De mysterieuze jongen

Weet je niet bij welk genre je verhaal past? plaats hem dan hier
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: De mysterieuze jongen

wo mei 03, 2017 2:41 pm

Ik snap het niet meer helemaal, geloof ik. De jongen deed zich toch voor als een broer van iemand? En wie weten nu allemaal dat die vreemde jongen daar rondloopt?

Verder leuk geschreven :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
nurias
Columnist
Beheer:

wo mei 03, 2017 4:14 pm

Was ook een beetje mijn bedoeling @Maaike om de lezer meer vragen dan antwoorden te geven en dat het verwarrend en mysterieus zal zijn.

Bedankt.
nurias
Columnist
Beheer:

za jun 17, 2017 7:52 am

Opeens loopt de jongen richting de leiding met Emma en Erica verbaasd kijkend.
"Akela mag ik met u praten," verteld de jongen.
Akela kijkt de jongen verbaasd aan want dit had ze niet verwacht te zien, "dat lijkt mij een goed plan ja."
In de leiding kamer doet de jongen de jas uit. "Ik was net in de meisjes slaapzaal. Toen Sharakaan kwam had ik mij verstop in de slaapzak van Jinte."
"Heb je de hele avond daar geslapen en wat is je naam?" Vraagt Akela op een strenge toon.
De jongen kijkt Akela aan en probeert rustig te blijven ondanks zijn hoge temperatuur en zenuwen. " Liam Kopper en ben nieuw bij de groep, tien jaar."
"Even wachten," verteld Akela en loopt terug naar de andere leiding en kinderen.
Die gaan alvast beginnen met het programma, Emma en Erica staan elkaar aan te kijken met zenuwen die gieren door hun lichaam.
"Liam Kopper, je bent later er toch bij gekomen Maar vertel en ga zitten." Zegt Akela als ze terug komt en gaat zitten op de bank.
"Nee heb daar niet geslapen, was vanochtend na het wakker worden naar de meisje slaapzaal gegaan." Verteld de jongen.
Akela kijkt de jongen aan, "was jij net bij Erica tussen de gebouwen aan het lopen?"
"Ja, dacht... sorry." Verteld de jongen hopend dat Akela niet zo streng zal zijn met een straf.
"Wat wilde je doen bij de meiden?" Vraagt Akela. "Gewoon eerlijk zijn."
De jongen kijkt haar aan en doet ook maar de paarse laarzen uit, "gewoon met de meiden chillen."
"Heb je een vriendinnetje bij de meiden?" Vraagt Akela.
"Nee," liegt de jongen weer.
Een zucht klink bij Akela, "voor nu laat ik het bij een waarschuwing om het nooit meer te doen. De regels zijn voor het kamp uit gelegd Liam waar je ook bij was, hou je eraan. Met 10 jaar ben je grote en wijze jongen maar ook een voorbeeld voor de jongere."
"Ja Akela."
"We gaan nu de jas en laarzen terug brengen, erna ga je eigen aankleden. Je gaat mij de hele dag helpen met als eerste de met spullen van de speurtocht in de auto zetten. Erna gaan we rijden om het laatste deel van de speurtocht uit te zetten."
De jongen kijkt haar aan en een zware last valt van zijn schouders dat de straf niet te hoog is. "Mag ik een pijnstiller. Heb een beetje hoofdpijn."
Na een pijnstiller te hebben ingenomen brengt de jongen samen met Akela de jas en spullen terug. Erna kleed de jongen zich aan met schoenen, kleren, uniform en jas van Liam.

"Je moeder heet toch Liesbeth," vraagt Akela als ze met Liam richting de groep rijd met de auto.
De jongen kijkt haar die voorin zit naast haar, zal dit een test wezen?

"Wat zal de jongen verteld hebben?" Vraagt Emma aan Erica.
Erica haalt haar schouders op, "hopelijk niet alles. Het is wel een goede zet geweest van hem."
"Laten we hopen dat Akela de ouders van Liam niet gaat bellen, dan zijn we helemaal de sigaar." Verteld Emma.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr jul 07, 2017 12:46 pm

Leuk vervolg weer :)
nurias
Columnist
Beheer:

do aug 10, 2017 1:20 pm

De jongen helpt Akela met het laatste deel van de speurtocht uitzetten, op de vraag of Liesbeth de moeder is van Liam heeft hij nog niet geantwoord.
“Hier gaan we staan en wachten tot iedere jeugdlid voorbij komt,” verteld Akela als ze langs de weg in de auto zitten. “Als het goed is dan komen ze vanuit die richting. Als ze voorbij komen dan noteer je ze op deze lijst.”
“Ken nog niet alle namen,” verteld de jongen een beetje spontaan.
Akela kijkt hem aan, “sommige ken je wel. Mark, de broer van Stef en vast wel een aantal meiden.” De jongen knikt maar ja om zo min mogelijk iets te zegen. “Dacht dat je met Stef mee zal gaan, je moeder was er duidelijk in en volgend jaar met ons mee. Is er iets voorgevallen wat we moeten weten thuis. “
“Nee, was gewoon mijn beslissing.” Verteld de jongen.
“Als je er over wilt praten mag je altijd naar mij toe komen Liam, het blijft tussen ons.” Verteld Akela. De jongen zegt niets meer want hij weet niet hoe het bij Liam thuis is of hoe zijn ouders zijn. “Maar je moeder is Liesbeth?”
“Ja,” zegt de jongen gespeeld geïrriteerd in de hoop dat Akela niet doorvraagt.
“Nee, je moeder is niet Liesbeth. Heb mijn twijfels,” verteld Akela en de jongen schrikt een beetje. “Je stiefmoeder denk ik eerder al zij ze het zelf ook niet, is er wat voorgevallen met haar en dat je daarom niet met Stef bent meegegaan of dat je niet mee mocht.”
“Niets, ik wil er niet over praten!” Roept de jongen weer gespeeld geïrriteerd.
Akela kijkt hem aan, “je was toch heel anders toen met onze eerste gesprek op het gebouw. Meer open en je was blij om te kunnen praten. Ook dat je al een beetje aangaf dat Liesbeth niet je echte moeder is. Was ook een beetje verbaasd toen je naam zei en op een manier dat we elkaar voor de eerste keer zagen dat je de eerste keer bent vergeten.”
“Daar komen de eerste kinderen,” verteld de jongen en is blij met de onderbreking.
Akela zucht diep, “ we zullen later verder op in gaan.”
Samen met Akela noteert hij de namen van jeugdleden die voorbij komen.

Als iedereen weer terug is op het Scoutingterrein lopen Erica en Emma naar de jongen.
“En hoe is het gegaan?” Vraagt Emma.
De jongen kijkt naar Erica en geeft haar eerst een kus, “sorry heb je gemist.”
“Geeft niets,” zegt Erica al snel zitten beide aan elkaars lippen.
“He hallo! Ik ben er ook nog hoor,” roept Emma. “Hoe is het nu gegaan.”
“Akela was irritant en stelde allerlei vreemde vragen. We hebben ook een vreemd gesprek gehad, ze vroeg of Liesbeth de moeder van Liam was en ik zei ja. Dan zegt ze dat ze twijfels heeft en dat Liesbeth zijn stiefmoeder is, ook dat ik als Liam anders ben dan zijn eerste gesprek met haar. Wat ik als Liam vergeten was maar wist het ook niet.”
Emma en Erica kijken naar de jongen en snappen er niets van.
“Zal ze het doorhebben dat jij niet Liam bent?” Vraagt Emma.
“ Weet het niet, als ze een gesprek heeft gehad met Liam zal ze vast herinneren hoe hij er ziet,” verteld de jongen. “Jullie moeten hem toch gezien hebben. Want ze zij ook dat ze ons jeugdleden had verteld over het kamp, de regels en wat we gaan doen.”
“Zal vast kunnen maar herinner mij Liam helemaal niet,” verteld Erica.
“Ik ook niet, maar herinner mij wel een jongen die alleen zat met een vrouw die helemaal achteraan zaten. Ze leken niet op elkaar zo dat Liesbeth zijn stiefmoeder is kan kloppen.” Verteld Emma.
“O die twee, ja die heb ik ook gezien. Beetje vreemd vond ik ze,” verteld Erica.
De jongen zucht, “heb nu helemaal geen zin om Liam te zijn.”
“Wat gaat Akela doen na jullie gesprek? Vraagt Erica.
“Ze wilt met mij vanavond doorgaan met ons gesprek, hoop alleen niet dat ze gaat bellen naar Liam zijn stiefouders. Dan ben ik niet alleen de lul maar jullie ook en je vader Erica.” Verteld de jongen.
Emma zit dan naar de jongen te kijken en ze blijft maar kijken. “Wat is er Emma?”
“Nou, nu we over dat moment hebben. Je lijkt wel op die jongen, sorry dat ik het zeg.” Verteld Emma.
Erica kijkt naar de jongen en dan naar Emma, “nou je het zegt.”
“Ho even, zal het kunnen zijn dat ik dus die Liam ben. Wat is er dan gebeurd wat ik mij niet kan herinneren, misschien ben ik weggelopen na een ruzie met die stiefmoeder en een ongeluk gehad. Dan hier terecht gekomen omdat ik naar jullie kwam voor veiligheid.” Verteld de jongen verbaasd.
“Vraag mijn vader wel of hij in papieren wil kijken, van elke jeugdlid moet er een kopie paspoort zijn.” Verteld Erica.
“Dit is wel heel erg vreemd!” Roept de jongen.
“Vreemd en eng,” roept Emma.
“Maar dan is het niet Akela het door heeft dat je Liam niet bent maar weet dat Liam bent.” Roept Erica. “Toen je met mijn vader de spullen en kleren pakte, had je een soort gevoel dat het je alles herkende.”
De jongen denkt na en na, “het gaf wel een vertrouwd en veilig gevoel. “
“Dan moet je wel Liam zijn, je bewust hier naar toe gekomen omdat je wist dat je spullen en kleren bij ons waren.” Roept Emma.
Een bel klinkt en de kinderen moeten verzamelen, alle drie besluiten eerst te wachten dat Erica haar vader gekeken heeft naar de paspoort van Liam.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

za aug 12, 2017 1:27 pm

nurias
Columnist
Beheer:

di jun 05, 2018 6:22 am

“Hij Liam?” Zegt de vader van Erica verbaasd. “Tja, wat jullie zegen kan kloppen en zal het kopie controleren. Maar als je Liam bent, dan moeten we wel uitzoeken wat er gebeurd is bij je thuis.”
De jongen knikt ja maar zegt niets.
“Maar pap, wat doen we dan met Akela. Ze wil vanavond een gesprek met hem aan gaan en misschien ook zijn stiefmoeder bellen. Dan zijn we alle de lul,” zegt Erica.
“Let op je woorden dame! Laten we eerst controleren en in de tussentijd verzin ik wel iets.”
Beide meiden en de jongen knikken ja en gaan door met het programma. De vader van Erica wacht op het goede moment om in de map te kijken waar alle kopieën van paspoorten en verzekeringskaarten van de jeugdleden in zitten.
“Naar wie zoek je?” Klinkt opeens de stem van Akela.
De vader kijkt haar aan, “naar Liam. Wil wat controleren.”
“Liam, heb je iets opgemerkt bij hem.”
“Een paar dingen vielen wel op ja maar wilde eerst zekerheid.”
Akela neemt de map over en sluit deze, “Liam zit niet in deze map. Hou zijn kopieën en gezondheidsformulier in een andere map, net als een ander jeugdlid.”
De vader zit verbaasd te kijken, “andere map. Maar als er wat gebeurt en we moeten naar het ziekenhuis dan hebben we die kopieën nodig.”
“Hier de kopieën van Liam.”
“Dat is Liam ja, maar waarom in een andere map als ik het mag vragen.”
Akela kijkt hem en bergt de kopieën weer op, de map gaat in een kist die op slot gaat. “We gaan buiten wel praten.”
De vader snapt er niets van en samen met Akela lopen ze naar buiten naar de groep. Tijdens een spel gaan de vader en Akela apart staan maar houden wel de groep en de andere leiding in de gaten.
“Kunnen we nu praten?” Vraagt de vader nieuwsgierig.
Akela kijkt hem aan, “natuurlijk. Maar wil de waarheid horen van je, weet dat Liam eerder niet mee kwam met de groep en opeens er was. Lieke en Jasper opeens hun jas kwijt was, uniformen die opeens kwijt zijn, dan opeens staat Liam in de kleren van Liva en het gesprek met Liam ook zo vreemd. Zal nog wel wat dingen missen maar je zal ook wel weten. Ook je dochter Erica en haar vriendin Emma.
De vader staat verbaasd naar Akela te kijken, hoe weet ze het allemaal? Toch ook opgelucht op een vreemde manier verteld hij alles aan Akela die aandachtig luistert.
“Oké luister, dit houden tussen ons twee. Liam is weggelopen van huis, zijn stiefmoeder belde of hij bij ons was en heb nee gezegd. Toch heb ik vraagtekens waarom hij van huis is gelopen, zijn stiefmoeder zegt dat hij het uit zijn eigen gedaan heeft. Soort van woedeaanval heeft gehad en zijn slaapkamer heeft vernield. Nu hoor ik dat hij door Erica en Emma is gevonden, zonder geheugen en kleren. Dat ze hem bij de meiden boven hebben verstopt. Ook dat hij tussendoor is flauw gevallen. Heb je niet gedacht aan een hersenschudding?”
“Nee, het leek mij geen kwaad te kunnen. Misschien is het beter om met hem naar het ziekenhuis te gaan. Toch ook wel vreemd dat Liam zo ver heeft kunnen lopen.”
“Snap ook nog niet alles, maar ja laten we met Liam naar het ziekenhuis gaan. Maar niet onder zijn naam.”
“Oké, maar snap nog steeds niet waarom Liam zijn paspoort apart liggen en ook van een ander jeugdlid.”
Akela kijkt hem aan en snapt dat er vragen zijn, “straks zal ik je het vertellen. Roep Liam dan kunnen we wel tussendoor gaan.”
De vader haalt Liam op, omdat hij zo genaamd was gevallen en op zijn hoofd is terecht gekomen. Akela besluit dat hij onder de naam Marcel naar het ziekenhuis gaat, beide jongens lijken wel op elkaar. Liam doet de reserve bril op van Marcel en kamt zijn haren hij Tijdens de autorit is het stil in de auto, alle drie zegen niets.

“Goedemiddag, ben Josse van Kranen. Leidster van Scoutinggroep Pela. Jeugdlid Marcel van Broek is vanochtend hard onderuit gegaan tijdens een bosspel en heeft zijn hoofd gestoten. Wegens dat hij zo afwezig zijn we hier naar toe gegaan.”
De man achter de receptie kijkt naar Liam en dan naar het kopie van Marcel zijn paspoort en verzekeringskaart. “Gaat u maar zitten, zal hem aanmelden.”
Tijdens het wachten is er weer die stilte net als in de auto, in het ziekenhuis is het nog enger.
"Marcel van Broek." Wordt er geroepen door de man achter de balie. Josse staat op met Liam, de vader blijft zitten en wacht af. "Exuses dat ik het vraag, maar vind de pasfoto in het paspoort niet gelijk aan diegene die hier voor me staat met de naam Marcel van Broek. Hij lijkt wat smaller in het gezicht, ook andere neus lijkt wel."
Josse zucht en had het kunnen verwachten, oké rustig blijven en hoe komen we hier uit. "Hij is ziek geweest en tja andere neus niet eens opgevallen en volgens mij een keer gebroken geweest. Maar dit is Marcel van Broek, aangekomen en aangemeld met zijn moeder erbij van het eerste begin zomerkamp."
"U heeft zijn ouders gebeld?" Vraagt de balie medewerker.
"Nee nog niet, we willen niet hun ongerust maken. Als Marcel een hersenschudding heeft dan bellen we zijn ouders natuurlijk wel."
De balie medewerker kijkt nog een keer op het kopie en laat ook een collega er naar kijken.
Laatst gewijzigd door nurias op zo okt 14, 2018 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di aug 21, 2018 7:28 pm

Hebben ze nou zijn paspoort vervalst? :o

Terug naar “Diversen”