De vijf elementen the Fall of the feniks

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen the Fall of the feniks hoofdstuk 11

di sep 12, 2017 3:21 pm

Ik hoorde mijn naam, helemaal uit de verte maar ik kon niet plaatsen waarom iemand mijn naam zou roepen. Of het wel mijn naam is mijn naam was toch feniks, mijn ogen gingen langzaam open een klein jongetje zat op mijn schoot, tot mijn verrassing was ik opgelucht om hem ongedeerd te zien. ,, Edana, gaat het met je?’’ ik keek naar de stem die sprak, hij klonk zo vertrouwd. Een man met blauwe ogen en zwarte krullen keek me heel bezorgd aan. Opeens kwam alles weer bij me terug, feniks was niet mijn naam maar het was een deel van me, een element die ik binnen een paar dagen zou opgeven. De man die me zo bezorgd aan keek was Luke en de jongen op mijn schoot was onze zoon ,, Het gaat prima en met de andere.’’ Hij knikte hij stapte uit de auto en hielp mij er ook uit. Daarna hielp hij de andere waar onder mijn ouders. Ik liet de hand van mijn zoon niet los, bang dat degene die de ze ramp hebben veroorzaakt hem van me zouden afpakken.

Er was geen spoor van de jagers, misschien dachten ze dat we verongelukt waren of was het simpelweg te donker voor hun. Hoewel ik dacht geen van beide een mogelijkheid was, was ik er ook niet op gerust om hier te blijven. Barda kon mijn gedachten lezen en bewoog haar armen, we zonken naar beneden. Samen met de bus waar onze spullen al in stonden, ze sloot het plafond boven ons zodat we aan het oog ontsnapte. ,, Kan je ons naar de open plek leiden? ‘’ de vraag van Theron klonk een beetje ongelovig, maar Barda knikte. ,, Ochtend is bijna hier, laten we even op adem komen en van de schrik bekomen. Voordat we verder gaan.’’ Onzeker keek Luke naar boven ,, zijn we hier veilig?’’ Barda knikte weer. ,, Anders dan mijn tunnel stelsel is dit nu een luchtbel onder de grond. Ik moet alleen Nalani kijken voor verse lucht.’’ Nalani knikte en klapte in haar handen. Frisse lucht trok door de aarde via een mollenhoop in de bubbel waar we inzaten. Ik zocht een paar takken op de grond en zette deze op de grond. Kleine vlammetjes begonnen van het hout te snoepen ,, Kinderen kom niet in de buurt van het vuur.’’ beide knikte en gingen dicht tegen hun grootouders aan liggen. Een beschermende arm van mijn moeder sloeg om Halcyon. Ze had een gigantische wond op haar hoofd. Theresa was al bezig om de wonden te genezen. ,, ongelofelijk.’’ Nu pas zag ik meneer Dashkoff in ons midden. Ik liep naar hem toe en we gingen op de grond zitten ,, gelooft u nog steeds dat we vervloekt zijn.’’ Langzaam schudde hij zijn hoofd.

,, Na een jaar jullie te hebben geobserveerd, kwam ik er achter dat sommige van jullie je krachten helemaal niet gebruikte en gewoon meeliepen met de gewone mens. Ook zag ik dat jullie je krachten gebruikte om mensen te helpen.’’ Hij keek naar Barda ,, of in jou geval je te verstoppen voor ons.’’ Barda keek hem met grote minachting aan ,, ik werd opgejaagd als een beest.’’ Met oprechtte spijt knikte hij ,, daar heb ik het meeste spijt van, de andere konden groeien in hun leven maar jij was letterlijk afgesneden van de gemeente.’’ Ik pakte de tassen uit de auto en begon een paar tassen in te pakken met eten. Mijn vaders kwamen me te hulp terwijl de mannen dankzij mijn moeder in een hoekje lagen te slapen. Nadat ik de tassen had ingepakt liep ik naar ze toe , meneer Dashkoff keek naar zijn zoon die licht sliep. ,, Ik wenste dat ik er voor hem kon wezen, maar de orde besloot de jongens te jong van ons te scheiden. Zijn moeder kon de harten zeer niet aan en ging bij me weg. Je hebt haar misschien ontmoet, Lucy is haar naam.’’ Mijn mond viel open ,, de vrouw van de wereld winkel?’’ hij knikte. ,, Luke werd ondergebracht bij diverse gastouders. Allemaal gelinkt aan de orde. Ik besloot om de leider van de orde te worden net daarna. Ik werd niet bepaald serieus genomen aangezien mijn team een meisje had laten ontsnappen. Maar na een tijdje had ik succes, maar dat was van korte duur.’’ Ik wist waar hij het over had ,, nu heeft Alec de macht.’’ Dashkoff knikte ,, Dat allemaal omdat wij ontsnapte.’’ Weer knikte hij ,, maar Alec was erbij, is hij dan ook niet verantwoordelijk? ’’ Meneer Dashkoff zuchtte ,, je bent een jager van hart maar je bent niet in onze gemeenschap geboren. Zuster Edana je bent zo moedig.’’ Hij keek naar de rest van de vrouwen ,, je weet het misschien niet maar de andere vier kijken naar jou voor kracht, ook de jongens. Vergeet nooit Edana, je bent een jager en dat zal je altijd blijven.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen the Fall of the feniks hoofdstuk 12

di sep 12, 2017 3:22 pm

Barda gaf aan dat het ochtend was en we moesten maken dat we wegkwamen. We hadden nog een dag om bij de open plek te komen en ons voor te bereiden want de avond daar op was het volle maan. We begonnen met lopen Barda maakte voor ons de weg vrij. Ik liep naast haar om de tunnel te verlichten. Bij elke beweging van Barda werd de tunnel langer en ik hoopte maar dat het stevig genoeg was ,, Barda deze tunnel eindigt toch hopelijk niet op onze hoofden.’’ Barda schudde haar hoofd. ,, Deze muren bestaan nu uit solide steen. Ik heb straks alleen Korola’s hulp nodig.’’ Verbaasd keek ik naar achteren, maar ook Korola leek het niet te snappen. ,, Korola, nu.’’ Barda maakte een gebaar en een meer kwam de tunnel binnen, Korola sprong naar voren en hield beide handen naar voren. Het water kwam niet langer naar beneden en ook werd het al naar beneden gekomen water weer naar boven gelift.

Snel rende iedereen onder de water plafond heen. Barda sloot het plafond weer netjes af en we rustte even uit. ,, Hoe laat is het mammie?’’ Ik keek op mijn horloge ,, het is half twaalf vuursteentje.’’ Hij knikte ,,gaan we zo lunchen mammie?’’ Ik keek naar de rest en ook Korola had een hongerig kind aan haar hand, bedelend voor wat rust. Mijn ogen ontmoette die van Luke en hij knikte ,, we nemen een uurtje rust.’’ Hij wende zich tot Barda ,, Hoever is het nog?’’ Barda sloot haar ogen en draaide naar de andere eind van de tunnel ,, met de uur rust meegerekend vier uur.’’ Hij knikte en ik begon broodjes uit te pakken. ,, Edana, dat doe ik wel. Zorg jij maar dat iedereen droog wordt.’’ Mijn moeder liep op me af en nam de broodjes uit mijn handen. Ik stond op en liep eerst langs de jongens, met een zachte aanraking kwam de stoom van hun kleren. Meneer Dashkoff knikte dankbaar toen ik zijn kleding droogde ,, dat noem ik nog eens welkome warmte.’’ Nadat ik iedereen gehad had kreeg ik door Samuel een broodje in mijn handen geduwd. ,, neem wat rust, Edana.’’ Ik knikte en ging tegen een wand van de tunnel zitten.

Met mijn ogen dicht at ik het broodje op, iemand kwam naast me zitten. Maar ik hoefde niet te kijken wie, want mijn hele lichaam vertelde me dat het Luke was. ,, Ja vader is best oké als je hem leert kennen.’’ Ik hoorde hem luidruchtig kreunen. ,, Ik hoorde het van je moeder, Lucy ze wilde ons koppelen.’’ Ik hoorde hem al lachen ,, dat probeerde ze zeker. Ze mag je heel erg graag en ze ik gek op Dash.’’ Ik deed mijn ogen open en keek naar hem ,, weet ze het?’’ hij schudde zijn hoofd ,, ik heb haar al eens ondervraagd maar ze had geen idee dat hij haar kleinzoon was.’’ Ook ik liet een lachje ontsnappen ,, ik ging naar haar voor advies.’’ Luk e begon nu hard te lachen, de andere keken onze kant op ,, vandaar’’ ik knikte ,, hoe oud was je?’’ Meteen stierf de lach en was het niet meer dan een herinnering. ,,Twaalf, ik was twaalf jaar toen de jagers me bij haar weghaalde. Wij allemaal eigenlijk. Normaal gaan we pas in training op onze viertiende, mijn vader was er niet mee eens en gaf me niet zomaar op. De moeder van Di overleed die dag.’’ Een vraag brandde op mijn tong maar met een blik op Di’s gezicht was duidelijk dat hij niet wilde dat Luke of wie dan ook sprak over zijn moeder. Toch wilde ik het weten wat er was gebeurd, meneer Dashkoff had gelijk ik ben een jager en wilde nu alles weten van de orde. ,, worden vrouwen ook opgeleidt?’’ Luke schudde zijn hoofd ,, sommige vader trainen hun dochters met een paar basis technieken zoals karate, maar dat meer zodat ze zich konden verdedigen tegen de mannen in onze orde. Vroeger was verkrachting heel normaal in de orde. Vader en ook moeders kregen er genoeg van en klaagde bij de leider. Die toen net vader was geworden van een meisje, hij wenste zijn dochter niet hetzelfde lot als al die andere meisjes en gaf toestemming dat de meisjes zich mogen verdedigen.’’ Ik keek naar meneer Dashkoff ,, Je had een zus?’’ Luke knikte ,,Tanja, ik weet zeker dat je haar had gemogen.’’ ,, Wat is er gebeurt?’’ Luke haalde zijn schouders op ,, Ik was net in training toen ik een brief kreeg van mijn moeder, met het bericht dat Tanja niet meer onder ons was. Ik heb het uit haar proberen te krijgen wat er precies was gebeurt maar ik kreeg nooit duidelijk antwoord.’’ Meneer Dashkoff kwam bij ons zitten ,, Tanja is gedood toen ze zichzelf probeerde te verdedigen. Ze was door de leider beloofd aan Alec maar zoals Tanja betaamd wilde zij niet met hem trouwen, ze wilde zelf kiezen met wie ze trouwde.’’ Ik grinnikte, Luke had gelijk ik had haar waarschijnlijk gemogen. ,, Maar dat namen de mannen van de orde niet licht op. Ze hebben haar gedood vanwege haar beslissing.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen the Fall of the feniks hoofdstuk 13

di sep 12, 2017 6:06 pm

Ik leunde met mijn hoofd tegen de stenen wand ,, is dat niet hetzelfde als bij de elementen?’’ Meneer Dashkoff dacht even na en knikte toen uit eindelijk. ,, Nu je het zo zegt, begin ik te geloven in de woorden die John ons nu al een tijdje verkoopt.’’ Hij keek naar John die naar hem keek nadat hij zijn naam hoorde. Hij liep naar ons toe en kwam bij het groepje zitten ,, ik hoorde mijn naam?’’ Meneer Dashkoff gaf hem een schouder klopje ,, luister goed, want ik zeg het maar een keer. Je had gelijk over wat de elementen betreft, we zijn hier niet om ze te vernietigen maar om ze te beschermen.’’ John liet een lachje horen ,, dat zou Ariana graag gehoord willen hebben.’’Ik keek mijn vader onthutst aan ,, Vader van mijn hart, dat moet je niet zeggen.’’ John besefte wat voor impact zijn woorden hadden ,, sorry, dat was laag van me.’’ Hij gaf een klopje op meneer Dashkoff zijn schouder. ,, Je bofte met zo’n toffe vrouw als Lucy . Ze had je twee gezonde kinderen gegeven. Ariana zou niet meer dan blij voor je zijn.’’ Hij zweeg en ik kon tranen in zijn ogen zien ,, Zo lief was dat meisje, Gleb.’’ Meneer Dashkoff knikte ,, ze was ook te goed van vertrouwen, weet je wat ze tegen me zei voordat ik haar neerschoot?’’ John schudde zijn hoofd ,, Heb geen idee broeder.’’ ,, Ik vergeef het je, Gleb. Ik hoop dat je geluk vind en dat je toekomstige vrouw van je houdt, net als ik dat deed.’’ Tranen liepen over zijn wangen. Luke legde een arm om mijn nek en trok me wat dichter tegen zich aan .

,, We moeten verder!’’ Barda’s stem botste tegen de wanden van de tunnel. Luke trok me overeind en ik ging weer naast Barda lopen met een bal van vlammen dansend op mijn hand. ,, wat denk jij dat er gebeurt nadat we hier klaar zijn? ‘’ ik keek haar aan en moest denken aan de woorden die Gleb gezegd had. ,, De vrouwen kijken naar jou voor kracht.’’ ,, Ik denk dat we moeten vechten met de jagers. Maar daarna kunnen we in rust verder kunnen leven.’’ Barda keek me aan ,,hoe weet je dat zo zeker.’’ Ik haalde mijn schouders ,, dat zegt mijn hart en ik vertrouw erop.’’ Barda keek nu naar de weg voor ons en duwde de aarde weer verder weg ,, maar wat als je ongelijk hebt?’’ ik rechtte mijn rug ,,Ik ben een moeder nu , ik kan het me niet veroorloven om het niet goed te hebben. Het leven van mijn zoon staat op het spel.’’ Ik keek over mijn schouder en zag Dash druk in gesprek met John en Gleb. Ook Barda keek even en ze glimlachte ook. ,, je hebt gelijk, ik moet niet zo doem denken.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, je moet alle opties overwegen. Anders kan je geen overwogen beslissing nemen.’’ Barda knikte en we liepen verder.

Met elke stap die we namen voelde ik me minder zeker van mijn zaak, ik begon letterlijk aan mezelf te twijfel. Ik keek naar Luke en hij zag mijn onzekerheid, de vrouwen keken misschien naar mij voor kracht en de jongens misschien ook. Maar ik zou nergens zijn zonder hem, mijn liefde voor hem gaf me zekerheid en ik kon vertrouwen dat hij er zou zijn om me op te vangen als mijn moed mocht falen. Hij nam wat grotere stappen om sneller bij me te zijn ,, Gaat alles goed?’’ Barda knikte zelfverzekerd, maar ik haalde mijn schouders op. Hij legde zijn hand op mijn schouder ,, hoe ver is het nog Barda, ik denk dat jullie beide de rust goed kunnen gebruiken.’’ Barda boog langzaam haar hoofd ,, Het is nog 200 meter en wat rust is heel erg welkom.’’ Luke knikte en draaide zich om ,, we blijven vannacht hier!’’ vanuit de groep klonken een goedkeurend gekreun. Iedereen zocht een plekje op in de tunnel en gingen zitten. Dash rende naar mij en Luke toe. We gingen met zijn drieën tegen de wand aan zitten, hij viel meteen in slaap in mijn armen. Luke keek naar hem en over zijn hele gezicht stond een mengeling van liefde en trots. ,, Wat een sterke jongen hebben we en daar moet ik jou voor bedanken.’’ Ik schudde mijn hoofd ,,het is allemaal in zijn DNA, hij komt van twee sterke lijnen jagers.’’ Ik keek naar mijn zoon en mijn zorgen kwamen weer boven drijven. ,, Luke, zou jij me willen trainen?’’ Hij keek me verbaasd aan ,, waarom? Als je van je element afbent ben je van mij. Geen man zou je durven aan te raken.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, ik ben daar ook niet bang voor maar’’ ik zocht even naar woorden ,, maar?’’ ik flapte het er maar uit. ,, ik ben bang voor Alec, als we onze elementen hebben opgegeven dan zijn we kwetsbaar en ik mag niet van jou verlangen dat je mij en onze zoon beschermt.’’Luke knikte en ik wist dat ik de juiste keuze had gemaakt, ik moest me leren te verdedigen. Tegen misschien de moordenaars van Tanja, die niet zouden terug deinzen om mijn zoon wat aan te doen.
Zet je dromen op papier.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

Re: De vijf elementen the Fall of the feniks

do okt 19, 2017 6:05 pm

Ben je van plan de 5 elementen uit te geven? Waar heb je het idee op gedaan?
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 23, 2017 8:44 am

Ik heb nog geen idee wat ik met mijnverhaal ga doen , mijn ideeën staat in mijn qoute onderaan al mijn berichten. Zet je dromen op papier.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di feb 13, 2018 7:32 pm

Leuk en spannend vervolg op je eerdere verhaal :) Is dit het einde of komt er nog een stuk?
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “Fantasie”