Word ik nu gek

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
nurias
Columnist
Beheer:

Word ik nu gek

ma feb 06, 2017 9:39 pm

"Marie!" Roept Bea haar moeder naar de keuken. "Laat je broertje zijn schoenen en jasje aantrekken. En zelf opschieten!" Marie die naar de gang loopt vanuit de woonkamer kijkt haar moeder aan en loopt dan door. Later als Bea vanuit de keuken naar gang loopt ziet ze Marie niet en ook niet Patrick. Nee schuddend loopt Bea kwaad naar boven en ziet daar Marie op bed liggen met haar tablet. "Wat heb ik nu gezegd!"
"Mam, je hebt helemaal niets gezegd tegen mij." Roept Marie geïrriteerd terug en duikt dan weer met haar ogen in de tablet.
Bea kijkt haar aan, "heb je net gezien in de woonkamer en lopend naar gang. Zo geen smoesjes, ga je broertje helpen met klaarmaken voor school!"
"Ik in de woonkamer, ben na het ontbijt naar boven gegaan. Je heb het zelf gezien en moest zelfs van jouw een andere trui aan, thu!"
Bea kijkt haar aan, dat heb ik gezegd en ze ging naar boven. Heb haar ook niet naar beneden zien komen?" Samen met zoon Patrick loop Bea naar beneden om hem naar school te brengen. "opschieten Marie!"
"Ja mam!" Roept Marie terug en legt zuchtend de tablet weg.
Bea helpt Patrick schoenen aandoen in de woonkamer en wilt dan naar de gang lopen voor zijn jasje en haar schoenen en jas. "Patrick, had jij je jasje al gepakt."
Patrick kijkt zijn moeder aan en dan naar zijn jasje op de keukenstoel, "nee mama."
Na geholpen te hebben met zijn jas aandoen loopt Bea naar de gang, maar stom verbaasd ziet ze daar Patrick zijn jasje hangen op de kapstok. "Nou, nu weet mama het niet meer. Hangt er nog een jasje op de kapstok die precies hetzelfde is als de jouwe."
Patrick staat zijn moeder aan te kijken, "mijn jas!"
"Maar, maar je had toch je jasje aan?"
"Mama, die moest ik uitdoen van jouw."
Bea kijkt naar de jas in haar handen en kijkt dan naar Patrick, "wanneer heb ik dat gezegd?"
"Net mama," zegt Patrick verbaasd en kijkt zijn moeder aan of ze gek geworden is. "Je kwam uit de keuken."
"Keuken, nee. Mama was in de gang en heb niet gezegd dat je jasje uit moest doen."
"Mama ik snap het niet!"
"word ik nu gek" Roept Bea verbaasd.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Word ik nu gek

vr feb 24, 2017 7:45 am

Ohjee.. klinkt als het begin van een spookverhaal, haha :D
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
nurias
Columnist
Beheer:

za feb 25, 2017 8:29 am

"Marie, ga Patrick naar school brengen. Opschieten en naar school gaan, laat het niet weer gebeuren dat je een te laat briefje krijgt!" Roept Bea naar boven met een diepe zucht en gaan dan weg met Patrick.
Onder het fietsen denkt Bea na wat er vanochtend is gebeurt, ze is in verwarring en verbaasd.
"Bea alles goed?" Vraagt een moeder aan Bea als die afwezig is in een gesprek met andere ouders.
Bea kijkt haar aan met een lach en besluit niets te vertellen over vanochtend want er wordt al snel geroddeld, "ja alles goed. Kom Patrick naar binnen, jasje uit en ophangen op de kapstok. Spulletjes in het mandje en koelkast." Patrick kijkt haar en lijkt net als zijn moeder afwezig. "Jongeman, kom ga nu niet zoals je zus worden."
Bea helpt Patrick maar met zijn jas uitdoen en ophangen, erna spulletjes in de koelkast en mandje. Nadat Patrick de klas is ingegaan loopt Bea terug naar de fiets.
Maar dan stomverbaasd, grote ogen en open mond ziet Bea Patrick spellen op de glijbaan!

Wrijvend in haar ogen kijkt Bea nog een keer en ja echt, het is Patrick.
"Patrick, had ik jouw nu net niet naar de klas gebracht?' Vraagt Bea.
Patrick kijkt zijn moeder en aan, "nee mama. Ik spelen op de glijbaan, moest van jouw."
"Maar, maar je hebt je jas uitgedaan, spulletjes opgeruimd en de klas in gegaan! Heb je zelfs een kus gegeven," roept Bea en bijna zo hard dat andere ouders het kunnen horen.
Alle kijken wel haar kant op en Bea krijgt een warm beschaamd gevoel. Snel pakt ze de hand van Patrick en neemt hem mee het schoolgebouw in, daar helpt ze hem snel weer zijn jas uitdoen en spulletjes opruimen. Na een kusje duwt ze hem de klas in, ook kijkt ze in de klas maar er is maar een Patrick. Kijkend op de kapstok hangen er twee jassen bij zijn naam. Met trillende handen bekijkt Bea de twee jassen en ze zijn gelijk, van moddervlek op de linker jaszak tot aan de troepjes in de jaszakken.
Wat heb ik toch vandaag? Het kan toch allemaal niet en deze twee jassen nu, mompelt Bea in zich zelf.
"Goedemorgen mevrouw Staal," klinkt er een zware mannenstem en Bea schrikt ervan.
Een man kijkt haar aan en het is de directeur van de school, "zag u staan bij de kapstok en mijlenver waar u moet zijn."
Bea haar hard gaat te keer als een stoomlocomotief, "goedemorgen directeur."
"Kan ik u helpen met deze twee jassen?"
"O, was verbaasd dat ze allebei hetzelfde zijn en mogelijk ook van Patrick. Vreemd niet," verteld Bea met een beschamende lach.
Klaas de directeur kijkt naar de jassen, "hetzelfde? Beide zijn blauw maar toch echt verschillend. Weet u niet meer welke van Patrick is, zie de luizenzak van Pascal op de grond liggen. Heeft u zijn jas eruit gehaald om te kijken of deze van Patrick is. U weet de regels, het lijkt nu erop of u de jassen willen verwisselen."
Bea kijkt hem aan en dan naar de jassen, inderdaad beide zijn verschillend en Bea kijkt het nu ook zien. "Nee, nee wil ze niet verwisselen of stelen. Ja klopt mijn excuses en weet de regels." Nee schuddend hangt Bea de jas van Pascal weer onder de luizenzak en hangt deze op bij zijn naam. Erna de jas van Patrick onder zijn luizenzak en op de kapstok."
"Is alles goed met u?"
Bea kijkt hem weer aan en ze zal zo graag alles willen vertellen, maar het zal toch vreemd klinken. "Ja alles goed. Slecht geslapen en beetje hoofdpijn."
"Fijne dag mevrouw Staal," roept Klaas en wacht totdat Bea het schoolgebouw uit is en van het schoolplein.
Bea loopt weer naar de fiets, toch kijkt ze ook rond op het schoolplein maar nu geen Patrick.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di mar 14, 2017 7:13 pm

Vreemd dat die directeur gelijk zo belerend doet en haar verdenkt dat ze wil stelen... Is dat al eerder gebeurd?

Verder leuk vervolg, ben benieuwd wat er aan de hand is :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
nurias
Columnist
Beheer:

wo mei 10, 2017 7:06 pm

Zet dit verhaal even in de ijskast maar er komt een keer wel en vervolg erop ;)

Terug naar “Diversen”