Veata Detector

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Veata Detector

wo apr 26, 2017 3:12 pm

Mijn verhaal is gebaseerd op de Film Speed Racer 2008 geschreven door Tatsuo Yoshida.

Hoofdstuk 1
Daar stond ik dan vlak voor de deur, ik wilde niets liever dan aankloppen en naar binnen gaan. Tegen de wensen van mijn vader in, was ik toch gaan racen. Eerst was het mijn droom om auto’s te ontwerpen, maar toen mijn baas me zag rijden wilde hij me in zijn team. Dat was voordat ik door had, wat voor rat hij eigenlijk was. Met behulp van mijn vader, wist ik onder mijn contract uit te komen.

Maar daar door had ik nu geen team en ik hoopte hier nu verandering aan te brengen. Ik liep naar de deur en drukte op de deurbel. De deur werd geopend door een kleine jongen ,,Hallo?’’ ik glimlachte naar hem,, Is dit het huis van familie Racer?’’ de jongen sloeg zijn armen over elkaar en keek me onderzoekend aan. ,, En als dat zo is?’’ ik schonk hem nog een glimlach. Ik had over deze jongen gehoord van mijn vader en Racer X. ,, Dan zou ik graag je vader willen spreken.’’ Een grote man kwam in de deuropening staan en bekeek me van top tot teen. ,,Waar kan ik u mee helpen?´´ Ik stak mijn hand naar voren ,, Het is een eer om u te ontmoeten meneer Racer, mag ik een momentje van uw tijd?’’ Hij stapte opzij en ik nam aan dat het ja betekende. Ik deed een stap naar voren en liep naar binnen. Ik keek rond, ik kwam meteen uit in de woonkamer dat aangrenzde in een leef keuken. Op de bank zat een jonge man en een jonge vrouw. De man liep ook naar de bank en gebaarde dat ik plaats kon nemen. ,, Vertel, maar.’’ Verlegen ging ik zitten.

,,Meneer Racer, ik weet dat dit misschien rauw op uw dak valt. Maar ik ben opzoek’’ daar hief hij zijn hand op. ,, Je bent op zoek naar een garage, zodat je kan racen.’’ Ik keek hem verbaasd aan en knikte langzaam. Hij hurkte met zijn armen op zijn knieën ,, Wel, dan moet ik je teleurstellen. Ik heb al twee racers en daar wil ik het graag bij laten.’’ Moed zonk me al in mijn schoenen. Maar de jonge man boog naar voren ,, Wacht even Pops’’ hij keek naar mij ,, Jij bent Veata toch, aan stormend talent van Masha motors?’’ stom verbaasd knikte ik ,, dat klopt, maar’’ de jongen leunde naar voren ,, Wat doe je dan hier als ik vragen mag?’’ in zijn ogen stond een lichtte dreiging. ,, Ik ben gestopt bij Masha motors om wat er met jou was gebeurt. Ik kon niet rijden voor een bedrijf dat smerige spelletjes speelt. Op en buiten de baan.’’ Ik kon zien dat ze nog niet volledig overtuigd waren. Dus ik graaide in mijn tas met papieren. Deze gaf ik aan meneer Racer. ,, Dit zijn mijn ontslag papieren en een verklaring van het CIB, door de Inspector zelf ondertekend.´´ de wenkbrauw van de jongen ging omhoog, terwijl hij naar zijn vader toe boog om de papieren te bekijken.

Nadat ze klaar waren met lezen keek Pops, naar de twee naast hem op de bank. ,, Wat vinden jullie ervan? Als ik ja zeg, wordt ze jullie teamgenoot.’’ Ik zag dat de jonge vrouw met bedenkelijk aankeek, maar al snel stak zij haar hand uit ,, Welkom bij Racing Motors, mijn naam is Trixie’’ met een glimlach keek ik haar aan terwijl ik haar de hand schudde. ,,Veata en dank je.’’ Ook de jongen stak zijn hand uit. ,,Speed Racer, maar dat wist je waarschijnlijk al.’’ Ik knikte en ik schudde zijn hand. Ik rommelde weer in mijn tas. Maar net als ik te pakken heb wat ik moest hebben, ging de deurbel weer. De jongen van een jaar of elf deed de deur weer open. Ik keek naar de deur en ik zuchtte. Pops keek ook ,, Inspector Detector, waar mee kan ik u van dienst zijn.’’ Inspector keek echter niet naar Pops maar naar mij. ,, Racer X zei al at je hier was.’’ alle ogen waren nu op mij gericht. ,, Iedereen, ik denk dat jullie mijn vader al kennen.’’ Nu vielen de monden pas echt. Ik keek naar Pops Racer ,, Moet ik nog een contract ondertekenen?’’ Hij schudde langzaam zijn hoofd ,, wij doen hier alles als een familie.’’ Ik knikte en gaf hem een blauwe rol. ,,Mijn baan bij Masha Motors, was het ontwerpen van auto’s. Ik hoop dat u wat aan dit ontwerp hebt.’’ Hij rolde het papier open en keek met grote ogen naar het ontwerp. ,, Je hebt een Bernoulli er in zitten.’’ Ik knikte ,, Doe alles in een keer goed toch?’’ hij knikte en gaf me een hand. ,, Welkom bij het team.’’
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op vr nov 17, 2017 9:04 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 2

vr apr 28, 2017 10:12 am

Ik liep het huis uit, op de voet gevolgd door mijn vader. Bij mijn zwarte auto stond een lange man, hij leunde er tegen. Ik gaf hem een glimlach ,, Je weet dat ik zelf kan rijden, toch Racer X?’’ ik hoorde hem lachen. Ik hoorde Speed Racer roepen, terwijl Racer de deur voor aan de bestuurderskant voor me open hield. Ik ging zitten en Racer deed de deur weer dicht. Speed stond nu naast de auto en stak zijn hand uit naar Racer. ,,Hoe is het er mee?’’ Racer keek er naar, afwegend wat hij zou doen. Ik sloeg hem door het raampje op zijn arm ,, Ijsman, geef die jongen een hand en een antwoord.’’ Speed keek ons verbaasd aan, maar Racer deed wel wat ik had gezegd. Ik haalde de sleutels om in het contact. ,, Racer, zo meteen op Thunderhead?’’ Racer knikte en ik duwde mijn gaspedaal in.

Op Thunderhead liep ik meteen door naar de kleedkamers. Mijn vader had nog geklaagd via een intercom, maar ik had besloten om niet te luisteren. Ik kleden me om in mijn racepak. Ik keek in mijn kluisje, daar hing een spiegel en ik zuchtte. Mijn hartvormige gezicht dat met witte huid, aardbeiblonde lokken en groene ogen keken tegen een foto van mijn broer. Ik smeet met een klap het deurtje dicht en liep naar de baan. Waar een auto op me stond te wachten. Ik sprong in de T-180 en startte de motor. Ik reed bedeesd naar de startlijn en wachtte op Racer X. Ik hoorde na een tijdje zijn auto naderen. Ik keek niet eens opzij en ik liet merken dat ik zin had om te rijden. Ik hoorde ook zijn motor ronken.

Ik sprintte weg en liet mijn banden over de metalen baan scheuren. Op de baan liet ik mijn gedachten op de vrije loop en liet mijn hart achter het stuur, precies zoals X me geleerd had. Ik kwam bij de sprong en ik wachtte tot de auto aangaf dat ik moest springen. Vlakbij de rand gaf ik extra gas, ik haalde de sprong met afstand. Opeens kreeg ik een flash back naar de dag, dat ik mijn broer zag vallen. Ik knipperde met mijn ogen en schudde mijn hoofd om de beelden uit mijn hoofd te krijgen. Ik kon die dag mijn acties nu niet laten bepalen. Ik kwam bij de finish en ik ging met gierende banden er over heen. Ik remde en parkeerde de wagen in de pit straat. Ik stapte uit en haalde mijn helm van mijn hoofd. Mijn haar viel over mijn rug en ik schudde het los. Ik keek naar de baan en tot mijn schrik stond X naar me te kijken vanaf de tribune. Ik keek naar de baan en zag een rode auto voor me stoppen. Een jonge man in een witte racepak met een zwarte draak erop, stapte uit en ook hij nam zijn helm af. Ik slikte toen hij me bewonderend aan keek ,, Woooh, jij kan rijden. ‘’ hij liep naar me toe en stak zijn hand uit. ,, Taejo Togokahn en jij bent?’’ ik pakte zijn hand en schudde zijn hand ,, Ik weet wie je bent, Veata Detector.’’

Hij nam me op met zijn ogen ,, Je vader is de Inspector ?’’ ik knikte en hij deed een stap naar voren. ,, Mijn vader zoekt nog nieuwe racers. ‘’ ik schudde mijn hoofd ,, Sorry, ik race voor Racing Motors ” hij gaf me een glimlach een bepaalde twinkeling verscheen in zijn ogen. ,,Daar hoor je echt thuis.’’ Ik planten mijn handen in mijn zij ,, wat heeft dat te betekenen?’’ hij lachte en ik voelde mijn wangen rood worden. ,, Je rij stijl deed me al denken aan Speeds.’’ Ik schudde verbaasd mijn hoofd ,, Op Speeds?’’ Taejo knikte en hij keek naar iemand achter me, ik draaide me om en zag Racer X staan. Ik knikte naar hem en draaide me terug om naar Taejo ,, Ik zie je bij de volgende race.’’ Hij knikte en liep naar zijn auto. Ik draaide me om en liep naar X, ik keek hem recht aan. ,, Ga jij me ook vertellen, dat ik net als je broertje rijdt.’’ Zijn mond viel open en ik kon zijn ogen dan wel niet zien door zijn masker heen. Maar ik hoorde de radertjes in zijn hoofd tekeer gaan. Ik liep langs hem heen en liep naar de kleedkamer. Daar deed ik mijn kluisje weer open en keek weer in de spiegel. Mijn wangen gloeide nog steeds. Ik ging op een bankje tegen over mijn kluisje zitten. Met mijn hoofd in mijn handen gedrukt. Tranen stroomde over mijn wangen. Waarom, waarom deed ik degene pijn die het dichtste bij me staan.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op za mei 06, 2017 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
nurias
Columnist
Beheer:

Re: Veata Detector

vr apr 28, 2017 12:56 pm

Goed geschreven verhaal naar de film, ga zo door
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

do mei 04, 2017 7:28 pm

Het klinkt alsof het zo'n opzwepende race wordt ^_^ Ik ken de film Speed Racer niet, maar tjee wat ziet een film van 2008 er opeens ouderwets uit :O snel hoe dat achterhaalt wordt.

Ben benieuwd hoe het verder gaat.
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 3

vr mei 05, 2017 5:10 pm

Ik kon onze stemmen nog steeds horen ,, Mag ik mee, Nitro?’’ ik keek naast me en ik zag mezelf, alleen dan twaalf jaar oud. Mijn lange rode haren tot aan mijn kont, ik had een helm van hem vast. Ik keek naar een oudere jongen, met kort stekelig zwart haar en blauwe ogen. Hij had een glimlach op zijn gezicht. ,, Dit keer niet, Veata. Dit is geen training, dit is een race.’’ Ik knikte langzaam. Ik hoorde stemmen de kleedkamer binnen komen. ,, He Slak, kom je nog?’’ ik keek naar de andere mannen en ik ging met mijn handen in mijn zij staan. ,, Mijn broer is geen slak!’’ de mannen schoten in de lach. ,, Wat is dit? Moet je kleine zusje het voor je op nemen.’’ Ik hoorde mijn broer achter me zuchten. Ik draaide me niet naar hem om ,, mijn broer is net zo goed als Rex Racer en die staat eerste in de ranglijst. Mijn broer tweede en waar sta jij?’’ de glimlach was in een klap van de gezichten af geveegd.

De mannen liepen weg en ik draaide me om naar mijn broer. Die naar me keek met een mengeling van trots en verdriet. ,, niemand noemt jouw een slak. Niet waar ik bij ben, jij bent mijn held en ik wil later net zo goede coureur worden als jij, misschien beter.’’ hij deed een stap naar voren en woelde met zijn hand door mijn haar. ,, daar jou ik je aan. Turbo.’’ Hij liep weg en zijn laatste woorden echode in mijn hedendaagse oren na. Tranen stroomde in mijn ogen en ik trapte mijn kluisje (zijn oude)dicht. Hoe had ik kunnen weten dat dit zijn laatste woorden waren. In ieder geval met mij, met zijn monteur heeft hij nog veel meer gesproken. Ik stormde de kleedkamers uit en botste tegen iemand op. Ik keek niet eens om te weten dat het X was ,, sorry, van net.’’ Ik voelde een arm om me heen. ,, je rijdt niet zoals Speed jij rijdt zoals Nitro. Net zo vrij en zorgeloos.´´ ik knikte, dit was niet de eerste keer dat hij dit gezegd had. Maar het was altijd fijn om te horen.

Ik reed stiletjes naar huis, over een week was het alweer tien jaar geleden. Tien jaar sinds het ongeluk, de dag dat mijn kijk op het auto racen compleet heeft veranderd. Thuis zat mijn vader op de bank, op me te wachten. ,, Veata, kan je even komen zitten.‘’ stilletjes ging ik zitten, wachtend op de veroordeling. ,, mag ik je feliciteren, met een race carrière’’ ik wist niet hoe ik moest reageren. ,, dank je, ik beloof dat ik niet dezelfde fouten maak.’’ Hij hief zijn hand op ,, als bij Masha Moters, of als je broer?’’ ik keek naar de grond, dit was dus een preek. ,,beide’’ hij stond op en liep weg bij de deur draaide hij om ,, je hebt in ieder geval een goede motorhuis gevonden.’’ Hij liep door de deur heen, de kamer uit. Ik sloeg mijn ogen neer, wat had ik dan verwacht na Masha Moters. Ik kreeg daar alles wat mijn hart begeerde, maar ik moest volgens hun regels spelen. Ik reed toen nog niet in de pro’s maar in de amateurs. In het begin won ik vaak, maar na verloop van tijd werd me op gedragen om te verliezen en als een dochter van mijn vader. Melden ik dit bij hem, maar daar door begonnen de problemen pas echt. Ik werd achtervolgd, bedreigd en zelfs aangevallen op straat. Daarom mocht ik een tijd niet over straat, zonder een bodyguard.

Gelukkig lag die tijd achter me, maar ik heb graag die bodyguard om me heen. Want hij heeft me het een en ander geleerd over racen, wat ik van Nitro niet geleerd had. Met een zucht zetten ik de tv die naast de bank aan en meteen hoorde ik het deuntje van Race-nieuws. Ik ging daar eens goed voor zitten, Meneer Burns kwam in beeld. ,, Goede avond, volgende week is de race op Thunderhead en de teams hebben zich vandaag allemaal gemeld. Er zijn grote veranderingen sinds vorig jaar, behalve bij Racing Motors. Die heeft naast hun kampioen Speed Racer, twee nieuwe coureurs aan genomen. Trixie Shimura en Veata Detector, over die laatste wil ik het vanavond graag hebben.’’ ik bracht mijn hand naar mijn mond. Meneer Burns wilde het over mij hebben, ik harde mezelf voor wat er komen ging. ,,Iedereen weet nog het tragische ongeluk volgende week tien jaar geleden, met Nitro Detector.’’ Meteen waren er beelden te zien van die dag, ik had geen tv nodig om die beelden te zien.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op za mei 06, 2017 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 4

vr mei 05, 2017 6:49 pm

Ik liep met hem mee naar zijn auto en gaf hem, voordat hij instapte een knuffel. Met een glimlach stapte hij in ,, Wacht voor me bij de finish, Turbo.’’ Ik knikte hevig met mijn hoofd. Hij reed weg en ik liep naar mijn plek in de pits straat. Onderweg zag ik Rex Racer ook naar zijn auto lopen. Ik rende naar hem toe ,, Goede race, meneer Racer.’’ Hij schonk me een vriendelijke glimlach en wenkte me. ,, is je broer klaar om weer tweede te worden.’’ ik schudde mijn hoofd ,, Hij wordt eerste.’’ Hij begon te lachen. ,, blijf dat maar geloven, dan gebeurt het misschien op een dag nog.’’ Ook hij stapte in zijn auto en reed weg. Ik ging bij de rest van mijn broers crew zitten en keek op de schermen.

De race liep soepel en ik juichte uit volle borst, want Nitro reed tweede. Ik zag hem spelen met Rex en dat toverde een glimlach op mijn gezicht. Daar was het dan de laatste sprong, ik wist dat Nitro deze sprong het engst vond. Maar tot nu toe had hij hem altijd perfect genomen. Ik keek met volle verwachting naar mijn broer, opeens hoorde ik een harde knal. Ik hoorde mijn broer schreeuwen tegen de monteur. Ik rende naar de monteur toe en zag mijn broers auto slippen. Hij had echt veel moeite om zijn auto onder controle te krijgen. Ik zag de afgrond komen, ik hapte naar adem. Rex Racer trapte flink op de re, om hem tegen te houden. Maar Nitro’s auto schoot langs hem, ik kneep mijn ogen even dicht en toen ik mijn ogen weer open deed.

Zag ik hem vallen, in de eerste instantie raakte ik niet in paniek. Want iedere auto had een Quick safe, maar na een seconde zag ik dat deze niet werkte. Ik gilde zijn naam en de monteur zag nu ook waarom. Hij vloekte en schreeuwde naar achteren. Ik zag de auto de bodem van de arena raken, ik dacht niet na en rende er heen. ik hoorde gevloek achter me, maar dat kon me niets schelen. Ik rende onder luid commentaar naar de auto. Vlakbij de auto werd ik door iemand vast gepakt, uit blinde paniek en mijn wil om naar mijn broer te komen. Schopte, trapte en sloeg om me heen, niet wetend of ik iemand zou raken. Met mijn ogen zocht ik naar Nitro, wat ik zag krijg ik nooit meer van mijn netvlies af. Hij zat voor over gebogen, met zijn hoofd op zijn stuur. Zijn gezicht was naar mij toe gedraaid. Er zat een gigantische gat in zijn hoofd en het bloed gutste eruit, het kwam zelfs uit zijn neus. Zijn ogen keken me levenloos aan, ik gilde zijn naam. Maar na een paar keer proberen en geen reactie, vulde mijn ogen met tranen. Ik wilde mijn grote broer, maar hij kon me niet meer troosten.

Het beeld op tv bevroor en ik keek naar mijn eigen betraande gezicht. Ik had nooit geweten dat Rex met had vast gepakt. Ik voelde mijn wangen nat worden. Ik hoorde de stem van Meneer Burns weer ,, Niemand zou dat hart brekende moment vergeten. Waar neer en kleine zusje om haar verongelukte broer roept. We vergeten ook niet dat het ook dezelfde jaar was dat Rex Racer een goede vriend van Nitro, om kwam in Casa Cristo. Dat was een tragische jaar voor de race wereld.’’ Het beeld van mij verdween en de ongeluk van Rex was op tv. Ik keek met grote bewondering naar de vlammenzee. Ik had gehuild toen ik het voor het eerst op tv zag, tot dat Rex mijn kamer binnen liep. Tegen de wensen van mijn vader in, had hij me verteld wat er aan de hand was. Daar was ik hem heel dankbaar voor, sinds de dag dat hij hersteld was van zijn gezichtsoperatie. Had hij een grote broer rol aangenomen, ik mocht er zelfs bij zijn toen het verband van zijn gezicht werd afgehaald.

Meneer Burns stem, vulde de kamer weer ,, maar nu, een nieuwe generatie staat op. Veata en Speed. Twee coureurs met een geschiedenis, beide een broer die aan een noodlottig einde kwamen. Misschien wordt het met deze twee, de race wereld weer een veilig plaats.’’ Het deuntje dreunde uit de tv en het beeld gaf aan dat het nieuws was afgelopen. ,, Laten we het hopen.’’ Ik draaide me om en zag X staan. ,, Ik ook, Rex.’’ Ik draaide me weer terug naar het scherm ,, Ik, ook.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector Hoofdstuk 5

vr mei 05, 2017 9:35 pm

Mijn wekker ging en ik hief mijn hoofd van mijn kussen. Ik keek naar de tijd en zag zes uur staan. Zuchttent drukte ik mijn hoofd in de kussen. Vandaag moesten alle racers op komen voor een pers conferentie en ik had er echt geen zin in. Het was al twee dagen geleden dat ik bij familie Racer ben geweest en ik werd al door allerlei journalisten achtervolgd. Op Thunderhead waar ik getraind had, zag de tribune wit van de op lichtende flitsen. Het werd zo erg dat sommige me van de weg begonnen te rijden, als ik terug ging naar huis. Ik had X gevraagd om me maar te rijden, daar was hij niet echt blij mee. Er werd op mijn deur geklopt. ,, Veata, ben je wakker en belangrijker aangekleed?’’ ik schoot omhoog , dat was niet een stem die ik had verwacht te horen. ,, Een momentje Speed.’’ Ik schoot uit bed en opende mijn slaapkamer deur op een kiertje. Ik keek recht in zijn blauwe ogen. ,, Je bent vroeg of ben ik te laat?’’ Hij lachte, maar werd weggetrokken. Mijn deur vloog open en Trixie kwam mijn kamer binnen. ,, Nee, hoor maar ik wilde kijken wat je aan deed zodat we niet vloeken.’’ Mijn mond viel open ,, Trixie, dat is echt niet nodig.’’ Trixie’s ogen namen me op en haar wenkbrauw schoot omhoog. ,, Dit is mijn pyjama!’’ Trixie knikte en ik zag dat Speed en een verstrooide man in de deur opening stond. ,, X!!’’ Racer X kwam ook in de deuropening, hij keek naar mij en toen naar de jongens.

,, Heren, mogen de dames wat alleen tijd?’’ de jongens reageerde niet meteen. Toen gingen zijn handen naar de nekken en trok ze mee. Ik liep naar de deur en sloeg deze dicht ,, Trixie, dit is echt niet nodig. Je had ook gisteren kunnen bellen. Trixie grinnikte en liep naar mijn kleding kast. Ze deed de deur open en hapte naar adem. Mijn kleding kast was groot en ja wat zal ik zeggen, een zooitje. ,, bellen?’’ ik knikte en liep naar de stoel in mijn kamer. Daar lag een donker groene jurkje met twee hoge laarzen er naast. Ze stapte weg van mijn kast en keek naar mijn gekozen outfit. ,, ik heb hulp gehad van Minx, X zijn vriendin.’’ Trixie knikte en ik keek naar haar zuurstok roze blouse met spijkerbroek. ,, Sorry, we vloeken misschien een beetje.’’ We keken elkaar aan en schoten in de lach. Ik kleden mezelf gauw om en ik ging voor mijn spiegel staan. Ik kamde mijn haren naar achter en hield ze naar achteren met een zonnebril, niet zomaar een bril die van Nitro. Deze bril had hij ook altijd op bij een conferentie. Ik deed een klein beetje oog schaduw op en roze lippenstift op. Trixie glimlachte toen ze het zag, ik gaf haar mijn groene lippenstift. Ze schudde haar hoofd, maar ik gaf me niet snel gewonnen. Ik deed mijn juweelkistje open en pakte mijn smaragd oorbellen eruit. Deze nam Trixie wel aan ,, deze wil ik heel graag terug hebben. ik heb deze van Nitro gekregen.’’ Trixie keek me aan en knikte.

We liepen gezamenlijk, mijn kamer uit naar de woonkamer. Waar de jongens stonden te wachten , met open monden. Speed had wat in zijn handen, maar pas toen Trixie naast hem kwam staan en hem een por in de zij gaf overhandigde hij het. Ik pakte het aan en zag dat een vest was, een team vest. Ik trok deze aan, het was een zwarte vest (zoals ik gevraagd had) met het logo van Racing Motors. Ik hing hem als een cape over een schouder heen. ,, we kunnen gaan.’’ Ik liep naar de deur, maar ik merkte dat alleen X me volgde. Ik draaide me om en zag dat Pops en mijn vader bij mijn team staan. Ik liep naar mijn vader en gaf hem een knuffel. ,, Ik zal voorzichtig zijn.’’ ik voelde hem knikken. Pops ging naast me staan ,, Je hebt op mijn zoon gepast toen in Casa Cristo. Ik zal op je kleine meid passen, ze is nu lid van mijn team en mijn team is net een familie.’’ Mijn vader knikte en keek even naar X. Ik wist waarom, X knikte lichtjes. Ik wist dat het mijn teken was ,, Mensen, we komen te laat.’’ dit leek iedereen op te schrikken en kwam in beweging. Voor de deur stonden diverse auto’s geparkeerd. Ik liep met X naar de mijne, ik ging achter het stuur zitten. Maar voordat ik de deur dicht deed, keek ik naar X. Die verstrakte, maar ik maakte een hoofd beweging naar de bijrijderstoel. Ik zag dat hij er verstijfd en boos naar toe liep. Hij ging zitten en zei niets ,, ik moet dit keer wel rijden. Wat voor coureur ben ik als ik nu niet rijdt.’’ Hij knikte maar de gezichtsuitdrukking, onder het masker stond nog steeds niet vrolijk. Ik startte motor en hoorde dat de andere dat ook. Ik gaf gas en reed achter de truck van Pops aan, naar Thunderhead.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 6

za mei 06, 2017 6:02 pm

We kwamen in aan in een lijn van drie auto’s , Pops voor op met Spraky ( de monteur) naast hem. Ik samen met X reden achter hem, Speed en Trixie sloten de lijn. We parkeerde buiten de arena en we werden meteen belaagd door paparazzi. Pops sprong uit zijn truck en liep gevolgd door de andere. Ik kon echter mijn auto niet uitkomen. Mensen zwermde er om heen, X kon er ook niet uit. Hoewel hij het wel probeerde, ik werd ondertussen verblind door de flitsen van de camera’s.

Opeens stopte het ik keek opzij en zag een limousine stoppen. Een bodyguard stapte uit en liep naar de portier er achter. De camera’s waren op die portier gericht, dus X en ik konden uitstappen. Maar voordat ik mijn deur kon dichtslaan, zag ik wie er uit stapte Mr Masha. Ik keek angstig om me heen, gelukkig zag X hem ook en kwam bij mij staan. ,, Gaat het?’’ ik knikte en we liepen met zijn tweeën, ik voor op het congres gebouw binnen. De rest stond al op ons te wachten ,, Waar bleef je nou?’’ Pops keek me door dringend aan, maar X kwam naast me staan. ,, Paparazzi.’’ Iedereen knikte en we liepen naar het podium wat bedoeld was voor ons. X liep naar het podium van zijn team, deze was aan de andere kant van de zaal. Hij stond er net en toen gingen de lichten uit, er waren spots op de podia gericht. Elk podium had zijn eigen camera en er stond er een in het midden, een plek waar de verslaggever van vanavond zou staan. Ben Burns. Hij stond daar en zwaaide met zijn rechterhand naar het plubliek/ ons. ,, welkom, kijkers en teams bij een nieuw race seizoen. Voordat we naar de teams gaan geef ik graag het woord aan hoofd van Corporate Crimes Division, Central Intelligence Bureau. Inspector Detector.’’ Een mager applausje kwam er van de teams af, terwijl mijn vader naast meneer Burns kwam staan. ,, Bedankt Meneer Burns.’’ Hij keek even in langs de podia tot hij mij zag staan. ,, Het CBI heeft elke team na gekeken en elk contract is geldig.’’ Ik knikte naar hem en hij keek weer in de camera. ,, Dit jaar, net als elk jaar scherpen we de beveiliging extra aan. Dit vooral na het incident tussen de heren Speed Racer en Jack Taylor.’’

Mijn vader liep weer van het podium af en liep naar zijn eigen team. Waar van X de enige coureur was. Meneer Burns ging een voor een de teams af en bestookte deze met vragen. Uit eindelijk kwam hij bij ons ,, Meneer Racer, u moet toch ongelooflijk trots zijn op uw team.’’ Pops deed een stap vooruit. ,, Dat heeft u goed gezien, Meneer Burns. Niet alleen is mijn zoon vorig jaar champion geworden .’’ hij legde een hand op de schouder van Speed en keek hem een poosje trots aan. ,, maar mijn team heeft dan ook nog twee nieuwe leden erbij.’’ Hij keek Trixie en mij aan. Meneer Burns knikte ,, wel er zijn honderden vragen die ik al aan Speed kan stellen. Maar mijn interesse gaat niet uit naar uw Champion, maar naar jufrouw Detector.’’ Pops knikte en ik deed een stap naar voren. ,, Brand maar los.’’ meneer Burns lachte.

,, Veata, we kende je broer. Na zijn gruwelijk ongeluk, zou iedereen je het niet kwalijk nemen om nooit in een T 180 te stappen. Waarom doe jij dit toch?’’ Ik keek naar Speed en ook hij kwam naar voren. ,, dat is een vraag eigenlijk voor ons beide. Vindt u niet meneer Burns?’’ ik rechtte mijn rug ,, het is al goed Speed. Dit was altijd een droom van me om te racen. Om net zo goed te worden als hij, of misschien nog beter.’’ aan zijn gezichtsuitdrukking was Burns nog niet tevreden. ,, maar waarom bij Racing motors? De garage van je broer rivaal.’’ Ik barste in lachen uit ,, Rex Racer was geen rivaal van mijn broer. Hij was zijn beste vriend. Als hij me een garage zou adviseren om juist hier heen te gaan.’’ Ik keek naast me en Speed knikte ,, Voor het ongeluk heeft Nitro en mijn broer een gesprek. Nitro wilde dolgraag voor Racing Motors rijden. Maar hij kon niet onder zijn contract uit, na de dood van Nitro was mijn broer nooit meer het zelfde. Niet veel later kwam hij zelf om, mijn familie en die van Veata hadden veel te voordeuren.’’ Hij keek naar de rest en ik keek met mijn ogen naar X die knikte lichtjes. De rest van het team kwam naast me staan en Speed ging verder. ,, het is juist een eer om haar in ons team te hebben.’’
Zet je dromen op papier.
nurias
Columnist
Beheer:

za mei 06, 2017 7:41 pm

Goede vervolgen

Inderdaad als je nu naar films kijkt van 2008 of eerder dan wel later, op videoband. We kijken soms films die op videoband staan met een oude videorecorder.

Alleen goed kijken naar de komma's en wat er gezegd word tussen ,, "

Hij keek Trixie en mij aan. Meneer Burns knikte(,) ,, wel er zijn honderden vragen die ik al aan Speed kan stellen. Maar mijn interesse gaat niet uit naar uw Champion, maar naar jufrouw Detector.’’ Pops knikte en ik deed een stap naar voren. ,, Brand maar los. (hier een komma) in plaats van een punt ’’ meneer Burns lachte.

,, Veata, we kende je broer. Na zijn gruwelijk ongeluk, zou iedereen je het niet kwalijk nemen om nooit in een T 180 te stappen. Waarom doe jij dit toch?’’ Ik keek naar Speed en ook hij kwam naar voren. (komma in plaats van een punt) ,, dat is een vraag eigenlijk voor ons beide. Vindt u niet meneer Burns?’’ ik rechtte mijn rug(,) ,, het is al goed Speed.(")
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Veata Detector hoofdstuk 7

zo mei 07, 2017 2:04 pm

Mr Masha schraapte zijn keel ,, Ik heb nog een vraag, meneer Burns.’’ Meteen schoot mijn hoofd naar hem. Mijn ogen ontmoeten die van hem en ik werd meteen waaks. Meneer Burns voelde de spanning in de zaal groeien, maar hij kon niets anders doen dan het woord aan Mr Masha te geven. De camera bij Masha Motors zoomde in op het gezicht van Mr Masha. Hij keek naar mij en ik hoorde ook de camera bij. ,, Jufrouw Detector, u was auto ontwerper van Masha Motors tot het einde van vorig seizoen? Mijn vraag is dus heeft u productie geheimen meegenomen naar Racer Motors?’’ ik deed een stap naar voren ,, In mijn contract staat en daar kunt ieder ontwerp, die ik heb gemaakt ook mag meenemen naar mijn volgende werkgever. Echter heb ik geen ontwerpen die ik bij Masha Motors heb gemaakt meegenomen naar Racer Motors.’’ Pops knikte, maar Mr Masha was niet te vrede. ,, Heeft u een ontwerp gemaakt voor Racing Motors?’’ ik knikte ,, Meneer Racer heeft inderdaad een ontwerp van mij ontvangen. Voor mijn eigen wagen.’’ Mr Masha kreeg een gemene glimlach op zijn gezicht.

Ik bereide me voor de volgende vraag, ik keek naar Pops en die knikte. ,, Mag ik deze auto en ontwerp zien?’’ Sparky wenkte Speed om hem te volgen en met zijn tweeën liepen ze weg. Zelf kreeg ik de rol blauw papier in mijn handen gedrukt van Pops. Voor de camera rolde ik deze uit en liet het ontwerp eerst in de camera zien. Toen stapte ik van het podium en liep naar Mr Masha. Bij het podium stopte ik en overhandigde de tekening. Hij pakte het met grote ogen naar ,, maar dit is, het ontwerp die mijn broer heeft gemaakt, als hij naar Racing Motors zou overstappen. Dit ontwerp hing altijd in mijn studio, maar ik heb deze nog nooit ingeleverd.’’ Ik hief mijn hand op naar mijn zonnebril en duwde deze omlaag. Opdat moment ging een garage deur in het gebouw open, een git zwarte auto kwam binnen rijden. Bij de wielen waren vlammen geschilderd en op de motorkap was een schedel in vlammen afgebeeld. Onder de auto kwam een spookachtige rode gloed vandaan.

,,Dames en heren mag ik u voorstellen aan mijn auto. The Ghost Rider.’’ Speed stapte eruit en ik ging bij de auto staan, ik leunde op de motorkap en meteen werden er foto’s van me gemaakt. Er klonk nog een geronk buiten en een zuurstok roze auto, met verticale zwarte strepen over de hele bovenkant gespoten. Trixie stapte uit deze auto en ook zij hing op de motorklep. De fotografen stroomde nu naar haar toe. Dit was een teken dat de pers Conferentie, andere teams kwamen nu ook naar de auto’s kijken. Valse blikken, maar ook verwonderde blikken werden naar de wagens toe geworpen. X kwam ook naar de wagen toe en keek ernaar, ik zag dat een traan onder zijn masker vandaan kwam. Ik schonk hem een glimlach ,,mijn broer en de broer van Speed hebben deze wagen ontworpen. Ik heb echter de lak en de bekleding veranderd.’’ Hij knikte en hij schonk me een glimlach.

Er werd op mijn schouder getikt en ik draaide me om en keek in de ogen van Mr. Masha. ,, Je hebt nu geluk gehad, Veata. Maar dat geluk van jou raakt op.’’ Ik keek hem dwars door de getinte glazen heen ,, is dat een bedreiging Mr Masha. Net zoals ik weigerde te verliezen.’’ Dit sisde ik naar hem en ik zag van uit mijn ooghoek X zijn armen over elkaar slaan. Mr Masha zag dit ook en liep weg. Ik keek hem na en ging wat dichter bij X staan ,, Laat CBI de familie Racer schaduwen. Voor hun eigen veiligheid. Onze auto’s worden elke race door CBI gecontroleerd.’’ Ik hoorde een kuch naast me en ik zag mijn vader bij ons komen staan. ,, wat is dit, ben je uit op mijn baan?’’ ik schudde mijn hoofd. ,, Mr Masha bedreigde me weer, ik wil gewoon me kunnen focussen op het racen en niet op hem.’’ Mijn vader keek me aan en knikte goedkeurend. ,, ik vergeet het constant weer, je bent niet langer meer mijn kleine meisje.’’ Hij gaf me een knuffel en toen hij me los liet keek hij naar de auto ,, je broer zijn droom, ze is echt prachtig.’’ Hij wende zich tot X ,, je kent je taak.’’ X zijn gezicht verstrakte, maar hij knikte wel. Hij liep met grote boze stappen weg en ik draaide me naar mijn vader ,, Pap, hij heeft zijn gedachten nodig voor het racen. Niet om klusjes te doen voor het CBI.’’ Mijn vader keek me verveeld aan, maar ik deed de zonnebril weer omhoog. Zodat hij in mijn groene ogen kon kijken ,, Ik meen het, hij is een goede agent een van de beste, maar in de eerste plaats is hij een coureur.’’ Mijn vaders blik smolt en hij knikte ,, ik ga met hem praten.’’ Ik knikte en liep naar de rest van mijn team voor een groepsfoto.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Diversen”