Gwendoline Coin en de vermiste huiselven

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin Hoofdstuk 4

vr okt 06, 2017 1:08 pm

Na een lange treinrit kwam de trein eindelijk tot stilstand. Lily en ik hadden ons omgekleed en ik had nog een doos vol Smekkies in alle smaken in mijn mantelzak gestopt. Samen stapte ze uit en liepen we naar een gigantische man liepen. ,,Eerstejaars hier verzamelen!’’ zijn zware stem gonsde over het perron. Lily wenkte met haar hoofd en ik volgde haar naar de man. ‘’ Kom op, we hebben niet de hele dag!’’ Lily drong naar voren tot ze net voor de man stond. Ze gooide haar hoofd in haar nek om de man aan te kunnen kijken ,, Hallo Hagrid.’’ De man keek naar beneden en gaf haar een grote glimlach, hoewel het moeilijk te zien was. Door zijn grijs wordende baard die op ging naar hetzelfde bos haar. De man zag er oud uit en ik dacht na over de verhalen van mijn vader. Hij had verteld dat zijn favoriete professor (fabeldieren), professor Hagrid was. Ik kneep mijn ogen half dicht toen ik naar hem keek ,, Hallo Lily, wie heb je bij je?’’ Hagrid keek naar mij en ik stak mijn hand naar voren ,, Gwendoline Coin, professor. ‘’ Ik zag dat hij dacht aan zijn oud leerlingen. ,, mijn vader is Richard Coin.’’ Hagrid begon te lachen ,, eerstejaars volg mij!’’ we liepen achter hem aan, naar een gigantisch meer waar vlakbij een groot kasteel stond. Tientallen bootjes hadden zich aan de oever verzameld, Hagrid stapte in een van de bootjes en zodra hij zat bewoog de boot vanzelf. Lily en ik liepen ook naar een bootje, samen met een ander meisje we gingen erin zitten. Ook ons bootje vertrok meteen.

Bij het kasteel stapte we uit de bootjes en we liepen in een grote groep van ongeveer veertig leerlingen het kasteel voor de eerste keer binnen. Iedereen keek met grote verbazing naar de stenen trappen en de bewegende schilderijen. Een paar van geëerde leerlingen stonden glunderd naar ons te kijken. Een schilderij van Harry Potter hing net naast de trap. Iedereen wees ernaar en sommige raakte het frame aan. Behalve Lily en ik, die verbaasd naar onze klasgenoten keken. Hoe konden ze nou zo gek doen over een schilderij, terwijl ze nog geen zes uur geleden met dezelfde man op het perron te hebben gestaan. Maar ze waren toen waarschijnlijk zo bezig met hun eigen ouders om hem te herkenen. Lily keek ook minachtend naar de mensen ,, Oké zo kan het wel weer.’’ Haar stem botste tegen de stenen muren van het kasteel. Iedereen schrok ervan en sommige keken haar ongelovig aan. ,, Hij is ook maar een gewone tovenaar, iemand die je gewoon voorbij loopt op het station als je zijn litteken niet ziet.’’ Een jongen vouwde zijn armen over elkaar en keek verwaand uit zijn ogen ,,hoe kan jij dat weten Harry Potter is wereld beroemd de beste schouwer die de geschiedenis kennen?’’ ,, en Dwaaloog Dolleman dan?’’ iedereen begon te lachen. ,, en jij bent?’’ ik liep naar een portret en wees naar de man die er op stond. ,, zijn dochter.’’ Mijn vaders portret glimlachte van oor tot oor. Hij had een puppie in zijn handen niet zomaar een puppie maar een driekoppige hond. Sommige keken vol ongeloof naar mij en ik wees naar Lily, maar voordat ik iets kon zeggen kwam een kleine man binnen. ,, Jullie worden verwacht.’’ Twee gigantische deuren vlogen open en een gigantische zaal werd zichtbaar. We liepen naar binnen in de zaal stonden vijf tafels, vier langen en een aan de einde van de zaal. Iedereen keek naar het kleine groepje elfjarigen.

Voor de tafel aan de einde van de zaal stond een krukje met een oude hoed erop. Een oude vrouw stond ernaast, haar groene gewaad vol met schotse ruiten. Haar grijze, met hier en daar nog een plukje zwart haren waren streng naar achter gebonden en haar groene ogen werden gevangen gehouden door een rechthoekig montuur, van haar bril. ,, welkom eerstejaars, jullie zullen zo meteen ingedeeld worden in jullie huizen. Maar eerst de regels’’ ze begon te vertellen wat de regels waren. ,, En wat jullie ook doen kom niet in het verboden bos.’’ Ze rolde een rol perkament uit en begon namen op te roepen. Een voor een kwamen de leerlingen naar voren, het groepje die tussen de tafels van Griffoendor en Ravenklauw stond werd steeds kleiner. ,, Lily Potter!’’ iedereen in het groepje verbleekte en Lily liep naar voren. Ze ging op het krukje zitten en de vrouw deed de hoed op haar hoofd. ,, Griffoendor!’’ iedereen begon te klappen en aan de tafel van Griffoendor stond iemand op. Hij juichte harder dan de andere nu ik de jongen beter bekeek zag ik dat het James was, Lily’s oudste broer. Met mijn ogen zocht ik naar Albus maar die zat niet aan de tafel van Griffoendor.

,, Gwendoline Coin!’’ ik schrok op uit mijn gedachten, om mij heen was iedereen al verdwenen en ik was als laatste over. Ik liep met bibberde benen naar de kruk en ging erop zitten, ik wilde zo graag bij het huis van mijn vader ik wilde een Huffelpuffer worden. Ik voelde de hoed op mijn hoofd landen. ,, Aah, een fabeldier liefhebber. Net als je vader, dat wordt jou indelen een stuk makkelijker. Huffelpuff!’’ ik zuchtte van opluchting en rende naar weg van de kruk naar de tafel van mijn afdeling.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op zo apr 22, 2018 11:47 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 5

za okt 07, 2017 2:31 pm

We werden door onze klassenoudste naar onze leerlingenkamers gebracht. Ik bleef echter nog even dralen, tot ik Lily zag. ,, Zie ik je morgen?’’ Lily keek me onderzoekend aan, maar knikte daarna. Ik rende daarna snel achter mijn afdeling aan. mijn klassenoudste Ciaran genaamd nam ons mee naar de kelder. We stopte voor een stapel met vatten, drie onderop en twee er bovenop. Hij tikte twee keer op de middelste van de onderste rij. De deksel schoof naar binnen en een tunnel werd zichtbaar. Een voor een kropen we naar binnen en we kwamen uit in een ronde kamer met twee trappen naar beneden, verder de grond in. ,, Oké dassen. Jongens jullie slaapkamer is de trap naar links en de meisjes de trap naar rechts.’’ Hij draaide zich om en de deur ging weer open meerdere leerlingen van alle leeftijden kwamen de kamer binnen. Opeens ging er een haard aan, die ik eerder nog niet gezien had. Een klein ingedoken wezentje liep snel weg en verdween later weer. Het wezentje was een huiself, een soort van slaaf in de tovenaars wereld ondanks de pogingen van de minister van Toverkunst. Sommige leerlingen gingen op de bak voor de haard zitten, sommige in groepjes vertelden over hun vakantie. De nieuwe leden van hun huis negerend, ik keek op mijn horloge verbazend dat deze nog werkte. Maar dat had mijn vader me al verteld ook zit er een wekker in mijn koffer, voor morgen. Het klokje tikte acht uur aan en ik sloop weg naar de trap waar van Ciaran zei dat het de trap was naar de meisjes slaapzalen.

Ik liep de rondende trap af verder naar beneden en kwam uiteindelijk uit in een gang met verschillende deuren. Op de eerste deuren hingen briefjes perkament met namen erop ik zocht naar de mijne, twee deuren verder de gang in vond ik mijn naam. Langzaam deed ik de deuropen en keek even om het hoekje. Maar de kamer was zichtbaar verlaten en ik liep naar binnen. De kamer was rond net als de rest van de leerlingenkamer, met vier bedden om een kachel heen. De bedden (hemelbedden) hadden geel gouden gordijnen, ook een zelfde kleur sprei. Ik zocht naar Flint maar die was schijnbaar al naar de uilenvleugel gebracht. Mijn koffer stond al naast een bed en ik liep ernaar toe. Ik opende de koffer en meteen zag ik dat mijn vader een zwelspreuk over het ding had uitgesproken. Ik dook er helemaal in tot ik had gevonden waar ik naar zocht. Mijn eigen hoofdkussen en een knuffel van een hippogrief. Ik verwisselde de kussens snel dook ik weer de koffer in en vond wat boeken. Ik haalde ze er een voor een uit en zag dat het mijn schoolboeken waren, ik legde deze op het bed zodat ik deze later in mijn schooltas kon doen. Als ik die in de rommelige koffer kon vinden, opeens haalde ik er ons familie album uit. Ik keek verbazend naar het boek en sloeg deze open. Mijn vader had voor dit album mijn dreuzelse grootvaders camera gebruikt. De foto’s waren dus bevroren beelden. Ik sloeg het open en een envelop viel op de grond. Ik legde het album naast me neer en reikte ernaar. Ik kreeg het net niet te pakken, een dun armpje verscheen van onder mijn bed en pakte de envelop. Geschrokken sprong ik op van het bed en dook op de grond.

Ik keek onder het bed en lag oog in oog, met de grootste blauwe ogen die ik ooit had gezien. Ik slaakte een gilletje uit en ook de eigenaar van de ogen gilde met me mee. Het kroop van onder mijn bed vandaan, het was een huiself. Toen ik zag wat het was, bedaarde ik meteen. ,, Sorry je liet me schrikken.’’ De elf bevroor en keek me verbaasd aan. ,, Jufrouw, zegt sorry? ‘’ Ik knikte ,, Ik liet jouw toch ook schrikken?’’ De elf knikte langzaam ,, het spijt me jufrouw, had hier helemaal niet meer mogen zijn.’’ Ik keek het wezentje schijnbaar een jonkie ,, Ik zal het tegen niemand zeggen, maar mag ik mijn brief terug?’’ ik reikte mijn arm naar het wezentje, maar het wezentje dook helemaal in elkaar. Het was schijnbaar gewend om in elkaar geslagen te woorden. ,, Ik doe je echt geen pijn. Wat is jouw naam, de mijne is Gwendoline Coin.’’ Langzaam ging het wezentje weer normaal staan ,, jufrouw Coin erg aardig. Mijn meester noemde me Dulce. Maar meester ontsloeg Dulce toen ze per ongeluk thee morste op zijn schoenen.’’ Ik was op mijn knieën gaan zitten ,, leuk om je te ontmoeten Dulce, hoe oud ben je?’’ Dulce keek me glazig aan en ik bedacht me dat huiselven niet bij hielden wanneer ze geboren waren. ,, Weet je wat maakt niet uit. Maar Dulce die envelop die je vast houdt is van mij. Mag ik het terug?’’ Dulce liep langzaam naar me toe en legde de envelop in mijn hand. ,, Dankjewel.’’

De deur vloog open en drie andere meisjes stonden in de deuropening. Dulce verdween meteen en ik kan me niet voorstellen wat die meisjes wel niet moesten denken. Snel stond ik op ,, tegen wie sprak je?’’ De meisje die vooraan stond keek me niet begrijpend aan. ,, tegen een huiself.’’ Ik besloot om niet te gaan liegen. De drie meisjes schoten in de lach en ik zag duidelijk dat ze me niet geloofde, zou ik ook niet doen als ik hun was. Ik liep naar mijn bed en opende het envelop. Een brief van perkament kwam eruitAfbeelding
Met een glimlach pakte ik mijn stok en deed de bezwering, al snel had ik de spullen die ik wilde hebben.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 6

zo okt 08, 2017 12:35 pm

Ik trok snel mijn nieuwe uniform aan, al die knoopjes van de witte blouse en de geel met zwarte stropdas. Het was echt een ramp om die om te doen, onder mijn kleding lag een rol perkamentAfbeelding
Dat blijkbaar mijn rooster was. Ik zocht mijn spullen uit voor maandag. Daarna ren ik mijn kamer uit naar de leerlingenkamer. Waar een paar derdejaars begonnen te lachen toen ze me zagen. ,, Nog meer gesprekken gehad met huiselven. Ik werd langzaam rood en liep meteen naar de deur van de kamer. Ik liep naar buiten de gangen over, snel naar de grote zaal waar het ontbijt al op de grote tafels klaar staan. Snel ging ik wat ver weg zitten van de andere leerlingen. Ik at mijn toast besmeerd met een soort van jam op en maakte me klaar voor de eerste les. Geschiedenis van Toverkunst ik was eerlijk gezegd benieuwd naar dit vak. Een jongen kwam tegen over mij zitten, ook hij pakte een toast van de schaal en besmeerde deze met boter. Deze stopte hij in zijn mond en tussen de happen door probeerde hij zichzelf voor te stellen ,, Mijn naam is Quinton Zeller, jij bent toch Gwendolin Coin?’’ ik keek hem verbaasd aan, waarom maakte hij geen grapje over het huiself incident. Hij wachtte geduldig op een antwoord en dus knikte ik maar. ,, Mooi dan weet ik, dat jij die huiself echt hebt gezien.’’ Ik zuchtte en liet mijn hoofd op tafel vallen. ,, He maak je niet druk, niet iedereen denkt dat je gek bent.’’ Ik keek naar de rest van de tafel en sommige keken naar me terug. ,, Wie dan wel?’’ hij keek me doordringend aan. ,, Ik, natuurlijk.’’

Met een grote glimlach liep ik samen met Quinton naar de eerste verdieping, waar hun lokaal bevond. We rende de trap op en kwamen er achter dat de trappen bewogen. We werden een paar keer naar de verkeerde verdieping gebracht, gelukkig waren we ruim op tijd vertrokken. We kwamen net optijd binnen ,, ga snel zitten.’’ We keken verbaasd om ons heen de stem van de professor ging door merg en been, maar nergens was de man te bekennen. ,, Zijn jullie doof ga zitten.’’ We gingen meteen zitten en haalde onze boeken uit de tassen. Een schoolbordkrijtje kwam omhoog en schreef iets langzaam op het bord. ,, Welkom leerlingen van het eerste jaar jullie zijn gisteravond ingedeeld in jullie huizen. Maar jullie weten van elkaar niet wie jullie zijn. Dus ik stel een voorstel ronde voor.´´ Iedereen stelde zich een voor een voor. Tot het mijn beurt was ,, mijn naam is Gwendoline Coin halfbloed.´´ ik was schijnbaar de laatste ,, mooi, erg mooi. Ik wil nu dat jullie een opstel schrijven over jullie geschiedenis. Als jullie dit niet afkrijgen is het huiswerk, het opstel moet vijf pagina´s bevatten. Succes!´´

Druk begonnen we te pennen met de verse geslepen ganzenveren. Al snel werden we ter orde geroepen dat de les voorbij was. Quinton en ik liepen met de andere leerlingen terug naar de grote zaal. Snel aten we onze lunch op en gingen naar de kelder. Ik had mijn ingrediëntentas al bij me en het boek in de aanslag. We kwamen het lokaal binnen, maar de professor zelf was er nog niet. Ik zat aan een tafel met Quinton en Lily, de me vreemd aankeek. ,, er wordt gefluisterd dat je gek bent.´´ ik haalde mijn schouders op ,, en wat denk jij Lily.´´ Een deur sloeg met een klap dicht iedereen keek er naar. De professor liep langs de tafeltjes naar zijn bureau ,, vandaag gaan we niets brouwen of toveren. Vandaag gaan jullie simpel dingen klaar maken uit de ingrediëntenkast. Deze ingrediënten beoordeel ik dan en die mag je aan het einde van de les meenemen in je ingrediënten tas. Wie heeft die meegenomen?’’ ik stak langzaam mijn hand op als enige van de klas. ,, Goed nagedacht, tien punten voor Huffelpuff.’’ Quinton gaf me een schouderklopje. De begonnen de les en we waren enkel bezig met het voorbereiden van diverse ingrediënten.

De laatste vak van de dag kwam als een saai les over dreuzels. ,, oke wie heeft er een dreuzel als ouder?’’ vroeg de professor. Enkele leerlingen staken hun hand omhoog. Deze leerlingen moesten vertellen hoeveel, wie en wat hun ouders deden in de dreuzelwereld. Langzaam kwam ze bij mij, ik zuchtte ,, mijn moeder is een dreuzel en ze is schrijfster.’’ De professor keek bedenkelijk. ,, Is jouw moeder heel toevallig Martha Coin?’’ Ik knikte en iedereen keek me met de volste verbazing aan.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 7

zo okt 08, 2017 12:40 pm

We liepen door de gangen terug naar de grote zaal voor het avond eten. Ik keek naar Quinton ,, Wat doet het er toe dat mijn moeder Martha Coin is?’’ Quinton keek me strak aan ,, omdat jouw moeder de enige dreuzel is, van wie elke tovenaar heeft gehoord.’’ Ik haalde mijn schouders op ,, ja en Lily’s vader was bekend voordat hij wist tovenaar was.’’ Quinton schudde zijn hoofd ,, Harry Potter was een tovenaar. Jouw moeder is een dreuzel.’’ We kwamen de zaal binnen en we gingen met zijn tweeën aan de tafel zitten. Ik werd echter op mijn schouder getikt, ik keek om en zag dat het professor Melis was. ,, Hallo professor.’’ De professor knikte beleefd ,, Gwendoline’’ ,, zeg maar Gwen professor.’’ De professor rolde met haar ogen ,, Gwen, hoe zou jij het vinden als ik je moeder uitnodig voor een lezing.’’ Ik keek haar verbaasd aan ,, mijn moeder, maar professor. Mijn moeder is een dreuzel, zou professor Anderling dit el goed vinden?’’ de professor wuifde de bezorgde opmerking weg ,, Ik vraag het niet nu aan haar.’’ ze wees naar de hoofdmeester ,, ik vraag het aan jouw.’’ Ze wees met dezelfde vinger nu naar mij. ,, Wel professor, er is niets wat ik liever heb dan mijn moeder onderdeel te maken van mijn wereld.’’ De professor klapte enthousiast in haar handen en liep meteen naar de tafel waar de andere professor al zaten te wachten.

Die avond schreef ik mijn moeder een brief.
Afbeelding
Ik zou hem morgen ochtend meegeven aan Flint.

De volgende ochtend stond ik extra vroeg op en rende ik naar de uilenvleugel. Flint kraste blij toen hij me zag. Ik gaf hem de brief ,, je weet de weg Flint. Tot snel.’’ Flint steeg op en vloog weg. Van uit de toren staarde ik hem na, als hij verdween bij de boomtoppen van het verboden bos.

De lessen van vandaag gingen als een waas langs me heen, vooral het huiswerk uur. Waar professor Anderling uitslag gaf aan de vraag of mijn moeder welkom was hier op school, dit was het geval. Ik was blij dat mijn moeder misschien later dit jaar naar mijn school zou komen. Nu kon ik haar de wereld laten zien waar mijn vader vol lof over sprak en waar in ik nu leefde. De les muziek was echt een rare gewaarwording. Ik moest niets hebben van muziek in de wereld bij mijn ouders en nu moest ik een instrument leren te bespelen. Maar ja het was dat of zingen en dat wilde ik niemand aandoen. Tijdens het avond eten verteld ik het nieuws aan Quinton, die in de leerlingenkamer zijn kopie pakte van mijn moeders laatste boek. ,, zou ze deze willen signeren?’’ ik schoot in de lach en knikte.
Ook Lily was blij dat mijn moeder naar school kwam, maar ook de lessen van woensdag vlogen voorbij en het huiswerkstapel van het weekend groeide alleen maar. Want bij kruidenkunde moesten we alle elementen opschrijven die we nodig hadden tijdens de lessen. Ook bij bezweringen en spreuken moesten we het juiste stok gebruik noteren, dat moest maar liefst vier kantjes groot zijn. Het hoefde gelukkig niet af te zijn voor vrijdag, want dat zou onmogelijk zijn. Maar tijdens de les kregen we wel weer meer informatie over het onderwerp. Dat betekende dus dat we zaterdag minder lang in de bibliotheek hoefde te zitten.
Donderdag tijdens de vliegles moesten we kijken of we balans konden houden op een bezem. Dat duurde bij sommige twee uur, zoals ook bij mij.

Gedaanteverwisseling praatte de professor aan een stuk door over de vier onderdelen van transfusie. Transformatie, creaties, verdwijningen en ontransfiguraties. We moesten een opstel schrijven over alle vier de vormen en de gevaren er van. Ik zuchtte meer huiswerk dat werd een lang weekend in de bibliotheek. Ook Quinton zuchtte met iedere les kregen we meer huiswerk.

Eindelijk was het vrijdag en we gingen naar buiten voor de les verzorging van fabeldieren. Hier had ik de hele week naar uitgekeken, ik rende zowat naar het huisje van Hagrid. Hij stond al op ons te wachten ,, He Gwen.’’ Ik gaf hem een glimlach van oor tot oor. ,, Hagrid kan ik je na de les spreken?’’ hij keek me verbaasd aan en knikte. Hij gaf de eerste les over feeën en wat het nut van de diertjes was. Hij nam ons mee het bos in en liet ons een open plek zien waar feeën rondvlogen ,, Bestudeer ze goed, want jullie moeten een opstel maken over het gedrag van feeën. Een luidde zucht steeg op van de leerlingen. Ik had er niet zoveel moeite mee, dankzij mijn vader zou ik dat verslag vanmiddag al afhebben. Ik zou zelfs Quinton helpen met het verslag en Lily als ze dat zou willen. We liepen terug en de rest van de klas liep alweer terug naar het kasteel, na de lunch zouden we een huiswerk uur hebben in het huiswerklokaal. Maar ik bleef nog even hangen bij het huisje van Hagrid, hij deed de deur open en een grote zwarte hond kwam naar buiten. De hond begon aan me te snuffelen ,, Muil rustig jongen.’’ Hij keek naar mij ,, zo waar wilde je het met me over hebben?’’ ik raapte de moed bij elkaar ,, Hagrid heb je de verhalen over mij gehoord?’’ Hagrid knikte ,, Je zou een gesprek hebben gehad met een huiself. Normaal gesproken zijn die al verdwenen als jullie de kamer betreden.’’ Ik knikte ,, ik had Dulce belooft om niets te zeggen, maar ze leek oprecht bang.’’ Hagrid knikte ,, Dulce is zwaar mishandeld door haar vorige eigenaar. Hermelien heeft heel veel kracht er voor nodig om haar te bevrijden.’’ Hij schudde zijn hoofd ,, zo zonde het kleintje is maar elf jaar oud.’’ Ik keek hem geschokt aan. ,,Hagrid, kan jij met Dulce praten?’’ hij knikte ,, o kan jij tegen je vader zeggen dat ik voorlopig onder de rader blijf.’’

Die avond beklom ik weer de uilentoren met in mijn hand een brief voor mijn ouders. Flint was zo te zien net weer terug van zijn reis eerder deze week. Dus pakte ik een uil van school, gaf hem de brief Afbeelding
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin Hoofdstuk 8

zo okt 08, 2017 12:42 pm

De volgende ochtend zat ik al vroeg in de grote zaal, ik had wat boeken gehaald uit de bibliotheek. Ik had mijn vaders boek standaard bij me en daar stond een boek over stok gebruik open gevouwen. Terwijl ik mijn havermout pap at las ik het boek. Ook schreef ik om de zoveel tijd iets op een van de perkamenten . Quinton kwam gapend de grote zaal binnen en ik had net de verslagen over de feeën en over stok gebruik klaar. Hij ging zitten en pakte een toast die was verschenen op de schaal ,, Bij Merlijns baard Gwen dat zijn twee vakken en waar ben je nu mee bezig.’’ Hij greep het boek uit de boekstandaard. ,, Dat is gedaanteverwisseling en je hebt drie kwart al gedaan.’’ Hij schudde zijn hoofd. ,, we zouden dit toch samen doen?’’ ik knikte en gaf hem perkament. ,, begin maar met pennen en geef er een leuke draai aan.’’ stom verbaasd keek Quinton me aan ,, Waarom, zo leer ik toch niets?’’ Ik keek hem recht aan ,, O, jawel hoor. Jij mag het verslag van kruidenkunde en de extra opdracht van Toverdranken maken.’’ Quintons ogen lichtte op. Hij pakte de boeken voor kruidenkunde en mijn ingrediëntentas waar hij de bereidde ingrediënten inzaten. Hij begon te pennen. Voor de middag waren we klaar en konden we de rest van het weekend rustig van het weer.

In de avond zaten we samen te genieten van een lekkere soep toen een uil gekras ons deed opkijken. Het was Flint met een brief in zijn bek. Hij liet hem los toen hij over mij heen vloog, ik ving de envelop op en opende het.
Afbeelding
Ik liet Quinton de brief lezen ,, bij Merlijns baard, Martha Coin komt naar deze school!’’ iedereen keek om naar hem en mij. Een jongen kwam naar ons toe ,, je bedoelt dat de schijfster naar onze school komt?’’ Quinton knikte. De jongen keek ons om de beurt aan ,, en daar ben jij blij om?’’ ik keek hem verbaasd aan ,, waarom zouden we dat niet zijn?’’ ,, Ze is een dreuzel en die horen hier niet.’’ Ik draaide me volledig naar hem om ,, wie zegt dat, jij?’’ de jongen knikte ,,ben jij de hoofd van deze school.’’ De jongen schoot in de lach ,nu zag ik zijn groene stropdas. ,, nee en jij bent het meisje dat tegen huiselven praat.’’ Ik haalde mijn schouders op ,, Het was tenminste een goed gesprek beter dan degene die ik nu met jou voer.’’ De rest van de drie tafels joelde een beetje en begonnen te lachen achter hun vuistje. ,, mijn vader zal hier van horen.’’ Ik keek hem van top tot teen aan ,, Je bent toch een grote jongen moet jij je nog verschuilen achter je vader. Ik doe het al jaren niet meer, weet je waarom mijn vader werkt zo hard dat ik hem er niet mee lastig val.’’ Ik hoorde weer een gekras van Flint en hij kwam op mijn schouder zitten. ,, en mijn moeder is de dreuzel die schijnbaar niet in deze wereld thuis hoort. Zal ik jou vertellen dat zij meer in deze wereld thuis hoort en er van begrijpt dan jij op dit moment.’’ Iedereen was nu stil,want niemand had verwacht dat ik zou toe geven dat Martha Coin de dreuzelschrijfster mijn moeder was.

Quinton kwam naast me staan ,, ik denk dat jij terug kan naar je tafel.’’ De jongen knikte langzaam en liep zo snel hij kon terug naar de tafel van Zwaderich. Na het eten liepen we terug naar de leerlingenkamer, daar zaten al wat leerlingen en deze keken allemaal op toen ik binnenkwam. Iedereen gaapte me aan en Ciaran kwam naar me toe. ,, je bent echt dapper dat je Hilarius zo onderuit haalde, maar hier krijg je echt problemen mee. Zijn vader is de baas van de Holyhead Harpies.’’ Ik haalde mijn schouders op ,, ik liet hem niet zo praten over mijn moeder of dreuzels in het algemeen.’’ Ciaran knikte en gaf me een schouderklopje ,, zoals ik als zei, dappere Das.’’ Ik schonk hem een dankbare glimlach en hij liep weg. Ook de andere doken weer terug in hun boeken. Ik draaide me om naar Quinton ,, loop je mee naar de badkamer?’’ hij knikte en we liepen met zijn tweeën de trap naar de meisjes slaapzaal af ,, ik ben het eens met Ciaran, je krijgt hier waarschijnlijk problemen mee.’’ Ik opende mijn slaapkamer deur en op mijn bed zat Dulce.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op wo apr 25, 2018 12:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 9

ma okt 09, 2017 9:01 pm

,, Dulce!’’ de elf draaide haar hoofd om, grote tranen dropen uit haar even grote ogen. Ik gooide mijn tas in de hoek en liep naar mijn bed. Ik ging naast haar zitten en nam haar in mijn armen. Het wezentje brak en huilde al haar verdriet er uit. ,, Heb een standje gehad van heer Hagrid. Hij was teleurgesteld in Dulce, Dulce had niet in jufrouw Coins kamer mogen wezen.’’ Ik duwde haar een beetje van me af ,, Heeft Hagrid dat tegen je gezegd?’’ Dulce knikte ,, heer Hagrid is een aardige man, veel aardiger dan, dan.’’ Het wezentje beet op haar lip. ,, Dan je vorige meester?’’ Dulce knikte droevig. ,, Hij vermoorde mijn moeder, ondanks de nieuwe verdragen.’’ Ik verbeet de woede die in mij opborrelde, Dulce mocht die woede niet zien. ,, weet je Dulce dreuzels hebben een beroemde gezegde. Het karakter van een man is niet te bepalen door hoe hij omgaat met zijn gelijken, maar hoe hij omgaat met zijn minderen.’’ Dulce keek me niet begrijpend aan ,, jouw vorige meester was gewoon een slechte man. Je bent gered door mensen met pure harten en bent hier aangesteld.’’ Dulce knikte ,, jufrouw Coin is zeer aardig voor Dulce. Je hebt een goed hart net als uw vader.’’ Quinton kwam de kamer binnen. ,, Hoi Dulce, mijn naam is Quinton.’’ Hij stak zijn hand uit maar Dulce dook zowat in me. ,, wees maar niet bang Dulce, in mijn hele leven heb ik nog nooit een huiself pijn gedaan. Ken je Distel?’’ Dulce knikte ,, die kwam deze week langs hij vertelde dat zijn meester zijn kam was vergeten.’’ Quinton krabbelde zich beschaamd achter zijn hoofd. ,, vroeg me al af hoe het kwam dat hij opeens op mijn kussen lag. Maar zag hij er mishandeld uit?’’ Dulce schudde haar hoofd.

,, Dulce, je zei dat je mijn vader kent, hoe?’’ Dulce’s grote blauwe ogen keken me verwonderlijk aan ,, hij was erbij toen mijn meester Dulce ontsloeg. Hij nam me mee naar Zweinstein.’’ Ik knikte ik was blij dat mijn vader haar had gered. Het maakte me trots om zijn dochter. Dulce maakte een opmerking over de keuken en verdween. Quinton schudde zijn hoofd ,, ik begin mijn vader te geloven. ‘’ Ik keek hem verbaasd aan ,, Afgezien van de lessen, verveel jij je nooit op school.’’ Zonder te weten waarom schoot ik in de lach en voor een moment kwam ik niet meer bij. Snel pakte ik mijn toiletspullen en liep nog steeds lachend naar de badkamer terwijl Quinton naar zijn kamer rende voor zijn spullen. De badkamer van de jongens en de meisjes lagen dichtbij elkaar, dus konden we tegelijkertijd onder de verfrissende douche springen.

We zaten met natte haren op een bank bij een knapperend haard vuur. Met onze neuzen in een boek, Quinton in een boek van mijn moeder en ik Fantastische fabeldieren en waar ze te vinden. We sloegen om de beurt een bladzijde om. Langzaam gleden onze mede dassen naar hun bedden, ook mijn ogen werden langzaam zwaar. Ik was schijnbaar even weggezakt toen Quinton een klopje op mijn schouder gaf. ,, Ga naar bed, Gwen.’’ Ik knikte en stond op. Met de boek in beide armen liep ik naar mijn kamer. Zachtjes deed ik de deur open, maar toen ik de kamer binnen stapte zaten alle meiden op een bed te lachen. Een van hun had iets in haar handen, het was de familie album. De ene met de baby foto’s van mij ,, wat zijn jullie aan doen!?’’ de meisje schrokken zich rot. Ik liep naar ze toe en trok het boek uit hun handen. Ik bekeek de foto’s, geen van de foto’s was van zijn plaats. Tranen stonden in mijn ogen ,, dit waren privé foto’s, iets om me aan huis te herinneren.’’ De meisje keken beschamend naar de grond ,, sorry Gwen.’’ Zeiden ze in koor. Ik liep naar mijn koffer en borg het boek er in op. ,, Nee het spijt mij. Ik had niet zo tegen jullie mogen uitvallen.’’ Ik wreef in mijn ogen en ging op bed zitten. ,, ik mis mijn ouders gewoon en maakte Hilarius mijn moeder nog belachelijk.’’ De meisjes kwamen naar me toe ,, we lachte niet om jou, we lachte om die stilstaande beelden.’’ Ik keek ze alle drie een voor een aan. Alle drie kwamen uit een volbloed familie, dus geen van hen was dus een stilstaand beeld gewend.

,, Mijn vader nam die foto’s met de dreuzelcamera van mijn moeders vader. Mijn moeder had met haar familie gebroken net nadat ik geboren was. Mijn grootvader overleed kort daarna en liet de camera aan mijn moeder na.’’ Ik liet mezelf op het bed vallen. ,, Bij jullie was het waarschijnlijk makkelijker?’’ Alle drie schudde hun hoofd ,, vergeet niet dat de meeste van onze ouders de strijd om Zweinstein hebben meegemaakt. Wij werden opgevoed met de verhalen over die pijnlijke tijd. ‘’ ik krabbelde langzaam omhoog en knikte, dat was natuurlijk zo. Ik knikte naar die meisjes ,, zou ik er veel last van krijgen?’’ de meisjes keken me raar aan ,, van mijn aanvaring met Hilarius.’’ De meisjes begrepen het meteen en schoten in de lach en knikte ja. ,, Zijn vader zou de dag dat jouw moeder naar school komt, een hoop stampij maken. Samen met andere volbloed ouders.’’ Een van de meisje Miranda keek bedenkelijk naar de grond. ,, Mijn moeder komt ook. Zij was een Zwadderaar en een aangeleerde haat voor dreuzels.’’ Iedereen keek nu naar haar ,, mijn vader heeft me geschreven en me voor haar gewaarschuwd. Hij was een Huffelpuffer, ik weet het de meest rare combinatie die ik ken. Maar ze zijn gelukkig. ‘’ met zijn vieren spraken we meer over onze families. Eerst bij elkaar maar later lag iedereen op zijn eigen bed, tot we in slaap vielen.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Gwendoline Coin

do okt 12, 2017 6:25 pm

Leuk vervolg! Ook leuk dat je de brieven op 'echt' briefpapier hebt geschreven ^_^

Wat een goede toevoeging voor je verhaal kan zijn is als je beschrijft wat Gwen voelt. Je vertelt al heel goed wat ze doet en wat er om haar heen gebeurt, maar hoe ervaart ze dat? Toen ze met de trein ging, was ze toen nerveus omdat ze naar een nieuwe school ging of juist heel energiek? En toen ze Hilarius op zijn plek zette, was ze toen boos of alleen geïrriteerd? Waar dacht ze aan en veranderde haar lichaamstaal? Balde ze haar handen tot vuisten, bijvoorbeeld. Haar reacties op wat er om haar heen gebeurt, leert ons Gwen beter kennen. En daardoor kan ze een personage van vlees en bloed worden. ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Verder leuk geschreven en ga zo door!

ps: is de familie Coin een bekende familie uit de Potter boeken? Ik ben super slecht met namen, dus geen idee of ik haar familie moet herkennen, haha
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin

vr okt 13, 2017 5:46 am

Nee Maaike familie Coin is geen HP familie ik zal er meer aan denken om haar wat meer gevoel te geven.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 10

wo okt 25, 2017 6:38 am

Zondag was zo voorbij, niemand was er echt blij om maar gelukkig hadden Quinton en ik al het huiswerk af. Niet dat het verschil maakte want Professor Kist was niet te verlegen om ons vier pagina lang verslag te laten schrijven over de geschiedenis van Zweinstein. Bij toverdranken moesten we een verslag schrijven over het gebruik van toverdranken. Dreuzelkunde was echter interessant toen het over elektriciteit ging. Tijdens het avond eten zat Quinton een beetje onrustig op zijn plek te bewegen. ,, Wil je daar mee ophouden?’’ ik had mijn boek standaard voor mijn neus, met een boek over de geschiedenis van Zweinstein. ,, Dit weekend zijn de tray outs voor het zwerkbal team.’’ Ik keek hem verveeld aan ,, je weet dat eerstejaars zeer zelden a nooit worden gekozen?’’ Quinton knikte ,, zou je me helpen met trainen?’’ ik keek hem verbaasd aan ,, ik heb pas vorige week vrijdag voor het eerst op een bezem gezeten en dat ging me niet goed af Quinton.’’ Weer knikte hij ,, maar als je iets meer wilt weten over de juiste bezems en de spelregels?’’ hij schudde zijn hoofd ,, maar toch bedankt.’’ Hij nam weer een hap in zijn mond. Zijn gezicht was betrokken en ik keek beschaamd naar mijn bord.

Na het eten wilde Quinton naar de leerlingenkamer lopen, maar ik hield hem tegen. ,,Kom mee we hebben nog drie uur voordat we in de leerlingenkamer moeten zijn.’’ Ik trok hem mee naar buiten. Professor Wilder ruimde net de bezems op ,, Professor!’’ hij keek om ,, Gwendoline, Quinton waar kan ik jullie mee helpen?’’ Ik legde het verhaal aan hem uit en hij had een grote glimlach op zijn gezicht. ,, Ik moet je waarschuwen Quinton, maar jullie mogen bezems en de slurk. Alleen de slurk gebruiken om mee te oefenen.’’ Hij gaf een klopje op de schouder van Quinton. We knikte en hij pakte twee bezems en een slurk uit de bezemkast. We stegen langzaam op en begonnen met overgooien van de slurk. ,, Op welke positie wil je spelen?’’ Quinton dacht even hard na ,, ik wil een drijfer worden.’’ ik knikte ,, dan ga ik opzoek naar een knuppel en iets wat je kan wegslaan.’’ Hij gaf me een glimlach en naarmate de twee uur verstreken, merkte ik dat mijn evenwicht op de bezem verbeterde. We vlogen en gooide de bal over en weer, tot er nog een half uur verstreek. Professor Wilder kwam aangeven dat het tijd was om er mee op te houden. Toen we de bezems aan hem terug gaven grijnsde hij van oor tot oor ,, dat zag er niet slecht uit jongens.’’ We grijnsde van trots met hem mee. ,, maak ik een kans professor?’’ Professor Wilder haalde zijn schouders op ,, dat is voor de aanvoerder om te beslissen en jij Gwen.’’ Ik schudde mijn hoofd ,, ik help Quinton alleen maar.’’ ,, jammer je zou een goede jager zijn. Morgen moeten jullie alleen werken aan jullie snelheid.’’

Met een borst dat groeide van trots, liep Quinton naast me. We kwamen beide aan in de leerlingenkamer, sommige van de oudere studenten keken verbaasd op toen we binnenkwamen. Ciaran keek op zijn horloge ,, met nog een paar minuten op de klok. Waar waren jullie?’’ Quinton keek beschamend naar de grond ,, Quinton en ik hebben geoefend voor de try-outs.’’ Ciaran schoot in de lach ,, jullie maken een grapje?’’ ik schudde mijn hoofd. ,, Wat is daar zo raar aan, er is geen regel die zegt dat we het niet mogen proberen.’’ Ciaran kneep zijn ogen samen. ,, Vertel mij eens waarom zou Chlo een stel eerstejaars aannemen?’’ ik haalde mijn schouders op ,, misschien vanwege talent. Volgens professor Wilder deden we het niet slecht.’’ Ciaran snoof ,, hoorde je dat Chlo?’’ een meisje van het vijfde jaar kwam erbij staan en keek Quinton en mij onderzoekend aan. ,, Ik hoor het Ciaran en zoals je weet geef ik iedereen een eerlijke kans. Mochten zij beter zijn dan de rest dan halen ze het team.’’ Ze liep weg en Ciaran keek haar na. Snel liepen Quinton en ik naar onze kamers.
De volgende dag was ik weer onderweg naar de uilentoren, met een brief in mijn handen
Afbeelding
Dankzij Ciaran was ik er nu juist op gebrand om toch mee te doen voor de try-outs, ik liet me geen nee verkopen. Helemaal niet omdat ik eerstejaars was. De hele dag weer leverde we huiswerk in en maakte ik een deel van het huiswerk tijdens het ontbijt of lunch, maar ook tijdens het huiswerk uur. Na het eten rende ik met Quinton weer naar buiten. Professor Wilder stond ons al op te wachten bij de kast. ,, Oké het eerste uur gaan we aan onze snelheid werken en daarna gaan we aan je beukers werken.’’ Professor Wilder schrok zegt baar. ,, Quinton, dit is je beuker.’’ Ik hield een groene tennisbal omhoog. Professor Wilder en Quinton begonnen nu beide te lachen.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 11

wo okt 25, 2017 6:41 am

We oefende iedere avond en we werden steeds beter, zelfs tijdens vliegles mochten we extra oefenen. Op het zwerkbalveld, ver weg van nieuwsgierige ogen. Deze zaterdag waren de try-outs en heel vroeg in de ochtend oefende Quinton en ik nog even, maar we moesten ook echt gaan ontbijten. We zaten aan tafel en ik had een fel geel T-shirt aan. Iedereen van Huffelpuff keek ons aan alsof we gek waren geworden. We zaten eindelijk en ik nam mijn standaard kommetje met rijstepap. Ik wist dat Dulce het had gemaakt doordat er een extra scheutje honing door heen zat. Ik lepelde het snel naar binnen, maar toen ik net de laatste hap wilde nemen. Landde een envelop in mijn kommetje. Verbijsterd keek ik omhoog en zag ik Flint vliegen ,, Dank je Flint. Kan je de volgende keer krassen!’’ het diertje vloog een cirkel boven mijn hoofd en kraste. Quinton schoot meteen in de lach en hij was niet alleen. Snel viste ik de envelop uit de kom en zag tot mijn verbazing dat hij niet nat was geworden. ,, Pap’’ zuchtte ik en opende de envelop.
Afbeelding
Met die worden in mijn achterhoofd, nam ik de laatste hap en rende ik samen met Quinton naar buiten. De rest van de Huffelpuffers kwamen achter ons, wat rustiger dan wij maar wij waren dan ook de jongste van de hele groep. Wel waren er veel tweedejaars die het wilde proberen. ,, Drijvers pak je spullen en stijg op!’’ Chlo was erg duidelijk iedereen die het wilde proberen om drijver te worden steeg op en had een knuppel in de hand. ,, Omdat het werken met een beuker gevaarlijk is, voor de ongetrainde. Zal het bestaande team, ik en Ciaran tennisballen naar jullie toegooien. Zodra een bal je raakt. Kan je dalen en van het veld verdwijnen.’’ Chlo steeg op en had zo te zien een mantel vol met de geelgroene ballen. Ze begon met gooien en mijn ogen waren gericht op Quinton. Ciaran die zichtbaar vond dat eerstejaars niet thuis hoorde in het Zwerkbalteam, gooide zijn ballen telkens op hem en hij sloeg ze met het grootste gemak van zich af. Steeds meer drijvers daalden en verlieten het veld tot er nog maar twee ver waren Quinton en de drijver van vorig jaar. ,, Gefeliciteerd jullie zitten in het team!’’ Iedereen begon te klappen terwijl de drijvers naar de grond daalde.

,, Jagers en wachters opstijgen!’’ Ik klemde mijn benen om mijn bezem en steeg op. ,, Jagers jullie gaan de bal overspelen en proberen te scoren. Maar Ciaran en ik zullen proberen om de slurk van jullie af te pakken. Is dit gebeurt mag je het veld verlaten, ik ben opzoek naar vier jagers. Wachters twee van jullie bewaakt de ringen. Jullie houden de ballen tegen, mocht erbij jou gescoord worden mag je ook het veld verlaten en neemt een ander je plaats in.’’ iedereen knikte en Chlo gooide de slurk op. Iedereen dook erop behalve ik. Ik bleef een tijdje hangen tot de slurk door iemand gevangen was. Ik vloog naar degene toe en zocht met mijn ogen. Ciaran vloog naar ons toe en ik riep ,, Gooi!’’ degene naast me gooide de slurk en ik ving hem meteen op. Met een rechte lijn vloog ik naar beneden en net voordat ik de grond raakte trok ik op. Om me heen kijkend, ik keek niet om me heen maar ik luisterde simpel weg naar het geluid om me heen. Ik hoorde het zware ademen van Ciaran vlak achter me en het gejuich van de omstanders. Zo wist ik dat hij vlak achter me zat, Chlo vloog van voren op me af en ik keek omhoog net boven me vloog een andere jager. Ik gooide de slurk op en deze ving hem. Chlo ging meteen achter de slurk aan, maar Ciaran was nog niet helemaal klaar met me. Hij bleef me volgen toen ik weer omhoog schoot, Chlo riep hem een paar keer maar hij luisterde niet. Het kon mij niet schelen en ik vloog achter de slurk aan. Opeens werd de slurk van iemand afgepakt en Chlo had hem in haar handen. Ze vloog hard op de doelpalen af. Ik vloog naar haar toe, van onderen en pakte de bal weer van haar af. Snel vloog ik omhoog en schoot weg naar de doelpalen aan de andere kant van het veld. Ondanks de verwoedde pogingen van Ciaran kon hij me niet bijhouden. Ik gooide de bal door een van de ringen, de wachter was net niet snel genoeg om me tegen te houden.

De wachter daalde af en een andere nam zijn plek in. ,, Sorry!’’ de jongen keek me boos aan toen hij het veld verliet. Chlo kwam naar me toe ,, Goed gespeeld Gwendoline.’’ Ik knikte het was een mooi compliment. ,, Zeg maar Gwen.’’ Chlo knikte en vloog hard weg. Na een tijdje waren de wachters uitgekozen, maar de jagers nog niet we waren met zijn vijven over. ,, Ciaran, stop er mee om Gwen constant te volgen ze heeft de bal niet eens!’’ Chlo verscheen naast hem ,, Serieus, zij hoort hier niet Chlo!’’ Chlo liep helemaal rood aan ,, op het moment heeft zij vijf wachters waarvan een uit het team van vorig jaar eruit gespeeld. Ze heeft niet een maar twee keer een bal van een van ons afgepakt en ze verdeeld het spel, ze communiceert met de andere. Laat weten waar ze is of wie er vrij staat.’’ Ciaran liep nu rood aan. ,, Wat probeer je te zeggen?’’ Chlo hief haar handen op ,, Gwen daal maar, je hebt het team sowieso gehaald!’’ verbaasd keek ik naar de andere die goedkeurend knikte. Ciaran echter ontplofte zowat. ,, Wen er maar aan Ciaran zij en Quinton zijn je teamgenoten. Volgend jaar ben misschien jij aanvoerder en mag jij de dienst uitmaken.’’ Ik daalde naar de grond waar ik werd opgewacht door een mengeling van applaus en ongeloof. Professor Wilder stond op de tribune en klapte ook. Chlo vloog naar hem toe ,, Zo professor de competitie aan het bespioneren?!’’ Hij schudde zijn hoofd en wees naar Quinton ,, Als ik er niet was geweest had jij die juwelen van spelers nu niet in jou team!’’ Chlo knikte ,, maar is dat niet altijd zo professor?!’’ hij knikte en gaf haar een glimlach.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Fantasie”