand ik mijn handen niet aan.’’ Ik kneep mijn ogen tot spleetjes ,, ben je bang voor mij Teajo?’’ hij lachte een beetje zenuwachtig ,,daar heb ik, na wat je vandaag hebt laten zien. alle recht toe.’’ Ik greep hem bij zijn racepak ,, racen is een ruige sport en ik ben niet van plan om het op een zilveren schaaltje opgediend te krijgen. Dus wordt een vent en rij als een. Anders pak je maar je spullen en ren terug naar je pappie.’’ Ik draaide me om en liep met grote stappen weg.

Een gongslag klonk door de arena en iedereen was muis stil ,, Dames en heren , mag ik uw aandacht. We hebben de beelden bekeken en we zijn tot de conclusie gekomen dat.’’ Ik rende naar Speed en greep zijn arm. We keken beide gespannen naar het bord waar de stand op zou komen te staan. Er verscheen een foto op het scherm, een foto van de finish. We hapte naar adem, het was niet te zien wie er eerste was en wie tweede. We hapte naar adem, de stem klonk door de speaker ,, de winaars van deze race zijn Speed Racer en Veata Detector!’’ het drong nog niet tot me door. Maar tot Speed me meetrok naar het podium. Ik had gewonnen, mijn ogen vulde zich met tranen. Op het podium werd Speed een beker in de handen gedrukt, hij hief hem omhoog. Toen kwam een vrouw naar me toe zij gaf me een beker. Ik bracht mijn lippen naar het metaal en liet ze het metaal aanraken, daarna hief ik hem omhoog en slaakte een kreetje.

Speed liep naar de rand van podium en pakte de hand van Trixie. Hij trok haar erop en ik keek naar hem. Ik zag dat hij iets in zijn hand had en ik liep naar de rand van het podium. Mijn vader wilde het podium opstappen, maar ik hield hem tegen, hij wilde iets zeggen maar ik wees. Toen werden zijn ogen groot. Hij knikte en ging eerbiedig naast me staan. Speed nam Trixie mee naar het midden van het podium. Hij draaide zich naar haar om en hij ging op zijn knieën. Het werd muis stil, terwijl hij haar ten huwelijk vroeg. Ze stond daar als versteend, maar ik zag de speelse lach op haar gezicht en ik wist het antwoord meteen al. Ze knikte langzaam en ik gaf een klein gilletje. Beide keken naar mij en ik rende naar hun toe. Beide gaven me een knuffel en ik feliciteerde ze. ,, Ik ben wel uitgenodigd he?’’ beide knikte en nu stroomde de rest van de families op het podium. Ik keek van mijn beker naar mijn vader en hij knikte, Nitro zou trots zijn geweest.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 12

do mei 18, 2017 3:54 pm

De volgende ochtend reed ik naar het huis van familie Racer, we zouden de race gaan bekijken. Om er van te leren had Pops gezegd, maar ik had een idee dat hij gewoon nog een keer wil zien hoe goed zijn coureurs waren. Ik parkeerde mijn auto en tot mijn schrik, zag ik de auto van X aan de overkant staan. Ik liep er naar toe en zag hem achter de stuur zitten. Ik klopte op het raam, hij schrok er van. Nu pas schrok ik pas echt, hij was altijd op zijn hoede. Hij draaide het raampje naar beneden ,, Veata, wat doe jij hier?’’ ik vouwde mijn armen over elkaar. ,, Het is jouw familie, vertel mij maar.’’ Ik zag in zijn ogen dat het langzaam begon te dagen. ,, Je hebt spijt.’’ Geschrokken keek hij me aan, ik knikte naar hem en hij knikte terug. Het deed me pijn om hem zo te zien, dat was meestal op verjaardagen en andere feestdagen. Maar nu was het op de verloving van zijn jonge broertje, hij was mij dan gaan zien als jong zusje. Maar ik zou Speed en Sprittle nooit vervangen. ,, Ik denk niet dat ze moeilijk doen als je mee naar binnen komt, ben je er een soort van bij.’’ Maar x schudde zijn hoofd ,, Dat is een grotere kwelling, er zijn maar er ook niet zijn.’’ ik werd geroepen, ik draaide mijn hoofd en Sprittle stond in een flits naast me. Hij keek met grote ogen naar X.

,, Ken jij Racer X?’’ ik knikte ,, hij werkt voor mijn vader Sprittle, maar dat weet je toch al.’’ Hij knikte, Chim- chim kwam ook aan en stak zijn armen naar me uit. ik bukte om het diertje op te pakken ,, X, ik moet naar binnen.’’ hij knikte en hij startte zijn motor. ,, Kom je ook naar de race kijken X?’’ de vraag van Sprittle schokte, mij en X zo erg dat we samen met open mond naar hem stonden te kijken. ,, Mijn familie doet dit elke race, dat houdt je scherp zegt Pops.’’ Ik schonk een glimlach naar X en mijn ogen zeiden ,,nu kan je niet gaan.’’ Met een zucht zetten X zijn motor af ,, Als je vader het goed vindt, dan graag.’’ Hij gooide zijn deur open en stapte uit. Sprittle rende naar binnen en we hoorde het hem vragen. Ik schoot in de lach ,, Zo doe je dat dus.’’ X gaf mij een lichtte bok op mijn arm. Ik lachte alleen nog harder ,, stop het, Veata.’’ Ik liep naar de voordeur en stapte er door heen. Ik had een tas bij me en zette deze op de keuken tafel, ook Chim- Chim zette ik neer. Mevrouw Racer was in de keuken bezig met pannenkoeken bakken. ,, Moet ik u helpen?’’ ze keek naar me, haar glimlach voelde warm aan op mijn huid. Ze knikte langzaam ,, als jij de borden die al klaar zijn naar de woonkamer wil brengen, dan haal je een last van mijn handen.’’ Ik pakte de drie borden die klaar stonden en bracht deze naar de woonkamer.

Trixie pakte twee borden van me over, ze straalde van oor tot oor. Het andere bord gaf ik aan Pops en liep naar de keuken om de andere te halen. X was me echter al voor en had twee borden vast. ,, Dit waren de laatste’’ ik knikte naar hem en sloeg mijn armen over elkaar ,, Je doet je masker af, ik meen het X.’’ Hij wilde er tegen ingaan, maar hij slikte zijn woorden in toen ik mijn hand ophief. ,, Je bent hier te gast en je krijgt te eten. Het is trouwens erg onbeleefd.’’ Hij schudde langzaam zijn hoofd. Mijn ogen volgde hem naar de woonkamer en bleef vanuit de keuken hem doordringend aan te kijken. ,, Familie Racer, ik ben zeer vereerd dat ik hier mag zijn. Om mij dankbaarheid te tonen doe ik mijn masker af.’’ Sprittle ging meteen op het puntje van zijn stoel zitten. Speed en Trixie keken elkaar aan en haalde hun schouders op. Pops en mevrouw Racer keken echter gespannen. X deed langzaam zijn masker af, hij keek iedereen met zijn bruine ogen (contactlenzen) aan. Iedereen behalve Speed en ik gaapte hem aan. Mevrouw Racer vormde met haar lippen een naam maar sprak die niet uit. Ik keek naar X en liet mijn ogen zakken, zij als zijn moeder had hem herkend. Maar de rest niet en daar was ik erg blij om. Pops klapte in zijn handen ,, De race Dames en Heren. De volgende stop is Fuji. Kijk en leer van jezelf.’’ Hij drukte op een afstandbediening en de start was te zien.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 13

do mei 18, 2017 3:56 pm

Bij elke keer dat Pops iets zag wat hem beviel, of wat we toen op dat moment dachten zette hij het beeld stil. Hij wilde vooral horen hoe ik er in hemelsnaam bij kwam om achteruit te rijden. ,, Nitro, heeft het een keer geflikt bij Rex. Het leek me alleen maar grappig om met Gray te spelen.‘’ Speed dacht diep na over wat ik gezegd had en schoot toen in de lach ,, Was dat die race dat Nitro, uit de bocht vloog.’’ Ik begon ook te lachen en knikte. X zonk wat verder in zijn stoel en ik zag in zijn ogen het verdriet, zoals altijd als mijn broer ter spraken kwam. Hij had het er soms moeilijker mee dan ikzelf. Pops ging snel verder en ik zag mezelf rijden. Het was net of ik naar Nitro keek en tranen verschenen in mijn ogen. Ook toen ik mezelf zag op het podium, toen ik de beker een kus gaf en hem toen in de lucht hield. Het enige wat daar mist was Nitro naast me, met zijn borst naar voren van trots. Mijn ogen sloegen neer toen iedereen naar mij keek en daar werd ik vrij zenuwachtig van. ,, Wat, mijn eerste pro race en ik kijk niet naar mezelf in de auto.‘’ X begon het ook te begrijpen. ,, ik zei het toch.´´ en ik knikte ,, en ik ben het volledig met je eens.´´ iedereen keek ons niet begrijpend aan. ,,Ik rij net zoals Nitro, zijn eerste wedstrijd reed.´´

Pops stormde de kamer uit en ik hoorde hem de garage deur openslaan. Geschrokken keek ik de kamer rond. ,, wat heb ik gezegd.´´ Speed keek ook naar de deur. ,, volgens mij gaat hij dat uitzoek.´´ na die woorden kwam hij de kamer binnen gerend, met een videoband in zijn handen. Hij liep naar de tv en stopte de band in de recorder. Meteen begon de film wat af te spelen. ,, Speed, Trixie kijk op jullie laptop de race van gisteren.’’ Trixie had hem al op schoot en liet alles tegelijk afspelen. Met een oog op het scherm en een op de tv. De race liep op zijn einde maar toen bij de finish zette ze hem stil. Pops zette ook de tv af en keek naar mij ,, jij en je broer zijn een pot nat.’’ Ik wist niet hoe ik daar op moest reageren, was het een compliment of een belediging. ,, maar jij hebt iets geflikt wat hem niet is gelukt. Jij hebt daad werkelijk een race gewonnen.’’ Langzaam sloeg ik mijn ogen neer, dat was waar hoeveel races Nitro ook had gereden. Hij was altijd achter Rex geëindigd, net achter Rex.

Ik zag X gespannen zitten en ik begon me zorgen te maken. ,, X, heb je iets gezien?’’ hij knikte langzaam. Zijn hand ging naar zijn riem, daar hing een handpistool. Mijn hand deed hetzelfde en ik stond langzaam op. We liepen naar de voordeur maar we trokken onze wapens niet. ,, wie waakt over de familie?’’ X keek me aan en ik vloekte, hij dus. ,, nou nu zijn er twee CBI agenten in de huis en er heft niemand ogen op buiten. X maakte een beweging en ik knikte. ,, Iedereen rustig blijven zitten waar je nu zit. Sprittle, kunnen jij samen met Chim-Chim in jullie slaapkamer gaan zitten?’’ ik wilde niet dat de jongste gevaar liep. Hij stond op zonder wat te zeggen. Ik hoorde geklop op de deur en ik deed langzaam open. Een man stond voor de deur, Jack Taylor. Meteen was ik in volste staat van paraatheid. ,, wat moet je Canonball?’’ hij had een gemeen lachje op zijn gezicht. ,, Wat is er Racer, schuil je nu achter het CBI? Ben je bang voor me? Ik hoorde een klikje en zag X achter Canon staan. Speed kwam naast me staan ,, ze is een vriendin, maar X hier is inderdaad van het CBI.’’ Een glimlach toverende op mijn gezicht.

Dit was echter van korte duur. Want ik zag X in elkaar zakken. Een gil ontsnapte mijn keel, Maar niet lang daarna voelde ik een verschrikkelijke pijn door mijn lichaam gaan. Ik keek naar de oorzaak van de pijn en zag een doktors spuit, het kleine beetje vloeistof wat er inzat was gelig. Ik wankelde op mijn benen. Het voelde alsof de grond onder me werd weg geslagen, maar de grond deed geen pijn toen ik er op terecht kwam. Vaag hoorde ik Pops schreeuwen, maar ik werd opgetild. Vanuit mijn verdoofd toestand zag ik dat Pops er voor zorgde dat niemand naar binnen kon. ,,sorry.´´ kwam er uit mijn mond, toen werd mijn wereld zwart.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 14

do mei 18, 2017 6:19 pm

Langzaam kwam ik bij bewustzijn, ik was helemaal stijf en ik probeerde me uit te rekken. Maar ik kon me niet bewegen, vloekend keek ik naar mijn lichaam en kwam erachter dat ik aan een stoel vast gebonden zat. Zacht vloekend keek ik om me heen,de kamer waar ik me in bevond was leeg. Op de stoel na was er geen andere meubileer. Er was maar een deur en die was gesloten.

De deur ging open en een Taylor kwam binnen. ,, Voel je nu heel wat, Jack.’’ Hij zei niets en liep naar me toe en ging achter de stoel staan. De deur stond wagenwijd open, ik keek voor me uit en zag Speed en X in de andere kamer zitten. ,, Speed, alles oke!’’ hij had zijn hoofd gebogen. Beide mannen keken naar mij en ik hoorde X vloeken. ,, Laat haar gaan. Je moet ons hebben.’’ een gezette man stapte in de deur opening en liep naar mij toe. Zijn bruine ogen en gemene lach herkende ik uit duizenden. ,, Arnold Royalton, hebben ze u vrij gelaten? De gevangenis heeft u zo te zien goed gedaan.’’ De lach op zijn gezicht verdween en hij pakte mijn kin vast. ,, Moet jij eens heel goed luisteren, juffie. Ik weet niet wie je bent en waarom mijn mannen je hebben meegenomen. Maar ik kom er graag achter.’’ Hij liet mijn kin los ,, ik kan je een hoop tijd en geld besparen. Maar je verhuist me dan wel naar de jongens.’’ Arnold Royalton knikte naar Jack en die greep naar mijn keel. Met zijn arm begon hij me te wurgen. Ik wilde mezelf verdedigen maar ik kon mijn armen niet bewegen. X bewoog heftig in zijn stoel ,, Jack hou op, haar naam is Veata!’’ Jack liet zijn grip om mijn nek verslappen. Ik hapte naar adem ,,de dochter van de man, die je achter de tralies heeft gezet.’’ Weer hap adem ,, zusje van een oud coureur van je. Of was je Nitro al vergeten?’’ mijn blik was uitdagend maar Arnold Royalton keek niet naar mij maar naar X. ,,Wat ik me afvraag.’’ Hij liep naar X toe en rukte zijn masker af.

,, Wie ben jij?’’ X haalde zijn schouders op ,,dat zal ik je nooit vertellen.’’ Arnold glimlachte ,, Is dat zo?’’ hij haalde een pistool te voorschijn en Jack hoorde ik hetzelfde doen. Ik voelde de loper tegen mijn slaap aan en maar ik wilde niet dat hij, mijn paniek zag. Arnold liep naar Speed toe en zette zijn pistool tegen de slaap van Speed. ,, en wat zeg je nu.’’ X slikte en ik zag in zijn ogen een conflict. ,, X, zeg niets. Hoor je me zeg niets.’’ X keek naar me en Speed begreep dat ik zijn ware identiteit wist. Maar ook hij schudde zijn hoofd. Arnold richtte zijn pistool in de lucht en schoot. Speed en ik doken geschrokken in elkaar. ,,Dit is geen spelletje, kinders.’’ Maar ik keek hem strak aan ,, mij maak je niet zo makkelijk bang, Arnold. Ik ben dochter van een agent, de agent.’’ Hij knikte naar Jack en ik hoorde dat hij de hamer naar achteren klikte. Toch vertrok ik geen spier, maar Speed was er minder gerust op. ,, X’’ maar daar wilde ik niets van weten ,, Nee, Speed.’’ Maar nu deed Arnold ook de hamer naar achteren. Paniek stond duidelijk te lezen in X zijn ogen.

Arnold legde zijn vinger op de trekker en in mijn oor hoorde ik dat Jack hetzelfde deed. ,, Stop!’’ ik sloeg mijn ogen neer, het bleef lang stil. ,, Nou, komt er nog wat van?’’ ik hoorde X zwaar ademen. Hij wilde dit niet, maar hij moest. Opeens kreeg ik een idee ,,Je hoeft dit niet te doen. X!’’ hij keek me weer aan en hij knikte ,, ik moet het wel.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, Nee, jij hoeft dit niet te doen. Rex Racer.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 15

wo mei 31, 2017 5:21 pm

Iedereen keek met een open mond naar mij en ik haalde, zo ver het kon mijn schouders op. ,,Dus toch!’’ ik keek naar Speed en ik schudde mijn hoofd. ,, hij leeft misschien. Maar je broer was al voor het ongeluk overleden. Maar van uit de as van Rex is X geboren.’’ X, Rex keek me dankbaar aan. Ik had hem uit een dilemma geholpen. Ik draaide mijn hoofd naar Jack ,, nu mag dat pistool ergens anders op gericht worden.’’ hij keek naar Arnold en die knikte, hij haalde zelf het pistool van Speed af. Hij liep weer naar mij toe en met zijn hand streek hij over mijn wang. ,,Bedankt, voor zingen liefje.’’ Hij maakte een beweging met zijn hoofd en hij liep weg. Jack stapte achter me vandaan en liep ook de deur uit, hij draaide in de deur opening om en greep de klink van de deur. Onder luid protest deed hij deze dicht.

Ik was tot mezelf gekeerd, wat nogal logische was. Ik keek de kamer voor de honderdste keer rond. Alleen de deur gaf een weg naar buiten. Ik draaide met mijn polsen en kwam er achter dat ik dat gedeelte kon gebruiken. Ik bewoog mijn handen naar mijn horloge, deze had ik van mijn vader gekregen. Ik raakte hem heel lichtjes aan en ik voelde hem al heet worden, een laser schoot omhoog en ik draaide hem zo dat hij het touw doorbrandde. Na een tijdje voelde ik het touw losser worden, ik trok eraan en het schoot los. Het rook verschrikkelijk naar verbrand touw en boven mijn hoofd ging een alarm af. Snel rende ik naar de deur en trok deze open, bewakers rende al naar me toe. Ze kwamen langs de stoel van Speed en die stak zijn benen uit. Ze struikelde er over en ik rende naar de stoel met Rex erop. Snel branden ik zijn touwen door, maar werd van achteren beet gepakt. Ik slaakte een kleine kreet van schrik uit. Rex kwam meteen in actie hij brak zijn touwen en stond op van zijn stoel. Ik stampte met de hak van mijn voet op de tenen, van mijn belager. Hij liet me los en ik stompte hem in zijn maag. De man dook in elkaar en meteen sloeg ik gericht op zijn slaap, zodat hij bewusteloos raakte. Snel keek ik om me heen en zag dat Rex Speed had los gemaakt.

Ik liep naar ze toe ,, we moeten maken dat we hier wegkomen.’’ Rex drukte op zijn horloge en er begon een lampje te branden. ,, ik heb het CBI laten weten waar we zijn.’’ zijn stem klonk schoor en vol van verdriet. Het deed hem pijn dat Speed nu de waarheid wist. Speed liep naar de deur en gooide die nadat hij hem geopend had meteen weer dicht. ,, we hebben niet uitgenodigde gasten’’ ik keek naar Rex en hij knikte. Ik gebaarde naar Speed dat hij zich moest klein maken bij de deur. Rex ging naast hem staan. Ik ging in het midden van de kamer staan, snel had ik een wapen uit de riem van een bewakers riem afgetrokken. Mijn wapen had ik gericht op de deur, mijn vinger rustend op de trekker. We waren alle drie doodstil, we hoorde enkel en alleen het geren van verzwaarde schoenen die steeds dichterbij kwamen. Opeens hoorde ik iets anders, het klonk als vechten. Stijf van de adrenaline, bleef ik echter staan waar ik stond.

De deur vloog open en ik haalde de trekker over. Net te laat zag ik dat het Teajo was die in de deuropening stond. Gelukkig had hij het snel door en dook naar de grond. De kogel vloog door de lucht, tot hij een doelwit had gevonden, Arnold Royalton. Hij kwam net de gang in lopen om te kijken wat er aan de hand was. De kogel kwam niet op een fatale plek, maar in zijn rechterbeen. Hij schreeuwde en viel naar de grond. Teajo kwam langzaam omhoog ,, Kijk voor je schiet. Turbo.’’ Ik haalde speels mijn schouder op. X en Speed kwamen bij de deur vandaan ,, Teajo heb je back up.’’ Teajo keek naar zijn horloge en stak zijn hand op. Hij liet vijf vingers zien, die hij een voor een liet zakken. 5,4,3,2,1. Toen hoorde we ergens in het gebouw een hoop geschreeuw. Ik keek de jongens om de beurt aan. Toen hoorde we een bekende stem ,, Meneer Royalton, u staat onder arrest. Neem hem mee jongens.’’ Twee agenten liepen de gang in en sleurde hem omhoog. Ik hoorde zijn tanden op elkaar klappen, vanwege de pijn. Nadat de agenten weer terug waren gelopen, waar ze vandaan kwamen. Rende ik de gang in, mijn vader kwam de hoek omzetten en ik vloog hem om de hals. Het duurde een paar seconde voordat hij zijn armen ook om mij heen sloeg. ,, je bent nu veilig, Veata.’’ Ik knikte.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Diversen”