Tijdreizigers

Laat je meevoeren in verhalen over een sterrenstelsel ver ver weg
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

Re: Tijdreizigers

vr mei 12, 2017 7:43 am

Het ritueel nam zijn aanvang, met de geleverde informatie van het Boek Der Schaduwen en de Terminator begonnen de heksen aan hun bezwering.’
‘Laat allen in deze cirkel één zijn bij de kracht van drie, moge de natuur ons zegenen, zie wat ik zie, laat de macht op ons neerregenen, niet drie apart maar één met een ontzagwekkende kracht.’
Het begon buiten te onweren, binnen ging de verlichting uit, het schip schommelde.
‘Omnibus, wat gebeurd er?’ vroeg Danvers.
‘Het ritueel lijkt te werken, maar de kracht is chaotisch en instabiel. Ik voorspel dat binnen een half uur de magische schokgolf alle het leven uit deze wereld verwoest.’
‘Omnibus, tijdsprong naar 1 miljard jaar in het verleden, aqua modus.’
‘Begrepen, kapitein.’
Danvers nam het roer en navigeerde het schip door de tijdstroom, hij nam een bruuske bocht naar rechts en dook de stroom uit. Het schip transformeerde in een onderwatervoertuig.
‘Iedereen behalve de heksen het schip uit, zwem naar de oppervlakte,’ zei Danvers
‘Deze eenheid kan niet zwemmen,’ zei de T800.
‘Geen zorgen, ik voer je wel naar boven,’ zei doctor Jeckyll die zijn serum innam. De transformatie was grotesk. De kleine tengere Engelsman groeide uit tot een dieproos wezen met paarse kloppende aders, zijn grote ogen werden afgeschermd door een overhangend bot dat zijn schedelvormde, de spiermassa was ongelofelijk.
Damon vroeg: Kan jij zwemmen, Clarence?’
‘Ik was kampioen in Oxford.’
‘Oké, Brits en een studiebol aan een nerdschool. Leuk gezeschap.’ gromde Hyde.
‘Willow gaat het toch redden?’
‘Ja, mejuffrouw Summers, ze zal sterker uit dit ritueel komen. Ik heb ons vergenoeg naar het verleden geflitst, hier is geen leven buiten ons, de magische puls golf zal onder water uit barsten, wij zullen boven wel veilig zijn.’ zei Danvers die de cargosluis opende. Deze liep onder water. De tijdreizigers gingen allen de tweede sluisdeur door die hermetisch afgesloten werd. Buffy keek achter zich.
‘Veel geluk, Will.’
‘Laat je niet kennen, Bon-Bon.’ prevelde Damon.
Dan ging de andere sluisdeur open, deze liep onder water, iedereen nam een grote teug adem en zwom omhoog. Hyde had moeite om de Terminator naar boven te sleuren. Damon nam het andere hand van de robot beet en sleurde mee. Allen kwamen boven water. Ze zagen een stuk land.
‘Allen daarheen,’ zei Danvers.
Ze klommen de smalle landstrook op.
‘Wat nu?’ vroeg Damon.
‘We wachten de magische puls golf af,’ zei Danvers.
‘Waarom heb je heksen nodig die zo krachtig zijn?’ vroeg de vampier.
‘Ze kunnen heel nuttig zijn, portalen op werpen en zo, een de kansen doen keren als de nood er toe is.’
‘Kunnen ze je probleem niet meteen oplossen en die Trent gozer tot atomen blazen?’ vroeg Buffy.
‘Nee, zo’n ingrijpende spreuk zou schade aan de tijdlijn doen, we moeten voorzichtig met onze gaven en technologie omspringen of we doen meer kwaad dan goed.’
‘Heeft er iemand een boek kaarten bij zich?’ vroeg Damon verveeld.
‘Ik, maar hij is helaas onzichtbaar,’ zei Clarence
‘Maak hem dan terug zichtbaar.’
‘Dat is het probleem, ik kan niets meer zichtbaar krijgen, mijzelf inclusief.’
‘Wel je kan daar van alle geintjes mee uithalen,’ grijnsde Damon.
‘Ja, het is leuker dan je denkt,’ zei de Onzichtbare Man.
Piper, Willow en Bonny voelden een overweldigende kracht in zich opbouwen, het werd gedeeld door alle drie en versterkte zich, groeiend met de minuut tot een energiebal van pure magie. Ze schreeuwden het uit. Dan schoot explodeerde de bal in een zee van paars magisch licht. De controlesystemen van het schip vielen uit. Boven ontstond er een tsunami.
‘En nu, kapitein?’ vroeg Damon die zich boven het rumoer van donder en bliksem en de vloedgolf trachtte hoorbaar te maken.
‘Allemaal grijp Hyde en T800 beet, zij zullen als een anker fungeren,’ riep Danvers
Net op tijd want het water sloeg met een donderend geraas woest over de landmassa. De T800 woog meer als een auto en werd er niet door gedeerd. Hyde zette zich schrap, de vloed buigend met zijn imposante borst. Na een minuut was alles voorbij.
‘Omnibus, activeer jezelf,’ zei Danvers
‘Reboot geslaagd, wat kan ik voor u betekenen, kapitein Danvers?’
‘Breng het schip aan wal.’
Laatst gewijzigd door CliveBarker op do jun 01, 2017 8:39 am, 2 keer totaal gewijzigd.
nurias
Columnist
Beheer:

za mei 13, 2017 6:31 am

Goede vervolgen

‘Dat zal de desintegrator worden,’ zei Zebediah

Moet mij denken aan de film Men in Black, het wapen dat Will Smith krijgt van Tommy Lee Jones. De aller kleinste maar met een grote uitwerking.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

zo mei 14, 2017 7:36 pm

Kleddernat ging iedereen aan boord.
‘Heb je een droogkast aan boord?’ vroeg Damon, ‘ en je zal flink mogen dokken voor mijn leren vest, die is nu naar de vaantjes.’
Buffy sloeg haar ogen op.
‘De replicator maakt wel nieuwe kleren,’ zei Danvers ‘nu ben ik meer bezorgd om onze wicca’s.’
Het schip was weer operationeel. Lichtjes flikkerden en de computers waren druk bezig met gegevens te verzamelen.
Willow, Piper en Bonnie lagen bewusteloos op de grond.
‘Verdomme, Rick, wat heb je gedaan?’ riep Buffy kwaad die zich over Willow ontfermde.
‘Bon-Bon, gaat het?’ vroeg Damon, hij luisterde naar haar hartslag ‘ ze leven nog, ze zijn enkel buiten westen.’ deelde de vampier mee.
‘Oh, dat voelt als een verschrikkelijke kater,’ zei Piper met dichtgeknepen ogen, ze wreef over haar hoofd. Willow en Bonny kwamen ook bij.
‘Je bourbon is niets vergeleken met dit, Damon,’ kreunde ze.
‘Heeft het gewerkt?’ vroeg Danvers.
‘Ja, we zijn gelinkt,’ zei Piper.
Een alarm ging af. Danvers zei:’ Toon op scherm, Omnibus.’
’41 na Christus, normaal wordt keizer Caligula na een wanbeleid vermoord. Maar nu is de tijdlijn verandert. Zijn Praetoriaanse garde beschikt over koudefusiegeweren. Zijn raadgever is niemand minder dan Malachi Trent.’
‘Verdomme, hij haalde wapens uit de toekomst en introduceert die in het verleden. Dat is gevaarlijk, zelfs hij moet toch beseffen dat de tijdlijn hierdoor onherroepelijk wordt beschadigd als de toestand niet meteen wordt rechtgezet?’
‘Ok, laten we Trent duidelijk maken dat hij zijn speeltjes thuis moet laten,’ zei Damon.
‘Koude fusiegeweren zijn dodelijk, zelfs voor vampiers en robots,’ zei Danvers bezorgd ‘Piper kunnen jullie en de rest een direct portaal openen naar Caligula.’
‘Willen jullie niet beschermd worden door een schild of zo?’ vroeg Willow.
‘Koude Fusie maakt magie onbruikbaar,’ antwoordde Danvers.
Laatst gewijzigd door CliveBarker op do jun 01, 2017 8:40 am, 3 keer totaal gewijzigd.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

di mei 23, 2017 9:38 am

‘Oh, jee, dat wordt een leuk bezoek,’ zei Damon ‘Bonnie, als ik dit niet overleef geef Elena dan een kus voor me. En leg deze brief voor haar af.’
De vampier haalde een papier boven.
‘Damon, het komt wel goed,’ zei Bonnie zorgelijk.
‘Je bent altijd een slechte leugenaar geweest,’ zei Damon na haar een kus op de wang gegeven te hebben.
Buffy gaapte hem aan.
‘Doe ik iets verkeerds?’ vroeg Damon.
‘Nee, je lijkt wel menselijk, je voelt en geeft om anderen, dat begrijp ik nu, je bent een zeldzaam geval.’
‘Nee, hoor, bij ons in Mystic Falls heb je Stefan, mijn broer en Caroline, ze zijn zoals mij.’
‘Bizar,’ zei Buffy.
De heksen hielden handen vast en zongen. l
‘Het portaal is open,’ antwoordde Piper.
‘Heeft iedereen zijn toga?’
‘Ik begrijp niet dat een beschaving als Rome zo’n vodden droeg,’ zei de Onzichtbare Man.
‘Wees blij, jij hoeft zo’n gordijn niet aan,’ zei Damon.
Ze sprongen door het portaal.
‘De translatoren op je hoofd zorgen ervoor dat je vloeiend Latijns spreekt en verstaat,’ zei Rick.
‘Wat is eigenlijk het plan?’
‘We gaan met Caligula praatten.’
‘Met de gekste keizer in de geschiedenis van het Romeinse Rijk, die met zijn paard sliep en er zelfs een senator wou van maken.’
‘De geschiedenis wordt soms lichtjes aangedikt,’ zei Danvers
De Praetoriaanse garde richtte zijn wapens op hen. Caligula stond op, hij keek gefascineerd.
‘Wie zijn jullie?’
‘Wij komen van de toekomst,’ zei Danvers.
‘Wat brabbel je daar?’ vroeg Caligula scherp ‘of wil je me in de maling nemen, ik kan jullie vertellen dat dat niet erg gezond is.’
‘Mijn heer,’ zei een blonde man naast hem ‘dat zijn de schurken waarvoor ik u gewaarschuwd heb.’
Caligula was gekleed in een paarse met goudboord afgezette toga, hij droeg een overdaad aan juwelen en had iets tenger over zijn lichaam en verfijnd van gebaren. Hij bracht zijn vinger naar zijn mond terwijl hij enigszins geamuseerd de Tijdreizigers aan keek.
‘Kan één van jullie me overtuigen om nu niet meteen mijn Garde te roepen, en als het antwoord nee is, geen probleem, ik ben een hevige fan van folteren.’
‘U kunt die man bij u niet vertrouwen, hij is Malachi Trent, een Tijdpiraat, hij komt zelf van de toekomst en heeft u bewapend met tuig dat in deze eeuw niet mag bestaan, u riskeert de ganse tijdslijn in gevaar te brengen.’
‘Gebrabbel, en de tijdlijn interesseert me niet, enkel de macht over Rome en alles daarbuiten. Garde!’ riep Caligula.
Danvers zuchtte. ‘Iedereen zet je schrap, dit wordt vechten, en zie dat je niet geraakt wordt door die dingen, ze verkolen je.’
De wapens schoten een rode bliksem af. Damon ontweek ze behendig en stompte er op los. Hyde nam een stuk meubilair op en slingerde het naar de Garde. Deze ging in zwart met goud pantser gekleed en droeg een helm die een groot deel van hun gezicht bedekte. Buffy gebruikte haar benen en handen als dodelijke wapens, ze brak een nek en deelde tegelijkertijd een high kick uit. De Onzichtbare man sloop naar Calligula.
‘Mijn Keizer, uit de weg, er is een onzichtbare die u wil doden,’ riep Malachi Trent die speciale lenzen droeg, hij weerde de messteek af. Caligula zag Trent’s arm bloeden.
‘Bedankt voor de safe, Trent, ik ga je promoveren hiervoor, laten we ons terug trekken.’
De keizer stond op en Trent volgde hem op de voet.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door CliveBarker op do jun 01, 2017 8:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

do mei 25, 2017 7:48 am

‘Caligula ontsnapt,’ zei Danvers ‘iemand, hou hem tegen.’
De T800 begon te rennen tegen een bovennatuurlijke snelheid en grabbelde de gekke keizer beet. Met zijn blote hand verpulverde hij de man zijn nek. Malachi Trent drukte op zijn Tijdsgordel en flitste weg.
‘Dit is nog niet voorbij,’ siste hij.
Het gevecht was nog niet voorbij. De T800 kwam terug gelopen en sloeg twee leden van de Garde meters achteruit, hun pantser compleet indeukend. De wapens werden verzameld.
‘Is er enige kans dat er nog van die spullen hier rondslingerden?’
‘Neen,’ zei Danvers die op zijn smart phone de kranten checkte.
‘De archeologen vonden enkel een opzienbarend lijk van Caligula, een onbekende vijand die hem en zijn garde doodde maar geen geavanceerde wapens. Niet ideaal, maar onze vriend hier deed wat hij moest doen,’ zei Danvers en gebaarde naar de T800.
‘Gefeliciteerd, je verdient een naam,’ zei Damon luchtig tegen de robot.
‘Namen zijn irrelevant,’ antwoordde deze.
‘Ik noem je Chuck,’ zei Damon.
‘We hakken best het hoofd eraf, met de kapot geknepen luchtpijp,’ zei Danvers.
‘Ok, wie wil dit taakje op zich nemen? Jij, Buff?’ grapte Damon.
‘Hou je mond, of ik jaag een staak door je,’ siste de vampierjaagster.
T800 nam een zwaard en hakte emotieloos het hoofd van de dode keizer af.
‘Wat ben je ermee van plan?’ vroeg de Onzichtbare Man.
‘Meenemen,’ antwoordde Danvers
‘Hoe komt het dat Trent me kon zien?’
‘Thermolenzen, hij zag je hittesignatuur,’ legde Danvers uit.
‘Ok ik roep het schip op, we moeten snel gaan voor er anderen komen.’

Terug in de Tijdsstroom borg iedereen de wapens op in het arsenaal.
‘Ongelofelijk dat ze zo’n technologie gebruiken om te doden, nooit oprakende energie, dat kan een maatschappij enorm helpen,’ zei Bonnie
‘Mensen zijn nu eenmaal mensen,’ zuchtte Danvers ‘reizen door de tijd leert je dat geweld zo verweven zit in ons dat we er in welke eeuw dan ook aan toegeven.’
Buffy ging naar Willow.
‘Alles, ok, neemt de heksenkracht je niet meer over?’
‘Nee, sinds de samensmelting ben ik verandert. Jij zou ook moeten veranderen, Buffy.’
‘Wat bedoel je?’
‘Vechten met een staak is in deze omstandigheden niet aangeraden, gebruik twee wapens.’
‘Welke?’
‘Kijk in het arsenaal, je vindt vast iets dat je aanstaat.’
Buffy was nooit aangewezen op andere wapens. Enkel om Gloria te verslaan, de half Godin gebruikte ze een trollenhamer.
Ze ging naar het arsenaal. Daarvoor moest ze Zebediah’s cel passeren.
‘Wees verstandig, meid, bevrijdt me, je werkt voor het verkeerde team.’
‘Val dood, Zebediah.’
In de enorme ruimte gevuld met wapens keurde ze zorgvuldig de blanke wapens. Ze nam een Katana en Wakizashi, slingerde de zwaarden en was tevreden gesteld. Die zouden de klus wel klaren, de vlijmscherpe kling was dodelijk. De punt dodelijk. En het staal uiterst gehard, maar zonder aan soepelheid in de boeten. Het gevest was van ivoor. De bloemvormige kling van goud. De schedes waren gitzwart. Ze gordde een riem om en stak de wapens erin.
‘Hey, Buff, wil je wat sparren?’ zei Damon die een Middeleeuws zwaard vasthield.
‘Met plezier,’ siste Buffy.
Laatst gewijzigd door CliveBarker op do jun 01, 2017 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

di mei 30, 2017 9:09 am

Ze haalde uit met de katana, Damon riposteerde met gemak. Buffy stak met de Wakzashi, recht naar z’n hart. Damon deed een pas op zij en maakte van het momentum gebruik om Buffy een voetje te lichten.
Ze viel op de grond. Damon zette zijn zwaardpunt op haar keel.
‘In het echt was je nu dood geweest, je laat je haat je sturen. Dat is niet goed.’
‘Ik haat vampiers.’
‘Correctie je gaat vampiers uit jouw dimensie, omdat er buiten die Spike en Angel waar je met zoveel bewondering over spreekt geen enkele dat deugd tussen zit. Ik ken mijn broer en Caroline, ze zijn de meest nobele mensen die er zijn en toch ook vampiers. Wij hebben een keuze, of we drinken bloed als beesten, of we houden ons aan bloedzakken en leven in harmonie met de rest.’
‘En doe jij dat?’
‘Ik heb het geleerd, soms voel ik de aandrang om van elke prooi een beetje bloed te nemen en dan dat van hun geest te wissen. Maar de laatste tijd zie ik op tegen de moeite.’
‘Ik voel plots een hevige sympathie voor jou,’ zei Buffy sarcastisch.
Damon gaf haar een hand.
‘Laten we tenminste toch samenwerken, ook al vinden we elkaar niet leuk.’
Hij trok haar overeind.
‘Goed dan, Damon, maar ik hou je in de gaten,’ antwoordde Buffy streng.
‘Ok, Buf, wat je maar wil.’
‘En noem me geen Buf, het is Buffy.’
Laatst gewijzigd door CliveBarker op do jun 01, 2017 8:55 am, 2 keer totaal gewijzigd.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

wo mei 31, 2017 7:47 am

‘Iedereen verzamelen op de brug, we hebben een anomalie.’
‘Is dat besmettelijk?’ vroeg Damon die kwam aanrennen.
‘Een fout in de tijdlijn,’ legde Danvers uit met een donderblik op Damon gericht.
‘Wat is er fout aan?’ vroeg Buffy.
‘Kijk hier maar eens naar.’
Danvers drukte op een knop en een scherm kwam tot leven, een stadje werd verwoest door een gigantische robot.
‘Jeezes, een vriend van jou, Chuck?’
‘Nee, deze technologie is mij onbekend, dit is geen drone van Skynet.’
‘Leuk we weten al wie het niet is, wie is het wel,’ zei Buffy.
‘Vergroot de afbeelding, er zit iets in de romp van het beest, en het lijkt het wel te besturen,’ zei Buffy.
Danvers deed wat gevraagd.
‘Mijn God, dat is een trol.’
‘Dat meen je niet,’ zei Damon.
‘Vind je het raar jij bent een vampier en er zijn hier drie heksen aanwezig,’ zei Danvers.
Ze zagen een klein mannetje met puntoren en een groot hoofd met grote tanden en helgele ogen achter een controlepaneel zitten.
‘Maar waarom vonden archeologen geen enkel bewijs, geen geschriften of een skelet?’
‘Trollen vergaan tot stof als ze sterven, en niemand leefde lang genoeg na een wedervaren met een trol om het neer te schrijven,’ zei Danvers, ‘Mekanikles, wat doet die in 1950? Hij leefde in de vroege Middeleeuwen.’
‘En hij maakte toen ook al machines?’ vroeg Buffy ongelovig.
‘Hij vond per toeval de steen der wijzen en wenste zichzelf alle kennis van de wereld. Misschien heeft hij zelf een tijdmachine gebouwd.’
‘Daar waren in die tijd de middelen toch niet voor?’ vroeg Willow bedeesd.
‘Mekanikles was een begiftigd alchemist, zijn faam was groot en hij werkte voor mogendheden over heel de wereld. Maar hij maakte ze maar een beetje wijzer, de ware kennis hield hij voor zich. Buskruit bijvoorbeeld is niet door de Chinezen uitgevonden maar door hem.’’
‘Dat gedrocht moet dood,’ zei Buffy, hij verpletterd mensen onder die kolos zijn voeten, we moeten ingrijpen.’
‘Wat wil je doen met die tandenstokers van je?’ sneerde Damon.
‘We kunnen de mensen helpen,’ zei Buffy.
‘Chuck en ik hebben het onder controle,’ zei Hyde.
‘Oké ondertussen kunnen onze heksen een spreuk werpen,’ zei Danvers ‘maar wees voorzichtig.’

‘Malachi, hier,’ zei hij door de micro tegen trol in de cockpit van de robot ‘wees alert, die Tijdreizigers die ons willen stoppen zijn hier.’
‘Laat die maar aan mijn Leviathan over, ik plet ze onder mijn zolen,’ zei Mekanikles snerpend.
‘Wordt niet arrogant, schakel ze meteen uit als je ze ziet, begrepen?’ maande Malachi hem tot voorzichtigheid aan.
‘Alles voor de wetenschap,’ zei de trol.

‘Oké, hoe pakken we dit aan?’ vroeg Damon.
De robot schoof een luik open op zijn schouder, raketten schoten hun kant op.
‘Uit de weg,’ zei Damon en hij rukte Buffy uit het pad van de raketten.
De T800 bleef staan. De raketten hadden geen effect op hem.
‘We moeten een ketting vinden,’ zei Hyde, we kunnen hem doen struikelen.’
Plots lag er een zware ketting voor hun voeten.
‘De heksen,’ zei Damon ‘knap gedaan Bon-Bon.’
Mekanikles vuurde raketten af. Gebouwen ontploften. Buffy greep een wenend meisje beet.
‘Waar is je mama?’
‘Ik weet het niet,’ snikte het blonde kind met blauwe ogen, een blik van totale wanhoop op haar gezicht.
‘We vinden ze wel,’ zei Buffy.
Dan zagen ze een groot gebouw waar mensen naar binnen stroomden. Buffy nam het meisje in haar armen en rende er heen. Ze zag dat het een groot pakhuis was. De meute liep gehaast de trappen af naar de kelder. Buffy volgde.
‘Is iemand hier dit meisje kwijt.’
Een vrouw stond recht en kwam op haar toegelopen.
‘Cassandra, waar is papa.’
‘De machine vuurde raketten af, toen kwam er boem en papa was weg,’ snikte het kind.
Buffy zette haar tanden op elkaar en liep terug naar boven.
Hyde en de Chuck kwamen in actie, ze renden met de ketting naar de robot en wikkelden die rond zijn enkels. Daarna zette Hyde zijn tanden op elkaar, Chuck toonde niet de minste inspanning. De reusachtige machine wankelde maar struikelde niet. Hyde moest zijn tanden op elkaar zetten, de druk was te groot. Normaal was hem geen inspanning te groot. Elke keer dat hij veranderde van die zwakke Jeckyll naar wat hij nu was, was een feest. Hij kon doen wat hij wou. Kogels ketsten af op zijn harde strak gespannen huid. Maar nu was zijn kracht niet voldoende. De ketting brak.
De schouderpanelen van de gestroomlijnde grijze robot gingen open, twee futuristische wapens kwamen tevoorschijn.
‘Wat is dat?’ vroeg Hyde.
‘Ik ben geen Star Trek van maar dat lijkt op een fotonblaster en een faser. Die kunnen ons zo de as in leggen,’ zei Damon ‘Hyde werp me naar die schouders.’
‘Weet je het zeker?’
‘Doe het voor ik me bedenk.’
Hyde greep Damon beet en slingerde hem naar de robot. Het grote rode oog van de automaat registreerde hem. De machine begon te schudden. Damon had alle macht van de wereld nodig om niet te vallen. Hij greep de faser beet en rukte hem uit het schoudercompartiment. De fotonblaster schoot. De T800 nam een blitse blauw witte auto op en gebruikte dat als schild. Een enorme ontploffing volgde. De T800 stond op al zijn huid was van zijn stalen lichaam gesmolten. Mensen krijsten bij de aanblik.
‘Robots, overal robots!’ gilden ze.
Toen weerklonken sirenes.
‘Oh, leuk, nu mogen we nog babysitten op de politie ook,’ zuchtte Damon.
Deze rukte de fotonblaster los. Dan gebeurde er iets spectaculairs, de machine versteende.
‘Mooie redding, Bon-Bon,’ prevelde Damon.
‘We moeten die groene griezel in de cockpit hebben,’ zei Buffy die verschillende mensen had gered.
‘Ik fix dat wel,’ zei Damon en hij liet zich zakken en verbrijzelde de cockpit die versteend was en trok er een tegenspartelend groen wezen uit.
‘Jij smaakt vast niet al te lekker,’ grijnsde hij met ontblote hoektanden.
‘Alsjeblieft, spaar me,’ jengelde de trol.
En waarom zouden we dat doen?’
‘Ik ben handig met elektronica, ik kan de herstellingen aan je schip doen.’
‘Of de boel saboteren,’ zei Buffy.
Ze brachten hem naar het schip.
Hyde voelde aan zijn zere schouder, hij greep hem beet en duwde hem terug in de kom. Hij gromde pijnlijk.
‘Gooi hem in de cel,’ zei Danvers ‘we hebben dringender zaken te doen, ik heb een spoor van Malachi gevonden, hij is in de toekomst en heeft daar de wereld verovert. Zijn leger is enorm en sterk. Ik ga niet liegen, dit is een zelfmoordmissie. Ik stuur de heksen mee in het veld, jullie hebben alle hulp nodig die je kan gebruiken. Als iemand naar huis wilt hou ik je niet tegen.’
‘Kapitein, we zijn nu al zover gekomen dat ik denk voor iedereen te spreken en dat is dat we die Malachi een flinke trap onder zijn kont gaan geven,’ zei Buffy.
‘Of zijn bloed drinken,’ grijnsde Damon.
‘Weet je, Damon, dat ga ik je nu eens echt laten doen,’ zei Buffy bewonderend ‘je was geweldig in het gevecht.’
‘Bedankt, Buff,’ zei hij grijnzend.
Laatst gewijzigd door CliveBarker op ma jun 19, 2017 7:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr jun 09, 2017 7:22 pm

Leuk geschreven :) ben benieuwd hoe het verder gaat.
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Science Fiction”