Ebkona

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Ebkona

di nov 29, 2016 7:14 pm

Wie kent dit nog ^_^ ?

When snow falls, freezing the land,
slowing down time as everything gets covered by a layer of white
When the wolves wail in forests deep
and the wind howls with increasing strength

The Bloodmoon will rise once again
and softly cast its scarlet rays of light
on mountain peaks and glistening steal
as people sleep and dream of summer’s warmth

They’ll come, numerous like the ceaselessly falling raindrops,
blowing their eager horns of war,
armour-clad with chain mail, dim and dark as shadows,
and flood the continent with a stream of blood

The nation will awake, dreading the unstoppable threat
Some will go to sleep again, on a place presumed safe
and the ones who stayed behind will take up arms
Although they don’t know how to fight

Ik zei toch dat ik eraan ging werken ;) .
A reader lives a thousand lives before he dies.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Ebkona

di nov 29, 2016 7:16 pm

Winterland

Een grauwgrijze winterlucht
laat onophoudelijk vlokken vallen
en bedekt het land met een dikke laag sneeuw.
Statige bergen volgen de vlucht
van kristallen langs hun flanken
tot in de vacht van een eenzame ijsleeuw.

Ze gilt als ze plots een ijzige kou in haar nek voelt.
‘Tanhito!’ Vloekend springt ze in het rond, in een poging de sneeuw uit haar kledij te krijgen, maar de natte brij glijdt daardoor alleen maar dieper weg.
Tanhito staat een eindje van haar af, half verscholen achter de hoek van een huis. Een brede lach ligt op zijn gezicht en hij heeft een volgend projectiel al klaar.
‘Haal die sneeuw uit mijn kraag!’ roept ze geïrriteerd.
‘Dat smelt wel, Ko’tim.’ De jongen haalt grijnzend zijn schouders op en gooit zijn tweede sneeuwbal naar haar.
Ze duikt niet snel genoeg opzij en de bal spat op haar rug uit elkaar. De vlokjes blijven in de bontvellen kleven en maken de bruine vachten wit. Proestend grabbelt ze een handvol sneeuw vast en kneedt al lopend zelf een bal. Tanhito’s derde aanval mislukt, de sneeuwbal vliegt met een doffe plof tegen een muur. Ze rent lachend naar hem toe, werpt ondertussen haar eigen projectiel en duwt de jongen omver, recht in een hoop opeengewaaide sneeuw.
Joelend rollen ze over de grond, elkaar zoveel mogelijk bedelvend met het witte poeder. Tegen de tijd dat één van de deuren opengaat, zijn de kinderen net sneeuwwezens geworden: hun warme vellen hangen vol met het plakkerige goedje en ook in hun haren glinsteren de ijskristallen.
‘Ko’tim, eten!’
Met een pruillip komt ze overeind en loopt de warme gloed van het huis tegemoet.
‘Kom al,’ roept ze naar haar moeder, en ze draait zich nog even naar Tanhito om. ‘Morgenochtend?’
De jongen knikt grijnzend, zwaait en verdwijnt in een zijstraatje.
Zijn voetstappen sterven weg, de deur van Ko’tims huis valt zacht knarsend dicht en op slag daalt er een doodse stilte neer. De winter krijgt Temffo in zijn ijskoude greep en neerdwarrelende sneeuw wist de laatste sporen van de kinderen uit. Roerloos wachten de huizen het vallen van de avond af, terwijl de aanwakkerende wind fluitend langs dakranden schuurt en behoedzame pogingen onderneemt luiken open te trekken. Boven de toppen van de bergen hangt een bloedrode waas in het wolkendek, een laatste aanwijzing van het ondergaan van de zon. Weldra zal het donker worden in de stad, zullen de vrolijk geschilderde muren zwart kleuren en zal de sneeuw het enige zijn dat puur en onveranderlijk daken en straten bedekt.
De woeste brul van een ijsleeuw weerkaatst tegen de bergwanden, blijft als een verre echo boven het bevroren Temffo zweven en ebt dan weg, verjaagd door de inmiddels stormachtige wind.
Laatst gewijzigd door Nayalina Nashan op di dec 06, 2016 8:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

di nov 29, 2016 7:22 pm

Ik moet het nog wat polijsten, ik gebruik bijvoorbeeld veel te vaak het woordje "sneeuw". Probeer maar eens voldoende synoniemen te vinden voor "sneeuw" of "sneeuwbal" *zucht* . Iemand suggesties?
Wanneer het tweede deeltje komt, kan ik niet zeggen, maar verwacht je aan min of meer dezelfde opbouw: versregel, personages (niet per se dezelfde) en sfeerbeeld van de omgeving ;) .
En omg, dat moment waarop je vast van plan bent "lag licht op zijn gezigt" te schrijven. Help. Gewoon help :lol: .
Nellineke
Vulpen
Beheer:

di nov 29, 2016 9:11 pm

Ooow, ik ben hier echt wel erg blij mee!! Ik ben zo benieuwd!!
Tja, synoniemen voor sneeuw of sneeuwbal, ik heb geen idee... Heb je synoniemen.net al geprobeerd?
En dat omdraaien van 'ch' en 'g', dat ken ik, het voelt alleen wel wat gênant... :lol:
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

wo nov 30, 2016 12:27 pm

@Nellineke dankje, blij met het enthousiasme!
De websites heb ik al geprobeerd, maar die geven meestal gewoon geen synoniemen, dus ik heb me een beetje beholpen met kristallen, poeder en projectiel :D . Dan nog staat er te vaak het woord "sneeuw" in :P .
Hahaha, ja, en het stomme is dat de pc het ook niet kan aanduiden omdat veel van die woorden niet eens fout zijn. Ik bedoel, zowel "lag" als "licht" bestaan...
nurias
Columnist
Beheer:

wo nov 30, 2016 2:36 pm

Geweldig en goed geschreven Nayalina Nashan en maakt de verwachting zeker waard.

Tja, sneeuw, denk aan bevroren water.

Het omdraaien van 'ch' en 'g', dat ken ik en heb het ook zo veel keer gehad. Vaak gebruikte ik g en wist ik gewoon niet beter dan dat het met een g geschreven moest worden. Meestal wordt ik dan netjes door een van onze meiden erop gewezen 'Mama! Nee, met ch'
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

wo nov 30, 2016 5:33 pm

@nurias dankjewel!
Hmm, ja, misschien in één van de omschrijvende zinnen. Ze naar elkaar laten gooien met ijs is nu ook niet echt de bedoeling ;) .
Hahaha, normaalgezien weet ik wel welke woorden met g en ch zijn, maar als ik verstrooid ben (en ik ben zoooo vaak verstrooid) ... En hehe, bij mij is het dan eerder mijn moeder die mij daarop wijst xD .
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

zo dec 04, 2016 4:06 pm

Je beschrijft het sneeuwballen gevecht mooi. TJa, sneeuw. De Inuït hebben duizenden woorden voor de sneeuw. Ik ken enkel "permafrost". Het duizend jaar oude sneeuw op de noord en zuidpool, maar daar ben je in je boek natuurlijk niet mee geholpen. Ik kijk uit naar het vervolg.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo dec 04, 2016 6:08 pm

@CliveBarker Dankje ^-^ . Haha, nee, permafrost zou ik misschien in een noordelijker land kunnen gebruiken, maar niet in dit verhaal (tenzij ik er wat mee doen voor de vijand... hmmm... want ook al weet ik wat er met Temffo gebeurd, ik heb nog geen idee waar ik de vijand vandaan ga laten komen xD ).
nurias
Columnist
Beheer:

ma dec 05, 2016 12:44 pm

Misschien komt de vijand wel uit de sneeuw Nayalina Nashan

Terug naar “Fantasie”