Tijdreizigers

Laat je meevoeren in verhalen over een sterrenstelsel ver ver weg
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

Tijdreizigers

za apr 22, 2017 7:57 am

Een gestoorde despoot die tevens een tijdreiziger is wil de wereld veroveren. Daarvoor bracht hij op een gewiekste manier veranderingen aan in de tijdstroom. Het is aan Rick Danvers om hem tegen te houden onder de auspiciën van het bureau voor Tijd en Ruimte. Hij kreeg carte blanche zolang hij de tijdstroom maar niet in gevaar bracht. Hij rekruteerde verschillende personen uit diverse tijdlijnen om hem bij te staan in zijn queeste.
Zij zouden moeten leren samenwerken, het was een bonte mix.
‘Dames en heren, ik hoop dat de teleportatie jullie niet misselijk gemaakt heeft?’ vroeg de man met snor in een maatpak met krijtstrepen. Ik heb jullie niet zonder reden uit jullie wereld geplukt. De nood is groot. De mannen en vrouwen zaten in een zetel.
Een blondine stond recht in gevechtspositie. ‘Wie ben je?’
‘Kolonel Rick Danvers, en u moet Buffy zijn, de Vampierslachter?’
‘Hey, dat meen je niet en ik ben hier ook, wat verwacht je van mij, gozer, dat ik haar laat leven?’ vroeg een andere kerel in een leren vest.
‘Ja, meneer Salvatore, ik weet dat u een psychopathische vampier bent maar ik doe een beroep op u rede.’
‘Dan ben je aan het verkeerde adres.’
‘Is dat een dreigement?’ vroeg een bruinharige vrouw?
‘En wie ben jij?’
‘Piper Halliwell een heks die je zonder probleem naar de hel kan sturen.’
‘Dan zul je eerst door mij moeten gaan, zei een meisje met Afrikaanse roots, ik ben Bonnie Benett en wellicht de machtigste heks die je zal ontmoeten.’
‘Dat durf ik tegen te spreken,’ zei een timide meisje met lang bruin haar en een fijne stem.
‘Willow, laat hen,’ zei Buffy ‘ik eis dat je ons terug naar onze tijd brengt, Danvers.’
‘Helemaal mee eens,’ zei een schriele man die een reageerbuisje leegdronk. De transformatie was grotesk, hij veranderde in een kale pokdalige titaan met gespierd lijf.
‘Hyde laat zich niet voor een kar spannen.’
‘Noch ik,’ zei een stem.
Iedereen schrok op. ‘Vanwaar kwam dat?’
‘Van hier, ik ben de Onzichtbare man.’
‘Oké, nu jullie allemaal kennisgemaakt hebben kan ik meer vertellen over de missie.’
‘Jenkins op scherm,’ gebood Danvers.
‘Jawel, mijnheer,’ antwoordde een computerstem.
Ze zagen een man met lang haar en ene sik.
‘Dit is Zebediah Killgrave, hij is vijfhonderd en drie jaar oud en een Tijdmeester, net als ik. Hij vliegt door de tijdlijnen met maar één doel, deze zo manipuleren dat hij de wereld kan veroveren. Onze missie is hem tegenhouden, maak jullie geen illusies, hij zal ook jullie proberen doden. Het is beter hem nu uit te schakelen dan op het toppunt van zijn kracht.’
‘Dit kan me echt geen bal schelen,’ zei Damon met een lachje.
‘Ik moet voor Faith zorgen, ik kan zomaar niet op tijdtrip, Sunnydale kan niet zonder mij,’ zei Buffy.
‘Als de klus geklaard is zet ik jullie terug op de juiste plek in de tijd, het zal zijn of jullie nooit weggeweest zijn,’ zei Danvers.
‘Laten we stemmen,’ zei Piper
‘Ik stem tegen,’ zei Buffy
‘Blondie heeft een punt,’ grijnsde Damon.
‘Ik ook, zei Hyde.
‘Ik wil blijven,’ zei Willow.
‘Willow,’ zei Buffy kwaad.
‘Ik ook,’ zei Piper.
‘Je kan op me rekenen,’ zei de onzichtbare man.
‘Ik ook,’ antwoordde Bonnie.
‘Dat is dan duidelijk, de democratie deed zijn werk,’ lachte Danvers.
‘Het kan me geen lor schelen wat de stemming was, ik wil terug naar Mystic Falls,’ zei Damon.
‘Meneer Salvatore, uw geliefde, Elena ligt in sluimer tot Bonnie sterft. Ik kan u vooruit in de tijd sturen waar dat al gebeurd is.’
‘Nu dat is pas interessant, ok, Danvers je maakt een duivelse deal. Ik doe mee,’ zei Damon.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

Re: Tijdreizigers

ma apr 24, 2017 8:33 am

‘Iedereen maak jullie vast in je stoel, we maken een tijdsprong.

1 na Chr.
Longinus was ziek, stervende zelfs, hij was uit het Romeinse legioen gestapt nadat hij Christus zag lijden aan het kruis, hij stak hem met zijn speer zodat hij een spoedige genadige dood zou sterven. En hij begon te geloven in de martelaar. De gespierde man met stoppelbaard en lang zwart haar kreeg inzichten. Er was goed en compassie op de wereld. En hij zou een vreedzaam pad bewandelen. Toen kreeg hij de schrik van zijn leven, een gevleugeld monster verscheen uit het niets.
‘Oké, team, de speer van Longinus heeft zijn drager totale macht, jullie moeten die bemachtigen voor Killgrave.’
‘Goed dan, laten we dat maar doen, ik wil dat dit snel voorbij is en ik weer in Sunnydale ben. Ze wou naar de cargodeur gaan toen Danvers zei:’ we hoeven hem niet fysiek te confronteren, hij heeft trouwens de speer niet meer. Ik laat Willow, Bonnie en Piper een locatiespreuk doen met de kracht van Drie.’

‘Wacht eens, zijn die anderen ook heksen?’ vroeg Halliwell geschokt.
‘Ja, ik kon niet meer dan twee personen uit de tijdstroom halen, dat vraagde dus een beetje puzzelwerk.’
‘En het boek der Schaduwen,’
‘Er is een digitale kopie in de bibliotheek aan boord.’
‘Alstublieft, bespaar ons je sarcastische humor, mijnheer Salvatore,’ zei de Tijdsheer ‘kunnen jullie een locatorspel doen om te zien waar Longinus hem bevindt, ik laat een digitale kaart van Jeruzalem projecteren zoals die nu is.’
‘Ik heb nog nooit de pendel gebruikt op een hologram,’ zei Halliwell.
‘Probeer het toch maar,’ zuchtte Rick.
Hij was van 2243 na Chr. De slaafputten en knekelhopen had hij persoonlijk gezien, zijn moeder belandde in een bordeel, zijn vader in de knekelput. Hij had zich voorgenomen wraak te nemen. Hij werd uitverkoren een Tijdsheer te worden vanwege zijn verleden. En hij kreeg als taak Killgrave te stoppen, het stond hem vrij zelf een crew te kiezen.
‘We moeten praten,’ zei Buffy.
‘Ja, we praten toch?’
‘Ik wil dat je Willow en mij naar huis stuurt, ik kan niet samenwerken met een vampier. En Willow mag haar gaven niet meer gebruiken, ze is ze niet meester en kan in een geflipte afspiegeling van zichzelf veranderen.’
‘Daar heb ik aan gedacht, mevrouw Summers, ze is ingespoten met Nanotek die voorkomt dat ze de controle verliest.’
‘Dat zonder haar toestemming te vragen,’ zei ze kwaad.
‘Ja, als u daar een probleem mee hebt, wend u zich vooral tot mij.’
Summers haalde uit met een kick, Rick ving die moeiteloos op. Ze haalde uit met haar vuist die Danvers handig blokkeerde.
‘Alstublieft, Summers, stop die aanstellerij, ik heb eeuwen de tijd gehad om je gevechtstactieken te bestuderen, ik kan je gemakkelijk aan.’
‘Dan probeer ik iets nieuws,’ ze maakte een achterwaartse salto, Danvers voluit in het gezicht rakend.
Ze werd van achteren gegrepen in een wurggreep. Damon liet de lucht uit haar gaan en kneep lang genoeg om ze bewusteloos te krijgen.
‘Sorry, grietje, maar de kapitein en ik hebben een overeenkomst, hij brengt mee naar een tijd waarin Bon Bon haar laatste loodje legt en de spreuk Elena wakker maakt,’ zei de vampier.
‘Bedankt voor de tussenkomst, meneer Salvatore, maar ik had alles in de hand.’
‘Daar leek het niet op, Danvers, of zal ik je Ricky noemen?’
Halliwell kwam binnen.
‘We hebben een match, hij begeeft zich naar de Olijfberg.’
‘Daar waar Christus stierf.’
‘Ik maakte met Willow een visioen,’ zei Bonnie ‘hij heeft de speer, hij wil zelfmoord plegen.’’
‘Ok, team tijd om in actie te komen. De onzichtbare man neemt de speer, de rest zorg dat Longinus bezig gehouden wordt.’
‘Ik dood geen mensen,’ zei Summers.
‘Sla hem dan bewusteloos, trut,’ zei Salvatore.
‘Wurg me nog één keer en ik maak een hoopje as van je,’ siste Buffy.
‘Ik weet niet hoe vampieren in jouw tijdsvlak waren, maar wij zijn een stuk moeilijker te doden.’
‘Geen ruzie, doe wat ik je zeg. Hyde, verander in Jeckyll, ik wil niet dat jullie opvallen en heb al kledij en een translator laten maken die je stem verandert en je moeiteloos de taal laat verstaan en spreken.’
‘Waw, high tech,’ zei de Onzichtbare Man ‘ik ben een beetje wetenschapper van mezelf, heb geoefend met Nikola Tesla’s machinerie. Maar dit slaagt alles.’
‘Wel probeer niet teveel op te pikken, ik kan niet riskeren dat u de tijdlijn op het spel zet door die technologie in uw tijd te gebruiken,’ zei Danvers snel.
Algauw waren ze verkleed en konden het schip uit. Deze loste op in de omgeving, om heen ongewenste attentie te lokken.
Ze zagen een man gebukt gaan terwijl hij de berg opging, in zijn handen de speer. Dan verscheen er een ander schip, een man met gladgeschoren gezicht, psychopatische blik en lang haar stapte uit, hij legde Longinus neer met een straal uit zijn Phasor, een energiewapen. Jeckyll zei: ‘tijd voor het serum,’ hij dronk een flesje leeg. De transformatie was verbijsterend. Damon gebruikte vampiersnelheid om Killgrave’s nek te breken. Buffy nam de speer. De heksen spinden magie, de tijdreiziger vastzettend.
‘Jullie zullen boeten,’ zei Killgrave toen die ongedeerd weer opstond in het vloeiend Hebreeuws. Ik zal jullie allen vernietigen.’
‘Ja, tuurlijk,’ zei Damon ‘daarom doe ik dit.’
Hij rukte het nog kloppende hart van Killgrave uit zijn borst, Hyde greep zijn gelaat en verpulverde de schedel.
‘Was dat nu zo’n bedreiging?’ vroeg Damon ‘het was een eitje hem te doden.’
‘Inderdaad,’ gromde Hyde.
‘Oh, en Hyde, knap werk, man,’ zei Damon.
‘Beestachtig, dat is mijn naam ervoor,’ siste Buffy.
Terug in het schip met de speer van Longinus zei Danvers: ‘jullie hebben één versie van Killgrave gedood, maar hij komt terug en een stuk beter slimmer. Hij heeft jullie gaven nu gezien.’
‘Dat maakt me geen lor uit, je hebt je steekdingetje nu, zet ons terug af van waar we kwamen,’ zei Buffy.
‘Ik vrees dat dit slechts het begin is, juffrouw Summers, er zijn nog verschillende knooppunten in de tijd waar Zebediah Killgrave zal proberen de tijd te beïnvloeden.’
nurias
Columnist
Beheer:

di apr 25, 2017 11:49 am

Leuk verhaal, het doet mij denken aan de film 'The League of Extra ordinary Gentlemen'
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

wo apr 26, 2017 8:00 am

nurias schreef:
di apr 25, 2017 11:49 am
Leuk verhaal, het doet mij denken aan de film 'The League of Extra ordinary Gentlemen'
Ja, haha, das waar. Maar ik kreeg de inspiratie van DC Legends of Tomorrow
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

wo apr 26, 2017 8:22 am

‘Ik vrees dat dit slechts het begin is, juffrouw Summers, er zijn nog verschillende knooppunten in de tijd waar Zebediah Killgrave zal proberen de tijd te beïnvloeden.’
‘Hoe weet je dat zo zeker?’ vroeg Piper.
‘Ik ben een Tijdmeester en heb een tijdslijn waarop ik Killgrave’s bewegingen kan volgen. We reizen nu naar 1943 na Chr. Meer bepaald naar Nazi-Duitsland. Daar zijn ze clandestien begonnen aan een atoombom, Zebediah weet hoe hij die kan laten werken. Door er meer plutonium in te verwerken. Hij is in het bezit daarvan, het zou een ramp zijn als de Nazi’s die kunnen gebruiken.’
‘De tijdlijn zal dus compleet ontregelt raken?’ vroeg de onzichtbare man.
‘Helaas wel, ik heb jullie hulp nodig.’
‘Oké, dan gaan we,’ zei Buffy, ‘moeten we ons weer verkleden?’
‘Als Soldaten van de Wehrmacht. Maar binnen geraken in de onderaardse bunker zal een zware opgave zijn. Niet een eitje zoals bij Longinus het geval was.’
‘Ik lust geen eieren,’ zei Damon sarcastisch.
‘Wat jullie ook doen, het personeel moet gespaard blijven, zeker Werner Von Braun, hij zal later de raket naar de maan ontwikkelen voor Amerika,’ zei Danvers.
‘Oh, je bent ook wel een pretbederver,’ zei Damon.
‘Als Hyde sta ik niet in voor mijn acties,’ zei Jeckyll.
‘Daarom dat ik de heksen de taak heb gegeven een blokkade in je geest op te werpen die het onmogelijk maakt om hen te doden.’
‘Ik zou dat bij Damon ook doen,’ zei Buffy kwaad.
‘Waag het en sterf,’ zei de vampier.
‘Wij hebben geen schrik van jou,’ zei Willow
‘Als je eens wist hoeveel ik van jouw soort er al naar de verdoemenis heb geholpen,’ pikte Piper op in.
‘Dan zonder mij,’ zei Bonnie ‘Hij mag dan wel zo niet lijken, maar hij is een echte held.’
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

vr apr 28, 2017 5:37 am

De sfeer was ver zoek terwijl Hyde en Damon hun soldatentenue aan deden. De onzichtbare man had dat natuurlijk niet nodig.
‘Een vraagje, misschien wat persoonlijk, maar ben je aangekleed?’ vroeg Buffy aan de onzichtbare man.
‘Betast me eens, dan zal je het weten,’ lachte de onzichtbare man.
‘En hij scoort,’ zei Damon grijnzend.
‘Waarom moeten wij hier blijven?’ vroeg Willow.
‘Je bent de noodgroep, als de heren niet binnen geraken of worden ontmaskerd moeten jullie met het boek der Schaduwen in grijpen.’
‘En ik?’ vroeg Buffy.
‘In Nazi-Duitsland waren er weinig vrouwen in uniform,’ zei Danvers.
‘Misschien omdat het fascistische zwijnen waren die een vrouw als een kweekmachine zagen,’ siste Buffy.
‘Dus het was toch niet allemaal slecht,’ grijnsde Damon.
‘Nog één zo’n opmerking en ik klop die tanden uit je mond, eikel,’ riep Buffy.
‘Ik zeg het nog één keer, ik wil geen spanningen hier, jullie moeten als team opereren of het wordt jullie dood.’
‘Ik ben al dood,’ zei Damon ‘hebben ze die uniformen niet in het zwart? Helemaal mijn kleur.’
‘Oké, we kunnen vertrekken,’ zei Hyde die uit zijn uniform haast barstte.
‘Had je echts niets in zijn maat?’
‘De machine is niet gebouwd op hem,’ zei Danvers.

Ze liepen op de wachtpost af waar een stuurse man zat.
‘Papiere bitte,’
Damon toonde hem de vervalste papieren.’
‘Ga maar door.’
De slagboom ging open. Ze sloegen het terrein in gedachten op. Veel vluchtwegen had je niet, overal stonden metershoge hekken met prikkeldraad. En wellicht zat er nog stroom op ook.
‘Ik voel alsof ik naar de galg geleid word,’ zei Hyde.
‘Dan zullen ze toch heel wat doodskisten voor zichzelf moeten bestellen,’ zei Damon luchtig ‘ik ben al meer in gekken hun laboratorium geweest. Zelfs de sixties als labrat doorgebracht op Augustine.’
‘Wat is Augustine?’ vroeg de onzichtbare man.
‘Hoef je niet te weten, het is compleet vernietigd, met alle levende nazaten van de mannen die me erop sloten inclusief.’
Ze kwamen bij een poort, hun papieren werden grondig gecontroleerd.’
‘Reden van bezoek?’
‘De Führer wil weten wat de voortgang van het project is,’ zei Damon.
‘Dat doen de SS’ers normaal toch?’
‘Hij wou eens de Wehrmacht gebruiken, maar wij hebben u geen verantwoording af te leggen of moet ik de Führer zeggen dat u zijn bevelen in twijfel trekt?’ vroeg Hyde.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

vr apr 28, 2017 6:12 am

Nee, nee, ga maar binnen,’ zei de man doodsbenauwd, hij wist hoe het de laatste officier ervaren was die de bevelen van Hitler in twijfel trok. Een paal en de kogel.
Damon klampte iemand aan en keek in zijn ogen.
‘Jij brengt ons naar de raket,’ zei hij dwingend.
‘Volg me maar.’
‘Heb je die gehypnotiseerd?’
‘Zoiets,’ zei Damon.
Ze namen de lift, de soldaat draaide zijn sleutel in het contact en ze gingen naar min twee.
Een gigantische ruimte ontplooide zich toen de deuren opengingen.
‘Nein nein nein!’ riep een man ‘die propulsie is compleet verkeerd.’
Zebediah stond te brullen. ‘En er moet meer plutonium in de kernkop.’
‘Ok, hoe pakken we dit aan?’ vroeg Hyde in zijn microfoontje.
‘Laat het noodalarm klinken en verstop jullie.’
Hyde verbrijzelde het noodglas met één mep. De alarmen begonnen af te gaan en er flitste rood licht.
‘Al het personeel gelieve zich naar boven te begeven.’
De mannen renden voor hun leven. Algauw waren enkel Hyde en Damon over.
‘Verwijder alle plutonium,’ zei Danvers in de microfoon.
Via het oortje hoorden ze het. Snel gingen ze aan het werk.
‘We hebben het spul, dat is toch niet gevaarlijk?’ vroeg de onzichtbare man.
‘Nee, in deze staat is het verrijkt plutonium volstrekt onschuldig,’ zei Danvers ‘rep je naar boven.’
‘Halt, staan blijven of we vuren,’ weerklonk een barse stem.
‘Oké, eindelijk wat actie,’ zei Hyde. Hij stormde naar voren, kogels ketsten op hem af. Hij greep een tweetal soldaten en smakte ze me hun hoofden tegen elkaar. Damon bewoog als een schicht, bloed drinkend en nekken omdraaiend. De onzichtbare man ging er vandoor met het plutonium. Vechten was zijn ding niet.
Hyde ging als een woeste stier te keer, Damon deed niet onder, algauw lag de tegenstand bewusteloos of dood op de vloer.
‘Oké, grote jongen, knap werk, we gaan naar boven.’
‘Die heksen moeten die blokkade uit mijn geest halen, ik moet kunnen moorden om efficiënt te zijn.’
‘Dat vind ik ook,’ beaamde Damon.

Danvers was in de wolken toen ze het plutonium brachten.
‘Ik wil terug kunnen moorden of je kan me terug in mijn oorspronkelijke tijd afzetten,’ brulde Hyde.
‘Dames, doe wat hij zegt,’ zei Danvers.
‘Maar begon Willow…’
‘Doe het.’
‘Ik laat geen moordenaar los op mensen,’ zei Piper.
‘Hypocriet, hoeveel demonen doodde je al niet?’
‘Dat zijn demonen.’
‘Ik wil ook niet dat hij moord,’ zei Bonnie.
‘Wij kregen te maken me The Iniative, ze bouwden een chip in Spike’s hoofd zodat hij niet meer kon moorden. Dat leek leuk, maar het was een terreurorganisatie die de perfecte demon wou maken, een samensmelting van man en demon. Spike was to en een gevaar voor zichzelf. Ik wil maar zeggen, soms is moord nodig. Zeker tegen Killgrave.’
‘Heb je Killgrave eigenlijk gezien?’
‘Nee,’ zei Daemon ‘die gluiperd was nergens te bekennen.’
‘Vreemd, zijn tijdssignatuur zegt dat hij nog steeds hier is.’
‘Alarm! Het schip wordt aangevallen,’ zei de artificiële intelligentie.
‘Omnibus, op scherm,’ zei Danvers.
Een man met zwart haar en baard kwam met een bataljon van de Wehrmacht er aan, ze openden het vuur.
‘Omnibus, schilden,’ zei de Tijdsheer.
‘Onder huidige omstandigheden houdt het schild het vijftien minuten vol tegen de antitankwapens en het phaservuur van Killgrave.’
‘Oké, team val aan,’
‘Bij de kracht van Drie,’ begonnen de heksen rond het boek te zeggen ‘laat hun wapens verdwijnen.’
De aanvallers buiten keken stomverbaasd toen hun wapens oplosten.
Buffy, Damon, de onzichtbare man en Hyde stonden al bij de Cargodeur.
Deze ging open, ze vlogen er in. De tegenstand werd snel de kop ingedrukt. Buffy deelde de ene trap na de andere uit en sloeg er op los. Damon greep Zebediah en sloeg hem bewusteloos. Hij zag de speciale riem rond zijn midden en trok die eraf. Hyde haalde woest uit met zijn overmaatse handen. Botten braken.
Dan gingen ze terug naar binnen en liepen naar de brug.
‘Goed werk, smijt hem in de cel,’ zei Danvers tegen Damon en laat zijn tijdreizigersriem hier.
‘Okidoki.’
Laatst gewijzigd door CliveBarker op za mei 27, 2017 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

wo mei 03, 2017 8:36 am

‘Wat nu?’ vroeg Buffy
‘Jullie hebben even vrijaf, probeer elkaar niet af te maken.’
‘We zullen braaf zijn,’ zei Buffy sarcastisch.
‘Goed, dan breng ik onze gevangene een bezoekje,’ zei Rick.
Zebediah zat roerloos op zijn brits in de cel.
‘Ik ben nog lang niet verslagen,’ zei hij met valse grijns.
‘Dat zie ik anders, je tijdsapparaat is weg en je zit gevangen.’
‘Een cel dient om uit te breken.’
‘Waarom, Zebediah, wat maakte je zo bitter dat je de wereld wou veroveren?’
‘Ik wil die helemaal niet veroveren, ik wil enkel de mens van de planeet. Je ziet toch dat we die naar de verdoemenis helpen. Ik wil gewoon dat de mens en alle leven erop niet uitroeit in zijn waanzinnige lust op rijkdom.’
‘Massamoord blijft moord.’
‘Je weet wat er in 2526 gebeurd, en jij kan nog gerust slapen?’
‘Wij Tijdsmeesters kijken verder dan alleen naar onze toekomst, we zien wat er daarna gebeurd, het leven zal zich herstellen.’
‘Het hoeft allemaal zo niet te lopen, Danvers, de planeet hoeft niet te sterven.’
‘Daar beslissen wij niet over.’
Laatst gewijzigd door CliveBarker op za mei 27, 2017 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
nurias
Columnist
Beheer:

wo mei 03, 2017 11:46 am

Goede vervolgen weer :) en ja DC Legends of Tomorrow ;)
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

ma mei 08, 2017 9:53 am

‘Ik moet nog één iemand aan het team toevoegen, een iets eigenlijk,’ zei Danvers ‘ik wachtte er liever nog wat mee, maar waar we nu heen gaan kunnen we de machine gebruiken.’
‘Machine?’ vroeg Buffy.
‘Een T800 Terminator.’
‘Zo dat iets moeten betekenen.’
‘U zal wel zien.’
Danvers haalde de hendel over, een blauwe tijdsbel opende zich, er verscheen een gespierde man in leren vest met zonnebril op.
‘Doelwit gescand, mens, ongewapend,’ zei hij.
Hij sprong recht en rende op Danvers toe.
Hij liep op Danvers toe en stak hem met één hand hem wurgend omhoog.
‘Breng me naar mijn tijd terug, John Connor moet beschermd worden.’
‘Ze me neer en ik beloof je dat we je naar een tijd kunnen brengen waar de machines je niet kunnen volgen,’ zei Danvers kuchend.
‘Dataverwerking, leugendetector scant doelwit.’
Buffy en Damon sprongen al recht. Maar de Terminator zette Danvers neer.
‘Je spreekt de waarheid, ik help jullie.’
‘Ben jij van de toekomst?’ vroeg Willow.
De T800 keek niet achterom: ‘affirmatief, een nachtmerrie van een toekomst waar machines regeren.’
‘Maar jij bent een machine.’
‘Ik ben opnieuw geprogrammeerd.’
‘Godzijdank,’ zei de Onzichtbare man.
‘Het is best dat je een wapen neemt Clarence, zei hij tegen de Onzichtbare Man. En jij T800 kan ook een wapen uitkiezen.’
‘Affirmatief, ik zal me bewapenen.
‘Waar heen nu.’ Een bliep geluid ging af, een rood lampje flikkerde. De tijdlijn op het scherm vertoonde een pijltje op het scherm.
207 v.Chr. stond op het groot scherm, locatie Rome.
‘Wat is daar aan de hand, en nog meer, hoe komt het dat je alarm kreeg? Zebediah zit toch in de cel?’ vroeg Buffy.
‘Er zijn helaas nog meer kapers op de kust, mejuffrouw Summers,’ zei Danvers ‘dit is Malachi Trent, de uitvinder van de tijdmachine, hij is geobsedeerd door eeuwig leven en ongeëvenaarde macht. Op één of andere manier nog kwaadaardiger dan Zebediah. Een foto toonde een man met kwaadaardige grijns, zijn blauwe ogen keken je doordringend aan, zijn keurig geknipt blond haar lag in een plooi, hij droeg een maatpak en had een zegelring aan. Hij had hoge uitgesproken jukbeenderen.
‘Wist je dat mensen met jukbeenderen als onderontwikkeld en gevaarlijk beschouwd worden?’ vroeg Damon.
‘Jij hebt nochtans geen jukbeenderen,’ zei Buffy sarcastisch.
Willow trok haar weg van het scherm. ‘Buffy, je bent mijn vriendin, dat weet je maar ik vind dat je moet stoppen Damon op stang te jagen. Hij is net als wij hier willekeurig naartoe gestraald en ik denk dat we hem nodig hebben.’
‘Will, ik vecht al jaren tegen vampiers, het is mijn tweede natuur. Ik kan niet vriendelijk doen tegen hen.’
‘Een Angel en Spike dan?’
‘Dat is een slag onder de gordel, zelfs Spike in zijn ergste tijden was nog niet zo vals en arrogant als deze eikel.’
‘Bonny spreekt met lof over hem.’
‘Ja en wat weten we van haar?’ antwoordde Buffy, ze stak een staak in haar jaszak en liet haar vriendin achter.
Willow ging naar Piper en Bonnie.
‘Dit gaat niet werken, enkel de Halliwell’s kunnen de kracht van drie gebruiken.’
‘In het echte boek misschien maar dit is een digitale versie.’
Danvers kwam bij hen staan.
‘Jullie hebben een neurale link nodig. Dit doet maar even pijn.’
‘Wat ben je van plan?’ vroeg Willow
‘Jullie hersenen aan elkaar koppelen, dan zijn jullie instaat de kracht van drie te gebruiken.’
‘Er wordt niet aan mijn brein geklooid,’ zei Piper beslist.
‘Het is onschadelijk alleen zullen jullie alle herinneringen van elkaar kennen. Als één geest optreden.’
‘Dat wil lik niet, ‘ zei Willow
‘Er moet een andere manier zijn om dit te laten werken,’ zei Bonnie.
‘Probeer jullie magie op elkaar af te stemmen,’ zei de T800 ‘volgens mijn databanken kunnen heksen in een cirkel elkaar bij de hand nemen op een pentakel en in een kring van licht hun gaven aan elkaar koppelen.’
‘Toch leuk, zo’n wandelende Wikipedia,’ grijnsde Damon.
Laatst gewijzigd door CliveBarker op za mei 27, 2017 12:42 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Science Fiction”