Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula

wo mei 02, 2018 10:55 pm

Hoofdstuk 1

De regendruppels tikte zachtjes tegen het tent zeil. Ik lag op mijn kampeer bed naar het zachte getik te luisteren, het deed me namelijk denken aan Engeland. Het zou niet meer lang duren voordat we weer terug moesten gaan, school zou over een paar weken weer beginnen en dan was er ook nog de rechtszaak doe tegen John Prosper. Mijn vader had deze hele vakantie elke dag uilenpost ontvangen en verstuurd. Zo hadden we bijna geen draken gezien, ik hoopte dat we er morgen op zijn minste een van dicht bij konden zien. Dan had ik wat te vertellen op school, de oom van Lily Charlie Wemel hielp ons er mee. Ik zuchtte, sloeg de dekens van me af en stond op. Ceberus liet een kleine grom horen ter protest. Maar toen ik hem kriebelde over zijn kop en hij sliep gewoon weer rustig verder. Op mijn tenen liep ik de tent uit, we stonden op een richel van een berg en als ik naar beneden keek zag ik het ravijn. Rustig ging ik aan de rand zitten en keek naar de overkant. Daar was een opening van een grot te zien, volgens Charlie zouden er daar draken wonen maar tot op heden had ik er nog geen draak uit zien komen. Ook was ik niet bang voor een aanval van een draak, draken konden namelijk onze tent niet zien. Met een diepe zucht keek ik het ravijn in, het donker gapende gat zag er diep uit en dit was ook zo.

De nacht werd verlicht met een bliksemschicht. ,, Gwen wat doe jij buiten?’’ ik keek op en zag dat het Charlie was, hij was onze gids op deze reis maar toch had hij taken buiten ons om en daarom deed hij deze in de avond. Ik gaf hem een glimlach en haalde mijn schouders op,, ik kon niet slapen. Over twee dagen gaan mijn vader en ik terug naar Engeland, maar ik heb nog geen draak gezien. Niet van dichtbij tenminste.’’ Ik hoorde hem zachtjes grinniken en hij kwam naast me zitten. ,, je doet me denken aan mijn jongste broer, Ron. Hij was veel ouder dan jij toen hij hier heen kwam maar hij kon ook niet wachten om een draak te zien.’’ Ik gaf hem een kleine glimlach, ik wist al van Lily dat haar familie groot was dat was omdat haar grootouder zeven kinderen hadden. Charlie was echter nooit getrouwd en een van de tweelingbroers was omgekomen bij de slag om Zweinstein. Maar dat betekende niet dat de rest van de familie daar kleiner van werd. ,,Mis jij ze niet?’’ Hij knikte ,, elke dag, maar ik kan mijn werk niet zomaar achterlaten. ‘’ Ik stond voorzichtig op en wilde teruglopen naar de tent, tot een luide kreet me deed omdraaien. Twee draken hingen boven de tent, ze gromde hevig en uit een van de bekken kwam rook. ,, ongeloofelijk , hat zijn twee Chineese singers.’’ Charlie was ook opgestaan en keek naar boven. ,, Goed gezien Gwen.’’ Mijn vader kwam nu ook de tent uit om te kijken wat er aan de hand was, snel rende ik de tent weer in en pakte mijn nieuwe foto camera. Deze had ik van mijn ouders gekregen net voordat mijn vader en ik op reis gingen. Mijn moeder wilde niet mee met ons dus bleef zij thuis. Ik richtte de camera op de draken en nam snel een foto. ,, Het zijn twee vrouwtjes.’’ Charlie vertelde dit erg rustig. De twee vlogen weer naar elkaar toe en begonnen elkaar te bijten en te krabben. ,, Dat zie ja aan de lichtblauwe kleuren. De mannetjes hebben veel meer opvallende kleuren. ‘’ Een van de vrouwtjes begon vuur te spuwen. ,, Gwen pak je stok.’’ Meteen deed ik wat mijn vader zei, ik trok mijn stok ,, Protego Aqua.’’ Een waterbarrière vormde zich om me heen. Het vuur kwam uit de bek van de draak en schoot naar de tegenstandster toe. Deze ontweek het maar nu kwam de vuurbal naar ons toe.

Mijn vader en Charlie probeerde de bal te blussen voordat hij de tent raakte maar het lukte hun niet alleen. ,, Aqua Erecto Maxima.’’ De waterbarriere gleed van me af en een explosie van water kwam van mijn stok vrij. Dat was wat de mannen nodig hadden om de vuurbal t verkleinen. Toen de bal bij ons aankwam was het niets meer dan een nasmeulend kooltje. We zuchtte want het vergde een heleboel kracht en energie. ,, Is dit dichtbij genoeg Gwen.’’ Ik schoot in de lach en knikte ,, waarover vechten ze Charlie?’’ Hij keek naar de draken en haalde zijn schouders op,, wie zal het zeggen.’’ Opeens hoorde ik een krakend geluid, onder me. ,, Pap’’ ik kreeg geen tijd om verder te gaan de grond waar op ik stond brak en viel het ravijn in met mij er bij. Mijn vader rende naar me toe ,, Gwen!’’ hij probeerde mijn hand te pakken maar greep net mis. Ik viel gillend naar beneden, maar opeens viel ik op iets. Ik krabbelde overeind en zag dat ik op een gigantische neus zat. De neus zat onder licht oranje schubben, iets in me wilde kei hard gillen maar Charlie had me geleerd omdat bij draken juist niet te doen. Het kon ze boos en agressief maken, we stegen omhoog en ik zag mijn vader en Charlie verschrik kijken. De draak waar ik opzat vloog naar de andere draken toe, het gromde naar ze. De draken hielden op met vechten en vlogen weg. Ergens vroeg ik me af of de draak me had gezien en wist dat ik op zijn neus zat. Ik keek naar achteren en zag de grote ogen op mij gericht staan, ja hij wist dat ik er zat. We bleven een tijdje zo in de lucht hangen. ,, Meneer draak, misschien is het handiger als ik op je nek ga zitten.’’ De draak gromde even maar ondernam geen actie toen ik voorzichtig naar de hals van het prachtige dier klom. Ik keek nu over de kop heen zag een meerdere draken nu in de lucht vlieg of op de bergen zitten. Sommige spuwde vuur en de ander waren bezig met vechten. Verwonderend pakt ik de camera die nog steeds om mijn nek hing. Ik zette het apparaat aan mijn oog en maakte meerdere foto’s van meerdere draken. Ergens was ik verbaasd dat de camera na de val het nog steeds deed, maar mijn vader zou het vast beschermd hebben met een spreuk.

Afbeelding
De draak kwam in beweging en ik zag dat mijn vader en Charlie een bezem gepakt hadden. Ze vlogen nu naast me ,, geen zorgen Gwen, dit mannetje is een oude en is mensen gewend!’’ Riep Charlie naar me, het enige probleem was dat ik niet bang was. Als hij me iets wilde aandoen had hij dat allang gedaan. ,, Charlie, maak een foto!’’ Ik haalde de camera van mijn hals en gooide deze naar hem. Hij ving deze op en maakte het plaatje waar ik om had gevraagd. Op school zouden ze me niet op mijn woord geloven als ik het geen bewijs had. We begonnen met dalen en Charlie vertelde me dat ik van de nek van de draak moest springen. Ik luisterde niet naar hem maar bleef kijken over de kop van de draak ,, we naderen een nest!’’ Charlie keek nu ook naar het nest ,, er is iets mis met de eieren!’’ de draak maakte zich klaar om te landen, toen we de grond raakte sprong ik van zijn rug af en rende naar het nest. De eieren waren stukgeslagen, allemaal op een na. ,, hierom vochten zij dus.’’ Verbaasd keek ik Charlie aan ,, De vrouwtjes?’’ en hij knikte ,, Chinese singer vrouwtjes staan er onbekend om een nest te delen. Ik denk dat er iets gebeurt is met het nest en dat de vrouwtjes het elkaar verwijten.’’ Ik knikte om te laten zien dat ik het begreep ,, maar dit ei is nog heel, komen de moeder dan nog terug?’’ Hij schudde zijn hoofd ,, nee Gwen.’’ Ik beet op mijn lip en ging op mijn hurken bij het ei zitten ,, arm ding.’’ Charlie knikte , de draak gromde zachtjes en ik keek om ,, jij bent vader van dit ei.’’ Weer gromde hij. ,, Charlie ik denk dat hij wilt dat we voor het ei gaan zorgen.’’ Charlie keek van mij naar de draak en knikte toen. ,, Het is al goed grote jongen.’’ Hij liep naar het ei toe en pakte deze uit het nest. Weer gromde de draak en bewoog zijn hoofd, mijn vader zweefde nog steeds op zijn bezem bij de grot. ,, Jouw hart, raakt zelfs de dik bepantserde wezens .’’ Ik knikte vol trots ,, laten we terug gaan naar de tent.’’ Langzaam liep ik naar de draak ,, Charlie gaat voor het ei zorgen. Maar kan jij me terug brengen?’’ De draak liet zijn kop zakken zodat ik er op kon stappen. Langzaam klom ik op de nek en we vlogen terug naar de tent.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula hoofdstuk 2

wo mei 02, 2018 10:59 pm

We waren in de ochtend de berg afgedaald naar het onderzoekskamp, de werkplek van Charlie. Hij had het ei bij zich ,, He Charlie wat heb jij bij je?’’ Zijn collega’s kwamen aan gerend, Charlie liet het ei zien en vertelde het bijzondere verhaal van vannacht. De meeste collega’s waren onder de indruk van mijn koudbloedige moed, hoewel ze wisten van mijn acties bij de redding van de huiselven hadden ze het toch niet verwacht dat ik op de nek van een draak zou rijden. Het ei werd in een ketel gelegd en deze werd boven een vuurtje gehangen. ,, Richard, Richard!!!’’ een vrouw kwam aanrennen samen met een brief in haar hand. Ze kwam hijgend tot stilstand ,, He Lindsey.’’ Ze kwam omhoog haar blonde lokken zaten vast gebonden in een staart ,, ik heb een brief van het ministerie.’’ Mijn vader pakte de brief uit haar hand.
Afbeelding
Hij keek naar zijn horloge en vloekte even ,, Gwen we gaan.!’’ Charlie kwam naar hem toe en las de brief even ,, ze hadden een vuur bericht kunnen sturen, maar nee hoor.’’ Hij stak zijn hand naar mij uit en schudde deze ,, Het was leuk om je te ontmoeten Gwen.’’ Ik pakte zijn hand en schudde deze even, daarna maakte ik dat ik samen met Ceberus bij mijn vader kwam. ,, Ik stuur jullie spullen wel na Richard.’’ Ik gaf Lindsey een glimlach ,, Bedankt, Lindsey.’’ Ze gaf me een glimlach terug en ik pakte mijn vaders arm vast. We verdwijnselde terug naar Engeland en meteen naar London. ,, We hebben nog twee uur tot de zitting. Dus we gaan direct door naar het ministerie.’’ Ik knikte en keek toen naar mijn kleding. ,, Moet ik in dit naar de zitting?’’ mijn vader keek naar me en zag wat ik natuurlijk al wist, Mijn kleding en ik zaten onder het vuil, zeker na een paar weken door de bergen hebben getrokken. We liepen door de straten van London en doken met zijn drieën een telefooncel in. Mijn vader toetste een nummer in 62424 en de cel kwam in beweging, het was een lift die langzaam naar beneden ging. Een gigantische ruimte werd zichtbaar, door de zwart betegelde gang stonden aan beide kanten vuurhaarden waardoor tovenaars en heksen het ministerie binnen kwamen. Mijn vader liep een beetje hard door ,, we moeten vaart maken Gwen.’’ Ceberus en ik rende achter hem aan. ,, Richard, doe rustig aan.’’ Een vrouw met bruinhaar kwam uit de laatste haard en mijn vader ging meteen in de remmen ,, Mevrouw Minister.’’ Ze lachte naar me ,, doe maar rustig aan, ik moet ook naar die hoorzitting. Dus zolang ik er nog niet ben gaat de zitting nog niet beginnen.’’ Ze keek naar mij ,, wat is er met jouw gebeurd?’’ Ik gaf haar een glimlach ,, nog geen half uur geleden waren we in Roemenie.’’ Ze knikte ,, aha’’ Ze pakte haar stok ,, Hygiëna’’ er kwamen zeepbellen vormde zich om me heen en ik voelde de viezigheid die op mijn huid zat verdwijnen. Toen de bellen verdwenen waren was er nog het probleem van mijn kleding. ,, Minister mag ik ?’’ ze knikte toen ik mijn toverstok pakte. Even haalde ik diep adem ,, Mutare Vestimenta Sua.’’ Mijn korte broek veranderde in een lange rok en mijn tanker top in een zwarte blouse. De volwassene knikte goedkeurend. ,, Nu kan ik naar de hoorzitting.’’ We liepen nu met zijn vieren naar de lift die ons naar de Departement van Mystificatie zou brengen.

De deur ging open en de Minister draaide zich om ,, Richard, jij mag al naar binnen, Gwendoline jij moet hier wachten.’’ Ik knikte en ik zag mijn vader naar binnen verdwijnen. Ik leunde tegen de koude tegels. ,, Daar hebben we mijn plaag geest.’’ John kwam langs lopen, Ceberus begon te grommen. John keek naar hem en toen naar mij ,, Je moet die vlooienbaal maar eens muilkorven.’’ Ik ging op mijn knieën zitten en begon de middelste kop te strelen. Ik had de halsbanden die ik van John had gekregen vervangen omdat ik bang was dat de halsbanden Ceberus iets aan konden doen. ,, Gewoon door lopen Prosper.’’ Ik keek opzij en zag Harry Potter onze kant oplopen, hij duwde John naar binnen en gaf me een knipoog. Een kleine glimlach liet ik los ,, hier Gwen’’ hij gaf me een klein tasje en zag dat het mijn toilettas was. ,, maar hoe?’’ Zijn groene ogen begonnen te fonkelen. ,, Charlie.’’ Hij knikte en liep toen naar binnen. Snel graaide ik in mijn tasje en pakte mijn haarborstel, ik begon mijn haar te kammen. Snel viste ik ook een elastiekje uit mijn tasje en kamde ik mijn haar omhoog, ik deed mijn haar in een hoge staart. Ook vond ik mijn chocker in het tasje ,,Gwendoline Coin , je mag binnenkomen. ‘’ De heks keek me strak aan en ik knikte ,,bedankt’’ terwijl ik naar binnen liep deed ik snel mijn chocker om die ik van Chlo had gekregen vorig jaar. ,, Mevrouw Coin, wilt u plaat nemen.’’ De heks die me binnen had gelaten wees naar een stoel, met een rechtte rug liep ik naar de stoel en ging zitten. De boeien die eerst hingen aan de stoel kwamen langzaam in beweging, ze bonden me niet vast maar het hield ze niet tegen om toch over mijn huid te strelen. ,, Mevrouw Coin, we beginnen eerst met wat makkelijke vragen tot we naar jouw verhaal gaan luisteren. ‘’ ik knikte en keek naar de Minister van Toverkunst.

,, Is jouw naam Gwendoline Martha Coin, geboren op 28 Augustus in Pickwick Road 8 Dulwich Village?’’ Ik knikte ,, dat is correct.’’ Iedereen knikte en toen kwam er een onbekende man uit de schaduw. ,, Mevrouw Coin, wat doe jij in je dagelijks leven?’’ Ik keek hem verbaasd aan ,, Bedoelt u binnen of buiten school?’’ De man was zichtbaar verbaasd over mijn vraag ,, Dan zal ik de vraag gerichter stellen. Buiten uw verplichtte schoolse activiteiten wat doet u zoal.’’ Ik knikte ,, Dat ligt aan de dag en hoe laat ik klaar ben, maar vaak train ik dan voor het zwerkbal team. Ik ben namelijk junior aanvoerder.’’ De man klapte dus in zijn handen. ,, Dus je besteed niet veel tijd aan het studeren.’’ Ik schoot door die vraag in de lach. ,, heb ik iets grappigs gezegd.’’ Ik knikte ,, sorry, meneer. Maar ik moet u helaas melden dat u jaloers zou worden op mijn rapport, van het eerste jaar.’’ Mijn vader stond op en overhandigde wat papieren aan Harry Potter, hij sloeg deze open en keek goedkeurend. ,, Wat ik hier zie, weet ik zeker dat de Minster haarzelf jaloers zou zijn.’’ Zij stond op en wenkte hem. Hij liep naar haar toe en gaf haar de papieren, ook zij keek er verbaasd naar. ,, Ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik inderdaad jaloers ben.’’ Ze keek naar mij ,, Vertel je verhaal Gwendoline.’’ En dat deed ik. Ik begon te vertellen hoe ik John kende en toen ging ik over tot het verhaal van de dag waar op ik de elven vond. ,, Ik had de twee mannen , wiens namen ik niet ken, in versteende status gebracht. Toen ik de elven wilde bevrijden werd ik van achteren aangevallen door John Prosper.’’

,, Kunt u mij vertellen hoeveel mannen er waren?’’ ik keek naar de man ,, Dat vertel ik u net het waren en drie.’’ Hij had een gemene glimlach op zijn gezicht ,, wil jij dus beweren dat maar drie man duizenden elven uit het kasteel hebben ontvreemd.’’ Ik keek hem aan ,, ik zit hier niet omdat te bevestigen nog te ontkennen. Ik zit hier om te vertellen wat er is gebeurd die avond toen ik de elven heb bevrijd samen met mijn vrienden.’’ De man knikte ,, wijze woorden. In welk huis zit je ook al weer, Ravenklauw?’’ ik baalde mijn handen ,, ik ben een Das.’’ Zijn wenkbrauw kwam omhoog ,, In Huffelpuff?’’ ik knikte ,, Ben jij daar niet veel te slim voor.’’ Ik keek de man aan ,, Ik ben niet te slim voor Huffelpuff, of te dom voor Ravenklauw. ‘’ Hij knikte ,, Maak je verhaal maar af.’’ Zo deed ik dat ook. Na mij werden ook nog Chlo en Ciaran verhoord, het was goed om hun te zien. Ik hoopte dat we straks even kond bij kletsen ,, wil de beklaagde gaan staan.’’ John ging staan ,,Wie stemt er voor veroordeling.’’ Er staken veel mensen hun hand op ,, en wie voor vrijspraak.’’ Weer gingen er handen in de lucht, maar dit keer waren het er veel meer. ,, Dan is dat het dan, John Prosper u bent vrij gesproken van de aanklacht, ontvoering en mishandeling.’’ Het laatste zij de Minster met een zucht. Verslagen zakte ik in elkaar op de houten bank. Ciaran legde zijn arm op mijn schouder ,, We konden niet meer doen geloof mij maar.’’ Ik knikte en Ceberus voelde mijn verdriet, hij legde zijn kop op mijn schoot. Ik gaf hem een kriebel over zijn middelste kop, mijn vader kwam naar me toe ,, hé Gwen, wil jij naar huis of wil jij met je vrienden even bij praten.’’ Ik keek hem even aan en dacht diep na ,, Heb jij je boeken al voor komend school jaar.’’ Ik knikte ,, heb ik voor mijn vakantie al besteld.’’ Ik pakte haar hand vast ,, ik wil nog voor nieuwe handschoenen kijken voor zwerkbal.’’ Mijn vader glimlachte ,, en dat kunnen jullie mooi met zijn drieën doen.’’ even keek ik naar Ciaran ,, moet jij niet werken?’’ Hij gaf me een glimlach ,,dat moet ik even aan mijn baas vragen.’’ Hij liep naar een vrouw toe en vertelde wat we van plan waren. Ze keek naar ons en knikte toen naar hem ,, zorg dat je opschiet.’’ Hij rende naar ons ,, oké we kunnen gaan.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula hoofdstuk 3

wo mei 02, 2018 11:04 pm

We liepen door het altijd drukke Wegisweg, we waren op weg naar de Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis. We liepen de winkel binnen en liepen meteen naar handschoen. Ik pakte meteen een paar en bekeek deze zorgvuldig ,, Ahh, de drakenleren handschoenen, goede smaak. Maar welke positie speel je?’’ Ik keek naar degene die me had aangesproken, het was een verkoopster van de winkel die me door een bril met halve glazen zat aan te kijken. ,, Ik ben Jager.’’ De vrouw knikte ,, dan zal ik deze niet nemen.’’ Ze pakte de handschoenen uit mijn handen en legde deze op hun plek terug . ,, Zwik, waar liggen die Jagers handschoene!!’’ Ik onderdrukte mijn handen om niet voor mijn oren te schuiven. Een man kwam naar ons toe gelopen ,, welk materiaal?’’ Ik keek van hem naar de vrouw ,, Het liefste drakenleer.’’ Hij knikte ,, Sterk maar toch flexibel.’’ Hij liep weer naar achteren en kwam even later terug met een paar terug. ,, Welk huis?’’ ik gaf hem een glimlach ,, Huffelpuff.’’ Hij knikte en pakte een stempel met een das erop. Hij drukte met een pers in het leer ,, Dat wordt dan 150 Galjoenen.’’ Ik knikte en pakte de gouden munten uit mijn portemonnee, deze gaf ik aan de vrouw. Snel maakte we dat we uit de winkel kwamen samen met de handschoen in een papieren tasje. Hoewel Chlo wat langer er over deed, maar ook zij kwam naar buiten met een klein tasje in de hand. Ze duwde deze onder mijn neus ,, hier een junior aanvoerders band.’’ Ik pakte het tasje aan ,, bedankt.’’

We liepen weer door de drukke winkelstraat, snel maakte we een stop bij Betoverde Beestenbazaar. Tenmiste dat moest een snelle stop worden, ik hoefde alleen maar uilensnoepje te hebben voor Flint .
Afbeelding
Maar de eigenaar wilde Ceberus zoveel mogelijk snoepje geven en hij wilde me ook heel graag een nieuwe honden riem aanbieden. Ik moest echt moeite doen om hem te overteugen dat ik echt alleen maar uilensnoepjes nodig had. De eigenaar reageerde daarop koud en afwezig. Iets wat ik maar al te goed kon begrijpen. Want er kwam niet elke dag een drie koppige hond zijn winkel binnen gelopen en zeker niet in gezelschap van een tweede jaars leerling. De bel ging weer en de eigenaar richtte zich op de volgende klant een meisje uit mijn klas, een Ravenklauwer en op haar schouder zat een feniks. Dit was onze kans om de winkel uit te lopen ,, dames drankje in de Lekke Ketel?’’ Beide stemde we daarbij in en we liepen naar de Lekke Ketel, waar we door de muur heen moesten. We gingen aan een tafeltje zitten en Tom kwam de glazen brengen ,, alsjeblieft twee boter bier en een pompoensap.’’ Aan het tafeltje vertelde Ciaran over zijn werk bij de Apotheek hier op de Wegisweg. Chlo pakte zijn hand vast en wreef erover met haar duim. ,, Hoe was jouw vakantie in Roemenie?’’ Ik had mijn camera bij me en liet hun de foto’s zien die vannacht genomen had. ,, Ik ben net een halve dag terug in Engeland. ‘’ Chlo keek met open mond naar de laatste foto ,, Gwen, zit jij hier nou op een draak?’’ ik knikte ,, Een Chinese Singer.’’ Beide keken me eerst ongelovig aan ,, dat is iets wat alleen Gwen kan doen.’’ Ik haalde mijn schouders op. ,, Het is vreemd om volgende week weer naar school te gaan.’’ Chlo knikte en Ciaran zuchtte ,, het is vreemd om volgende week niet naar school te gaan.’’ Ik knikte ,, ik kan niet zeggen hoe dat voelt want ik moet nog vijf jaar.’’ Chlo gniffelde ,,ik moet nog twee jaar en ik heb dit jaar natuurlijk andere vakken. ‘’ De deur ging open ,, Ciaran , het is weer tijd om aan het werk te gaan.’’ De baas van Ciaran kwam naar ons tafeltje toe en kwam daar staan met haar handen in der zij. ,, Hallo dames, mag ik hem weer terug.’’ Wij knikte, Ciaran bleef even zitten ,, Nikita, laat ik je even voorstellen aan mijn vrienden. Dit zijn Chlo en Gwendoline. ‘’ We knikte toen wij onze naam hoorde, zij knikte terug ,, leuk om jullie te ontmoeten, willen jullie zien waar hij nu werkt?’’ Chlo knikte ,, o, dat wil ik al de gehele zomer. ‘’ Ceberus blafte vrolijk.

Weer liepen we door de winkelstraat naar een gesloten zaak. Nikita deed de deur open en liet ons binnen. Ik kon de diverse kruiden ruiken en mijn instinct liet me weten dat ik bij de ketel moest kijken. Die stond stomend op het vuur te pruttelen. ,, Slaapdrankjes’’ Nikita knikte en ik keek naar het potje dat er naast stond. Valeriaan ik draaide het open en pakte daar vier takjes er uit. Deze gooide ik in de ketel en met een de roeistaaf roeide ik zeven keer met de klok mee. Snel pakte ik de ketel van het vuur en pakte een trechter. Ciaran kwam naast me staan en pakte de ketel vast hij schonk het drankje in de potjes. ,, Goed werk.’’ Nikita knikte ,, nog even en dan huur ik je in.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, Ik rook dat het drankje 71 minuten op stond dus heb ik je alleen maar geholpen om het te redden.’’ Nikita knikte goedkeurend. ,, Gwen is hier heel goed in’’ hij dacht even na ,, in alles wat ze doet eigenlijk.’’ Ik schudde mijn hoofd en haalde ik mijn schouders op. ,, Gwen.’’ De deur ging open en mijn vader kwam binnen ,, wat doe jij hier?’’ Ik bewoog mijn hoofd naar Ciaran ,, Kijken waarom een van mijn vrienden niet naar school komt’’ Iedereen schoot in de lach mijn vader liep naar Nikita ,, Richard Coin. Vader van Gwen.’’ Nikita knikte ,,Nikita Doxy, oudere zus van deze grote jongen hier is mijn jongere broer.’’ Ciaran wuifde dat weg ,, we kennen elkaar, hoe gaat het meneer Coin.’’ Hij stak zijn hand uit en ze schudde elkaar de hand. ,, Ga je mee Gwen, je moeder wilt ook graag nog wat tijd met je voordat je volgende week weer naar school toe gaat.’’ Ik knikte ,, bedankt dat ik mocht komen kijken.’’ Ik wende me tot Ciaran ,, ik zal een timer zetten de volgende keer, ik ben er niet altijd om je drankje te redden.’’ Hij gaf me een glimlach ,, zal ik doen Gwen.’’ Ik klopte tegen mijn been en Ceberus liep kwispelend met me mee.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula hoofdstuk 4

za mei 05, 2018 6:17 pm

We liepen mijn huis binnen ,, Mam, we zijn thuis!!’’ Ceberus rende blaffende naar boven. ,, Hallo schatten!’’ Ze lachtte ,, ja Ceberus ik heb jou ook gemist.’’ Ik floot en hij kwam weer naar beneden gegaloppeerd.,, Richard, kan jij thee zetten. Ik ben jullie kleding van de vakantie aan het wassen.’’ Mijn vader haalde zijn schouders op en hij liep naar de keuken ,, Kan ik je helpen, mam?!’’ Ik liep al langzaam de trap ,, Nee hoor muntje.’’ Maar ik was nu al boven ,, zeker weten mam, we hebben best veel kleding vies gemaakt?’’ ik stond nu in de badkamer, waar mijn moeder op haar knieën voor de wasmachine zat met kleding in haar handen. Ze keek me met een glimlach aan ,,Gwen wat zie jij er mooi uit.’’ Ik reageerde niet maar in plaats daarvan keek ik met grote ogen naar haar buik, die was lichtelijk opgeblazen ,, Mam , ben je zwanger!?’’ mijn moeder deed haar vinger voor haar mond maar mijn vader stond al naast me ,, Martha?’’ Ze stond langzaam op ,, verrassing.’’ Ik liep naar haar toe en gaf haar een knuffel, mijn vader en ik waren bijna 2 maanden weggeweest logische dat we het niet eerder hadden opgemerkt. ,, Ik wordt een grote zus.’’ Mijn moeder streelde mijn haar ,, laten we naar beneden gaan en dan kan ik jullie avonturen horen.’’ mijn vader stond nog steeds als versteend in de deur opening. ,, Hoeveel maande?’’ mijn moeder gaf hem een glimlach ,, vier maanden Richard. In het nieuwe jaar ben ik uitgerekend.’’ Hij knikte en liep toen naar beneden. ,, Wat is er mam?’’ ze schudde haar hoofd ,, niets om je zorgen over te maken.’’

We zaten aan tafel en ik vertelde haar het avontuur die ik de afgelopen twee maanden met mijn vader had beleefd. Mijn moeder luisterde aandachtig en bij het verhaal dat ik op de rug van een draak had gezeten keek ze naar mijn vader ,, heb je dat toegestaan?’’ hij haalde zijn schouders op ,, De eerste keer kon ik niets tegen doen. Als de draak er niet was geweest was ze nu een pannenkoek. De tweede keer heb ik me door Charlie laten verzekeren dat het veilig was.’’ Hij keek naar mij ,, Gwen, waarom ga jij niet even Ceberus uitlaten.’’ Ik voelde dat er een spanning hing en ik ging er maar niet tegen in. ,, Oké, kom Ceberus.’’ Hij pikte het teken ook op en liep maar naar de deur. Ik deed de deur open en we liepen met zijn tweeën naar buiten. We liepen naar het park waar hij meteen weg rende om met andere honden te spelen. Ik ging op een groen bankje zitten kijken naar hem, een paar oude vrouwtjes die de wijk rijk was lachte toen ze het voor hun een volwassen hond zagen spelen. Maar Ceberus zou voorlopig nog een puppie blijven, maar hij was sinds hij in mijn zorg was gekomen met sprongen vooruit gegaan. Zo veel zelfs dat ik bang werd dat het ministerie hem bij mij weg zou halen. Deze angst had ik nooit uitgesproken tegen mijn vader, hij zou me vast verzekeren dat dit niet zal gebeuren tot hij te groot zou worden om in de dreuzel wereld rond te bewegen. ,, He Gwendoline.’’ Ik keek op en zag mevrouw Cross aan komen lopen. ,, Ben je klaar voor school.’’ Ze kwam naast me zitten terwijl haar hondje naar Ceberus toe rende. Even dacht ik na ,, weet niet zeker’’ mevrouw Cross keek me verbaasd aan. ,, Waarom niet?’’ Ik zuchtte ,, mijn moeder verwacht een kindje en mijn vader bleek daar niet helemaal blij mee te zijn.’’ Haar hoofd knikte ,, Ik snap wel waarom dat zo is.’’ Verbaasd keek ik haar aan ,, Toen je moeder zwanger was van jou, werd ze ziek. Zo ziek dat ze voor beide levens vreesde.´´ Mijn ogen werden groot. ,, Jouw magische krachten werden al duidelijk toen je in de buik zat en dat is erg vroeg. Te vroeg voor een dreuzel tenminste als je moeder een heks zou zijn geweest, dan was het geen probleem geweest.´´

,, Heeft u al wat gehoord van Josh?’’ mevrouw Cross schudde haar hoofd ,, dat wilde ik je nog vragen, heeft Josh een uil?’’ ik dacht even diep na en schudde toen mijn hoofd. ,, Op school gebruikte hij altijd Flint.’’ Ze knikte ,, Daar is het probleem. Zijn vader zou mijn adres niet geven, dus dreuzelpost zou niet werken.’’ Ze klapte in haar handen ,, dan word het tijd dat hij een uil krijgt.’’ Ik keek haar aan ,, wat bent u van plan?’’ Ze gaf me een glimlach ,, wij gaan morgen naar de wegisweg.’’ Ik keek haar niet begrijpend aan ,, hoe wilt u daar komen?” Ze stond op en liep het park uit, haar hondje volgde haar. Ik floot twee keer voordat Ceberus merkte dat we weer naar huis toe gingen . Hij rende naar me toe en we rende achter mevrouw Cross aan. ,, Wat gaan we doen?’’ ,, Als eerste gaan we toestemming vragen aan jouw ouders of ik je morgen mag mee nemen naar het centrum om te shoppen.’’ Ik liep voor de tweede keer vandaag het huis binnen ,, Mam, pap! Mevrouw Cross wil jullie iets vragen.’’ Mijn ouders kwamen de keuken uit, beide hadden rood gezwollen ogen. ,, Wat goed om u weer eens te zien.’’ Mijn vader gaf haar een hand ,, Sorry als ik in huis val, maar ik zou Gwendoline morgen graag van jullie lenen?’’ Mijn ouders keken elkaar verbaasd aan ,, Waarom?’’ Mevrouw Cross glimlachte ,, Ik moet nieuwe kleding hebben en ik zou graag een jonge blik wensen, tuurlijk heb je de verkoopsters wel maar die smeren je ook maar wat aan.’’ Mijn moeder knikte ,, Okë maar voor het eten thuis.’’ Mevrouw Cross knikte ,, maar natuurlijk, jij vooral hebt ook wat tijd nodig met je dochter.’’

De volgende ochtend stond ik voor de deur van mevrouw Cross te wachten. Ceberus zou vandaag thuis bij mijn ouders blijven. Mevrouw Cross liep haar huis uit ,, zullen we dan maar gaan Gwendoline.’’ Ik knikte ,, laten we wel een ding afspreken, noem me alstublieft geen Gwendoline meer. Noemt u mij maar Gwen.’’ Mevrouw Cross knikte. Ze stapte een auto in en deed de andere deur open ,, Stap in, Gwen. ‘’ Heel even twijfelde ik, maar toch stapte ik in de auto. Ze startte de auto en reed weg. Even later liepen we over straat op weg naar de Lekke Ketel, ik ging haar voor. ,, He Gwendoline , is je vader bij je?’’ ik schudde mijn hoofd ,, Nee Tom. Ik ga een cadeautje halen voor Josh.’’ Tom knikte ,, Is dat jou oma?’’ Weer schudde ik mijn hoofd ,, Dit is de oma van Josh.’’ Hij haalde zijn schouders op en we liepen door naar de achterdeur. Snel tikte ik tegen de stenen en de weg naar de winkelstraat ging voor ons open. ,, Oké, laten we nu naar Braakbals Uilenboetiek gaan.’’ Ik knikte en we liepen met zijn tweeën door de straat. Al snel liepen we tegen de Uilenboetiek aan, kooien met verschillende uilen hingen buiten. Met een opgeheven hoofd liep ze naar binnen, een belletje rinkelde toen we naar binnen liepen. ,, Goede dag dames.’’ Een klein gebogen man kwam op ons afgestrompeld ,, waar mee kan ik jullie mee van dienst zijn?’’ Mevrouw Cross schraapte haar keel ,, Mijn kleinzoon, heeft geen uil en deze zou ik graag willen geven voor zijn verjaardag.’’ De man knikte ,, hoeveel ervaring heeft hij met uilen?’’ Dat was een vraag voor mij ,, heel weinig, hij verstuurd berichten met mijn steenuiltje.’’ ,, Oké, loop even met mij mee naar achteren.’’ We liepen met hem mee en we kwam in een gigantische volière terecht waar velen uilen zaten en rond vlogen. ,, Als ik het mag adviseren om een grotere uil te nemen.’’ Hij liep naar een Oehoe ,, deze zijn wat rustiger, dan de kleinere die deze jonge dame heeft.’’ Hij liet de uil op zijn hand rusten, ik liep naar de uil toe en meteen begon hij te krassen en te fladderen. ,, Het soort is goed, maar dit is nog een jonkie zo te zien.’’ De verkoper knikte ,, de jonge dame heeft verstand. Ik heb nog wel een Oehoe die iets ouder is.’’ Mevrouw Cross knikte. ,, Deze uil is nog te jong en te schrikkerig.‘’ de man strompelde verder de volière in en we kwamen inderdaad bij een grote Oehoe terecht die zichtbaar beter in zijn veren zat. ,, Dit is hem.’’ Ik knikte goedkeurend.

We liepen nu met een kleine kooi waar de grote Oehoe in zat. ,,waar wil jij nog gaan kijken Gwen?’’ We kwamen net langs de gewaden winkel van Madam Mallekin. In de etelage stond een pop met een prachtige jurk aan, ze zag me kijken en duwde me nu langzaam die kant op. ,, Hij is inderdaad prachtig.’’ Ik knikte ,, elk jaar hebben we een kerstbal op school. Vorig jaar had ik daarvoor een geleend jurk, omdat de jurk die mijn moeder me had toe gestuurd niet echt leuk was.’’ Mevrouw Cross knikte ,, laten we dan maar gaan kijken.’’ We liepen de winkel binnen en Madam Mallekin ,, Ahh, Gwendoline Coin. Waar mee kan ik je helpen.’’ Ik wees naar de jurk in de etalage. ,, Ik zou die graag willen passen.’’ Mallekin knikte ,,die kleur blauw zou jou inderdaad prachtig staan.’’ Ze liep naar een rek en schoof een aantal jurken opzij, ze pakte de jurk en gaf die aan mij. ,, Daar zijn de paskamers.’’ Ze wees naar een stel hokjes , ik liep naar de hokjes en kleden me snel om. Ik kwam het hokje uit lopen en ik hoorde de twee volwassen vrouwen naar adem happen. ,, Gwen, je bent prachtig.’’ Madam Mallekin knikte alleen maar en liep even om me heen. ,, Hij moet allen bij de rok aan de voorkant omhoog.’’ Ze trok hem een klein beetje omhoog en keek toen naar mevrouw Cross, die haar duim opstak. Het belletje bij de deur gaf aan dat er een nieuwe klant de winkel binnenkwam. ,, Dinnie!!’’ een huiself kwam aangerend ,, waar kan Dinnie mee helpen Madam.’’ Madam liet zien wat ze wilde en liep toen naar de andere klanten. Dinnie ging meteen aan de slag met naald en draad, ik keek naar de handen van de elf die vluchtig te werk gingen ,, Gaat het Dinnie?’’ de elf keek me even aan ,, Tuurlijk lukt het Dinnie, maar toch bedankt mevrouw.’’

,, Gwen?’’ Ik draaide me om en zag Josh staan. Ik gaf hem een glimlach ,, en hoe zie ik er uit?’’ Hij knikte goedkeurend, zijn ouders kwamen ook voorbij de kledingrekken. ,, Moeder??’’ Zijn vader keek verbaasd naar zijn moeder. ,, Hallo Jozef.’’ Ze gaf hem een kleine glimlach, Josh keek van zijn vader naar mij. ,, Gwen die jurk staat je prachtig. Hoeveel moet het kosten Madam?’’ ik hoorde de prijs niet want ik wilde er tegen in gaan. Maar voordat ik een woord kon uitbrengen had ze al betaald. Ook wilde ze de winkel verlaten ,, Wacht ik wil me even omkleden.’’

Schijnbaar liet haar schrikken door mijn reactie en snel liep ik het pashokje in , ik kleden me snel om. Gaf de jurk aan Dinnie die het snel in een tas stopte. Met een vriendelijke glimlach pakte ik de tas aan en liep naar mevrouw Cross. Maar voordat we de deur bereikte draaide ik me om ,, Hé Josh nog gefeliciteerd.’’ Hij gaf me een glimlach ,, Dank je Gwen.’’ Ook mevrouw Cross gaf hem een glimlach ,, ja dat is waar ook. Gefeliciteerd met je verjaardag.’’ Hij knikte ,, Bedankt, oma.’’ Ze liep met de kooi in haar handen. Ik stootte haar aan met mijn elleboog en ze keek me beledigd aan. Ik bewoog met mijn hoofd, ze hapte naar adem en beet zachtjes op haar lip. Maar toch deed ze een stap naar voren ,, Ik hoorde van Gwen dat je nog geen uil had.’’ Ze gaf de uil aan Josh die verbaasd naar de grote vogel keek. ,, Nu hoef ik Fluffy mee te nemen naar school, mam.’’ Ik toverde een glimlach op mijn gezicht, want ik wist hoe hatelijk hij die kat vond.

,, Mam, dat is echt niet nodig.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula hoofdstuk 5

za mei 05, 2018 6:20 pm

,,Gwendoline kom op het is bijna elf uur.’’ Met zijn vieren rende door Kingscross, mijn vader duwde bagage kar voor en rende als eerste door de muur heen die het perron van de dreuzelwereld scheidde. Ik hield de hand van mijn moeder vast toen wij er door heen liepen. We hadden nog tien minuten voordat de trein vertrok. Mijn vader duwde de kar naar de bagage ruimte waar het door de machinist in de trein werd geladen. Ik had mijn uniform in een aparte tas ingepakt zodat ik me kon omkleden in de trein, mijn moeder gaf me een glimlach ,, geen zorgen muntje van me.’’ Ze nam me in haar armen ,, het komt goed met mij.’’ Ik knikte en toch begon ik te snikken ,, als er iets is ga dan langs bij mevrouw Cross’’ Mijn moeder knikte en streelde mijn haar. ,,Gaat het wel Gwen?’’ Ik draaide me en zag Quinton, ik knikte langzaam. Zijn ouders kwamen bij ons staan en hun ogen bleven steken op mijn moeders buik. ,, Mevrouw Coin, wel gefeliciteerd.’’ Ze gaven haar de hand ,, dan zien we je niet bij toekomstige wedstrijden.’’ Mijn moeder schudde haar hoofd ,, Anderling heeft me bij het laatste bezoek daar te kennen gegeven, dat ze liever heeft dat ik niet meer kom.’’ Er kwam een klein lachje vrij bij mij, maar toch voelde ik toch een kleine angst. Die ik niet te baas werd ,, He Gwen.’’ Nu kwam Chlo en Ciaran aangerend, hij had een tasje vast. ,, Ik had een brief van je moeder ontvangen en haar bestelling voor jou.’’ Hij gaf me het tasje en ik keek erin ,, het is Flegmaflip.’’ Hij knikte ,, met een apothekers advies erbij. Zo mag je het meenemen school in.’’ Ik gaf hem een knuffel ,, en Gwen, zorg goed voor jezelf.’’ Ik knikte en langzaam maakte ik me van hem los ,, kom je kijken bij de eerste wedstrijd?’’ hij greep naar zijn hart ,, dat jij dat vraagt.’’ Ik nam mijn antwoord en keek om me heen. Josh kwam aangerend ,,Hé jongens, het is weer tijd voor school.’’

De trein fluit floot dat het tijd was om afscheid moest nemen. Ik gaf mijn vader nog een knuffel ,, Zorg goed voor haar.’’ Hij knikte en ik liep naar de trein, ik stapte als laatste de trein in en ging bij het raampje zitten. Ik zwaaide hevig naar mijn ouders en de trein kwam in beweging, nu kon ik niet meer terug. Angst sloeg me op de keel en ik kon geen adem meer halen. ,, Gwen?’’ Ik keek naar mijn vrienden, zij keken bezorgd terug ,, Gaat het?’’ Ik schudde mijn hoofd ,, Het drankje?’’ Chlo pakte het tasje dat ik van Ciaran had gekregen. Ze pakte het flesje en draaide deze open, ze zuchtte in de flesje zat een druppelaar. ,, Hoe haar stil.’’ Josh hield me vast en Chlo druppelde een paar druppels in mijn mond. Zodra het vloeistof mijn tong raakte voelde ik me rustiger, ook maakte het me wat slaperiger. ,, Ga maar wat slapen Gwen we maken je wakker als we er bijna zijn.’’ Ik knikte en legde mijn hoofd op Josh schouder, zo gleed ik weg in een dromenloze slaap. Het voelde dat ik even mijn ogen had gesloten, toen er zachtjes aan mijn schouder werd geschud. ,, Gwen het is tijd dat we ons gaan omkleden.’’ Chlo zat tegenover me, ik knikte slaperig ging even staan. De jongens liepen langzaam buiten de cabine, met hun tassen. Zij zouden zich gaan omkleden op de gang, ik trok langzaam mijn broek uit en verruilde dit met mijn rok. ,, Gaat het weer Gwen, je kreeg een paniekaanval.’’ Ik zuchtte ,, Je hebt gezien dat mijn moeder in verwachting is.’’ Chlo knikte ,, de grootmoeder van Josh vertelde me dat mijn moeder de laatste zwangerschap bijna niet overleefde.’’ Chlo hapte naar adem ,, Ik begrijp het, je maakt je natuurlijk ontzettend veel zorgen om haar.’’ Met een klein knikje bevestigde ik het. Ik prutste met de knoopjes van mijn blouse, Chlo sloeg mijn handen weg en hielp me ermee.

We kwamen aan bij het perron en we stappen uit. De eerstejaars werden door Hagrid naar hem toe geroepen, terwijl wij Chlo volgde naar wat leek op koetsen die zichzelf trokken. Mijn vader had me al verteld dat Terzielen de koets trokken. Ceberus sprong erin en wij volgde hem ,, Zou Bianca al in de grote zaal zitten?’’ ik haalde mijn schouders op de vraag van Quinton ,, we zullen zien.’’ Quinton keek vreemd naar me want dit is normaal iets waar ik me zorgen om zou maken. Maar Chlo legde in het kort aan de andere uit wat er met mij aan de hand was. Iedereen knikte nu begrijpelijk en vergaven mijn vorige botte reactie van eerder, de koets kwam nu langzaam in beweging , we waren een tijdje onderweg toen we werden opgeschrikt door een gil. We sprongen overeind en zagen dat de koets voor ons werd aangevallen door een gigantische spin. Ik trok meteen mijn stok uit mijn mantelzak ,, Arania Exumai!’’ een blauw licht schoot er uit mijn toverstok en raakte de gigantische spin. Deze sprong op en draaide dampend op zijn rug ,, We moeten gaan kijken.’’ Ik sprong uit de koets en rende er naar toe, meteen zag ik dat er iemand gewond was. ,, Balsemio.’’ De woonden van het meisje heelde meteen. Ik liep meteen naar voren en keek naar de leegte ,, Ga snel naar het kasteel, ze heeft Madam Pleister nodig.’’ Zonder een andere woord aan vuil te maken stoof de koets weg. Een klein knikje van trots liep ik terug naar mijn eigen koets, maar voordat ik instapte deed ik even mijn ogen dicht en dacht aan een blije gedachte ,, Expecto Patronum.’’ De wolf ontsprong mijn toverstok en rende naar professor Moon die ons had opgevangen bij de poorten. Maar ook zou hij tussenstops maken bij de andere koetsen, om te vertellen dat ze een schildspreuk over hun koets moesten uitspreken. Toen ik eindelijk zat deed Chlo hetzelfde, de koets reed nu weer verder.

In het kasteel rende ik meteen naar de ziekenzaal in plaats van de grote zaal. ,, Hoe gaat het met haar?’’ zei ik toen ik de zaal binnen kwam ,, Gwendoline Coin, ik had het kunnen weten.’’ Ik zag Anderling bij het bed staan en gaf me een warme glimlach. Het meisje wat ik buiten had behandeld zat op het bed. ,, Serena, maakt het goed dankzij jou.’’ Serena was een Griffoendor en zat nog wel na te beven ,, dank je wel Gwen. ‘’ Anderling knikte ,, zullen we dan maar naar de grote zaal gaan?’’ we knikte en we liepen met haar mee. Maar de deuren waren al gesloten en de eerstejaars stonden te wachten, sommige keken lijkbleek van de spanning. Een kleine glimlach verscheen er op mijn gezicht, het was maar een jaar geleden dat ik daar stond te wachten tot we naar binnen werden geroepen. ,, Eerstejaars volg mij.’’ De meeste schrokken op van de scherpe stem van het schoolhoofd, een paar stoten elkaar aan en wezen naar mij. Ik keek naar ze met een vriendelijke glimlach ,, welkom op Zweinstein iedereen.’’ Bij de ingang keek ik even vluchtig naar het portret van mijn vader, die me een knipoog gaf. Snel liepen Serena de zaal binnen en schoten meteen naar onze tafel. ,,Zoals er al werd gezegd welkom eerstejaars, voordat we jullie gaan indelen in jullie huizen eerst wat huishoudelijke mededelingen.’’ Anderling vermelde hetzelfde wat ze ons vertelde vorig jaar en begon dan met het indelen van de eerstejaars, een speelse gedachte kwam er in mij op. In welk huis zou mijn broertje of zusje komen, ik beet even op mijn lip en keek toen weer naar even naar Quinton die me bezorgd aan keek ,, Gaat het wel?’’ ik knikte ,, ik dacht bij mezelf in welke huis mijn broertje of zusje ingedeeld zou worden. Ik zal niet meer op school zitten als die dag aanbreekt.’’ Hij knikte en gaf me toen een glimlach.

,, Zo nu iedereen ingedeeld is en rustig zit heb ik nog een kleine mededeling.’’ Professor Anderling keek de zaal even rond en haar blik bleef op mij hangen. ,, Mij is te oren gekomen dat een van de koetsen met leerlingen erin is aangevallen door een Acromantula, voor degene die niet weten wat dat is. Het is een gigantische spin.’’ Ik zag dat bij de meeste leerlingen een rilling over de rug heen liep. ,, Deze spinnen leven in het bos en komen normaal gesproken nooit op het terrein. Maar het is de laatste tijd erg onrustig bij deze reuzenspinnen en ze komen steeds vaker het terrein op. ‘’ Anderling baalde haar vuisten ,, ik zal vanavond het ministerie op de hoogte stellen, maar in de tussentijd zullen jullie je hier op school je leren verdedigen tegen deze wezens. ‘’ Ze keek me nu recht aan ,, Nu even terug komend op de aanval van vanavond, deze werd gelukkig voor een van de leerlingen onderbroken. Dat is waarom ik met trots de eerste 50 punten van dit jaar mag weggeven aan Huffelpuff. Want als Gwendoline Coin niet zo snel had gereageerd had Serena Kruml hier niet meer gezeten. ‘’ Ik keek even naar de zandlopers en zag dat de eerste diamanten er bij Huffelpuff vielen. Er werd door degene naast me op mijn schouders geklopt en door de rest werd er geklapt.

Na het eten liep ik naar de Griffoendor tafel en zag meteen Bianca die naar me toe rende ,, wat is het toch mooi dat ik jouw weer zie.’’ Ze knuffelde me en liet me bijna direct weer los ,, bedankt dat je Serena hebt gered.’’ Ik knikte ,, spreek ik je morgen?’’ Ze knikte hevig en liep toen met de rest van haar huis mee naar de leerlingenkamer, ik deed hetzelfde maar dan met mijn eigen huis. In de leerlingenkamer liep ik meteen naar mijn kamer om een van de nieuwe lesboeken te pakken. Toen ik terug kwam in de woomkamer werd het stil ,, wat is er?’’ Een eerstejaars keek me vol bewondering aan ,, ben jij echt Gwendoline Coin, degene die de huiselven gered heeft?’’ Ik knikte ,, maar ik was niet alleen. Chlo, Quinton, Ciaran , Bianca van Griffeondor en Josh van Zwadderich hebben me geholpen.’’ Chlo knikte , maar toen zag ze het boek dat ik vast had ,, O, nee Gwen. Je gaat niet studeren op de eerste avond hier!’’ Ik kreeg een kleine blos op mijn wangen, nu schaamde ik me een klein beetje ,, hé ik heb een reputatie hoog te houden.’’ Iedereen in de kamer behalve de eerstejaars, want die wisten niet van mijn monster score van vorig jaar. Maar daarover worden ze hoogst waarschijnlijk op de hoogte gebracht, is dat niet door de andere van Huffelpuff dan is het wel door de leraren. Iedereen wilde graag horen over mijn avonturen in Roemenie en waren razend benieuwd naar de foto’s die ik daar had gemaakt, vooral die van mij op de draak. Na mijn verhaal klapte Chlo in haar handen ,, Oké, zo is het wel mooi geweest. Morgen beginnen de lessen, dus stel ik voordat we Ceberus voorbeeld volgen.’’ Iedereen keek naar de slapende hond en knikte instemmend. De drie ander meiden zaten op hun bedden en maakte zich klaar om te gaan slapen. Ik pakte uit mijn koffer een haar borstel en begon met het kammen van mijn haar. ,,Gwen?’’ Ik keek haar aan ,, wat is er Laura?’’ Ze keek naar haar handen deze beefde lichtelijk ,, Dankjewel.’’ Ik keek haar even niet begrijpend aan maar toen kwam het bij me binnen dat ook zij in de koets zat die werd aangevallen. ,, Geen dank, Laura. Ik ben gewoon blij dat iedereen veilig is.’’ Laura gaf me een kleine glimlach en kroop toen onder de dekens.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula Hoofdstuk 6

zo mei 06, 2018 10:01 am

De volgende dag vond ik weer een rooster van dit jaar op mijn mantel. ,, Dank je wel.’’ Fluisterde ik in de leegte .
Afbeelding
Ik liep naar de grote zaal en daar ging ik zitten, meteen verscheen er op mijn bord een omelet. Ik keek er naar met een glimlach naar, zo te zien waren de elven nog steeds erg dankbaar. Ik at daarom maar dankbaar mijn ontbijt op ,, Mag ik je rooster even zien?’’ Chlo kwam naast me zitten en ik gaf haar het papier. Ze keek er even op en knikte ,, Dan plannen we de try outs op zaterdag middag. Ik zal dit meteen doorgeven aan professor Wilder. ‘’ ik knikte en gaf haar een glimlach ,, laten we op elke positie try outs doen, zo kunnen we misschien startten met een vers team. Dit omdat de meeste teamleden vorig jaar vertrokken zijn.’’ Chlo knikte ,, Dan moet iedereen zijn best doen om in het team te komen. Behalve wij dan.’’ Ik knikte en Chlo kneep in mijn schouder. Niet snel daarna zag ze Wilder en liep meteen naar hem toe. Ik zuchtte over twee jaar was het mijn beurt om dit soort dingen te regelen, snel keek ik op mijn horloge en zag dat mijn les toverdranken ver een paar minuten begon. Ik stond snel op en rende naar de klas.
Ik viel meteen terug in het ritme van vorig jaar, hoewel we een les minder hadden op de dag. Bij toverdranken maakte we tegengif voor meerdere dranken en zoals gewoonlijk bewerkte ik ingrediënten tijdens het koken van de dranken. ,, je gaat toch geen illegale dranken brouwen, Coin.’’ Professor Montgomery keek goedkeurend naar mijn werk, ik schudde mijn hoofd ,, het zal niet eens in mijn hoofd opkomen professor.’’ Met een klein knikje liep de professor weer verder. Het was weer een verveling bij muziekles, ik kon bijna niet wachten tot ik deze vak kon laten vallen. ,, Let je wel op Gweondoline?’’ Ik knikte en deed net of ik verwoed aantekeningen zat te maken. Maar eigenlijk was ik bezig met vliegstrategieën die ik graag uit wilde proberen. Afbeelding Eindelijk was de les afgelopen en ik was blij dat we geen huiswerk hadden opgekregen van beide vakken niet. Zo had ik all tijd om mijn tactieken te delen met Chlo en ze zelfs verder uit te werken. Na de les ging ik nog even langs de bibliotheek om een paar boeken te pakken over zwerkbal en spinnen. In de grote zaal zat ik met mijn boekenstandaard te bladeren in het boek over zwerkbal,, Gwen wat doe je?’’ Josh kwam naast me zitten en keek naar het boek ,, Ahh, zwerkbal.’’ Ik knikte en sloeg toen snel mijn schrift dicht. ,, Niet spieken.’’ Hij hield beide handen omhoog om te laten zien dat hij onschuldig was. Hij keek even op en keek naar de ingang van de grote zaal ,, Hé Gwen, is dat niet je vader?’’ ik keek nu ook naar de deuren en hij had inderdaad gelijk, ik stond op en pakte voor de zekerheid mijn schrift. In een snelle pas liep ik naar hem toe ,, wat doe jij hier?’’ hij keek op en gaf me een glimlach ,, het ministerie stuurt mij en mijn team hier heen gestuurd naar aanleiding van die acromantula aanval.’’ Ik keek verontrust ,, Maar mamma dan?’’ hij lachte ,, ze verblijft in Zweinsveld, daar ga in het huisje van Madam Verbanddoos’’ Ik knikte nu was mijn moeder in ieder geval veilig, mocht er iets met haar gebeuren. ,, Maar Gwen wat vertelde Anderling me jij hebt de aanvaller benaderd.’’ Ik knikte ,, je hebt me goed opgeleidt.’’ Hij knikte en werd door iemand geroepen. Hij liep van mij weg en liep naar degene die hem geroepen had. Ik liep weer terug naar Josh en ging zuchttend op de bank zitten ,, dit wordt weer een vreemd jaar.’’

Chlo schoot uit haar panty toen ze mijn tactieken zag ,,Gwen we gaan deze straks oefenen met zijn tweeën.’’ Ik keek haar vreemd aan ,, met zijn tweeën?’’ Chlo knikte en Quinton kwam bij ons zitten ook hij was razend enthousiast over de tactieken ,, laten we dan u met zijn drieën zeggen’’ Chlo vertelde hem meteen wat we die ochtend hadden besloten en hij kon alleen maar knikken ,, klinkt logische, zo zorg je ervoor dat je de beste spelers hebt. Maar dat betekend niet dat ik niet met jullie mee kan trainen.’’ We keken elkaar aan en haalde goedkeurend onze schouders op ,, waarom ook niet.’’ Het eten kwam snel op tafel en we aten met zijn drieën stopte we het eten naar binnen. Daarna rende we zo snel we konden naar het oefenveld. Lindsey stond daar met haar toverstok in de aanslag, ze had een gigantische glimlach op haar gezicht toen ze mij aanzag rennen. ,, Hé Gwen, wat doe jij hier?’’ Ik legde haar snel uit wat we gingen doen en ze klapte van geluk in haar handen. ,, Ik was ook jager toen ik op school zat, dus jullie kunnen mij een plezier doen om te gaan oefenen.’’ Chlo en ik veranderde onze rokken in een broeken en klommen op onze bezems met een slurk onder mijn arm. Eerst gooide we hem over om het gevoel weer terug te krijgen en daarna begonnen we met het oefenen van de tactieken. We vlogen vlak langs Lindsey die haar duim tevreden opstak,, Ziet er goed uit!’’ Ik keek inderdaad tevreden, want de tactiek pakte in de praktijk beter uit dan op papier. We hingen even stil omdat Quinton de slurk uit zijn handen liet glijden, toen ik geritsel hoorde. Een Acromantula kwam uit de struiken te voorschijn, Lindsey keek geschrokken naar haar aanvaller. Ik trok mijn stok ,, Confringo’’ de grond voor Lindsey ontplofte en dat gaf haar de tijd om haar stok te trekken. Maar het was niet meer nodig want de spin was zo te zien geschrokken van de ontploffende grond dat hij weer naar het bos rende.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula Hoofdstuk 7

zo mei 06, 2018 10:04 am

Mijn vader stond met zijn handen in zijn zij te praten tegen Lindsey, hij kreeg ook nog eens een lichtrode kleur op zijn gezicht. Ik stond ernaar te kijken met mijn bezem in de hand, met ieder hard uitgesproken woord begon ik me schuldiger te voelen dan ik al deed. We hadden Lindsey van haar taken afgeleid en daarbij haar en andere in gevaar gebracht. Hij was eindelijk klaar en kwam toen naar ons ,, Jongens, ga maar terug naar de leerlingenkamer. Ik ga jullie dit niet aandoen.’’ Ze legde een hand op mijn schouder en liepen toen weg. ,,Waar gaan ze heen.’’ ik keek mijn vader strak aan ,, terug naar binnen.’’ Hij werd roder ,, Maar ik wilde nog wat tegen hun kwijt!’’ Ik vouwde mijn armen over elkaar ,, jij mag tegen mij tekeer gaan. Maar mijn vrienden’’ Ik schudde mijn hoofd , hij gromde een beetje. ,, Wat deden jullie hier?’’ Ik keek om heen ,,Trainen.’’ Hij stak zijn vinger naar me uit ,, Nou niet slim gaan doen Gwen!’’ Ik werd nu ook boos ,, Waarom wordt ik uitgehoord alsof ik iets fout heb gedaan!’’ Hij wees naar Lindsey ,, Je bracht haar in gevaar en was buiten, jij weet wel beter om naar buiten te spelen als er gevaar dreigt.’’ Ik gooide mijn bezem neer ,, ik heb een gehele zomer in indirect contact geweest met draken. Wat is er gevaarlijker wezen heb je nog meer?’’ Mijn vader werd nu ook boos ,, jij gaat niet meer niet aangekondigd naar buiten.’’ Ik hief mijn handen op ,, ik ben geen klein kind meer pap!’’ Zijn wenkbrauw fronste dieper ,, Dat weet ik Gwen.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, nee pap je ziet me nog steeds als je kleine meisje en pap ik ben op school. Ik moet hier luisteren naar mijn leraren en het schoolhoofd maar niet naar jou.’’ Ik raapte mijn bezem op en liep stampend bij hem weg.

Ik gooide mijn bezem in de woonkamer in de hoek. Quinton kromp op de bank in elkaar ,, zo erg hé’’ ik gaf een kreet van frustratie. Hij knikte naar Chlo ,, dat is erg.’’ Zij knikte en kwam op de leuning zitten ,, het komt goed.’’ Ik stond op en liep naar de douches, ik wilde namelijk niet horen dat alles goed kwam. Mijn vader en ik waren namelijk altijd vier handen op een buik, als ik ruzie had was deze met mijn moeder. Maar nog nooit, echt nooit met mijn vader. Ik draaide de douche knop voor warm water open en liet het water over mijn hoofd lopen. Ik liet mijn tranen over wangen lopen en liet deze lopen. Later liep ik naar mijn kamer en ging op mijn bed liggen. Toen de deur weer open ging draaide ik me om ,, Gwen, slaap je al?’’ Chlo’s vraag klonk oprecht dus kwam ik langzaam omhoog ,,nee.’’ Ze kwam de kamer binnen gelopen en ging op mijn bed zitten, ze sloeg een arm om me heen. ,, Eerste ruzie?’’ ik knikte en ze zuchtte ,, je wilt het vast niet horen, maar er komen meer en ook ergere. Dat heet puberteit.’’ Ik knikte ,, ik weet het, maar ik hoopte dat ik het kon vermijden.’’ Chlo schudde haar hoofd ,,Dit is natuurlijk, het is niet iets wat je wegkan stoppen of over kan slaan.’’ Ze trok me dichter naar haar toe en wreef haar hand over mijn arm, ik schudde mijn hoofd ,, ik wil dit niet.’’ Ze zuchtte en legde haar hoofd op mijn schouder. Zo zaten we een tijdje tot de andere van meiden binnenkwamen, Chlo stond op en liep de kamer uit. Voor ze de deur uit liep draaide ze haar hoofd naar mij toe ,, Ga maar slapen, morgen is alles beter.’’ Ik knikte en ik liet me vallen op mijn kussen.

De volgende ochtend vloog langs me heen, ook de rest van de week tot eindelijk de zon verscheen op vrijdagmiddag. Josh, Quinton en ik liepen met zijn drieën naar de derde verdieping. Bianca kleefde de gehele week al bij de andere Griffoendor meisjes en negeerde ons volledig. We liepen met zijn drieën de klas binnen. Hagrid stond een beetje ongemakkelijk bij het bord en verwelkomde ons allemaal in het tweede jaar. Toen ging de deur weer open en mijn vader kwam het lokaal binnengelopen. Hij liep naar het bureau en gaf Hagrid een hand ,, bedankt, professor.’’ En Hagrid liep het lokaal uit ,, Jongens, mijn naam is Richard Arthur Coin. Maar dat wisten jullie natuurlijk allang, want mijn dochter zit bij jullie in de klas.’’ Iedereen keek even naar mij en ik zonk verder in mijn stoel, maar hij klapte in zijn handen en iedereen keek nu weer naar hem ,, Ik jullie vandaag leren verdedigen tegen Acromantula’s.’’ Hij pakte zijn stok en tikte tegen het bord ,, Dit is geen makkelijke taak, vooral niet omdat de spinnen magie van zich afslaan.’’ Op het bord werden een aantal dingen geschreven maar ik keek er niet naar. Ondertussen was ik bezig met mijn huiswerk van de andere vakken ,, Gwen met welke toverspreuk kan je een spin doden?’’ ,, Arania Exumai.’’ Ik keek even op en zag dat hij over me heen gebogen stond ,, maar werkt dit altijd?’’ ik schudde mijn hoofd ,, het ligt aan de grote van de spin.’’ Hij knikte ,, en?’’ ,, en aan de sterkte van de tovenaar of heks.’’ Het laatste zei ik in een zucht, hij legde zijn hand op mijn schouder.,, wacht na de les, Gwen’’ ik knikte en hij liep verder.

De bel ging en iedereen stond op om de klas te verlaten ,, we wachten buiten op je.’’ Josh keek me vragend aan en ik knikte. Mijn vader stond bij het bureau ,,Gwendoline , kom eens hier?’’ ik stond op en pakte mijn tas in, maar toch liep ik naar hem toe. ,, Gwen het spijt me.’’ Ik keek hem verbaasd aan, en boog toen mijn hoofd ,, het spijt mij ook. Ik had beter moeten weten.’’ Hij legde zijn handen op mijn schouder ,, nee Gwen, je bent nooit onverantwoordelijk geweest en dit keer ook niet.’’ hij trok me naar hem toe ,, je bent altijd zo wijs geweest en dat moet ik niet vergeten.’’ We lieten elkaar los ,, ga nu maar naar je vrienden.’’ Ik gaf hem een glimlach en liep toen de klas uit ,, o en Gwen 5 punten aftrek voor Huffelpuff. Voordat je er tegen in gaat, ik mag dit doen zolang ik voor de klas sta.’’ Ik haalde mijn schouders op ,, die heb ik zo weer terugverdiend.’’ Hij keek me verbaasd aan ,, kijk maar op mijn tafel.’’ Hij liep naar mijn tafel en zag een parket perkament ,, je hebt een werkstuk gemaakt over de Acromantula.’’ Hij grinnikte ,, Je hebt gelijk 20 punten voor Huffelpuff.’’ Ik sloot de deur en liep samen met mijn vrienden naar de bibliotheek, waar we aan onze huiswerk maakte voor de andere vakken van de afgelopen dagen. ,, Gwen mag ik je aantekeningen voor gedaanteverwisseling?’’ ik gaf hem mijn schrift en ging zelf verder met het opstel voor geschiedenis van toverkunst. ,, Waarom moet ik weten welke andere scholen er nog meer zijn behalve Zweinstein, het is niet zo dat ik er ooit mee in aanraking kom?’’ Quinton zat met zijn handen in het haar, hij zat te kijken naar drie boeken. In elke boek staat de geschiedenis van een school in Europa, ik gaf hem een glimlach ,, misschien ga je verhuizen?’’ Quinton sloeg met zijn hoofd tegen de tafel en kreunde. Ik gaf hem mijn verslag over een andere tovenaarsschool ,, het gaat over Ivermory in Amerika.’’ Hij gaf me een glimlach en begon met het over te pennen. Hij keek even en maakte een paar persoonlijke aanpassingen.

Na een tijdje schoof hij mijn huiswerk opzij en stond op om een boek op te zoeken over Ivermory. ,, Ik geloof dat ik iemand enthousiast heb gemaakt.’’ Josh knikte terwijl hij de boek over Klamfells aan het lezen was. ,, Maar dit is een groot onderwerp, ik denk dat ik het niet volledig afkrijg binnen deze week.’’ Ik knikte want ook ik was nog niet helemaal klaar met het uitschrijven van de opdracht. ,, wat is er modderbloedje, te moeilijk voor je. ‘’ We draaide beide onze hoofden om, het is namelijk een grove belediging om iemand zo te noemen en sinds de tijd van heer Voldemort werd het ook bijna niet meer gebruikt. Of dat dachten we een paar Zwaderaars waaronder mijn goede vriend Hilarius. Josh baalde zijn vuisten ,, jullie weten toch wel dat zijn grootvader in Zwadderich zat.’’ De jongens schoten in de lach ,, ja toen trouwde hij een dreuzel.’’ Ik zag dat Josh zijn stok wilde pakken en ik pakte zijn arm , schudde mijn hoofd ,, hij is het niet waard.’’ Hij fronsde zijn wenkbrauwen en richtte zijn blik op het boek die hij had opengeslagen. ,, Wat is er, Cross? Luister je nu naar een halve Das? Dat kan maar een ding betekenen.’’ De andere begonnen zoen geluiden te maken en nu was het teveel voor Josh, met een klap op de tafel stond hij op en trok zijn stok. Ook de andere jongens deden dit ,, Expelliarmus.’’ De stokken vlogen uit de handen van alle jongens en belandde rechtstreeks in mijn handen.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula Hoofdstuk 8

zo mei 06, 2018 10:06 am

Geschrokken keek iedereen naar mij, ogen zochten naar mijn eigen stok. Maar deze had ik niet in de hand, sterker nog hij zat in mijn schooltas. Quinton kwam tevoorschijn voorbij de boekenkasten en keek toen verbaasd naar de geschrokken gezichten. ,, Heb ik iets gemist?’’ Josh liep naar me toe en hield zijn hand op ,, mijn stok.’’ Ik knikte en gaf hem deze terug ,, pak je spullen we gaan ergens anders studeren.’’ Hij was al bezig met het inpakken van zijn spullen, ik keek om me heen en deed hetzelfde . Quinton kwam ook zijn tas inpakken en we liepen met zijn drieën de bibliotheek uit ,, nee, serieus. Wat heb ik gemist?’’ ik moest rennen om Josh bij te houden ,, sorry Josh, ik wilde alleen hun stokken niet die van jou.’’ Hij hield zijn pas in ,, wist je het al?’’ ik keek hem niet begrijpend aan ,, dat je spreuken kon uitvoeren zonder een stok?’’ Quinton kwam naast hem staan en schudde zijn hoofd ,, Dat kan niet, alleen bezweringen kunnen gedaan worden zonder stok. Maar rechtstreekse spreuken hebben een toverstok nodig.’’ Hij vouwde zijn arm en leunde toen op de schouder van Josh ,, heb je wel opzitten letten vorig jaar?’’ Josh duwde zijn arm weg en bleef mij aankijken ,, Gwen deed net een ontwapeningsspreuk zonder stok.’’ Quinton keek me stomverbaasd aan ,, he jongens, wat is er aan de hand?’’ Chlo kwam aan lopen ,, Gwen deed volgens Josh een spreuk zonder een stok.’’ Chlo schudde haar hoofd ,, Gwen kan veel maar dat niet.’’ Ik begon langzaam met mijn voeten te schuiven en de andere twee keken me met een open mond aan. Ik liet mijn hoofd zakken ,, laten we gaan eten .’’ ik liep naar de grote zaal en ging zitten. Het eten verscheen meteen op mijn bord maar mijn vrienden gingen om me heen zitten ,, dat meen je niet?’’ ik nam een hap van mijn speklapje en maakte het gebaar dat ik mijn mond vol had.

Na het eten liep ik met mijn vrienden naar de astronomie toren, waar ze me de oren van het hoofd af vroegen. ,, Oke, oke. Ik kan inderdaad spreuken doen zonder stok, maar ik kan het niet controleren. Zoals net met de stokken, ik wilde die van de pestkoppen en niet die van Josh.’’ Iedereen keek me nu nog verbaasder aan dan net. ,, weten jullie nog het gevecht bij de boot?’’ ze knikte ,, daar liet het touw los toen ik de spreuk zei.’’ Ze schudde mijn hoofd ,, wat dachten jullie dan, dat het touw gewoon was verdwenen en dat ze mijn stok waren vergeten af te pakken?’’ ze knikte ,, dat laatste vooral.’’ Met een gebogen hoofd bekende Chlo, Quinton pakte mijn hand vast ,, laat eens zien!’’ Even deed ik mijn ogen dicht en knikte ik stak mijn hand uit ,, Lumos.’’ Een bol of licht verscheen in de palm van mijn hand. Iedereen hapte naar adem ,,Nox’’ het licht doofde meteen. ,,wat doen jullie hier??’’ Professor Moon kwam de trap op en keek ons een voor een aan ,, ik zag jullie deze kant opgaan en deze drie’’ ze wees Chlo, Josh en Quinton ,, leken iets van je te willen, Gwendoline.’’ We knikte en ik deed het trucje weer. Ze duwde de andere opzij en pakte mijn hand waarop het licht verscheen. ,, hoelang kan je dit al?’’ ik vertelde haar het verhaal en ze liet mijn hand los. ,, Mijn kantoor nu. Jullie allemaal.’’ We keken elkaar aan en we trokken onze schouders op en we volgde haar. In haar kantoor moesten de andere gaan zitten op een geel leren bank, wat ik uit hun gezichtsuitdrukking kon opmaken niet lekker zat. ,, Gwendoline wat je me net vertelde heb je moeite om deze vorm van magie te controleren, toch?’’ Ik knikte en professor Moon pakte een veer. ,, Dan gaan we beginnen bij het begin.’’ Ze legde de veer op een krukje, ik stak mijn hand uit ,, Wingardium Leviosa’’ de veer maakte een klein hupje maar landen weer op het krukje. ,,Nog een keer.’’

Na het een paar keer geprobeerd te hebben kwam de veer langzaam omhoog. Professor Moon knikte tevreden ,, waar heb je het meeste moeite mee, met welke spreuken?’’ ik keek beschamend naar de vloer ,, eigenlijk durf ik dat niet te zeggen, het verscheelt per keer.’’ Met een oog keek ik naar haar haard deze was nog niet ontstoken ,, Incendio.’’ Een vlam verscheen er in mijn hand en ik gooide dit naar de haard. ,, Maar met sommige spreuken, zoals Lumos, Nox en dan deze. Die gaan me het gemakkelijkste af.’’ Het lampje in mijn hand knipperde aan en uit. Moon knikte ,,bij de volgende les wil ik heel graag dat jij je stok in je schooltas houdt. We gaan dan trainen en dan nodig ook Anderling uit ze moet dit zien.’’ Ze keek naar de klok en schrok ,, Bij Merlijns baard, is het al zo laat. ik kan jullie maar beter naar jullie leerlingenkamer brengen.’’ We liepen met zijn vieren achter haar aan, de gangen waren niet meer door kaarsen verlicht en dat maakte het lastiger om alles te zien. We konden niets horen behalve onze eigen voetstappen. Ik hoorde iets achter ons ,, Lumos.’’ Zo snel als ik kon draaide ik me om en stond ik oog in oog met de grootste spin die ik ooit in mijn leven had gezien. Afbeelding Snel sprong ik achteruit ,, Arania Exumai’’ de spreuk ontsprong uit mijn handen, maar hij raakte de spin alleen en had niet hetzelfde effect als ik de spreuk zou doen met mijn toverstok. Mijn vrienden hadden ook hun stokken gepakt ook hun gilde nu de spreuk. Deze raakte de spin vol op en nu deed de spreuk wat hij zou moeten doen. De spin zakte door zijn poten en kwam niet meer omhoog. Professor Moon stond als versteend te kijken naar de indringer.

Ik keek naar haar en zag ook achter haar iets bewegen. ,, Lumos Maxima.’’ De bol licht in mijn handen werd feller en ik gooide deze in de lucht. Meerdere spinnen kropen door de gangen , snel pakte ik toch maar mijn stok. ,, Arania Exumia’’ Ik schoot de spreuk af op de dichtbij zijnde spin en deze schoot meteen in blauwe vlammen, de spinnen achter hem kropen langzaam naar achteren ,, Jongens we moeten de professor beschermen.’’ Toen ik het zei zag ik haar flauwvallen ,, zo te zien hoef ik niet te raden wat haar grootste angst is.’’ Josh grappige opmerking bleef echter in de lucht hangen, de spinnen hadden hun angst voor de blauwe vlammen overwonnen en kwamen weer op ons af. ,, Protego Totalum.’’ Een schild vormde zich om ons heen. De spinnen bleven er op slaan , Chlo die de schild werkend hield schreeuwde het uit. Het deed haar fysiek pijn, een lichtte paniek kwam er in mij op. ,, We moeten hier weg!’’ ,, Ik sta open voor ideeën!’’ schreeuwde Quinton terug. Ik sprong op ,, Foppe!’’ De andere keken me verbaasd aan, maar weer riep ik de klopgeest. Tot ik de belletjes hoorde die aan zijn kleding vast zat ,, Foppe, heb jij nog wat vuur en rook bommen!’’ de geest kreeg een gemene lach op zijn gezicht en verdween weer. ,, Gwen wat ben je van plan?’’ Maar tijd om het uit te leggen had ik niet want het schild was verdwenen ,, Inflamenta’’ een gigantische vuur vormde een barrière om ons heen, weer hoorde ik de belletjes van Foppe en enorme knallen die daar op volgde. De spinnen maakte dat ze weg kwamen voor het hoeveelheid vuur en rook. ,, Gwen!’’ ik hoorde de stem van mijn vader en ik hoorde hem ook een aantal spreuken afvuren. ,, Pappa!’’ Ik begon te kuchen . De adem werd me langzaam ontnomen door de rook, weer hoorde ik mijn vader mijn naam roepen maar ik kon niet meer reageren. Ik was zo moe en het gebrek aan schone lucht was ook geen uitkomst. Langzaam zakte ik naar de grond en ik zag dat Chlo al bewusteloos op de grond lag, Josh liep naar me toe en belandde ook op zijn knieën en het laatste wat ik bij mezelf dacht, wat heb ik gedaan?
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula Hoofdstuk 9

zo mei 06, 2018 2:56 pm

,, Mevrouw Coin’’ Ik keek om me heen en zag Dulce staan. De elf klapte blij in haar handen ,, Mevrouw Coin is bij Dulce. Dat maakt Dulce zo blij.’’ Ik deed even mijn ogen dicht, schudde met mijn hoofd en deed ze toen weer open. ,, Dulce, waar ben ik?’’ De elf hield haar hoofd schuin ,, je bent bij Dulce, dat zei Dulce net.’’ Ik keek haar niet begrijpend aan ,, ben ik dood?’’ weer keek ik om me heen en ik zag nu waar ik me bevond. Ik was in de ziekenzaal, maar de bedden waren in de eerste instantie leeg tot ik verder de zaal in liep. De bedden vulde zich, de eerste die verscheen was Professor Moon. Maar de andere bedden vulde zich met mijn vrienden, hun ogen waren allemaal open en hun mond bewogen maar er kwamen geen woorden uit. Langzaam voelde ik een gapend leegte op de plek waar mijn hart hoorde te zitten. ,, Dulce,wat gebeurd er?’’ verwoed zocht ik naar het bed waar ik lag, ik rende langs de bedden en zag toen mijn vader zitten. Maar het bed naast hem was leeg en zijn ogen waren rood gezwollen. Langzaam schudde ik mijn hoofd en deed een stap naar achteren maar stoten toen tegen iets harigs aan, angstig draaide ik me om en stond weer oog in oog met een grote Acromantula. Snel schoot mijn hand naar mijn mantel waar mijn stok in de binnenzak zat. Maar toen ik er naar graaide was er geen stok. ,, Arania Exumia’’ maar dit keer kwamen er geen blauwe vlammen uit mijn handen. Ik zag dat de spin op zijn vier achterpoten ging staan, om zich groot te maken. Ik begon te gillen.

Mijn ogen schoten open en met een schok kwam ik overeind. ,, Gwen!’’ Angstig keek ik om me heen, maar ik kon niet opmaken waar ik was. Iets raakte mijn schouders aan en ik dook ervoor weg, wat er voor zorgde dat ik de grond raakte. ,, Gwen wordt rustig, je bent veilig.’’ De stem ik kende deze stem maar toch kon ik de persoon waar deze bij hoorde niet zien. ,, Pak haar vast, dan geef ik haar wat Flegmaflip.’’ Ik werd hardhandig vast gepakt en zoals degene die dit deed al had verwacht begon ik me er tegen te verzetten. Een vloeistof werd mijn mond in gegoten, meteen voelde k me al rustiger worden. Mijn omgeving werd helderder en ik werd ergens opgetild. Langzaam knipperde ik met mijn ogen en zag dat ik in de ziekenzaal lag. Ik voelde nog steeds mijn hart tekeer gaan in mijn borstkast, ook kwamen de gebeurtenissen weer terug . Ik liet mijn hoofd tegen de kussen aanvallen ,, gaat het weer?’’ ik keek opzij en daar zat mijn vader, zijn blik stond vol op bezorgdheid. Ik knikte langzaam ,, het was maar een nachtmerrie.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, dat was geen nachtmerrie Gwen.’’ Ik fronste mijn wenkbrauwen ,, je balanceerde steeds op het randje.’’ Mijn ogen werden nu groot ,, bedoel je dat ik bijna’’ ik maakte mijn zin niet af want hij begon al te knikken. ,, De andere?’’ hij gebaarde dat ik moest kalmeren ,, die zijn veilig. Chlo alleen een beetje vermoeit en de andere hadden een beetje rook ingeademd. Maar jij werd toen je bewusteloos was aangevallen door een Acromantula, jij moest naast de rook ook nog tegen de gif vechten.’’ Mijn hart sloeg een slag over, ik wist veel over de effecten van het gif van een Acromantula. Mijn ogen werden zwaar ,, maar nu komt alles weer goed.’’ Mijn vader maakte een waterige glimlach op zijn gezicht en ik viel langzaam weer in een dromenloze slaap.

Tegen de middag werd ik weer wakker, ook nu weer werd ik angstig wakker maar het viel mee ten aanzien van eerder. Maar dit keer was het niet mijn vader die aan mijn bed zat maar Josh ,, He tijger.’’ Ik gaf hem een kleine glimlach ,, Hoe is het met jou?’’ hij schudde lachend zijn hoofd ,, Zelf nu nog maak jij je zorgen om mij.’’ Mijn rechterwenkbrauw kwam omhoog ,, toen je bewusteloos raakte landde je boven op mij, zo schermde je me af van de spinnen.’’ Ik zuchtte ik was dus boven op hem gevallen en hij voelde zich schuldig omdat ik daar door was aangevallen. ,, Dat was mazzel.’’ Hij lachtte ,, daar denken mijn ouders heel anders over. Zij en mijn grootmoeder hebben me een brief gestuurd, hoe dankbaar ik wel niet moet wezen dat jij er bent.’’ Ik kwam overeind en legde mijn hand op zijn schoot. ,, ik denk dat ze daarmee willen zeggen dat ze blij zijn dat je ongedeerd was.’’ Hij knikte ,, weet ik ook wel. Maar Gwen, je was er bijna niet meer.’’ Ik wreef met mijn duim over zijn hand ,, bijna in nog niet helemaal.’’ We keken elkaar aan en we schoten meteen in de lach. ,, valt er hier iets te lachen?’’ Chlo en Quinton kwamen de zaal binnengelopen, ze waren zo te zien opgelucht dat ze me wakker zagen. ,, Bij Perkamentus woord, wat heb je ons laten schrikken.’’ Ik knikte naar hun ,, en ik ben blij dat jullie niks mankeren. Het was mijn idee om Foppe erbij te betrekken.’’ Ze knikte ,, die is nu al in geen dagen gezien. Volgens de Baron is hij zijn zondes aan het overdenken.’’ Quinton deed een kleine imitatie na van Foppe en we schoten in de lach, tot zijn woorden bij me door drongen ,, een paar dagen?’’ iedereen knikte ,, het is al bijna een week geleden Gwen.’’ Ik keek om me heen ,, de rook was net zo snel als bij ons je longen uit, maar het gif. Dat deed er tot vandaag over om je bloed uit te komen.’’ Chlo keek naar de grond. ,, Ze vreesde zo erg voor je leven dat wij je niet mochten zien.’’ Ik keek naar het witte laken ,, ik was hier in de ziekenzaal toen jullie hier lagen, maar Dulce was bij me.’’ Quinton knikte ,, Je zei heel vaak haar naam, Anderling zei ons dat je in de overgangs fase was. Je moest een keuze maken, dat zei ze als uitleg.’’ Langzaam kneep ik in het laken ,, het spijt me jongens. Dat jullie dit hebben moeten mee maken.’’ Nu pakte Josh en Chlo mijn hand vast ,, het was niet jou schuld.’’

Mijn vrienden bleven bij me en vertelde de roddels van het afgelopen week. Chlo gaf me een gedetailleerde update van de Try-outs voor het team ,, Quinton is weer Drijver.’’’ik gaf hem een glimlach ,, had niet anders verwacht.’’ Hij knikte ,, je vader zei precies hetzelfde.’’ Ik knikte en snel gleden mijn ogen naar de ingang van de ziekenzaal, ik had verwacht dat hij nu wel weer hier zou zijn. Josh volgde mijn blik ,, hij is flink bezig met zijn team om elk kiertje dat van het kasteel te beveiligen.’’ Hij kneep even in mijn hand ,, en daarbij heeft hij de taken van Professor Moon overgenomen.’’ Ze hadden met al verteld dat Professor Moon op staande voet ontslag had genomen, ook had Anderling nog zo haar best gedaan om haar aan te houden. Moon wilde van niets weten, ze kon er namelijk niet hebben dat leerlingen haar hadden beschermt in plaats zij hun. ,, Dus mijn vader gaf nu les, naast zijn taken voor het Ministerie?’’ ,, Dat klopt muntje.’’ Hij kwam nu wel de zaal binnen, Josh liet mijn hand los. Hij kwam op mijn bed zitten en pakte mijn vrije hand, voorzichtig gaf hij er een kus op. ,,Maar hoe voel jij je?’’ Ik wist dat het niet alleen zijn vraag was, maar ook die van mijn moeder. ,, Zo, zo. Ben nog steeds moe, wat wonderlijk is als je bedenkt dat ik een week geslapen heb.’’ Iedereen grinnikte waterig, niet omdat het grappig was maar vanwege de spanning. ,, Zijn jullie hier nou nog, laat haar even wat eten en dan moet ze rusten.’’ Madam Verbanddoos kwam aanlopen, met een dienblad. Ze zetten deze voor me neer ,,eet’’ ik knikte en prikte een paar gestoomde wortels op mijn vork , deze stopte ik in mijn mond en begon er op te kauwen. Mijn vrienden bleven nog even tot ik mijn bord leeg had en toen verlieten ze tegelijk de zaal. ,, Pap waar is Ceberus?’’ Mijn vader gaf me een glimlach ,, Hij is bij je moeder.’’ ,, waarom?’’ hij gaf me een glimlach ,, jij lag hier, ik was bezig met de school beveiligen en je vrienden met huiswerk. Iets wat jij straks hebt in te halen. Die Josh heeft al je al afgemaakte werk al ingeleverd en ik moest van Professor Kist melden dat je verslag over Ivermory meer dan genoeg was.’’ ik keek bedroefd ,,maar hij was nog helemaal niet af.’’ hij wreef over mijn haar ,, hij vond vooral je uitwerking van de kleine details heel mooi.’’ Ik duwde hem weg ,, mag ik binnenkort een lijst van het huiswerk dat nog mist?’’ hij knikte ,, ik laat het morgen naar je brengen.’’ Met die woorden liep hij weg terug naar zijn taken.

De volgende ochtend, kwamen Quinton en Josh aan met mijn tas vol huiswerk. Zij pakte een paar stoelen en gingen samen met mij aan het werk. ,, Heb jij vraag tien’’ Quinton keek even op van zijn huiswerk van muziek. Josh kauwde even op zijn pen ,, Gitaar.’’ Quinton zuchtte ik kan niet wachten tot ik dit kan laten vallen, ook ik schreef het antwoord op en ging verder met mijn huiswerk voor kruidenkunde, die een geheel verslag wilde over het groeien van de Mandrogora en het gebruik ervan. Ook bij toverdranken moest ik het gebruik ervan op schrijven, ik zuchtte ,, hoeveel willen ze nog meer weten, ik heb de gehele recept op geschreven van de antiverstening drank en de effecten van te veel Mandrogora’’ Josh keek op ,, het liefst het drankje in een flesje.’’ Ik gaf hem een glimlach en begon met mijn verweer tegen de zwarte kunsten verslag. Over aardmannetjes en het gevaar er van. Muziek was niet meer dan een vragen Quiz over het gebruik van instrumenten. ,, Hebben we nog iets voor Dreuzelkunde?’’ Josh pakte een boek uit zijn tas ,, je moet een boekverslag maken over dit boek.’’ Hij gaf het aan mij en ik las de titel ,, Rupsje nooit genoeg? Dat is een kinderboek.’’ Hij knikte ,, als die pestkoppen nog niet dachten dat dreuzels dom zijn, weten ze dat nu wel.’’ Ik draaide mijn ogen ,, Quinton, kan jij in de bibliotheek gaan zoeken naar dit boek?’’ ik gaf hem een stukje perkament met een tekst er op ,, Midzomer nacht?’’ Ik knikte ,, kijk meteen of er drie liggen’’ Josh keek me aan en ik gaf hem een grijns ,, een beetje Shakespear houdt de dreuzel haters wel op afstand’’ hij knikte ,, goed idee.’’

Quinton haalde zijn schouders op en liep de ziekenzaal uit. ,, bij gedaanteverwisseling, hebben we onze huisdieren veranderd in bekers. Dus daarvoor heb je geen huiswerk.’’ Ik bladerde even door de stapel papier ,, Fabeldieren.’’ ,, we hebben de komende lessen een gastspreker, die van deze week ging over delfstoffers hij was een fokker of zo iets. ‘’ Ik hapte naar adem ,, was het Jink Ground?’’ hij knikte ,, ken je hem?’’ ik schudde mijn hoofd en rolde met mijn ogen ,, mijn vader wel. Jink Ground is een trainer van Fabeldieren en volgens verhalen is hij een leerling geweest van Newt Scamender.’’ ,, mijn reputatie loopt op me vooruit.’’ Een oudere nam kwam de ziekenzaal opgelopen en kwam naar mijn bed ,, Jink Ground, het is aangenaam kennis met je te maken Gwendoline.’’ Hij gaf me een glimlach ,, Hagrid beval me aan om te gaan kijken naar zijn beste studente. Hij vertelde me dat jij een drie koppige hond traint.’’ Ik knikte langzaam ,, maar ik ben niet zijn beste student.’’ Jink gaf me een glimlach ,, Hagrid zij me al dat jij dit zou zeggen. Maar je hoeft niet bescheiden te doen.’’ Ik knikte ,, Ik ben niet zijn beste studente maar die van mijn vader.’’ Jink schoot in de lach, het waren kleine hikjes die uit zijn keel kwamen. ,, Wie is jouw vader dan?’’ Ik wees naar de deur waar mijn vader net naar binnen liep, samen met Ceberus. ,,Ahh, ik had het kunnen weten Richard Coin.’’ Hij stak zijn hand naar hem uit ,, het is altijd een eer om ministeries beste man te ontmoeten.’’ Mijn vader lachte ,, het was jouw baan Jink, tot jij besloot dat je hem niet meer wilde.’’ Jink maakte weer de kleine hikjes ,, je hebt volledig gelijk, dus dit is jouw dochter. Ze was toch een heel klein meisje.’’ Mijn vader liep naar me toe ,, de laatste keer dat je haar zag was ze drie, Jink.’’

Ik sloeg de dekens van me af en klapte in mijn handen ,, Ceberus op.’’ De hond kon zijn lol niet op en rende naar me toe en sprong soepel op het bed. ,, dit is de hond waar ik over gehoord heb?’’ ik aaide hem over twee koppen tegelijk. ,, het is inderdaad een pracht exemplaar Gwendoline.’’ Hij wendde zich tot mijn vader ,, hoe kom jij erbij om een meisje van elf een drie koppige hond te geven, is dat wat ik je geleerd heb?’’ Mijn vader hief zijn handen op in de lucht ,, ik had er niets over te zeggen Jink. Hij koos haar en ik kon eigenlijk niet veel anders als je zag in wat voor staat we hem hadden aangetroffen.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, Gewoon triest.’’ Jink vouwde zijn armen over elkaar ,, vertel me het maar.’’ En dat deed mijn vader, zelfs dat mijn rol van die avond. Quinton kwam onder het verhaal binnen, maar hij ging er gewoon bij zitten. Toen mijn vader klaar was keken de jongens met grote ogen naar mij ,, je bent oog in oog gekomen met een Basilisk?’’ ik knikte ,, hij was blind ,dat arme dier.’’ de mannen schudde hun hoofden ,, dat echt iets voor Gwen.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin en de aanval van Acromantula hoofdstuk 10

wo mei 09, 2018 7:14 pm

Al snel mocht ik weer van de ziekenzaal en mocht ik weer deelnemen met de lessen. Waar ik ook ging verstomde het geluid. Enkel in de leerlingenkamer kon ik rustig zitten luisteren naar het gepraat van de andere leerlingen. Ik zat dan met een boek voor mijn neus te luisteren naar de gespreken over huiswerk en de andere huizen, ik genoot ervan zolang ik maar niet alleen was met mijn eigen gedachten. Want dan werd ik er niet vrolijker op ,, Hé Gwen, ga je mee trainen.’’ Het was de week van de wedstrijd en sinds de aanval had ik geen een keer tijd gehad om te trainen. Dit vanwege de achterstand met huiswerk. Ik sloeg mijn boek dicht en liep met het team mee, Quinton gaf me mijn bezem en ik rende voor de rest uit. ,, Kom op Griffoendor, heeft nog wat van ons tegoed.’’ De rest van het team gaf me een glimlach en rende nu ook naar het trainingsveld. De andere sprongen op hun bezem en vlogen weg, ik deed hetzelfde en keek van een afstand naar de andere. Chlo had in de tussen tijd wel op de hoogte gebracht van de tactieken, maar toch wilde ik het even met eigen ogen zien voordat ik mee ging doen. De andere jagers gingen meteen in formatie en mijn wakend oog had al snel door wat de bedoeling was, ik vloog snel naar de andere jager met de slurk toe en ging er onder vliegen. Hij zag het en liet de slurk vallen, ik ving hem op en vloog meteen weg . Ik gooide een aantal ballen door de ringen voordat er een klein fluitje klonk.

Geschrokken keek ik naar de rand van het veld, Zwaderaars waren het veld opgekomen en vlogen naar ons toe. Hilarius voor op en hij had een gemene grijns op zijn gezicht ,, Zo, zo Dassen dat was goed gespeeld. He Coin hoe slapen die bedden in de ziekenzaal!’’ Chlo en ik vlogen naar hem toe ,, het matras was wat hard hoezo?’’ Hij schoot in de lach ,, omdat dat modderbloedje daar de nacht heeft door gebracht.’’ Mijn ogen werden groot ,, Vocatio Etiam Lautas’’ Hilarius deed zijn mond open om iets te zeggen maar alles wat uit zijn mond kwamen zeepbellen. Het gehele Dassenteam schoot in de lach ,, dat zal je leren om zulke vieze woorden te zeggen.’’ Ik vloog naar een ander lid van hun team, ik wist dat hij op dezelfde kamer sliep als Josh ,, Wat heeft die brulboei gedaan?’’ De jongen keek beschamend weg ,, Kijk me aan!’’ De jongen deed het nog steeds niet ,, ze hebben Josh in elkaar geslagen , toen hij weigerde om het boekje met het logo van Zwadderich te geven .’’ Ik hapte naar adem ,, wat is er gebeurd met dat boekje?’’ De jongen keek me aan ,, Dat hebben ze in de haard gegooid.’’ Ook Chlo gaf een kreet van ongenoegen ,, dat was het dagboek van zijn grootvader.’’ Ik keek nijdig naar Hilarius ,, Gwen , je handen.’’ Ik keek ernaar en vlammen aten aan mijn bezem. Ik vloog naar beneden en stapte van mijn bezem, Chlo volgde me ,, wat gebeurt er met je?’’ ik keek haar angstig aan ,, geen idee, maar ik moet bij Hilarius weg.’’ Ze knikte ,, Dassen training is afgelopen!’’ iedereen vloog naar ons toe en stapte af, Quinton pakte mijn arm vast ,, we gaan naar Josh.’’ Chlo gaf een klein knikje dat ze er mee eens was. ,, Moet je eerst niet de spreuk op Hilarius ongedaan maken?’’ ik keek naar boven en zag dat hij nu gehuld is in bellen, ik schudde mijn hoofd ,, Pas als hij wat eet gaat dat over.’’ Nu liepen wij lachend weg.

In het kasteel rende het hele team met ons mee, we kwamen aan bij de ziekenzaal en we zagen een groep leraren om Josh heen staan. Hij keek naar de lakens en had zijn vuisten gebald ,,Gwen misschien moeten we een andere keer terug komen?’’ ik knikte en we wilde weglopen ,, Gwen, wat doe jij hier?’’ mijn vader stond ook bij het bed, nu zat er niets anders op dan naar binnen te gaan. ,, We zijn gekomen omdat we gehoord hadden wat er gebeurt was.’’ Mijn vader knikte ,, dan kan jij het ons vertellen want hij wilt het niet.’’ Ik keek naar hem en hij knikte, als ik het de leraren zou vertellen zou hij niet voor klikspaan worden uitgemaakt. ,, Wat ik weet zijn Hilarius aan het begin van het jaar al bezig om Josh op de kast te jagen door hem een naam toe te roepen.’’ Ik liep verder naar binnen en ging naast hem op het bed zitten ,, Daarover gesproken Professor Wilder, als hij komt gillend en krijsend over wat ik gedaan heb, hij nam namelijk een scheldwoord in zijn mond en ik vond tijd dat hij zijn mond maar moest spoelen met zeep.’’ Wilders ogen werden groot ,, welk woord?’’ ,, Modderbloedje.’’ De leraren verstijfde allemaal ook mijn vader keek alsof hij iets vies had gegeten. Josh pakte mijn hand vast en kneep er lichtjes in ,, is er iets mis met je stem?’’ hij knikte ,, een spreuk?’’ weer knikte hij en ik maakte meteen plaats voor Madam Verbanddoos die met haar toverstok zijn stem terug bracht. Hij zuchtte ,, Bedankt Madam.’’ Ze knikte vriendelijk ,, nu kan ik mijn eigen verhaal doen. Die achterlijke galbak beval gister avond dat ik het dagboek van mijn grootvader moest opgeven. Op dat boekje stond namelijk het symbool van Zwadderich en hij vond het niet gepast dat een dreuzelkind dat vast mocht houden. Ik weigerde en toen sloeg hij en zijn maten me in elkaar, toen ik de leerlingen kamer uitstrompelde heeft een van hun het boekje afgepakte.’’ Wilder liep weg ,, ik ga dat boekje wel even terug halen.’’ Ik keek hem aan en schudde mijn hoofd, ik keek naar Josh en hij keek me geschrokken aan ,, wat is er meegebeurd?’’ ik keek naar Wilder ,, Volgens Jackson, hebben ze het in de brandende haard gegooid.’’ Wilder ontplofte nu echt, met grote stappen liep hij de ziekenzaal ,, hij is op het oefenveld! Laat hem van te voren even wat eten!’’ Ik hoorde naast me hoorde ik gesnik, ik sloeg een arm om hem heen en toen brak hij volledig.

Na een tijdje werd Hilarius en zijn maten de ziekenzaal binnen geduwd. ,, Ik ben van de openbare vernedering. Dus Josh hier zijn je pestkoppen en doe maar met hun wat je wilt.’’ Mijn vader keek Wilder geschokt aan ,, Wilder dat meen je niet?’’ maar hij knikte ,, Sorry Richard maar dat doe ik wel. Deze jongens grijp ik nu voor de zoveelste keer bij hun oren en wat ze tegen Josh zeggen en doen alleen maar vanwege hun bloedstatus. Daar wordt ik misselijk van het doet me denken aan toen.’’ Mijn vader knikte ,, maar moedig je ze zo niet aan?’’ Josh keek naar de jongens ,, Gwen, wil jij bent de slimste hier in de zaal. ‘’ Ik keek hem aan en knikte ,, Ik heb hem al zeep laten eten, maar dat is vanwege zijn grove taal gebruik en als mijn vermoedens juist zijn komt zijn vader deze zaal binnen gestormd. In een aantal secondes.’’ Ik stak mijn hand op en liet langzaam mijn vingers zakken, bij de een wees ik naar de deur en daar kwam Hilarius senior binnen. ,, Wilder wat ga je hier tegen doen. Ik hoorde dat mijn zoon bellen opboert.’’ Hij liep verder de zaal binnen en zag mij zitten ,, Ahh als ik het niet dacht, jonge Coin.’’ Hij wees naar mij ,, Ik had kunnen weten dat jij hier achter zat.’’ Ik knikte ,,dat klopt heer Hilarius, ik heb hem bellen laten opboeren. Maar dat was omdat je zo iets vies uit zijn mond liet komen. Ik vond het nodig om zijn mond te spoelen met zeep.’’ Hilarius keek naar Wilder ,, Dit meisje praat waanzin, ik eis dat ze wordt gestraft.’’ Mijn vader wilde naar hem toe lopen maar ik pakte zijn arm vast. Wilder rechtte zijn rug ,, het is uw zoon die waanzin uitkraamt! Wat ik van getuigen heb gehoord pest uw zoon deze tweede jaars al het gehele jaar.’’ Hilarius haalde hij zijn schouders op ,, daar krijgt hij een dikke huid van, het is een Zwaderaar toch.’’ Ik keek hem strak aan ,, staat het vernielen van eigendommen daar ook bij, heer Hilarius.’’ Ik zag een adder kloppen op zijn voorhoofd, maar dat maakte me niet bang. Een paar weken geleden had ik in het gezicht gekeken van de dood. ,, Wat zou hij dan gemold hebben?’’ , , Mijn grootvaders dagboek.’’ Josh zei hij dit knars tandend. Hilarius keek geschok ,, het dagboek van Cross?’’ Josh knikte en Hilarius kneep in zijn handen ,, Je grootvader was groot man toen wij hier op school zaten. Sterker nog ik kwam hier aan op school en toen was hij bezig met zijn laatste jaar . Hij trouwde met je grootmoeder nadat hij hier van school kwam, schopte tegen de schenen aan van de meeste volbloeden.’’

Hij keek even naar Josh ,, dat dagboek is een groot verlies.’’ Hij keek nu naar Wilder ,, wat heeft hij gezegd?’’ Wilder schudde zijn hoofd ,, jouw familie heeft even hard onder dat woord geleden, vooral je vrouw.’’ Hilarius adder kwam terug ,, hij heeft wat!’’ Hilarius kroop in elkaar ,, pap, je moet ze niet geloven.’’ Ik sprong van het bed af ,, jij bent een zielig mannetje.’’ Mijn vader legde zijn handen op mijn schouders ,, rustig.’’ Ik voelde weer de vlammen ontsteken in mijn handen. Ik blies mijn adem uit en keek naar Hilarius, die angstig uit zijn ogen keek. Ook hij zag de vlammen in mijn handen ,, Pap zij is de Freak. Ze kan toveren zonder stok!’’ Hij wees naar mijn handen en iedereen keek ernaar ,, Gwen, wat gebeurt hier? Waar is je stok?’’ Ik keek angstig naar mijn handen ,, in mijn sok.’’ Mijn vader bukte en pakte mijn stok uit mijn sok. ,, maar hij heeft gelijk, Moon en ik waren aan het oefenen die avond dat we werden aangevallen.’’ Senior keek me verbaasd aan ,, Aangevallen?’’ ik knikte ,, Acromantula’s waren hier in het kasteel. Ze vielen mij en mijn vrienden aan, toen we terug liepen naar de leerlingenkamers.’’ Senior keek naar mijn vader ,, waarom weet ik daar niets van, mijn kind zit hier ook op school.’’ ,, Het ministerie heeft nu alles onder controle en we hebben een paar agenten het bos ingestuurd.’’ senior ademde even zwaar in ,, het ministerie?’’ Mijn vader knikte ,, de spinnen zouden alleen maar aanvallen als hun eigen huis in gevaar is. Nu moeten we alleen ontdekken wat hun bedreigd en dan bedaren ze wel weer.’’
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Fantasie”