Schimmenjager (deel 2)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
MoensKatrien
Balpen
Beheer:

Re: Schimmenjager (deel 2)

di jul 25, 2017 7:51 am

Oké. Ik heb het verhaal volledig opnieuw gelezen (ben er even zoet mee geweest) en ik vind het nog steeds zeer goed.
Een echte aanrader.
De elf heeft mijn hart gestolen, zeker als kleine jongen en als volwassenen vind ik hem ook heel aardig.
De schimmenjager begin ik meer en meer aardig te vinden.
Ik ben reuze benieuwd naar het volgende hoofdstuk.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo aug 27, 2017 7:57 am

Okaaaaayyy, I'm back. Sorry voor het bijna niet actief zijn de afgelopen twee maand ,:) . Mijn vakantie was nogal chaotisch en het heeft ook niet geholpen dat ik eind juni een nieuwe game had gekocht, waar ik trouwens nog altijd aan verslaafd ben. Ik had wel een buffer om eventueel te kunnen posten, maar eerlijk gezegd houd ik die liever om op elk moment voor te lopen op wat ik hier post, zodat ik nog even tijd heb om te herbekijken. Wel, ik ga proberen om weer wat meer en regelmatiger te schrijven, dus normaal zouden de wekelijkse updates terug moeten zijn x) .

@ MoensKatrien, wauw, je hebt het hele verhaal opnieuw gelezen? Ik kan me voorstellen dat je daar wel wat tijd hebt ingestoken, als ik het hele boeltje afprint zit ik al aan een behoorlijke pak om te lezen O.o . Fijn dat je het nog steeds leuk vindt!
A reader lives a thousand lives before he dies.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo aug 27, 2017 8:01 am

8
Hart van as
Daeren
3560 Na de Beving

Hij gooide het wasgoed in het stenen bassin en sprong lachend weg voor het hoog opspattende water. Algauw had de kledij zich volgezogen en het pakket zonk naar de bodem van het reservoir, zodat Daeren zijn armen bijna volledig in het ijskoude bronwater moest steken om het te kunnen pakken.
Met een borstel en een stuk zeep schuurde hij de groene vlekken uit zijn broek. De lederen lappen die zijn vader een paar maand geleden op de gescheurde knieën had genaaid, waren al afgesleten. Daeren grinnikte. Binnenkort zou zijn vader de broek opnieuw mogen herstellen. Of hij zou misschien een nieuwe krijgen. Over een paar dagen was het zijn elfde verjaardag en Simon en Dowan deden al een tijdje geheimzinnig.
Hij liet de natte broek in een mand vallen en begon haastig aan een tweede kledingstuk.
Gekke Junta had deze ochtend op het plein staan kraaien dat er een lange periode van droogte zat aan te komen. Dat zij ondertussen van kop tot teen doorweekt was geraakt door een gordijn van water, leek haar niet te deren. De stortregen was pas in de late namiddag opgehouden en had een schoongewassen, strakblauwe hemel achtergelaten. Voor Daeren was dat genoeg om Junta’s theorie een kans te geven en hij was vast van plan de volgende dag in het bos door te brengen.
Meteen had hij zijn vuile speelkledij bij elkaar gezocht; de dunne, linnen kledij die hij nu aanhad was niet geschikt om door stuikgewas en beekjes te rennen.
Hij sleurde de volle mand naar het veld en hing broek, hemd en trui over een touw dat tussen het huis en een stevige paal gespannen was.
De zon was al aan het dalen, maar de zomerwarmte zou het vocht snel uit de stof verdrijven.
Zwijgend tuurde hij naar de overkant van het veldje, waar zijn vader deze ochtend tussen de struiken was verdwenen. Hij zou enkel de strikken controleren en had halverwege de namiddag al terug moeten zijn. De stromende regen had hem misschien opgehouden, of hij was onderweg een grotere prooi tegengekomen. Het gebeurde wel vaker dat zijn vader vanwege zulke alledaagse redenen later thuiskwam dan hij had voorzien.
Daeren droeg de lege mand naar binnen en zette hem onderaan het rek, naast een tweede, identieke mand. Zuchtend liet hij zich op de hertenvacht vallen, met een onafgewerkte pijl, lijm, touw en veren naast zich. Nadat hij twee jaar geleden zijn eerste lessen in boogschieten had gehad, had Dowan hem geleerd hoe hij zelf pijlen moest maken. Urenlang had hij op het precisiewerkje geoefend en ook al had hij nog steeds veel tijd nodig, hij was er behoorlijk goed in geworden. Met het puntje van zijn tong tussen zijn lippen sneed hij de veernerf overlangs door en knipte het stuk pluim verder in vorm.

Hij legde de complete pijl op tafel en wierp een ongeruste blik door het raam. De zon was nu bijna niet meer te zien, slechts een dun randje stak nog boven de boomtoppen uit.
Besluiteloos bleef hij in het midden van de kamer staan. Hij kon naar het dorp gaan, de andere jagers opzoeken en hen vragen of ze zijn vader hadden gezien, maar als Dowan ondertussen terugkeerde, liepen ze elkaar mis.
Laatst gewijzigd door Nayalina Nashan op zo sep 03, 2017 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo sep 03, 2017 6:07 pm

Gelukkig zijn we al zover in het verhaal, dat de personages en de verhaallijn een zekere vaste plek in mijn hoofd hebben geclaimd, dus ik weet nog waar we waren :D Maar ik hoop dat het volgende stukje ietsie pietsie sneller komt, hihi.

Leuk en speels vervolg! Daeren is duidelijk een energiek en enthousiaste jongen :D

Ga zo door!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 03, 2017 6:16 pm

:oops: Ha, ja, normaalgezien is het nu weer elke week één pagina :P ... En terwijl ik dit typ, was ik dus alweer vergeten dat ik er vandaag eentje zou moeten uploaden. Secondje xD .
(En thx voor de feedback, wacht maar, dat speelse slaat zo wel om :twisted: )
Laatst gewijzigd door Nayalina Nashan op zo sep 03, 2017 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 03, 2017 6:17 pm

De jongen rende naar buiten en stormde het pad af, het bos in. Lopend zou het hem slechts enkele minuten kosten om het centrale jagershuis te bereiken en zou zijn vader niet eens de tijd hebben zich zorgen te maken.
Hij sprong over lage braamstruiken, kruiste de Oude Weg en dook onder een tak door. De donkerhouten muren van het huis kwamen in zicht en Daeren vertraagde zijn pas. Nahijgend van het sprinten stapte hij er naartoe. Dit gebouw, dat op een korte afstand van de Weg lag, had voor de jagers verschillende functies: het was hun opslag, hun ontmoetingsplaats, een leerschool en soms een onderkomen voor reizigers. Als je één van de boogschutters nodig had, was dit de beste plaats om hem te vinden. Daerens vader kwam hier vaak en ook de jongen kende het huis als zijn broekszak.
Een groepje mannen had zich rond een vuurkorf verzameld, voor de ingang van het gebouw. Flakkerende vlammen verlichtten hun gezichten en de omgeving, alles in een warme gloed onderdompelend. Treanna, Farens vrouw, liep rond en deelde kroezen bier uit. Zo nu en dan gleden haar ogen naar de jager die op een ton zat, vlakbij het vuur, en haar handen trilden een beetje. De eerste woorden van het gesprek dat gaande was, bereikten Daeren.
‘Ik zeg toch dat de schade veel te groot was om van een beer afkomstig te zijn! Daarbij, wanneer was de laatste keer dat jij hier een beer gezien hebt?’ De jager schudde driftig zijn zwarte haar uit zijn ogen.
‘Denk logisch na, Puyak: die storm van vijf dagen geleden heeft de stam naar alle waarschijnlijkheid verzwakt, waarna hij van het minste tikje omviel.’
Puyak, de jager die op de ton zat, sprong van pure frustratie overeind. ‘Natuurlijk, een zomerstorm. Daarom was de helft van de stam ook weggeslagen.’ Hij liet zich terugvallen en zuchtte. ‘Geloof me, een storm of dier kan onmogelijk de oorzaak geweest zijn.’
De mannen zwegen, elk in zijn eigen gedachten verzonken. Daeren stond bij de hoek van het huis en had zich gedurende het gesprek doodstil gehouden. Ze hadden hem niet opgemerkt, alle ogen waren op het kampvuur en op Puyak gericht.
‘Heb je nog wat op die plek gevonden?’ Faren, die zich op de achtergrond had gehouden, deed een stapje naar de zwartharige jager toe.
‘Resten van wat waarschijnlijk sporen geweest zijn, maar alles is overhoop gehaald, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Voor de rest helemaal niets.’
Treanna beet op haar lip en dook een beetje in elkaar. ‘Wat als het net zoals twaalf jaar geleden is? Goden, wat toen met mijn zuster gebeurd is, mag zich niet herhalen,’ fluisterde ze, en tranen sprongen in haar ogen.
Zacht legde Faren zijn hand op haar schouder. ‘Het komt wel goed, Tre.’
‘Enkel een sterke demon is tot zoiets in staat,’ reageerde een andere jager. ‘We zullen op onze hoede moeten zijn.’
‘Maar wat kunnen wij tegen magie en klauwen doen?’ Puyak keek vermoeid op. ‘Wij zijn jagers, geen magiërs of krijgers. Ik weet hoe ik een woeste lynx van me af moet houden en daar houdt het ook op.’
Faren sloot een moment lang zijn ogen en draaide zich om. ‘Eerst en vooral moeten we het dorpshoofd inlichten. Hij kan een oproep doen aan de Orde.’
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo sep 03, 2017 7:17 pm

Ohjee heeft Daeren dat gedaan en ben ik dat vergeten of komt dat nog? Of gaat Daeren het gevecht met die demon aan en is dat hoe hij straks in de niveaus komt. Hmm, spannend!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

za sep 09, 2017 6:51 pm

‘En daarna? Binnenblijven en deuren en ramen dichttimmeren?’ snauwde de man.
‘Daarna doen we wat jagers doen: vallen zetten en onze boog gebruiken.’
De zwartharige jager ging rechtstaan. ‘Dit is geen zesde klasse! Tegen de kleintjes die wij zijn tegengekomen, werkte dat inderdaad, maar ik ben niet zeker dat dat op deze ook effect zal hebben.’
‘Het valt te proberen, Puyak. Niets doen zal de situatie slechts onvoorspelbaarder maken.’
Er viel opnieuw een stilte. Sintels likten gretig aan het laatste houtblok en schaduwen dansten tegen de muur van het jagershuis.
‘Misschien moeten we allereerst allemaal naar huis gaan,’ stelde Treanna schuchter voor, en onder instemmend gemompel liepen zij en Faren richting het dorp, gevolgd door de andere jagers.
‘Waar was die boom?’
‘Een paar kilometer ten noorden van Lutasin, vlakbij de Weg,’ antwoordde Puyak zonder om te kijken.
‘Daeren? Wat doe jij hier?’ De jongen was uit de schaduwen gestapt en door zijn vraag had Faren hem eindelijk opgemerkt. ‘Waar is je vader, jongen?’
‘Ik weet het niet,’ fluisterde de jongen angstig.
De jager bleef als versteend staan. ‘Dowan is nog niet terug?’
‘Papa ging daar naar de strikken,’ zei hij gesmoord, zijn hart klopte als een razende. Langzaam zette hij een paar stappen achteruit. ‘Papa!’ Met een kreet draaide hij zich om en stormde het woud in.
‘Hou hem tegen!’ Hij hoorde hoe enkelen achter hem aan kwamen, maar met zijn kleine, magere lichaam wist hij zich door de nauwste openingen te wringen en de jagers raakten algauw achterop.
‘Daeren, kom terug!’
Hij luisterde niet, hoorde alleen zijn eigen, gejaagde ademhaling en zag slechts het stuk bos vóór hem, het stuk waar hij doorheen moest om naar zijn vader te gaan.
De laatste keer dat Dowan nieuwe plaatsen had gezocht voor zijn vallen, had Daeren hem vergezeld. De hele dag hadden ze zich door kreupelhout en wuivende grashalmen een weg gebaand, zoekend naar sporen van kleine dieren. Op de terugtocht hadden ze de Oude Weg gevolgd en was zijn vader een smal wildpad ingeslagen, dat hen dwars door het onnatuurlijk dichte struikgewas naar een open plek leidde.
Daar hadden ze de laatste strik gezet. Met een verwonderde blik op het ondoordringbare woud om hen heen had Daeren aan zijn vaders mouw getrokken. ‘En hoe vind je die nu allemaal terug?’
Dowan had vrolijk gelachen. ‘Iedere jager heeft een eigen manier om de locaties van zijn strikken te onthouden. Ik gebruik altijd dezelfde route, zodat ik onderweg verschillende herkenningspunten heb.’
De verborgen plek lag vlakbij de Oude Weg, een paar kilometer ten noorden van het dorp.
Die versplinterde boom hoefde daar niet in de buurt te zijn, de Weg was lang en het woud eromheen uitgestrekt. Toch kon Daeren de paniek niet uit zijn hart bannen. Puyak ontdekte sporen van demonen, in de buurt van de laatste halte die zijn vader zou aandoen, op het moment dat Dowan niet thuiskwam. Het was allemaal veel te toevallig. Een nieuwe vlaag angst joeg koude rillingen langs zijn ruggengraat en zijn vingers tintelden.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

za sep 09, 2017 6:52 pm

HA, ik ben het eens niet vergeten. (Maar wel bijna, lol :P ).

Also, Maaike, nog een paar pagina's en je komt het vanzelf te weten xD .
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo sep 10, 2017 7:21 pm

Noooes niet de aardige papa! Beter doe je hem geen kwaad anders komt Daeren achter je aan :O
Sintels likten gretig aan het laatste houtblok
sintels zijn de overblijfselen van het hout dat nog nagloeit (tot houtskool gebrand) en hebben geen vlammetjes om mee te likken ;)

Goed geschreven, op naar volgende week!

Terug naar “Fantasie”