Gwendoline Coin en de vermiste huiselven

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Gwendoline Coin en de vermiste huiselven

di aug 15, 2017 5:27 pm

Dit is een Fan-fictie van de Harry Potter Reeks van J.K. Rowling.

Hoofdstuk 1
,,Mam? " mijn moeder keek op van de pan met kokende eten. ,, wat doe jij eigenlijk voor werk? Ik weet dat pappa voor het ministerie werkt. Maar wat doe jij eigenlijk?" Mijn moeder zuchtte een teken dat ze het er eigenlijk niet over wilde hebben,, ik ben schrijfster Gwen. Ik schrijf verhalen over onze wereld, dreuzels zien dat als fictie." Ik knikte, vanochtend had ik de brief van Zweinstein ontvangen ( de beste school voor tovenaars ter wereld volgens mijn vader). Hij zelf had er ook op gezeten. Mijn moeder niet zij is wat wij noemen een dreuzel, iemand zonder toverkracht. Volgende week zou ik vertrekken naar school en zou zij alleen thuis achterblijven. Mijn vader maakte lange dagen op zijn werk en was daarom vaak laat thuis, vandaag zou geen uitzondering op de regel zijn.

,, ga je me missen mamma?" Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Natuurlijk ging ze me missen , domme vragen dat was echt iets voor mij. Mijn moeder zag dat ik de antwoord op de vraag al wist. Ze zei daarom niets, met een pannenlap pakte ze de pan van het vuur. Omdat ik vandaag elf jaar was geworden, had ik mogen uitkiezen wat we aten vanavond. Ik keek terleurgesteld naar mijn vaders stoel. ,,Hij komt heus wel. Dat had hij je gelooft." Ik knikte terwijl mijn moeder het eten begon op te scheppen. Het begon te eten en hoewel het mij n favoriete kostje was, kon het me niet bekoren.

Mijn moeder ruimde de borden op en liep naar de koelkast om de taart te pakken. De deur van de keuken ging open ,, goede avond familie. Ben ik op tijd?" Ik vouwde mijn armen ,,erg laat" hij knikte zijn blonde haar veerde langs zijn gezicht ,, sorry muntje. Maar het was gekkenhuis, een hele groep flubberwormen waren ontsnapt gekkenhuis." Ik kneep mijn ogen samen en mijn moeder deed hetzelfde. Hij keek van haar naar mij en hij wist dat we het niet kochten. Hij liet zijn hoofd zakken en zuchtte. Hij reikte achter zich een hels gekrijs kwam er uit de gang zetten. Verbaasd keek ik naar mijn moeder en ook zij haalde haar schouders op. Mijn vader draaide zich weer terug en in zijn handen had een vogelkooi vast, met daar in een angstig steenuiltje. ,, iedere heks of tovernaar heeft er een nodig." Hij keek naar mij. ,, Nu jij naar school gaat, is het tijd dat je er een krijgt."

Het diertje kalmeerde langzaam en had alleen maar oog voor mij. Hij was klein en had een zilverkleurige veren pak. Mijn vader zette de kooi op tafel en hij ging op zijn stoel zitten. ,, Martha het ruikt verrukkelijk die taart. Zelf gebakken zeker. Ik eet een puntje met jullie mee en neem dan de bloemkoolsoep." Mijn moeder reageerde niet op hem, verliefd keek ze naar het uiltje, als dreuzel had ze zich wel eens afgevraagd hoe de tovenaars hun post verstuurde. Tuurlijk had mijn vader het haar al eens verteld maar ze geloofde hem niet helemaal. Nu ze het diertje zag, kwam het besef harder binnen dan dat ze had verwacht. ,,Hoe ga je hem noemen?" Mijn vader had inmiddels zelf al een kom soep gepakt. Ik keek naar het diertje en verschillende namen kwamen er door mijn hoofd. ,, Flint" mijn moeder keek naar me en toen naar het uiltje. Ze knikte ,,hallo Flint." Het diertje kraste naar haar, als teken van begroeting.
Laatst gewijzigd door Kattenmeisje3045 op zo apr 29, 2018 4:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin Hoofdstuk 2

di aug 15, 2017 5:31 pm

In de straten van London was het een drukte van jewelste. Overal schoten auto's en mensen voorbij. Wij liepen in alle rust door de mensenmassa naar de stamkroeg voor de magische wereld, De lekke ketel. Ik was er persoonlijk nooit geweest, maar ik had er veel verhalen over gehoord. Mijn moeder liep met een stemrecorder in de hand en maakte daar aantekeningen mee. Denk voor een verhaal die ze wilde uitgaan werken. Mijn vader was de eerste die de kroeg zag en deed de deur open ,, dames gaan voor." Ik liep zeer verzekerd naar binnen, terwijl mijn moeder wat onzeker de deur door stapte. ,, he Richard. Moet je weer werken, je dienst zit er nog geen drie uur op!" De man achter de bar gaf ons een vriendelijke glimlach. Mijn vader lachte ,, nee Tom. Moet schoolspullen kopen. Mijn muntje hier gaat eindelijk naar school." Tom keek naar mij ,, zo eindelijk elf jaar? " ik knikte,, morgen met de trein naar school." Tom knikte.

Mijn vader duwde me langzaam door de achterdeur. We liepen de deur door en kwamen op een afgesloten plein terecht, verbaasd keek ik mijn vader aan. Uit zijn mouw pakte hij zijn toverstok en tikte een paar bakstenen van een muur aan. De muur leek te zuchten en kwam daarna in beweging. Een winkelstraat kwam te voorschijn ,, welkom op de weg is weg." Vol bewonderd keek ik om me heen. Hoewel ik een volledige tovenaars opvoeding had gehad, was deze openbaring met deze wereld bijna overweldigend. Mijn vader liep de straat op en wij konden niets anders doen dan hem volgen. Hij liep meteen op een winkel af ,, eerst maar even een uniform passen. Daarna maar verder kijken.

Binnen stonden meerdere mensen met kinderen van alle leeftijden te wachten. ,, welk huis, liefje?" Een lange vrouw kwam op ons af en ik kreeg bijna niets uit mijn mond. De vrouw nam me ondertussen aandachtig op ,, eerste keer naar Zweinstein." Ik knikte. Ze gaf me een glimlach. ,, geeft niets. Ik was ook nerveus." Ze nam mijn maten op en besprak toen iets met mijn vader, hij betaalde en we liepen de winkel weer uit. ,, pap" hij keek naar me ,, is het nu niet tijd voor mijn stok." Hij knikte ,, laten we naar Olivander gaan. Dat is echt een groot meester." Mijn moeder stemde er mee in en we liepen door de straat niemand keek op of om toen ze mij zagen. Maar mijn moeder kreeg af en toe een minachtende blik.

We liepen Olivander binnen. Een oude man stond achter de toonbank. Met zijn helderblauwe ogen keek hij ons aandachtig aan. ,, daar is de Coin telg dan eindelijk." Hij liep naar achteren en pakte een doos uit een van de vele schappen. Hij kwam er mee terug en deed de doos open. Daar in lag hij dan een stok, ik pakte het vast. Maar meteen ging er een soort elektrische schok door mijn arm heen. Geschrokken liet ik hem los en keek naar Olivander. Hij was niet boos, hij schudde zijn hoofd en mompelde iets onverstaanbaars. ,, geen kern zoals de vader, maar haar moeder is een dreuzel." Hij liep weer naar achteren en kwam terug met een rijkversierd doosje. ,, Deze heb ik net gemaakt." Ik pakte de stok vast en ik werd van binnen erg warm. Met een trotse glimlach keek ik naar de oude man. ,,appelhout met gemengde kern. Interessant." Ik keek naar de stok en wist waar de man het over had. Een toverstok had niet meer dan een kern. Ook koos de stok de tovenaar. Wat had dit voor mij te betekenen.

De winkel bel rinkelde en een gezin met drie kinderen kwam de winkel binnen. Twee jongens met zwart sluikend haar en het meisje had rood haar. ,,Harry, Ginny wat fijn om jullie tegen te komen. Jou vooral buiten het werk." De man glimlachte ,, zeker Richard." Olivander rekende mijn staf af. ,, is de jongste Potter klaar voor haar eerste stok." We liepen de winkel uit en liet het gezin achter bij Olivander.
Zet je dromen op papier.
nurias
Columnist
Beheer:

Re: Gwendoline Coin

vr aug 18, 2017 1:55 pm

Zo her en der wat foutjes maar ook een leuke verhaal met goede verhaallijn.

Geschreven naar het verhaal van Harry Potter of een eigen verhaallijn met alleen een vrouwelijke Potter.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

za aug 19, 2017 7:19 pm

alleen Lily het beweegt zich in die wereld.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr sep 29, 2017 2:57 pm

Leuk verhaal! Grappig genoeg ben ik deze week pas begonnen in het derde deel van de Harry Potter reeks, dus komen alle potter-plekjes extra bekend voor.
,,Harry, Ginny wat fijn om jullie tegen te komen. Jou vooral buiten het werk." De man glimlachte ,, zeker Richard." Olivander rekende mijn staf af. ,, is de jongste Potter klaar voor haar eerste stok." We liepen de winkel uit en liet het gezin achter bij Olivander.
Misschien komt het doordat ik het derde deel lees van de boekenserie, maar ik zie een jonge Harry Potter voor ogen die zelf naar school gaat. Als ik het goed lees zijn Harry en Ginny hier samen en hebben ze een kind dat ook voor het eerst mag? Dus dat betekent dat ze allebei volwassen zijn, klopt dat?

Leuk geschreven! Ga zo door :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 02, 2017 10:30 am

Beste @Maaike. Als je de boeken gaat lezen kan je dit verhaal beter niet lezen vanwege spoiler allert. Bedankt dat je het verhaal leuk vond. Die mijn best in de rest te schrijven
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

ma okt 02, 2017 2:20 pm

Ik ken de films gelukkig al, maar heb nooit de boekenreeks helemaal gelezen dus daar werd het eens tijd voor.
Is jouw verhaal ook inclu. dat laatste boek van haar?
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 02, 2017 8:49 pm

Het wordt vermeld, de gebeurtenissen. Maar Gwen krijgt er heel weinig van mee.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di okt 03, 2017 6:40 pm

Ooowwh dan zie ik geen reden om je verhaal niet te lezen :D Ik weet namelijk toch nog niet of ik die laatste ga lezen en de rest ken ik "soort van".
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Gwendoline Coin hoofdstuk 3

do okt 05, 2017 8:19 pm

Op het treinstation van Kingscross, was het ook al zo druk. Mijn vader duwde mijn kar met mijn koffers en Flint erboven op. We liepen over de perron negen, daarnaast lag perron tien. Mijn moeder en ik liepen een beetje achteraan. ,,schrijf zo vaak je kan. Vertel me alles en dan bedoel ik ook echt alles. Je lessen, klasgenoten" zo ging ze even door, ze had niet door dat mijn vader was gestopt met lopen. Ze botste tegen hem aan en ik schoot in de lach door de verontwaardigde blik die hij haar gaf. ,, ik heb je alles verteld wat je maar wilde weten." Ze knikte,, maar jij hebt het talent tot overdrijven." Hij schudde zijn hoofd ,, we zijn der." Verbaast keek ik maar de bakstenen pilaar, die perron negen en tien van elkaar scheidde. Mijn vader liet het karretje los en gebaarde dat ik mocht rennen. Dat deed ik ook en het was net alsof de muur me opslokte.

Verbaasd keek ik om me heen, mijn ouders kwamen arm in arm achter me aan. We liepen met zijn drieën het hoekje om en een gigantische stoomlocomotief stond imposant te roken. Kinderen die op het perron afscheid namen van hun ouders en het heen en weer gesleep van de grote hoeveelheid koffers. Door het trein personeel vulde het beeld. Ik bracht mijn kar naar de eerste rij die ik zag en al snel lagen mijn spullen in de trein. Ik liep naar mijn ouders die me snel een knuffel gaven. Mijn vader keek naar de gigantische klok die op het perron hing. ,, muntje, je moet snel instappen. De trein vertrekt over een paar minuten." Ik keek naar de klok en zag dat het vier voor elf uur was. Ik liep naar de trein en stapte in een wagon. Snel keek ik even om naar mijn ouders, die zwaaide hevig naar me. Ik zocht een coupe waar ik bij het raam kon zitten. Snel had ik die gevonden de coupe was enkel bezet door een ander meisje, de ene die ik had gezien in Olivander.,, mag ik?" Ze keek me aan en knikte. ,,Tuurlijk, geen probleem." Ik ging tegen over haar zitten, beide keken we naar buiten waar mijn vader haar vader een hand gaf. Natuurlijk met een half oog op ons. De locomotief floot en met een schok kwam de trein in beweging. We begonnen te zwaaien, mijn moeder had tranen in haar ogen. Nadat we het station had verlaten en onze ouders uit het zicht verdwenen waren. Ging ik verder in mijn bank zitten.

,, ik ben Lily trouwens. Lily Potter." Ik stak mijn hand naar haar uit. ,, Gwendoline Coin, zeg maar Gwen." We schudde elkaar de hand. ,,Dankjewel." Ik keek haar niet begrijpend aan ,, dat je niet begint over mijn vader." Ik knikte,, ik weet wie hij is, maar ik maak er geen ophef over. Mijn vader heeft me verteld dat hij gewoon een doorsnee tovenaar is met gewoon heel veel pech en geluk. Maar hij is zonder meer een held.’’ Lily keek niet echt blij, ze was het schijnbaar niet helemaal eens met mijn bevinding over haar vader. Maar ik bestede er weinig tijd aan ,, wat doet jouw vader eigenlijk?’’ ik keek haar aan ,, Mijn vader onderzoekt fabeldieren. Voor het Ministerie.’’ Lily knikte ,, Jouw moeder schrijft die non- fictie boeken?’’ ik knikte ,, Dreuzels zien ze als Fictie, maar ja zij schrijft.’’ Lily rolde met haar ogen ,, Ze schrijft heel mooi over onze wereld. Vooral voor een dreuzel.’’ ,, wat heeft dat er mee te maken!’’ ik werd een beetje boos, niemand sprak zo over mijn moeder. Lily schudde haar hoofd ,, Het was geen belediging , maar een compliment.’’ Ik was er toch niet van overtuigd.

,, Iemand wat van de kar?!’’ een schrale stem klonk door de gangen van de coupe. ,, Iemand wat van de kar?!’’ een oude dame duwde een snoepkarretje voor. Onze deur stond open en ze keek naar binnen ,, Liefjes willen jullie iets zoets?’’ ik knikte en pakte een paar munten uit broekzak ,, Een doosje smekkies in alle smaken, alstublieft. ‘’ ik keek naar Lily ,, wil jij ook wat, ik trakteer.’’ Lily keek bedenkelijk maar knikte uit eindelijk. ,, Geef mij maar een pompoentaartje. Mijn moeder heeft gezegd dat die echt lekker zijn.’’ ik keek naar de Dame en ze knikte ,, jij ook een taartje liefje?’’ ik knikte en we kregen onze taartjes. Ik rekende af en we begonnen van onze snoep goed te snoepen.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Fantasie”