De vijf elementen

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

De vijf elementen

wo aug 16, 2017 10:42 am

Afbeelding
Hoofdstuk 1
Mijn dag was net begonnen en nu al voelde ik de hitte van de zon schijnen op mijn gezicht. Het lade me helemaal op en ik voelde me sterker woorden. Klaar voor een nieuwe dag op school ,, Edana, kom je ontbijten!’’ met een diepe zucht deed ik mijn slaapkamer raam dicht en liep mijn kamer door. bij het langs gaan wierp ik snel een blik in de spiegel, een meisje met vuurrood haar keek terug. Mijn amberkleurige ogen waren omringd met zwarte eyeliner. Mijn kleding was een rood topje met een zwarte broek en lange zwarte laarzen met een hak. Mijn rood stijlen haar hing in een vlecht op mijn rug.

Ik liep naar de keuken door de drie kamer appartementje die mijn ouders en ik hadden. Met een zucht liet ik mijn schooltas van mijn schouder afglijden en zet ik deze onder de kapstok. ,, Brengt pappa me naar school vandaag?’’ mijn moeder gaf me een glimlach ,, Hij moest vroeg naar zijn werk, ik breng je wel.’’ Ik knikte , aangezien we niet veel te besteden hadden kon ik niet met de schoolbus en we woonde te ver van school weg om te gaan lopen. Meestal fiets ik er heen, maar op dagen zoals vandaag bracht een van mijn ouders me naar school op weg naar hun veel eisende banen. Ik at snel mijn boterham met jam op en dronk een slok van mijn koffie. Mijn moeder deed hetzelfde we spraken niet tijdens het ontbijt, wat hadden we te bespreken. Niet veel gisteravond was ik wat langer opgebleven om haar thuis te horen komen en haar ruzie te horen maken met mijn vader. Beide waren erg jong, te jong om eigenlijk een tiener dochter te hebben. Ik was de persoon die hun levens heeft vernietigd, ook al zullen ze het nooit toegeven. Doordat mijn moeder per ongeluk zwanger werd van mij, konden zij en mijn vader niet gaan studeren. Daarom is er nooit veel geld voor kleding of andere dingen. Meestal draag ik kleding van tweede handswinkels, ik kan niet klagen ik heb echt top ouders. Maar ik wordt zo moe van het feit dat ze elkaar verantwoordelijk houden voor het me niet kunnen geven wat ze me wilde geven.

Na het eten bracht me moeder me naar school, in haar gelukkig nog doende auto. Voor de deur hield ze stil ,, Zie je vanavond mam’’ ik gaf haar een kusje op de wang en stapte de auto uit. ,, Vergeet je niet dat je vader je komt ophalen. Ik heb vanavond een dubbele dienst.’’ Ik stak mijn duim naar haar op, een nam een diepe hap adem. Met grote stappen liep ik het gebouw binnen, sommige van de populaire meiden stonden bij de ingang achter hun hand te gniffelen. Er werd vaak grapjes gemaakt over mijn vader de sportheld, die vast gezogen kwam te zitten in een huwelijk met een nerd van een vrouw. Het kwetste mij zeer en zeker omdat mijn ouders alles opzij hadden gezet voor mij. Ik liep naar mijn kluisje en opende de deur. Hij ging niet meteen open dus gaf ik er een stomp tegen aan, nu ging hij wel open. ,, Morgen Edana!’’ ik schrok en keek achter het deurtje. Een jong meisje met licht blauw haar, waarschijnlijk geverfd stond er achter. ,, Morgen Korola, wat is er?’’ Korola sprak bijna niemand aan ze was altijd vrij verlegen. Maar tegen mij was ze juist vrij open ,, Heb je het gehoord vijf jongens hebben zich aangemeld voor deze school. Het zijn vrienden van elkaar en tegelijker tijd hier heen verhuist. Vind jij dat ook niet vreemd?’’ Ze sprak zo snel dat ik moeit had om elk woord te verstaan. ,, Rustig aan Korola.’’ Een meid met bruin krullend haar draaide zich om van haar kluisje ,, dat interesseert onze Edana toch niets. Of wel soms?’’ ,, Laat haar met rust Nalani.’’ Het meisje begon te lachen. Korola verborg zich achter mijn rug en ik kon haar geen ongelijk in geven. Nalani was de koningin van de school en zo zag ze zichzelf graag.

Haar twee volgelingen Barda en Theressa stonden naast haar te glimlachen. Opeens kwam een hitte vlaag over me heen zetten. Met mijn arm veegde ik de zweetparels van mijn voorhoofd af ,, Ligt het aan mij of is het hier echt heet?’’ Korola keek me niet begrijpend aan. Opeens hield ze haar hoofd schuin en haar ogen werden groot. Een hele grote plas water landen over mij heen. ,, Sorry, maar je stonk.’’ Ik slaakte een kreet uit van schrik en om me heen werd er keihard gelachen. Korola had heel wijselijk een stap opzij gedaan zodat zij niet ook nat werd. Maar ik kon dit echt niet gebruiken, de directeur liep met grote stappen naar me toe en keek me beschuldigend aan. ,, Alweer Edana!’’ ik keek hem met grote ongeloof aan ,, sorry meneer, maar als ik een fohn en droge kleding bij me zou hebben was het misschien minder storend geweest?’’ de man liep rood aan ,, Meld je in mijn kamer, juffrouw Fakkel.’’ Ik zuchtte en liep met gebogen hoofd en natte haren door de gang naar het kantoor van de directeur.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op do apr 12, 2018 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 2

wo aug 16, 2017 12:00 pm

Ik zat op het wel bekende bankje, want ik zat hier wel vaker. Met mijn handen maakte ik mijn vlecht los en vanuit mijn tas had ik een haarborstel bij me. Heel voorzicht kamde ik mijn haren weer tot ze semi droog op mijn rug hingen. Ik hoopte dat de directeur me dit keer niet te zwaar strafte, de vorige keer (gisteren) liet hij me alle schoolborden schoon maken. Het grappigste en dat weet niemand hij betaald me ervoor. Dus hij ziet het niet als straffen maar me voorzien van werk. De directeur stapte de deur uit, samen met een groep jongens. Een voor een gaven ze hem de hand. Ze liepen langs me heen, alle vijf hadden ze iets zwarts T-shirt aan en net onder hun linker mouw was een tatoo te zien. Ik bleef ernaar staren, niet ziend dat de jongens ook naar mij keken. Opeens ontmoette ik de ogen van een van hun, donkerblauwe ogen en een ondeugende glimlach op zijn mond. Ik voelde me langzaam warm worden en opeens stond hij stil. Vol verbazing keek hij naar me, ik keek om heen en opeens voelde ik mijn kleding droger worden. Verbaasd keek ik naar mijn topje en het stoom kwam ervan af. Ik keek op en zag hem tegen zijn maten iets zeggen. Ik kon het niet horen, wat hij zei maar zijn vrienden knikte. De andere liepen na een klein bijna onzichtbaar knikje door.

Hij beleef achter en kwam naast me zitten ,, hoe gaat het?’’ ik keek hem niet begrijpend aan ,, prima, maar ik moet je waarschuwen. Ik ben de freak van de school, je wilt echt niet met mij praten.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, ik praat tegen iedereen als ik er zin in heb.’’ Ik bekeek hem wat beter, op zijn hoofd zat bruin krullend haar en hij sprak met een zwaar Russisch accent. Ik schudde ongelovig mijn hoofd, dit was te mooi om waard te zijn. Hij was aardig en knap er was een probleem ,, Mijn naam is Edana. Edana Fakkel.’’ Hij knikte en stak zijn hand naar me uit, ik pakte deze aan en hij schudde het. Er lag een kracht achter zijn daden ,,Leuk om je te ontmoeten Edana, mijn naam is Luke Dashkoff maar iedereen noemt me Dash.’’ Ik gaf hem een glimlach ,, welkom Dash op onze school.’’

,,Edana Fakkel!’’ ik kromp ineen en draaide me om naar de stem die me had geroepen. Het was de directeur, met een gebogen hoofd stond ik op en liep zijn kantoor binnen. ,, Ik zie je later Edana.’’ Ik keek om naar de jongen en knikte. De deur van het kantoor ging met een klap dicht. De directeur liep met grote stappen naar zijn bureau ,, wat moet ik met je aan, eigenlijk weet ik het niet meer Edana. Je doet niets verkeerd maar je doet ook niets terug waarneer er iets verkeerds met jouw gebeurd.’’ Ik haalde me mijn schouders op. ,, Mijn ouders hebben me altijd geleerd om niets terug te doen.’’ hij knikte ,, je vader was een held hier op school, je moeder trouwens ook. Toen ze jouw leeftijd waren’’ ,, maar toen kregen ze mij en ik zal vast een teleurstelling zijn.’’ De directeur schrok van deze opmerking ,, je bent de slimst meid hier op school en als jij je best zou doen zou je alle sporten beheersen die je maar wilt. Maar dat is het probleem is het niet, je wilt het niet.’’ ik schudde mijn hoofd ,, ben bang voor dezelfde fouten.’’ ,, niet zijn je bent je ouders niet.’’ hij zuchtte ,, ik geef je vandaag een opdracht je gaat tutoren. De jongens die hier net voorbij liepen, lopen achter met hun studie en jij’’ hij wees naar mij ,,gaat hun helpen.’’ Ik zuchtte en stond langzaam op en liep het kantoor uit naar de klas.

Ik klopte op de deur en liep toen de klas binnen ,, Kom van de directeur ‘’ mijn leraar gebaarde dat ik binnen mocht komen. Ik ging aan een tafeltje zitten en concentreerde op de les. Maar opeens landde een vliegtuigje op mijn tafel. Voorzichtig maakte ik hem open goed gesprek daarnet, kan niet wachten op het mentor uurtje. Ik keek naast me en daar zat Dash, ik gaf hem een glimlach en hij glimlachte terug.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op wo aug 16, 2017 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 3

wo aug 16, 2017 5:51 pm

De laatste bel was gegaan en ik had in de middagpauze mijn vader gebeld. Ik had hem verteld dat de directeur weer een klusje voor me had en hij was niet eens boos geworden, dat was voor het eerst. Ik liep met een tas vol met al mijn schoolboeken naar de bieb. Daar zaten de jongens op me te wachten. Dash zag me binnen komen en hij stond op. Hij liep naar me toe en pakte mijn zware tas van me over. ,, Zo wat heb je daar in zitten bakstenen?’’ Ik haalde mijn schouders op en liep naar de tafel. Hij zette mijn tas op een stoel, ik ritste hem open en pakte een paar boeken, geschiedenis, scheikunde en wiskunde. ,,Ik weet niet met welke vakken jullie hulp nodig hebben. Dus laat ik het zo doen. Jullie gaan van deze drie onderwerpen, vanuit deze boek een lijstje met wat jullie wel weten, dan kan ik jullie makkelijk mentoren.’’ De vijf jongens knikte instemmende en begonnen met hun taak.

Ze waren een tijdje bezig toen de deuren van de bieb open gingen. Ik draaide me om en Korola kwam binnen. Ik bracht mijn vinger naar mijn lippen en wenkte haar dichterbij, op haar tenen kwam ze naar me toe ,, Wat doe je hier Korola?’’ ze keek even achter zich. ,, Nalani en de andere komen deze kant op. Ze geloofde niet dat de directeur je als straf deze jongens bijles moest geven.’’ Ik hoorde de harde stemmen in de gangen die dichterbij kwamen. De jongens hoorde deze ook en keken naar de deur. Behalve Dash en een andere jongen Di Bullit hij kon zijn ogen niet afhouden van Korola. ,, Jongens, laten we in de boeken duiken. Korola pak jij ook je huiswerk, je had toch hulp nodig met wiskunde?’’ ze knikte en pakte haar boeken. Ze dook er figuurlijk in en ik stond op om te kijken hoever de jongens waren met hun lijst. Dash en Hern hadden de lijst van geschiedenis al af. Ik keek de lijst na en ik knikte naar ze. De deuren vlogen open en Nalani kwam binnen. Vier van de zeven keken geïrriteerd op. Nalani kwam natuurlijk als eerste binnen en Hern had zijn ogen op haar gesmolten. In zijn ogen zag ik een interesse groeien, niet wetend of het romantische was of iets anders. Toen ik zijn blik volgde zag ik een verandering in het uiterlijk van Nalani haar haren, van morgen waren ze nog bruin. Nu waren ze zilver blond, mijn mond viel open.

Theron keek daar in tegen naar Bardra wiens ogen donker bruin waren geworden en haar haren zwart, in plaats van haar blauwe ogen en blonde lokken. Ook in het uiterlijk van Theresa was veranderd, haar blonde lokken waren nu wit en haar bruine ogen waren ijselijk wit ze waren een tint donkerder dan het oog wit. Chaze keek ook met open mond naar hun. Snel keek even naar Korola en ook haar licht blauwe haar was blauwer geworden. Ik hapte naar adem wat gebeurde met ons. ,, Dames gang, laat de heren studeren.’’ De drie die net binnen kwamen keken geïrriteerd, maar ze liepen toch met me mee. ,,Oké wat is er met jullie gebeurd?’’ ze keken me niet begrijpend aan en ik zuchtte, tegen over de bieb was een toilet en ik trok Nalani erin me. De rest volgde me, onder luid gemopper van Nalani. Maar toen ze voor de spiegel stond viel haar mond open. Ook de andere keken vol ongeloof naar hun uiterlijk. Ook ik zag verandering in de mijne, mijn haar was roder geworden en mijn lippen vuur rood ook al had ik geen lippenstift op. Dat wist ik vrij zeker want daar hield ik niet van.

,, Wat gebeurt er met ons!’’ Nalani was nu door het dolle heen. Ze kon alleen maar naar haar haren grijpen. Ik haalde mijn schouders op ,, Geen idee. Maar ik ben van plan om er achter te komen.’’ We liepen met zijn vijven het toilet uit. ,, Oké, als jullie huiswerk gaan maken mogen jullie erbij komen zitten. Maar anders moet ik jullie vragen om de school te verlaten.’’ De meiden dachten even na en toen liepen ze de bieb binnen. Ze gingen andere tafel zitten en gingen aan hun huiswerk. ,, Gaat het wel?’’ Dash klonk oprecht bezorgt, ik knikte ,, kan niet beter.’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 4

do aug 17, 2017 9:28 am

Terwijl ik een laatste blik had geworpen op de lijsten van de jongens. Liep ik door de bieb om een paar boeken op te zoeken over, opeens uiterlijke verandering.. Ik kwam al snel uit op de boeken over mythologie. Ik pakte een aantal en nam ze mee en legde ze op een tafel. Ik liep naar de jongens ,, Mochten jullie vragen hebben ik zit daar’’ ze knikte , ik ging rustig zitten en bladerde door de boeken. In drie boeken stonden niets, maar in de laatste stond een mythe.

Lang geleden, werden de vijf elementen bedreigd. Water, aarde, lucht, vuur en de essence (vorm van leven). Dus bonden de elementen zichzelf aan het eerste vorm van leven, die het kon vinden. Vijf jonge vrouwen, hun uiterlijk onderging een grote verandering onder invloed van de element.

Ik keek op mijn horloge en mijn vader zou over een paar minuten voor staan. Ik noteerde snel de mythe en wat voor soort het was. Misschien kon ik wat onderzoek doen thuis. ,, Oké jongens ik moet zo weg.’’ Ik bracht de boeken terug naar hun plank. ,, Mag ik jullie lijsten jongens. Meiden ik bel jullie vanavond.’’ De meisjes knikte een beetje verbaasd en de jongens gaven de lijsten aan me. Snel rende ik door de gangen van het gebouw en bij de deur zag ik mijn vader. Hij stond tegen zijn auto aangeleund en keek ongeduldig op zijn horloge. ,, Sorry pap.’’ hij bewoog met zijn hoofd dat ik moest instappen. Ik zei niets en stapte in ,, dit moet stoppen Edana. Je moeder en ik maken ons zorgen om je. De directeur probeert je te helpen dat weten we, maar je kan niet elke keer tot laat op school blijven. Je moet onder de mensen komen. Dat mentoren is een goed idee maar ik stel voordat de volgende sessies bij ons thuis gebeuren.’’ Verbaasd keek ik naar hem, hij was nooit happig op dat mensen ons huis zagen. Maar als hij dit voorstelde was ik hem verplicht te vertellen dat het om jongens ging, vijf super knappe jongens. ,, Pap, het zijn jongens.’’ Hij knikte ,, dat heb ik al van Hector begrepen.’’ Hij had de directeur gesproken. ,, ik zei dat je ze mag uitnodigen naar ons huis. Ik heb niet gezegd dat je alleen met ze zou zijn. Je moeder heeft overlegd met haar baas en zij is een paar dagen thuis, ik ook om toezicht te houden.’’

We kwam thuis en ik rook dat het eten al op stond. Dat betekende dat mijn vader al een tijdje thuis was voordat hij me kwam halen. ,, Wat is er aan de hand pap?’’ hij kon zijn gezichtsuitdrukking niet onderdrukken. ,, Ik mocht eerder weg, we hebben een nieuwe baas en ik dans letterlijk aan zijn pijpen. Daarom kon ik je vanmorgen niet naar school brengen. Hij belde me om vier uur s’ochtends en ik moest binnen half uur op de werkvloer staan.’’ Ik knikte mijn vader werkte in de bouw en hij had me al eerder verteld over de veel eisende baas, die had gedreigd om mensen te ontslaan als het hem te veel geld ging kosten. Sinds hij er is, is mijn vader heel weinig thuis in de hoop zijn baan te behouden en ik hoopte met heel mijn hart dat het hem lukte. Ik schepte de borden op en we aten met zijn tweeën stil zwijgend ons eten op. ,, Ik moet nog wat huiswerk maken.’’ Mijn vader maakte een gebaar dat ik de afwas niet hoefde te doen en meteen naar mijn kamer kon.

Snel startte ik mijn computer op en zette mijn webcame aan. Ik startte het internet op en begon te zoeken naar de mythe die ik vanmiddag had gevonden. Nu een half uur zoeken had ik het gevonden, snel belde ik de meiden via Skype op. Al snel verschenen de gezichten van Theresa, Barda en Kolora op mijn beeld scherm, het was wachten op Nalani maar uiteindelijk nam ze op. ,, Hopelijk heb je wat gevonden.’’ Ik knikte ,, Ik denk dat we slachtoffer zijn van de mythe van de vijf elementen.’’ ,, De wat?!’’
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen Hoofdstuk 5

do aug 17, 2017 9:47 am

,, De mythe van de vijf elementen.’’ Ik vertelde hun wat ik had ontdekt. ,, Oké als ik een element belichaam welke is dat dan?’’ Nalani was toch niet helemaal overtuigd. Ik bekeek de uiterlijke verandering ,,Zo te zien lucht. Nalani.’’ Nalani begon te lachen ,, echt niet.’’ maar toen ze dat zei begon het achter haar te waaien. Ze keek achter zich, maar het raam was gesloten. ,, En ik.’’ Klonken de stemmen van Barda, Theresa en Korola door elkaar heen. ,, Korola jij bent water, Barda aarde en Theresa jij ben essence het leven zelf.’’ Iedereen knikte ,, dat maakt jou dus vuur.’’ Korola leek wel of ze in het beeldscherm wilde kruipen. Ik knikte ,, staat er een bron vermelding bij die onzin.’’ Nalani’s stem klonk bibberend ze stond op het punt om me te geloven, maar moest zichzelf er van overtuigen. ,, Zo te zien een professor genaamd Karl Dend.’’ Ik typte zijn naam in en een adres kwam naar voren. ,, Oké dit is vreemd.’’ ,, wat is er?’’ Theresa keek angstig ,, hij woont in deze stad sterker nog zijn lab is bij mij om de hoek.’’
,, Dat betekend dat we morgen bij jou langs komen en naar die professor gaan. Misschien heeft hij antwoorden.’’ Ik knikte ,, we hebben het eerste drie uur geen les, laten we dan gaan.’’ Iedereen stemde er mee in.

De volgende ochtend stonden de meiden al vroeg voor mijn deur. Ik deed open en ik was verbaasd ze waren niet verder van uiterlijk veranderd maar ze hadden hun kleding er op aangepast. Ook ik had een extra kort topje aan, want anders was het voor mij veel te heet. Maar ik had het onderbouwd met een visnetachtig T-shirt. Mijn moeder kwam ook naar de deur en was verbaasd om de groep meisjes voor de deur te zien. ,, Ik ga met hun mee naar school mam.’’ Ze knikte verbaasd en ik liep naar buiten. We rende de trappen af en ik pakte uit mijn tas een plattegrond, van de wijk. Met de andere vier achter me aan liep ik over de stoep naar het lab, we waren er sneller dan ik had gedacht. Het gebouw leek vervallen en verlaten. De ramen waren door hangjongeren in gegooid en nooit vervangen. Ik herkende het gebouw mijn moeder heeft me altijd gezegd om er weg te blijven, maar nu had ik geen andere keuze. Nu raapte ik al mijn moed bij een en klopte op de deur. Het bleef een tijd stil en er gebeurde niets. Ik zag schelle koord hangen, ik pakte het ding met beide handen vast en trok er heel hard aan. De meest irritante geluid kwam er door de lucht zetten, het was niet alleen hard maar ook lang. ,, Ja, ja. Ik ben al wakker.’’ Een man deed met een ruk de gehavende deur open. zijn zwarte haren, met een beetje grijs er door heen stond alle kanten op. Onder zijn grijze ogen hingen dikke donkerblauwe wallen. Verstrooid keek hij ons een voor een aan. ,, waar kan ik de dames mee helpen?’’ Nalani duwde me opzij ,, u kunt een licht schijnen op wat er gebeurd met ons.’’

De man keek ons niet begrijpend aan ,, dat is gewoon de puberteit juffie, dat krijgen jullie op school. Ik ben een Mytheloog, ik bestudeer mythes en dat soort dingen.’’ Hij wilde de deur dichtslaan ,, wij zijn hier vanwege de vijf elementen.’’ De mans hoofd kwam met een ruk omhoog, weer keek hij ons een voor een aan ,, o nee. Dit meen je niet.’’ ik keek niet begrijpend naar de andere meiden, niet wetend waar hij het over had. ,, Jullie zijn het, is het niet? De belichaming van de vijf elementen?’’ Ik keek de man recht in zijn ogen aan ,, Dat kunt hopelijk u ons vertellen.’’ Hij keek angstig om zich heen en wenkte ons naar binnen. ,, het is niet veilig op straat.’’ ,, dat was wel duidelijk!’’ Nalani liep stampvoetend naar binnen. De man keek ons verbaasd aan, ik haalde mijn schouders op en liep haar achterna.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 6

do aug 17, 2017 3:22 pm

Binnen het gebouw was het niet veel anders dan buiten het gebouw. Even gehavende en smerig, ook het meubileer als het er al stond rook muf en was grijs uitgeslagen van het stof. We liepen steeds verder het gebouwen en er was geen verbetering . De man deed een deur open dat leek te leiden naar zijn keuken. Hij begon koffie te zetten ,, ga zitten dames.’’ We keken elkaar aan en we gingen rustig zitten. Hij zette bij ieder van ons een kop dampende koffie en je kon de cafeïne ruiken. Het maakte je wakker. Ik nam een klein slokje van het donkerbruine vloeistof en meteen begon ik op te warmen. Ik voelde de hitte in mij oplaaien, snel zette ik het kopje weer neer. De andere vier keken vol verbazing naar me ,, Wat?’’ Korola wees naar me ,, Je haar, het brand!’’ Ik keek om me heen en snel zag een raam die reflecteerde als een spiegel, daar zag ik dat mijn inderdaad in de brand stond. Ik deed mijn ogen dicht en ik voelde de hitte dalen.

,, Dus jij bent vuur, dat betekend dat jij de slimste bent van deze hele groep.’’ Vol verbazing keken we naar de man die een rustige slok nam van zijn koffie. ,, Je bent verwekt in een moment van vurige passie van jonge mensen. Je bent bang dat jij hetzelfde lot zou ondergaan, laat ik je bij deze vertellen dat het ook gaat gebeuren.’’ Ik keek vol verbazing naar de man ,, Hou weet u dit?’’ De man zette zijn kop neer op tafel. ,, Ervaring met myhtes en studie’’ Na een tijd ga je een patroon zien in dingen. Hij liet zijn ogen glijden over onze gezichten. Hij liet zijn blik rusten op Korola ,, Jij bent water, een trouwe vriendin toch erg verlegen.’’ Korola knikte. Barda ging hij verder ,, Aarde verlangt om iets te zijn wat je niet bent.’’ ,, Essence. Jij ziet de schoonheid van alles in. Ookal is het heel goed verborgen.’’ Barda en Theresa knikte, Nalani vouwde haar armen over elkaar ,, Kom op zeg .’’ Hij keek nu naar haar ,, Je lijkt zoveel op haar weet je, Opvliegerig en een sterke wil. Maar dat zal jullie naar jullie ondergang leiden.’’

Nalani keek echt gekwetst ,, op wie lijk ik?’’ de man sloot zijn ogen ,, mijn zus, ze was ook lucht en op jullie leeftijd werd ze verliefd op een jager. ‘’ ik hapte naar adem ,, ik heb over de jagers gelezen.’’ De man knikte ,, Haar jager ontdekte wat ze was en eiste van haar om haar element op te geven. Ze weigerde.’’ De meiden keken naar mij en ik begreep dat ik het moest uitleggen. ,, Ieder van de elementen heeft ook een jager. Die het meisje bevrijd van wat in hun ogen een vloek is. Er zijn dus vijf jagers en elk van hun wordt aangetrokken naar een element. Het is niet ongewoon voor een element om hopeloos verliefd te worden op de jager, sterker nog daar hopen ze op. Zo is het makkelijker voor hun om je over te halen om het element op te geven. Dit kan op twee manieren of ze geeft het element vrijwillig af of ‘’ ,, of ze wordt gedood.’’ De man maakte mijn zin af. ,, Dan vloeit het element weer terug in de aarde wachtend op een nieuwe gastvrouw. Het is trouwens nooit voor gekomen dat een gastvrouw haar element opgaf. Sommige hebben echt op het randje gestaan om het te doen, maar hun element trok zich terug.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, de meisjes zijn nooit ouder dan zestien jaar geworden. Ik had gehoopt het nooit meer mee te maken maar hier zijn jullie dan alweer, jullie keren telkens terug naar de plek waar jullie voor het eerste een gastvrouw namen.’’

Ik keek naar mijn beker. ,, wat kunnen we doen?’’ de man schudde zijn hoofd ,, leef je leven nu je nog kan, jullie jagers zullen snel hier zijn. Als ze er al niet zijn.’’
Zet je dromen op papier.
nurias
Columnist
Beheer:

Re: De vijf elementen

vr aug 18, 2017 1:47 pm

Leuk verhaal en goede verhaallijn, spannend.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 7

za aug 19, 2017 7:21 pm

We bedankte de professor en gingen met zijn vijven naar school. We waren veel te lang bij hem gebleven en dus zouden we te laat komen voor onze eerste uur. Gelukkig had ik een briefje van de professor gevraagd, om uit te leggen dat we bezig waren. Of tenminste wat ik de leraren wilde laten geloven. Dat ik en de meiden bezig waren met een verslag voor extra punten over mythologie. Ik hoopte alleen dat het verslag er ooit zou komen. Semi hard wandelend liepen we naar de klas waar onze les al een paar minuten was begonnen. We klopte op de deur en liepen naar binnen snel gaf ik de leraar het brief die las het. Hij maakte een goedkeurend gezicht en we mochten gaan zitten. Dit deden we zonder een ophef te maken. Niet dat er veel ophef te maken was. De leraar ging verder met zijn les en ik maakte ondertussen aantekeningen voor mijn mentoruur later op de middag,

In de middag pauze kwamen we bij elkaar het was een raar gezicht voor mij, meestal at ik in mijn eentje nooit met een hele groep. We fluisterde onze plan om een begin te maken aan ons (opstel) zodat als we dit overleefde nog iets in te leveren hadden. Dash kwam aanlopen ,, eet smakelijk dames, is het oké als we jullie vergezellen?’’ de andere jongens kwamen aanlopen en Nalani was degene die knikte, ook al stond ik op het punt om te zeggen dat we vol zaten. We schoven op en de jongens kwamen erbij zitten. In een pijnlijke doodse stilte aten we onze lunch op ,, Jongens, ons studie uur is verplaatst naar mijn huis.’’ Nalani verslikte bijna in haar net genomen hap ,,Bij, kuch kuch, jou thuis?’’ ik knikte ,, Mijn ouders stonden er op en de directeur vond het goed.’’ De jongens keken elkaar aan en knikte . Hern keek naar Nalani ,,Gaan jullie ook mee?’’ er lag iets van hoop in zijn stem, had hij gedacht dat mijn ouders dat zouden toestaan. Ik schudde mijn hoofd ,, Er is niet veel ruimte bij mij thuis en mijn moeder is er ook.’’ Oei daar had je ze de gepijnigde gezichten. Vaak was een ouder thuis een teken voor weinig plezier en veel studeren. Iets wat toch al op de planning stond. De jongens waren tot mijn verassing helemaal bij met geschiedenis en scheikunde, maar wiskunde liepen ze mijlen ver achter. Het was mijn opgedragen taak om hun weer gelijk met ons te trekken, een taak die ik vrij serieus nam.

De laatste bel had geklonken en de jongens hadden met me afgesproken dat ik met hun mee zal rijden naar mijn huis, in een auto. Ik zat er niet bepaald op te wachten om in een testosteron gevulde omgeving te zitten. Maar ik had vrij weinig keuze, aangezien ik hun de snelste weg kon wijzen naar hun bestemming. Ik mocht op de bijrijders stoel zitten en Dash zat naast me. De rest propte zich op de achterbank, het was een komische gezicht de vier jongens op elkaar gekleefd zien zitten. Dash en ik zorgde ervoor dat dit niet lang duurde, hij door zo hard te rijden als hij wettelijk mocht en ik door snel en duidelijke instructies te geven. Voor het appartementen complex hielden we stil en stapte ik uit, de jongens keken opgelucht toen ze de auto uit waren. We liepen de trappen op van het complex, mijn moeder had onze voetstappen al gehoord en had de deur al voor ons opengemaakt. Ik ging de jongens voor ,, Mam!’’ mijn moeder stond in de keuken en was bezig cola in zes glazen te schenken. ,, Goede middag jongens’’ ze keek op en liet bijna de fles cola uit haar handen vallen. Haar lippen vormde een woord maar ik kon niet ontcijferen wat het was. ,, Gaat het mam?’’ Mijn moeder herstelde zich en knikte ,,Tuurlijk, pak maar wat te drinken. Ik ga wat te knagen pakken. Welk onderwerp is het vandaag?’’ ,, Wiskunde.’’ Mijn moeder knikte ,, mocht je vastlopen, ik ben in de buurt. ‘’ met die woorden liep ze de keuken uit. Wat ik vreemd vond want al het eten bevond zich hier ook de voorraad.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 8

za aug 19, 2017 7:22 pm

Met zijn zessen zaten we op de grond van de woonkamer. We maakte onze huiswerk op de keukentafel en rugleuning van de bank, alles wat plat was. Ondertussen beantwoorde ik vragen van de jongens en ze pakte het heel snel op. Geen domme krachten dus, vooral Dash niet hij had het als eerste door en hielp me toen om de andere uit te leggen. Jammer dacht ik bij mezelf als hij een hoofd vol zaagsel had was de keuze zo makkelijk geweest, nu was hij alleen maar aantrekkelijker geworden. Tijdens dat hun het wiskunde recht trokken was ik bezig met mijn extra punten leugen, die moest veranderen naar de waarheid. De andere zouden ook een gedeelte doen van het verslag en het was geen leugen dat mijn geschiedenis in mijn ogen een opper mocht gebruiken, als dat voor mij gelde moest dat ook voor de andere gelden. ,, Extra werk?’’ mijn moeder kwam binnen en zag op de beeldscherm van mijn laptop de lay-out van het verslag iets wat ik ook naar de andere had gestuurd. Ik knikte ,, geschiedenis is een lastig vak dit jaar, ik sta gemiddeld een acht.’’ De jongens keken geschokt op, voor hun klonk het vast als een prima score en dat zou het vast ook wezen. Maar voor mij was het laag, normaal stond ik een negen gemiddeld.

Mijn moeder wreef over mijn haar ,, neem geen voorbeeld aan haar heren, ze is over ijverig. Dat heeft ze van haar vader.’’ Een klein kuchje vanachter haar liet haar opschikken, mijn vader stond achter haar. ,, en haar moeder.’’ We schoten alle zes in de lach. Mijn vader keek naar de gezichten van onze gasten ,, blijven jullie eten?’’ die vraag liet me opschrikken, eerst nodigde hij hun in zijn huis en nu om te blijven eten. Wie was hij en wat had hij met mijn vader gedaan. Mijn moeder keek hem ook al geschokt aan, hij had haar ook verrast. De jongens keken elkaar even aan en knikte hun hoofd ,, aardig dat u het aanbied meneer Fakkel. Maar mijn vrienden moeten zo naar huis. Mijn gastgezin verwacht me voorlopig niet thuis.’’ Dash stond op en gaf mijn vader een hand. ,, Luke Dashkoff, maar iedereen noemt me Dash.’’ Mijn vader schudde hem de hand ,, aangenaam Dash, hou je van een goede stamppot. Mijn vrouw maakt de beste van de stad en dat is geen leugen.’’ Ik had mijn vader nog nooit zo lovend horen praten over mijn moeders kookkunst en met een blik op mijn moeders gezicht wilde zeggen zij ook niet.

De andere vier jongens hadden mijn huis verlaten, maar mijn vader was nog steeds in gesprek met mijn vader. Het ging vooral op zijn sportcarrière op school, iets wat hij moest opgeven toen ik in beeld kwam. Nu hoorde ik dat hij zelfs een studiebeurs had afgeslagen om voor mij te zorgen. Geschrokken keek ik naar mijn moeder haar gezichtsuitdrukking was niet veranderd. Dat betekende dat zij dat allang wist, mooi nu voelde ik me echt schuldig over mijn bestaan. Mijn ouders konden zo’n mooi leven hebben gehad, zonder mij. ,, het is niet jouw schuld, Edana.’’ De stem van Dash had me doen laten opschrikken uit mijn gedachte. Ook mijn ouders keken naar me, een schuldgevoel speelde op mijn vaders gezicht. Ik had altijd me uitgesproken over het onderwerp van mijn bestaan, ik had er nog niet moeten wezen. Niet op deze leeftijd, de vrienden van mijn ouders hadden nu pas kinderen van ongeveer vijf jaar oud en ik was zestien. Mijn beide ouders waren drieëndertig en mijn vader nu zo te horen over een studiebeurs, het deed pijn.

Tijdens het eten verdween het gevoel niet, mijn hele leven had ik me gestort op mijn studie om hun trots te verdienen. Als mijn vader het wilde zou ik elke sport beoefenen, maar hij had me altijd gezegd dat ik het niet moest doen. Sporters werden nooit echt gezien als de slimste mensen en ik was hel erg slim. Een grote zware kille hand greep zich om mijn hart, Dash had het waarschijnlijk gezien en pakte mijn hand. De kilte verdween en mijn hart maakte een verliefd hupje, iets in hem deed me doen geloven dat ik gewenst was. Ik gaf hem een dankbaar glimlachje. Na het eten liep ik met hem mee naar beneden naar zijn auto. De rest was waarschijnlijk lopende naar huis gegaan. Iets wat ik hun zou hebben afgeraden. ,,Bedank je ouders voor het eten, je vader heeft gelijk dat was de lekkerste stamppot die ik ooit geproefd had.’’ ik draaide met mijn ogen ,, Je hebt twee keer opgeschept, ik denk dat ze het al weten.’’ Hij legde een arm op mijn schouder ,, je boft met zulke ouders.’’ Ik knikte en ik voelde dat mijn ogen zich vulde met tranen. ,, ze zijn te goed voor me.’’ Een traan ontsnapte de tralies die ik had opgezet om ze binnen te houden. Hij pakte mijn gezicht en veegde met zijn duim, de traan weg. Hij gaf me een glimlach en ik smolt wat. ,, tot morgen op school.’’ Hij stapte in zijn auto en reed weg. Hij liet een kilte achter, waar het net zo warm had gevoeld.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: De vijf elementen hoofdstuk 9

za aug 19, 2017 7:23 pm

De volgende ochtend ging ik op de fiets naar school, ik was er bijna en toen hoorde ik een auto achter me rijden. Ik draaide me even om en zag dat het de auto van Dash was. Hijzelf zat niet achter het stuur maar een oudere man, hij had zijn handen strak er om heen zitten. Zo stak dat ze wit uitsloegen, Dash zat naast hem en blijkbaar hadden ze ruzie over iets. Ik keek weer even naar voren en toen weer naar achteren. Dash keek ook naar mij en zwaaide, iets waar de man helemaal boos om werd. Dash zei iets en de man keek naar mij, hij had een gemene glimlach op zijn gezicht. Hij trapte verder op het gas en kwam naast me rijden. ,, He wil je meerijden snoepje.’’ Ik remde van schrik en ik hoorde Dash een gemene opmerking maken naar de man. ,, Stop maar ik ga wel lopen.’’ Daar was de man schijnbaar op uit en hij stopte meteen. Zo meteen dat ik geen tijd kreeg om te reageren, ik botste met mijn wiel tegen de wagen aan. Ik smakte op de grond ,, ga je daar voor betalen?’’ ,, Ik regel het wel.’’ De stem van Dash klonk nu dichtbij en ik voelde zijn hand om mijn arm. Hij trok me overeind ,, gaat het?’’ ik knikte ,, sorry’’ Dash keek naar mijn fiets ,, ik moet sorry zeggen. Mijn chauffeur was echt een klootzak. De zoon van mijn gastgezin en hij is er opgebrand om me hier weg te krijgen.’’

Ik merkte dat ik me daar niet goed bij voelde, om te horen dat hij weg moest gaan van iemand. Elke vezel in mijn lichaam wilde gillen dat hij moest blijven en ik moest me inhouden om het niet te doen. Zijn hand ging naar mijn hoofd en streek erover heen ,, je bent lelijk gevallen. Moet ik je naar huis of naar het ziekenhuis brengen?’’ geschrokken schudde ik mijn hoofd. Ik had nog nooit een dag van school gemist en ik was dat ook niet van plan om daar mee te gaan beginnen. ,,Oké laten we dan maar naar school gaan, maar daar ga je langs de zuster.’’ Ik rolde met mijn ogen en was geraakt door zijn bezorgdheid.
We liepen een tijdje gelukkig waren we dichtbij school. Ik zette mijn fiets weg en we liepen zij aan zij naar binnen. Toen ik een beetje begon te wankelen op mijn benen, ondersteunde hij me. Hij stond er nog een keer op dat we langs de zuster zouden gaan en na een beetje duizelige gevoel, klonk dat niet meer als een raar idee. Met hem aan mijn zijde liepen we door de gangen van het schoolgebouw. Sommige leerlingen gaapte ons aan en keken verbaasd om. De rest van de meiden stonden elk met een van de andere jongens. ,,Edana!’’ Korola die met Di stond te praten kreeg me in het oog, ook zij zag hoe ik eraan toe was en rende bezorgd mijn kant op. Gevolgd door de rest. ,, Gaat het met je ?’’ ik wilde knikken, maar mijn benen begonnen te wankelen. ,,Oké, zo is het genoeg. Di mag ik je wagen lenen.‘’ Dash had genoeg gezien en eigenlijk was het maar beter ook. Di gooide zijn sleutels naar Dash die ze behendig uit de lucht viste. Hij pakte me stevig bij de arm en sleurde me dezelfde weg terug. ,, Waar gaan jullie heen?’’ de stem van de directeur klonk voorbij de deur en al snel kwam hij in beeld. ,, Edana heeft een ongeluk gehad. Ik had haar al eerder aangeboden om haar naar het ziekenhuis of naar huis te brengen. Maar ze weigerde, maar ze staat te wankelen op haar benen. Ben bang dat ze op haar hoofd terecht is gekomen.’’ De directeur keek naar me en knikte. ,, Ik bel haar ouders en meld jullie af voor de lessen.’’ Dash knikte dankbaar naar hem en sleurde mij naar de auto van Di. ,, Dashkoff neem contact met me op als er nieuws is.’’ Dash knikte weer en opende de bijrijder deur. Hij duwde mij de auto binnen en ging zelf op de bestuurders stoel zitten. Hij startte de auto en reed weg.

Met een gepaste snelheid reed hij naar het ziekenhuis. Daar parkeerde hij de auto, ik had moeite om bij bewustzijn te blijven. ,,Hou even vol Edana. O mijn god er komt bloed uit je oor!’’ Hij opende zijn deur en riep dat iemand moest komen met een rolstoel of brancard. Ziekenhuisbroeders kwamen aanrennen, puur om te kijken waar alle commotie voor nodig was. Maar met een blik op mij wisten ze dat het serieus was. Ik werd uit de auto getild en op een brancard gelegd. Ze namen me mee naar binnen, Dash bleef naast me lopen tot hij niet meer verder mocht. Hij liet met luidde stem weten aan het ziekenhuispersoneel, dat hij er niet mee eens was. Maar ik verloor het bewustzijn.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Fantasie”