Bloedmaan

Voor de echte spanningszoeker!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Bloedmaan

zo jun 18, 2017 7:40 am

Proloog

Het was stil die avond, zelfs de wind hield zijn adem in. Het groene gras leek kaal en leeg, dat omdat het gelegen was aan een bos. De bos dieren aan de rand kwamen zelden op dit veld. Behalve vannacht, van nacht liep er een klein muisje tussen de gras halmen. De maan kwam op en deze was niet zijn witte zelf, maar in plaats daar van was hij rood.

Een uil in de boom, hoorde het muisje en draaide zijn kop om te bepalen waar het muisje zich bevond. Het duurde even, opeens sloeg hij zijn vleugels uit en steeg geluidloos op. Hij cirkelde even boven het veld, om het muisje een vals veilig gevoel te geven.

Het muisje had niets door, zij was na een dag lang eten te zoeken voor haar ontelbare kinderen te voeden. ze had geen flauw idee van het gevaar wat haar en haar kinderen boven het hoofd hing. Ze liep op een gepaste pas naar haar holletje ergens, aan de bos rand.

De uil zetten zijn duikvlucht in. Maar hij was nog geen centimeter van het muisje vandaan. Toen zijn vlucht werd onderbroken, een vrouw kwam het veld op gerend. De uil vloog op en dook weer de boom, ook het muisje vluchtte weg voor de onverwachte bezoeker.

De vrouw der kleren hingen als rafels aan elkaar, deze waren ook nog eens bedekt met bloed. In blinde paniek rende ze voor haar aanvaller weg. Met zijn wijze ogen probeerde de uil de aanvaller te zien, maar hij faalde. Want de vrouw die hem zijn avondmaal had ontnomen, stortte naar de grond.

Ze maakte nog een paar rare schokken en vreemde geluiden, tot ze stil viel. De uil kwam weer uit zijn boom en vloog naar de vrouw. Onderzoekend keek hij naar haar, haar ogen waren wijd open. Maar net voordat het licht uit haar ogen verdween, zag hij pure doodsangst. Hij knipperde even, hij hoorde een takje knakken. Hij draaide zijn hoofd en zag daar een vrouw in een witte jurk. Haar zwarte haren hingen voor haar bleke gezicht. De rode maan liet een spookachtige gloed achter, de uil voelde de angst die hij net in de ogen van de vrouw zag.

,, Vlucht wijze dier. Mijn gevecht is niet met jouw.’’ Haar stem klonk zacht als een briesje tegen je huid. De uil bedacht zich geen moment en vloog weg, de twee vrouwen achterlatend.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op wo dec 06, 2017 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Bloedmaan

di jul 11, 2017 6:51 pm

Spannend begin :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 1

do jul 20, 2017 2:07 pm

Mijn dag leek zo gewoon, het was ontbijt in mijn eentje en dan naar school. Uren luisteren naar het goed bedoelde advies en raad van mijn leraren. Daarna naar mijn lege huis, zonder ouders en zonder vrienden. Dat was mijn leven voor de afgelopen twee jaar, sinds mijn ouders waren omgekomen in een auto ongeluk was ik op mezelf aangewezen. Naaste familie had ik niet en mijn vrienden hadden keihard laten vallen. Ik werkte s’avonds in een bar om wat bij te verdienen en niet alleen te leven op de levensverzekering van mijn ouders.

Ik rouwde er niet om, de pracht van het alleen zijn was het daadwerkelijk alleen zijn. Ik hoefde me aan niemand aan te passen, of me te verantwoorden. Toch op sommige dagen was het erg eenzaam, ik kon niet met mijn moeder een kop thee drinken als ik van school kwam. Of kon ik mijn ouders een knuffel geven op zomaar een moment. Ik wou dat ik alles kon geven om die momenten terug te krijgen.
Die avond had ik zowaar geen dienst in de bar en kon ik dus aan mijn huiswerk. Ik zat aan de keukentafel met allemaal opengeslagen boeken om een bord met pasta en mijn laptop. Ik moest een verslag uittypen over een of andere doden vent, wiens naam ik niet kon uitspreken. Ik schoot al aardig op toen er op de deur geklopt werd. Verbaasd keek ik naar de klok aan de muur en vloekte het was vrij laat. Ik stond op en liep naar de deur. Bij de deur hoorde ik het geblaf van een hond. Ik deed snel de deur open ik was gek op honden en ik speelde vaak met de gedachten om er een op te nemen in mijn een mans familie. Voor de deur stond een agent en hij knikte naar me ,,goede avond, zijn je ouders thuis?’’ ik schudde mijn hoofd ,, Al twee jaar niet meer, agent.’’ Hij keek verbaasd. ,,daarbij ben ik achttien en kan ik uitstekend voor mezelf zorgen.’’ De agent knikte en gebaarde of hij naar binnen mocht komen. Ik knikte en keek naar de hond, het was een Duitse herder en hij kwispelde hevig. Ik deed een stap opzij en ze kwamen binnen. ,, Wilt u iets drinken? Ik heb koffie, thee en water.’’ ik opende de koelkast en zag dat ik vandaag vergeten was om boodschappen te doen. ,, nee dank je. Wil je me vertellen waar je ouders dan zijn, je mag dan wel achttien zijn. Maar je hebt school en andere dingen waar jij je zorgen om moet maken.’’ Ik keek de man aan en keek toen naar een foto van mijn ouders ,, ze zijn dood en komen dus niet meer terug.’’

Ik zetten een bak water op de grond voor de hond, die er gortig van dronk. ,, jonge dame er wordt een vrouw vermist en mijn vriend hier brengt me al voor de derde keer naar jouw huis.’’ Hij pakte een foto uit zijn broekzak en liet het me zien. Met grote ogen keek ik ernaar dat is Amilia, ze zit in mijn klas.’’ De man knikte ,, wanneer heb je haar voor het laatst gezien?’’ ik dacht even heel goed na en haalde mijn schouders op ,, drie dagen geleden. ze spijbelt vaker, dus maakte niemand er een grote ophef over.’’ De man knikte ,, is ze een vriendin van je?’’ ik schoot in de lach ,, ik heb geen vrienden. Iedereen van wie ik dacht dat het mijn vriend was heeft me laten vallen.‘’ ik schudde mijn hoofd ,, misschien maar beter, ik ben graag alleen.’’ Een grote zucht ontsnapte zijn longen. De hond begon weer te blaffen en lichtelijk te grommen. ,, Archie, wat is er jongen?’’ De agent liet de hond los en het dier begon te snuffelen. Met zijn neus tegen de vloer geplakt, liep hij mijn huis rond. Bij de boekenkast stond hij stil en begon te blaffen. De agent stond op en begon de kast te onderzoeken. Hij klopte op de achterkant van de kast. Een hol geluid klonk er door heen, ik kwam naast hem staan. Hij begon aan de kast te trekken, de kast gaf een zware gevecht maar gaf dan uiteindelijk mee. Achter de kast was een tunnel ik keek er met grote ogen naar. ,, wat doet dit hier?’’ hij keek me aan ,,je bedoelt dat jij het nog nooit hebt gezien?’’ ik schudde mijn hoofd. Hij riep iemand op zijn radio en ging naar binnen. Ik bleef staan waar ik stond tot Archie terug kwam rennen. Hij piepte en verschool zich onder de keukentafel. Ik raapte mijn moed bij elkaar en liep naar binnen steeds verder de tunnel binnen. Hoe verder ik naar binnen ging hoe donkerder het werd. Op een gegeven moment was mijn zicht verdwenen en liep ik met kleine stapjes. Opeens stootte ik mijn voet tegen iets zacht, ik ging langzaam door mijn knieën om te voelen wat het was. Mijn handen gleden over een zachte materiaal tot ze een ijzeren buis voelde ik pakte het en in het donker onderzochten ze wat het was. Tot ik iets voelde bewegen mijn vinger ging er overheen en een fel licht verscheen uit het voorwerp. Mijn ogen knipperde even ze moesten wennen aan het felle licht uit de zaklamp. Ik scheen de lamp op het voorwerp en mijn adem begon te stokken. Voor me lag de agent zijn ogen waren wijd open, zijn mond ook. Zijn keel was open gesneden en donkerrode bloed gutste uit de wond. Ik deed een paar stappen achteruit. Ik hoorde iemand in de tunnel Archie’s naam roepen. Daar na hoorde ik voetstappen, steeds dichterbij komen. Toen ze bij me waren hoorde ik iemand tegen me praten maar ik kon mijn ogen niet afhouden van de lijk voor mijn neus. Ook het geluid leek mijn oren niet te bereiken. Een lichte aanraking op mijn schouder bracht me terug. Ik begon met gillen en begon tegen de handen te vechten. Ik werd de tunnel uit gesleurd tot ik in mijn eigen huis was. In de stoel die ik had ontlopen voor twee jaar de stoel van mijn vader.

Rood en blauw licht vulde de ramen en schenen op de muren. Ik voelde me nietig nu allemaal agenten door mijn deur liepen, de tunnel in.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 2

vr jul 21, 2017 9:31 am

De volgende dag bleef ik thuis, ik kon het niet nog een keer aan. ik kon het niet hebben dat mensen me aan zouden staren. Vol medelijden altijd een oordeel klaar. Niet alleen was de agent in de tunnel gevonden ook waren de resten van Amilia gevonden. De politie had wel geconcludeerd dat ik onmogelijk de kast in mijn eentje kon bewegen, hij was al te zwaar voor een volwassen man. Laat staan voor een meisje van achttien. Maar de plek waar ik me altijd veilig had gevoeld was doordrongen met agenten en pers.

Ik was het in de middag zat en besloot het huis voor een moment te verlaten. Ik liep het tuinpad af toen ik een jongen zag, hij had Archie aan een lijn zitten. Ik probeerde een glimlach te produceren maar mijn poging mislukte. De hond blafte en wilde naar me toe, de jongen had de grootste moeite om hem vast te houden. Ik liep naar de hond toe en liet hem aan mijn hand snuffelen. ,, He, Archie ben jij al bijgekomen.’’ Hij stak zijn roze tong naar me uit en gaf een lik over mijn hand. ,, Hij mag je’’ Ik keek naar de jongen ,, het schijnt. We hadden beide een zware nacht.’’ De jongens vriendelijke glimlach ,, dat weet ik.’’ Ik stak mijn hand uit ,, je bent de zoon van die agent?’’ de jongen knikte ,, wil je binnen komen en wat te drinken. Ik heb niet veel in huis en ik moet eigenlijk boodschappen doen.’’ de jongen schudde zijn hoofd ,, toch bedankt voor het aanbod.’’ Ik knikte en hij liep samen met Archie weg. Ik liep naar mijn auto en reed naar een supermarkt buiten de stad. Het was meer dan een uur rijden maar hier wisten ze niet wie ik was. Of wat mijn relatie was in de moordzaak. De kranten wisten alleen mijn naam en hadden nog niet mijn foto weten te bemachtigen. Ik kocht wat ik nodig had en rekende snel af. Een klant achter me sprak met de caissière toen ik de boodschappen inpakte. ,, wat akelig en het meisje wat daar woont helemaal alleen. Ik moet er niet aandenken dat mijn dochter op zo’n jonge leeftijd alleen komt te staan.’’ De caissière zag dat ik luisterde ,, wees blij met jouw ouders liefje.’’ Ik knikte vriendelijk en vertrok.

Ik zette mijn boodschappen in de achterbak van mijn Chevrolet. Toen een harde klap naast me klonk, met een schrok kwam ik omhoog en zag een vrouw op straat liggen. In haar handen had ze diverse honden lijnen vast. Snel sloot ik de achterbak en rende naar haar toe ,, Gaat het?’’ Ik pakte wat lijnen van haar over en hielp haar overeind. ,,nee, maar toch bedankt.’’ Ik voelde een lichtte ruk aan de lijn die ik vast had en ik keek ernaar. Aan het einde van de lijn zat een husky puppy die schijnbaar niet door had dat zijn baasje, daarnet nog lang uit over de straat lag. Ik keek naar de andere het waren allemaal husky’s allemaal puppy’s op een na. De moeder van de pup blafte en hij keek naar haar. Hij kreeg een klein standje van haar en hij draaide zich naar me om. Met vier poten tegelijker tijd kwam hij omhoog en rende op mij af. Ik boog door mijn knieën en ving hem op. Verrast door zijn kracht werd ik tegen de straat gegooid. Het deed pijn, maar ik kon niet stoppen met lachen. De roze tong ging heen en weer over mijn gezicht.

Ik had in tijden niet zo gelachen. De vrouw tilde de pup van me af ,, Nu is het mijn buurt om je te vragen of het gaat.’’ Ik knikte hard ,,ja dank u.’’ de vrouw wilde verder lopen ,, hoeveel voor die pup?’’ de vrouw keek me met een vriendelijke glimlach aan ,, ik weet niet wat je ouders zouden vinden van een husky pup.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, ik woon op mezelf en ik ben al mezelf aan het overhalen om een hond te nemen. Ik ben maar in mijn eentje.’’ De pup zat nu letterlijk op mijn voet, ik keek ernaar. De vrouw deed dit ook ,, oké je mag hem hebben.’’ ik slaakte een kreetje en vloog haar om de hals ,, Dank u wel. Echt dank u.’’ ze gaf me de lijn ,, hoeveel?’’ de vrouw schudde haar hoofd.,, neem hem maar mee. Jullie zijn voor elkaar gemaakt.’’ Ze gaf me instructies over de verzorging en ik knikte. Snel reed ik langs de dierenwinkel en kocht alles wat ik voor de pup nodig had. ,, Ik kan ook zijn naam in de mand borduren.’’ Ik knikte en ik keek naar de ondeugende masker van de hond. ,, Mask. Zijn naam is Mask’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 3

vr jul 21, 2017 9:59 am

Samen met Mask reed ik naar huis, wat ik nu nog mijn huis noemde. Een tijdje stond ik stil voor de deur. Bang om naar binnen te gaan, voor het eerst sinds twee jaar voelde dit niet als een veilige haven in een de storm. Maar ik besefte dat ik ook nergens anders heen kon gaan, dit huis was in mijn familie voor generaties en het voelde vervuild na wat er gisteravond was gebeurt. Opende de deur van mijn wagen en stapte uit. Mask trok aan de lijn en wilde zien waar zijn nieuwe huis was. Ik bracht hem naar binnen en keek nog een keer of de boekenkast weer op zijn plek stond. Nadat de agenten klaar waren hebben ze de tunnel afgesloten met multiplex en de kast weer op zijn plek gezet. Om er voor te zorgen dat ik hier veilig kon wonen. Samen met mijn nieuwe huisgenoot Mask.

Ik legde een mat waar hij op kon gaan liggen terwijl, we moesten wachten op de mand. Ik zette een bak in en vulde deze met brokjes. Daarna was het mijn taak om de boodschappen naar binnen te sjouwen. Met grote stappen liep ik naar mijn auto en deed de achterklep open. ik dook er half in en haalde de boodschappentassen eruit. Ik zette ze neer op straat toen ik een natte neus tegen mijn benen voelde. Met een klein gilletje keek ik om, Archie stond achter me te kwispelen. Ik glimlachte naar hem en kroelde zijn oren. ,, He, jongen’’ ik keek op en de straat af. Waar is je baasje, Archie begon meteen te piepen. ,, breng me er heen Archie.’’ De hond blafte en rende weg. Ik gooide de tassen snel op de achterbank en deed de wagen op slot. Al rennend achter de hond aan zocht ik met mijn ogen naar de jongen van vanmiddag. Maar ik kon hem nergens vinden. Archie bleef maar rennen en ik vervloekte mezelf dat ik de auto niet had genomen. Mask was thuis alleen en na wat zijn vorige eigenaar had gezegd, stond er een opruim klus op me te wachten als ik terug kwam.

De avond viel en de maan klom omhoog, de maan had een rode gloed over zich heen getrokken. Archie stopte eindelijk en blafte ik keek om me heen, maar ik zag niemand. ,, Archie, er is hier niemand. ‘’ de hond begon te blaffen en te grommen. Naar iets of iemand. Ik kneep mijn ogen half dicht om verder te kunnen kijken. Opeens zak ik iemand liggend op de grond, ik vloekte even en rende er heen. Ik hoorde een kreun van pijn en ik liep harder. Tot mijn bloed leek te bevriezen een vrouw in een witte jurk verscheen, van uit het niets en stond over degene op de grond heen. Ik stopte en keek met grote ogen naar haar. Een zachte bries speelde met de zwarte haren en de witte jurk. Ze had iets scherps in haar hand ,, laat hem met rust!’’ ik had mijn stem hervonden. De vrouw keek op, haar ogen waren compleet zwart. ,, Maak dat je wegkomt dit zijn jouw zaken niet.’’ haar stem was zacht toch doorklonk hij in mijn hoofd. ,, laat hem met rust.’’ De vrouw liet de jongen, die nu omhoog was gekrabbeld met rust en kwam nu op mij af. ,, kleine Dusk, denk je dat je veilig voor me bent. Zelfs je ouders waren niet zo stom.’’ Ik verstijfde ,, mijn ouders, wat weet je over mijn ouders?’’ ze begon te lachen ,, O kleine Irenta Dusk, je hebt geen idee heb je.’’

Ik wilde haar zoveel vragen, maar een uil scheerde langs mijn hoofd en ik dook weg. Toen ik weer omhoog kwam was de vrouw verdwenen. Verbaasd keek ik om me heen, maar nergens was ze nog te bekennen. Ik voelde akelig van binnen tot ik de jongen naar me toe zag strompelen. Ik rende naar hem toe en ondersteunde hem. Terwijl we naar mijn huis liepen, Archie bleef naast ons lopen. Ik zetten de jongen op de bank. Snel controleerde ik of er niets was gesloopt, gelukkig had Mask zich gedragen terwijl ik weg was. ,, moet ik de politie bellen?’’ de jongen schudde zijn hoofd ,, ze zullen je niet geloven.’’ Ik knikte ,, moet ik je moeder bellen?’’ weer schudde hij ,, ze is niet echt in de buurt op dit moment.’’ Ik keek naar Archie die op de vloer bij zijn voeten lag. ,, blijf voor vannacht, maar hier. Ik moet alleen even naar mijn auto.’’ Hij knikte en ik liep de deur uit. Ik opende mijn wagen en pakte de boodschaptassen uit de auto. Ik draaide me om en de temperatuur daalde.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 4

vr jul 21, 2017 3:44 pm

Angstig liep ik terug het huis in, met in mijn beide handen een boodschappen tas. Binnen smeet ik de deur dicht. De jongen zag waarschijnlijk mijn lijkbleke gezicht ,, is ze hier?’’ ik keek hem aan ,, geen idee’’ ik liep met de tassen naar de keuken en pakte ze uit. Mask wilde zien wat ik aan het doen was en liep dus de hele tijd voor mijn voeten. ,, Mask plaats.’’ Mask keek me met een scheef kopje aan en dartelde toen vrolijk naar Archie, om te kijken of hij wilde spelen. Snel zette ik alles klaar voor het avondeten en zette de rest in de kastjes. Ik schonk een glas cola in en bracht deze naar de jongen. Hij stond voor de boekenkast. ,,is hij hier achter gestorven?’’ ik knikte en gaf hem de glas. ,, ik heb vanavond pizza als je wilt. Zelf gemaakt natuurlijk.’’ Hij knikte en keek toen geïnteresseerd naar me ,, kan jezelf pizza’s maken?’’ ik knikte en wenkte hem mee naar de keuken. We werden gevolgd door de honden. Ik rolde het kant en klare bodem uit en begon deze te besmeren met saus. Die ik zelf had gemaakt. ,, ik gebruik deze saus ook voor pasta.’’ Snel belegde ik de pizza met vlees en kaas. Na overleg deed ik ook een blikje maïs eroverheen. In de oven en nu was het wachten.

We zaten aan tafel en we aten in stilte de pizza. ,, het lijkt me eenzaam hier in je eentje.’’ De jongen keek me vragend aan. ,, soms vind ik het echt heerlijk de rust maar soms is het te stil.’’ Hij knikte ,, mijn vader werkte vaak s’nachts zodat hij thuis was als ik uit school kwam.’’ hij gaf me een glimlach ,, ga je morgen wel naar school?’’ ik knikte en liet toen mijn hoofd hangen ,, heb een aangepast rooster morgen en heb dus een halve dag. ‘’ hij schudde zijn hoofd ,, morgen worden we beide dus de hele tijd aangestaard.’’ Ik stond op en begon met afruimen ,, dat is voor mij niets vreemds.’’ Ik zette de borden in de gootsteen en ik draaide de kraan open. Maar in plaats van water kwam er heel dikke bloed uit de kraan zetten. Ik slaakte een gil en hij kwam naast me staan. ,, oké nu bel ik de politie.’’ Ik keek naar hem en knikte.

Niet veel later stond de politie weer in mijn huis. Ze onderzochten alle kranen in het huis en besloten de leidingen onder het huis te gaan controleren. Mask vond al die nieuwe mensen erg interessant en sprong om hun voeten heen. Op een gegeven moment pakte ik hem bij zijn halsband en legde hem aan de riem. Deze hield ik vast terwijl we op de bank zaten te wachten tot er nieuws was. Op een gegeven moment kwam een agent naar ons toe ,, we hebben een lijk gevonden van een jonge vrouw. We hebben haar ook al geïdentificeerd. Camile von Borg.’’ Ik pakte de hand van de jongen vast en hij keek me verbaasd aan. ,,je kent haar?’’ ik keek hem aan ,, jij ook, of ken jij de hoofd cheerleader niet.’’ hij dacht even na en knikt. De agent keek naar hem ,,Twiched, jij en Archie blijven vannacht hier. Ik heb je vader belooft dat ik op je zou letten. Maar hier ben je op dit moment het veiligste.’’ Hij keek naar de kleine Mask die bij hem naar een aai over zijn kop smeekte. ,, He kleine man, bescherm jij samen met die ouwe rot deze kinderen.’’ Hij streelde de kop van de kleine husky die hem beantwoorde met het proberen te likken van zijn hand.

De agenten verlieten mijn huis en Twiched stond op. ,, de moordnaar zit achter de queen bees aan van school.’’ Ik knikte ,, blij dat ik er geen een meer ben.’’ Hij trok een wenkbrauw omhoog. ,,was jij cheerleader?’’ ik liet mijn hoofd zakken ,, ja, dat was voordat mijn ouders’’ hij pakte mijn hand. ,, We moeten de moordenaar stoppen.’’ Ik knikte ,, maar hoe?’’ hij haalde zijn schouders op ,, geen idee, letterlijk geen idee.’’ Ik knikte. ,, we moeten de honden uitlaten en dan naar bed.’’ We stonden op en lijnde de honden aan. Na een lange wandeling gingen we naar bed. Niet dat ik kon slapen, dus ging ik verder aan mijn verslag.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 5

vr jul 21, 2017 3:45 pm

Ik stapte samen met Zac uit mijn auto en zoals voorspeld staarde iedereen ons aan. Bij de ingang van de school stond een tafel met twee foto’s erop. Een massa bloemen lagen er omheen. Ik wilde er zo snel mogelijk er langs lopen want alle cheerleaders stonden erbij te huilen. Ik rolde met mijn ogen, maar een van hun had me al gezien ,, ben je nu blij Irenta.’’ Ik keek hun strak aan ,,vertel jij het maar Ginger, want dat kunnen jullie zo goed. Mij vertellen hoe ik me moet voelen.’’ Ze sloeg een hand voor de mond ,, hoe kun je dat zeggen, mijn vriendinnen zijn dood en zijn gevonden bij jouw huis. Waar was jij gisteravond?’’ ik kneep mijn ogen tot spleetjes ,, thuis, met mijn nieuwe hond en ik zat aan mijn huiswerk.’’ Ginger vouwde haar handen over elkaar, ze was de dochter van de plaatselijke sheriff.,, kan iemand dat bevestigen?’’ Zac stak zijn hand op ,, Bevestigd.’’ Met open monden staarde iedereen hem aan. Ik gaf hem een liep verder de gang in. ,, Hier ga je het einde niet van horen.’’ hij knikte ,,is het akelig om te zeggen dat zij van mij de volgende mag zijn?’’ Ik schoot in de lach en knikte met mijn hoofd.

Ik ging op mijn normale plek in de klas zitten, helemaal achterin. Iedereen keek me even aan, maar zei niets en ging rustig zitten. ,, Iedereen verslagen op tafel, dan kan ik ze ophalen.’’ Ik had mijn verslag al liggen en ik was er erg trots op dat ik hem na omstandigheden toch af had gekregen. De docent liep langs de tafels en nam de verslagen mee. We werden aan het werk gezet en ondertussen keek hij de verslagen na. ,, Irenta, kan je even hier komen.’’ ik legde mijn pen neer en liep naar het bureau van de docent. ,, Hier is jouw verslag’’ ik keek hem aan en pakte het aan. Een grote drie stond op de eerste pagina. ,, dat is voor de moeite die je erin hebt gestoken.’’ Ik keek hem verbaasd aan. ,, Meneer u vroeg toch om een verslag over het leven van de generaal?’’ de man knikte ,, wat is er dan niet goed aan?’’ hij zuchtte ,, pak je spullen en meld je bij de directeur.’’ Met grote ogen keek ik naar de man, hij was nog serieus ook. Ik liep met grote stappen naar mijn tafel en stopte mijn boeken in mijn tas. Niet veel later deed ik de deur van het lokaal achter me dicht nog steeds verbaasd. Liep ik naar het kantoor van de directeur. Ik klopte op de deur en liep toen naar binnen, de man keek op en was zichtbaar verbaasd dat hij mij binnen zag komen. ,,Ik moest me bij u melden.’’ Hij gebaarde naar de stoel tegen over het bureau. ,, wat heb je gedaan, Irenta?’’ ik pakte mijn verslag en gaf dit aan hem. ,, ik vroeg meneer Hys,waarom ik een drie had gekregen.’’ De directeur bladerde het verslag door. ,, ik ben geen geschiedenis leraar, maar dit ziet er goed en correct uit.’’ hij legde het verslag neer. ,, Irenta mag ik je een advies geven. Maak jezelf een beetje onzichtbaar de komende tijd. Er zijn moorden gepleegd en de lijken zijn gevonden bij jouw huis.’’ ,, u denkt toch niet dat ik’’ hij stak zijn hand op en schudde zijn hoofd. ,, er gaan verschillende namen door mijn hoofd, maar jouw naam zit er niet bij. Maar het roept wel vragen op. Ik ga met meneer Hys praten over je verslag. Moet je nog meer huiswerk inleveren?’’ ik schudde mijn hoofd ,, vandaag niet meneer.’’ Hij stuurde me weg en ik volgde de rest van de ochtend zijn advies op.

Maar iedereen merkte me toch op, het was niet voor het eerst dat er achter mijn rug om werd gefluisterd en ik was erg blij dat het er vandaag weer opzat. Met een zucht liep ik naar mijn auto, waar Zac tegen aangeleund stond ,,Wat een dag.’’ Ik knikte ,,laten we naar mijn huis gaan de honden uitlaten en dan breng ik jouw naar huis.’’ Hij schudde zijn hoofd en zuchtte ,, mag ik je om een gunst vragen?’’ ik hield mijn hoofd scheef. ,, mag ik bij jou komen wonen? Tot dat dit over gewaaid is.’’ Ik liep om mijn auto heen en schopte voor de zekerheid tegen de banden. ,, waarom zou je dat willen?’’ hij keek me doordringend aan ,, ik moet anders het huis delen met Ginger.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 6

vr jul 21, 2017 3:46 pm

Thuis lieten we de honden lopen en at ik snel wat. Daarna racete ik naar mijn werk, ik liep de bar binnen ,, hallo Harold!’’ iedereen keek naar me om en begon met fluisteren. Ik liep naar de eigenaar ,, Zeg me alsjeblieft, dat ik nog een baan heb?’’ hij keek me verbaasd aan ,, Zware dag gehad?’’ ik keek hem recht aan en knikte ,, met die moordzaken en zo.’’ Hij knikte en gebaarde naar achteren. Ik liep door de deur heen en hij kwam naar me toe. ,, wil je vanavond dan wel werken?’’ ik knikte ,, ik zal wel moeten.’’ Hij maakte een geluidje , hij geloofde me niet ,, Ik was je vaders vriend, hij heeft alles tot in de puntjes geregeld. Jij zit niet gauw zonder geld.’’ Ik schonk hem een glimlach ,, je weet dat ik het daar niet over heb.’’ Hij knikte ,, maar vandaag niet. Ga naar huis, ga aan je huiswerk. Ik schrijf je uren.’’ Ik knikte en wilde er tegen in gaan. Maar hij meende dit.

Voor het huis bracht ik mijn auto tot stilstand. Ik zuchtte en stapte uit, Zac had mijn auto horen aankomen en stond dus al in de deuropening op me te wachten. ,,ontslagen?’’ ik schudde mijn hoofd ,,betaald verlof.’’ Hij hief zijn handen in de lucht. ,, jij hebt niets gedaan!’’ ik keek hemrecht in zijn donkerblauwe ogen aan. ,, dat weet ik en Harold weet dat ook. Maar zijn klanten zijn er nog niet zo zeker van.’’ We liepen met zijn tweeën naar binnen. Maar voordat ik de deur achter me sloot voelde ik ogen in mijn rug geboord worden. Ik keek even om maar zag niets, maar het voelde nog steeds niet goed toen ik de deur sloot.

Zac maakte het eten klaar terwijl ik aan mijn huiswerk ging. Wat er die dag was gebeurd was me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik sloeg een pen neer en ging met mijn handen in het haar zitten ,, Alles goed?’’ ik schudde ,, eerst werd ik te veel beschermd en nu wordt ik uitgejoeld.’’ Ik vertelde hem wat er gebeurd was tijden geschiedenis en de woorden van de directeur. Hij had tijdens het snijden van groente vol walging staan luisteren. ,, ik wil morgen niet naar school. Maar ik zou wel moeten.‘’ hij knikte ,, heb je echt nog nooit een onvoldoende gehad?’’ ik schudde mijn hoofd ,,school gaat voor, dat was het motto van mijn moeder.’’ Hij zette het eten op en bracht het aan de kook. Er werd op de deur geklopt de honden begonnen meteen met grommen. Ik pakte mijn mobiel en Zac liep op zijn tenen naar de deur. Hij deed hem langzaam open, voor de deur stond doos. ,, Bel’’ ik twijfelde niet en begon met bellen. In mijn achterhoofd zag ik de agent voor me die de telefoon op zou nemen en mijn stem zou horen.

Een politie wagen stopte voor mijn huis, de buren stonden weer voor de ramen te kijken. Ze vroegen zich waarschijnlijk af wat er nu weer aan de hand was. De sheriff stapte uit en zijn gezicht stond op onweer. Met grote stappen liep hij naar mijn deur, die Zac al had geopend. ,, op de tafel.’’ Hij keek hem kwaad aan. ,, Ik was opzoek naar Ginger toen ik hierheen werd gebeld. Dus ik vraag jullie het maar een keer weten jullie waar mijn dochter is?’’ ik keek van de sheriff naar de doos op de tafel. ,, Ik hoop dat ik het mis heb’’ hij keek van mij en toen naar de doos. Hij liep er naar toe en tilde de deksel op.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 7

vr jul 21, 2017 8:56 pm

Ik stortte mezelf in de armen van Zac, hoewel ik de afgelopen jaren tegen mijn oude vrienden had afgezet. Dit wenste ik haar toch niet toe, eerder die dag hadden Zac en ik misschien grapjes over gemaakt. Maar om eerlijk te zijn mis ik mijn oude vriendinnen, hij streek over mijn arm.

De sheriff stond versteend naar de inhoud van de doos te kijken ,, Mijn kleine meisje.’’ Stotterde hij er steeds uit. Hij viel op zijn knieën, Mask had door dat er wat mis was en duwde voorzichtig zijn neus tegen de arm van de sheriff. De sheriff duwde hem zo hard opzij dat hij tegen de muur aan knalde. Ik maakte me los van Zac en liep naar de piepende puppy toe. ,,Sheriff, ik moet u vragen om mijn huis te verlaten. Je maakt op dit moment mijn hond bang en ik sta nu niet in wat Archie misschien zou gaan doen.’’ Archie ontblote zijn tanden, maar tot mijn schok deed hij dat naar de deur en niet naar de sheriff ,, Sheriff!’’ de sheriff sprong op en keek naar de deur. De vrouw stond in de deuropening. Op haar gezicht stond een gemene glimlach en haar ravenzwarte haar hingen in klitten op haar rug. ,,Sheriff, ben je niet blij met het cadeautje?’’ haar stem klonk zo helder toch hadden haar lippen niet bewogen. De sheriff greep naar zijn wapen ,, wie ben je?’’ de vrouw lachte. Mask dook verder weg in mijn armen.
,,herkend u me dan niet Sheriff Guilt? ‘’ haar glimlach werd breder ,, dat breek mijn hart echt.’’ De sheriff had het met haar gehad en loste een schot. De kogel vloog door de lucht, maar de vrouw verdween voor onze ogen en de kogel vloog in de muur. ,, Laat me met rust!’’ gilde ik achter haar aan. De sheriff pakte de doos van de tafel waar de hoofd van zijn dochter in zat. Hij liep met grote stappen mijn huis uit en liet Zac en mij achter. Nog steeds geschokt van wat er was gebeurd. Mask kroop na een tijdje uit mijn armen en ging toen onder de tafel liggen. Omdat Zac zijn aandacht van het eten op het was vergeten was het nu verbrand en bestelde ik chinees. De bezorger keek angstig toen hij mij het tasje gaf.

,, ik ga morgen echt niet naar school, niet nu Ginger’’ hij knikte en nam een hap van zijn bami. ,, Ik neem je huiswerk wel mee en lever het in op school.’’ Ik bedankt hem en at mijn eten verder. We maakte onze huiswerk en gingen met de honden lopen. Ik moest echt moeite doen om Mask mee te krijgen. Maar na een paar bemoedigende woorden kwam hij toch mee en buiten realiseerde hij dat hij heel nodig moest plassen, zo snel als hij kon zocht hij een lantarenpaal op en deed snel zijn behoefte. Hij huppelde daarna vrolijk naar Archie die een kleine grom zijn kant op gaf, hij dook van hem weg en liep verder. Binnen in het huis waste ik de borden af en gaf Zac de honden te eten.

In bed lag ik te woelen, de slaap kom me echt niet te pakken te kijken. Maar ik sloot toch mijn ogen, opeens werd het heel koud in mijn kamer. Op mijn huid bubbelde een kippenvel op, ik opende mijn ogen en keek recht in een paar zwarte ogen. Ik wilde gillen maar haar hand lag op mijn mond ,, Arme Irenta Dusk, je bent zo hard naar beneden gevallen. Met doden ouders wel niet met je doen.’’ Ze glimlachte ,, maar je hebt nog niet alles terug betaald wat je me hebt aangedaan.‘’ ik keek haar verbaasd aan. Ik probeerde haar hand van mijn mond af te schudden, maar die hand leek wel vast geplakt.

De deur werd geopend en de vrouw verdween. Zac knipperde met zijn ogen ,, was ze nou net hier?’’ ik kwam overeind en knikte. ,, Ze zei dat ik haar wat heb aangedaan. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ze het overheeft.’’ Hij keek me doordringend aan ,, heb je haar goed kunnen zien?’’ ik knikte ,,als ik een foto zie dan kan ik haar aanwijzen.’’ Hij pakte mijn laptop en begon te zoeken in jaarboeken online te bladeren.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Bloedmaan hoofdstuk 8

vr jul 21, 2017 8:57 pm

De hele avond zaten we foto’s te bekijken van oude klasgenoten. Maar geen een van de foto’s leek op de vrouw die we hadden gezien. De ochtend kwam en ontbijt werd genuttigd, na een kop sterke koffie ging Zac gepaard met mijn huiswerk naar school. Ik liet de honden uit en ging samen met ze naar de dierenwinkel. Waar ze een bot van me kregen, de mand van Mask was klaar en ik haalde hem op. ,, Wat een lieve honden, meisje. Vooral de herder is goed opgevoed.‘’ ik dankte haar en we reden weer naar huis.

Thuis stond een politie wagen op me te wachten. Ik stapte uit en de agent deed dat ook ,, Irenta Dusk, kunnen we binnen praten?’’ het was augustus en het behoorde warm buiten te zijn. Maar in plaats daarvan leek het buiten wel te vriezen. Ook dwarrelden er sneeuwvlokjes neer op de grond. ,, Tuurlijk agent. Kunt u helpen met deze mand. Het is lastig vast houden samen met de honden.’’ De vrouw knikte en pakte de mand van me aan. Ik deed de achterdeur open en de honden schoten eruit. Archie snuffelde aan de vrouw en blafte vrolijk naar haar. Ik gaf haar een glimlach en liep met de honden aan de lijn naar de deur. Ik deed de deur open en liet de vrouw binnen. ,,Wilt u wat drinken?’’ de vrouw knikte en ze keek vol verbazing rond. Ik maakte de honden los en gaf hun een bot. Ik zette koffie en schonk deze in ,, je woont echt hier helemaal alleen?’’ ik knikte en gaf haar een mok.

We zaten net aan de keukentafel, toen de voordeur openging. Archie blafte en liep naar de persoon toe. Toen de deur sloot zag ik dat het Zac was. ,, Irenta, wat doet die politie wagen voor de deur?’’ hij liep de keuken binnen en stopte toen hij de vrouw zag. ,, Mam?’’ de vrouw gaf hem een glimlach ,, Hallo Zac.’’ Verbaasd keek ik van Zac naar zijn moeder. ,, u, bent zijn moeder?’’ zij knikte en keek toen weer naar Zac ,,Laima Twiched, ik ben gekomen toen sheriff Guilt me belde ’’ Zac sloeg zijn armen over elkaar ,, Ik heb je gebeld toen het net gebeurde, maar het is niet mijn schuld dat jij je telefoon niet opneemt!’’ ze sloeg op de tafel ,, zo behoor je niet tegen me te praten Zackery’’ hij kwam dichterbij haar staan ,, probeer me maar te stoppen.’’ Hij keek me aan en zijn lippen vormde sorry. Ik schudde mijn hoofd en snapte niet wat hier aan de hand was. ,, Zac waarom heb je me niet verteld dat je moeder zou komen?’’ Hij ging naast me staan ,,omdat ze me volgens de rechter niet eens mag zien. Zij niet en de idioot dat ze haar vriend noemt.’’ Laima baalde haar handen tot vuisten ,, Rafeal kleden je en voorzag je van eten. Hij zorgde een dak boven je hoofd’’ ,, en gaf me als bonus een paar gebroken ribben!’’ Zac ging nu schreeuwen,, Rafeal Himar is een idioot en wat je ook zegt. Ik ga niet terug naar hem ook al is mijn vader koud.’’ Laima lachte ,, Ja je vader is dood en jij bent nog niet toe om op jezelf te wonen. Carl zal het begrijpen’’ ,, je neemt hem helemaal nergens mee toe als hij niet wilt, mevrouw Twiched.’’

Het was mijn mond uit voor ik er erg in had. Maar tijdens de ruzie was ik gaan staan ,, naar mijn weten is hij achttien of op zijn minst bijna achttien. Ik was zestien toen ik op mijzelf kwam te staan en ik heb het gered. Dus die argument kan niet op, niet hier in mijn huis.’’ Ze begon te lachen ,, je bent net je ouders, Dusk. Net zo’n grote bemoeial.’’ Ik sloeg op de tafel en zo hard dat ik Archie liet grommen. Hij gromde alleen niet naar mij maar naar Laima. ,, praat niet zo over mijn ouders.’’ ze lachte ,, ik praat over Donka en Bertram op de manier die ik gepast vind. Je moeder vond zich heel wat op school en trapte iedereen die ze minder vond onder de voet.’’ Zac had er genoeg van ,, Verdwijn moeder. Voordat ik iets doe waar ik spijt van krijg.’’ Laima keek naar Archie en besloot dat ze beter kon gaan. ,, Morgen kom ik je ophalen en je gaat zonder protest mee, Zackery.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, zoals Irenta net zei ik ben achttien en dus volwassen, je kunt me niet dwingen.’’ Ze liep de deur uit en sloeg ermee. De klap was zo hard dat Mask ervan blafte, ik liep naar hem toe en gaf hem een aai over zijn bol. ,, Het spijt me Irenta, ik had geen idee dat ze hier zou verschijnen.’’ Ik was bezig met het troosten van Mask, maar ik knikte. ,, daarom kon jij je niet herinneren dat ik een cheerleader was. Je zat toen niet eens bij ons op school.’’ Hij knikte ,,ik ben een jaar geleden bij mijn vader komen wonen, na de uitspraak van de rechter.’’ Hij had zijn schouders naar beneden ,, gaat het?’’ Mask was gekalmeerd en had zijn bot weer aangevallen. Waardoor ik op kon staan en naar Zac kon lopen ik sloeg een arm om hem heen. ,, ik wil echt niet met haar mee, ik ga niet terug naar Rafeal. ‘’ ik knikte ,, je hoeft niet, als je niet wilt.’’ Hij draaide zijn hoofd naar me om ,, dank je.’’ Ik keek hem aan of ik het niet begreep ,, waarvoor?’’ hij pakte mijn hoofd vast en gaf me een kus.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Thrillers”