Wartune

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Wartune hoofdstuk 10

do aug 03, 2017 11:21 am

Het feest duurde tot diep in de nacht. Fortuna en Leon kregen van de Koning een huisje ter midden van beide ordes. Boy mocht op het paleis wonen samen met zijn gezin. Fortuna’s vader ging nog voor het feest terug naar huis hij schaamde zich. Het zusje van Boy ging met hem mee. De familie van Leon trok weer in oude huis. En iedereen wilde de dag vergeten. De dag dat het koninkrijk gered werd.

Vier jaar later.

Het was weer feest koning Yaros trad af en Dinah betrad de troon. Ze was in middels getrouwd en was in verwachting van een kind. Fortuna en Leon en hun twee kinderen werden ontboden naar het paleis. Fortuna en haar gezin vertrokken vroeg, om op tijd in Cloud City aan te komen. Bij de poort werden ze opgewacht door Boy en Anakin. ,, gegroet vrienden.’’ Riep Boy. Ze reden op hun paarden naar het paleis waar ze afstegen. Ze gaven hun paarden aan de stalmeester en liepen naar binnen. Dinah en Eris stonden al op hun te wachten. Ze liepen naar een zaal waar de kroning plaats zou vinden. Ze gingen op hun plaats staan Yaros bij de troon Dinah en haar man er naast. Eris en haar gezin aan de andere kant . Fortuna en Leon stonden achter de troon. Iedereen die iemand was kwam binnen en ging zitten de plechtigheid was zo voorbij. Nu kwam het echte werk.

Dinah zat op haar troon en begon namen op te noemen beginnend bij Boy. Hij liep naar de troon en boog zich. ,, Ridder Boy. Broer van mijn hart. Ik beloon u voor u moed en kunsten met het zwaard dat ons land de vrijheid gaf. Ik beloon u met de titel Zwaardmeester van de Eikenhout .’’ Iedereen klapte en Boy ging weer terug op zijn plaats. Nu was het de beurt van Leon. Leon stapte langs de troon en knielde. ,, Magiër Leon ik beloon u voor uw wijsheid en uw kunsten der magie. Ik beloon u met de titel Magiër van Balenor.’’ Iedereen begon te klappen. Leon nam de kinderen van Fortuna over. Fortuna knielde voor Dinah en zij zei ,,Sta op nicht van mijn hart. Ik eer jou vanwege jou kracht, moed en loyaliteit. Ik eer jouw niet met een titel want dat is niet nodig jij bent van af nu prinses van Wartune en jouw kinderen zullen die titel erven. Niemand kan dat ze nog af nemen. Nicht van mijn hart reis op en buig voor niemand.’’ Met die woorden was de hele Ceremonie afgelopen.

Het feest duurde tot in de late uurtjes. Maar nadat de kinderen op bed lagen. Kwamen Boy, Fortuna en Leon naar de eetkamer. Waar hun schilderij hing en ze keken er naar. Ze bleven kijken tot de zon opging. Leon en Fortuna namen hun kinderen een jongen en een meisje weer mee naar hun huis en voedde ze daar op tot waardige burgers. Fortuna nam de plaats in van haar vader als hoofd van de orde. Terwijl Leon zich storten op het onderwijzen van nieuwe magiërs. Boy stond zijn vrouw en zijn drie zoons bij. Om het koninkrijk te verdedigen tegen jaloerse buren. Ook gaf hij raad aan de koningin Dinah.
De vrienden zagen elkaar de loop der jaren enkele keren tegen het lijf. Het schilderij werd na de dood van de vrienden door de kinderen naar een andere kamer gebracht met daar voor een doos van glas waarin de wapens van de vrienden lagen. De magiërs beschermde de doos met een verzekering betovering. Zodat de wapen nooit en te nimmer gestolen konden worden.

De jaren verstreken en iedereen begon de vloek te vergeten. Iedereen begon de helden te vergeten. Maar nooit vergeet iemand het schilderij dat in het paleis hing. Het schilderij dat er hing van 1 mannelijke ridder, 1 mannelijke magiër en de vrouwelijke boogschutter. Die er altijd zal blijven hangen. Volgens sommige was het magie die het schilderij behield. Maar sommige zeggen dat het hun vriendschap vast een spel had in het behoud. Maar niemand weet het zeker. Weet jij het?
Zet je dromen op papier.
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Re: Wartune

do aug 03, 2017 11:25 am

Dit was een van mijn eerste verhalen, nadat mijn vorige laptop er mee ophield was ik bang dat ik dit verhaal voorgoed kwijt was. Het was een opdracht voor school en eigenlijk ben ik er echt trots op.
Zet je dromen op papier.

Terug naar “Fantasie”