Schimmenjager (deel 2)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Schimmenjager (deel 2)

do sep 13, 2018 7:06 pm

@Libelle Wel, het is echt wel high fantasy, en niet iedereen heeft dat genre even graag :lol:. Fijn dat je het gelezen hebt en het - buiten het genre om - toch goed vond!

@Jim Beta, :D Thx!!!

@ Maaike, haha ja, wel hij zei al eerder dat hij moordde uit fascinatie hé... Slechte gewoonten, Daeren, slechte gewoonten xDDD.
A reader lives a thousand lives before he dies.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 16, 2018 4:56 pm

De jonge demon kwam voorzichtig dichterbij en snuffelde aan het lijk, de halfdemon uit zijn trance halend. Met een argwanende blik op het beestwreef hij het mes schoon en hij stak het terug in de schede. Hij had wat hij wilde hebben; wat was zijn volgende doel? Nadenkend richtte hij zijn blik op de zon, die ondanks het middaguur vrij laag stond. Het was herfst en ook al waren de nachten tot nu toe warm genoeg geweest, daar zou snel verandering in komen. De vrieskou kon de halfdemon zwaar in de problemen brengen.
Water en voedsel had hij genoeg. Wat hij nu nodig had, was een degelijke schuilplaats, iets waar hij veilig en warm de winter kon doorbrengen. Hij kwam overeind en vertrok zijn gezicht toen hij zag dat het jonge beest het bloed aan het oplikken was. Het ding hief zijn kop op, deed een langzame stap achterwaarts en tekende met zijn bebloede snuit een heel eenvoudige rune op de grond. Daarna draaide hij zich om en rende de open plaats over, om aan de andere kant in de struiken te verdwijnen.
Een schuine streep met een punt een elke zijde, meer niet. De halfdemon grijnsde. Deze rune kende hij. Hij werd wel vaker door demonen gebruikt en had een dubbele betekenis. De ene was “gevaar”, een waarschuwing voor andere demonen. Dat was waarschijnlijk wat het beest bedoelde.
Het was echter ook de rune die het woord “schim” of “schaduw” uitbeeldde.
Plots grijnsde hij. Hij had niet alleen warme kledij en scherpe wapens verzameld, hij had er ook nog eens een naam bij gekregen. Renii.
Nog altijd glimlachend draaide hij zich om. Voorlopig zou hij zich in het zuiden schuilhouden, maar zodra het warmer werd, keerde hij terug. Trillend van opwinding legde hij zijn hand op de greep van de dolk.
Wanneer hij terugkeerde, zou hij zijn naam waarmaken. Renii, maar ook: gevaar.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 16, 2018 4:56 pm

Kort stukje ditmaal, het is het einde van het hoofdstuk :P .
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

do sep 20, 2018 5:51 pm

Cool, zo is hij dus aan zijn naam gekomen :D
Maar was er ook daadwerkelijk gevaar..? Of zou die demon hem inderdaad als gevaarlijk hebben gezien?

Ga zo door!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

za sep 22, 2018 6:32 pm

De jonge demon zag Daeren/Rennii als het gevaar xD. O.O Vooral eigenlijk omdat ik hem niet enkele hoofdstukken lang gewoon "jongen" of "halfdemon" wilde noemen ':) :lol:.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

ma okt 08, 2018 11:00 am

Ik heb nog geen titel voor dit hoofdstuk, dusja... :lol:
11
[insert silly title]
Kifher
3584 Na de Beving

‘Niet lang na die winter begonnen geruchten over een sterke demon de ronde te doen,’ besloot hij. ‘De demonen noemden me Renii of Schim en de mensen hebben daar Schimmenjager van gemaakt.’
‘Dat was…’ ik hield mijn hoofd schuin en maakte een snelle som, ‘rond 3577, nietwaar?’
Daeren haalde zijn schouders op. ‘Kan. Ik telde in seizoenen, niet in jaren na de Beving.’ Bedachtzaam keek hij me aan. ‘Wat ik wél weet, is dat het drie winters duurde voor de Orde achter me aan zat.’
‘En het duurde iets minder dan drie winters voor je het eerste spookdorp achterliet,’ antwoordde ik nuchter. ‘Het koninklijk leger zat achter je aan en vond onze bemoeienissen uitermate ongewenst. Het was pas toen de dingen escaleerden dat ze toegaven hulp nodig te hebben.’ Zelfs nu kon ik de ergernis niet uit mijn stem houden. ‘Niet dat het iets heeft uitgehaald; je wist altijd toe te slaan en weg te komen voordat iemand kon reageren.’
Daeren leunde achterover en beet op zijn lip. ‘Weet je, als de Orde meteen achter me aan was gegaan, hadden jullie me waarschijnlijk allang te pakken gehad.’
Dééd hij erom? Strooide hij nu bewust zout in de wonde? De onmacht die we allemaal hadden gevoeld toen bleek dat missies, uitgezonden door de Orde, geen hulp van soldaten of informanten zouden krijgen, sterker nog, dat het ons verbóden was om ons in de jacht op Schimmenjager te mengen, zinderde nog altijd na. Op het moment dat we eindelijk onze volledige kracht achter hem aan konden sturen, had de demon al te veel ervaring opgedaan en haalden onze inspanningen niets meer uit. De woede die de onmacht was opgevolgd, zorgde ook nu nog voor een gespannen stemming zodra de wat oudere krijgers van de Orde en de soldaten elkaar ontmoetten.
Nog steeds waren we deels aan het koninklijk bevel gebonden, maar na Schimmenjager had Shiruto ervoor gezorgd dat de Orde een stuk autonomer was geworden.
Ik ademde hoorbaar uit en sloot mijn ogen even.
‘Tijdens de winter dat ik me… “voorbereidde” op de betekenis van mijn naam, leerde ik met wapens omgaan,’ ging Daeren verder. Hij leek mijn irritatie niet te hebben gemerkt. ‘Tot dan toe had ik mijn messen altijd als praktische voorwerpen beschouwd, niet echt als wapens. Het doelgericht oefenen met magie kwam pas later.’
‘En het leger gaf je ervaring,’ vervolgde ik zuur. Hadden we het écht kunnen voorkomen?

Met een zucht stelde ik vast dat de richel opnieuw versmalde, tot ik me plat tegen de wand moest aandrukken en zijwaarts voort schuifelde. Wat verderop klom Daeren op een ladder die met ijzeren staven in de rotswand was geslagen.
‘Voorzichtig hier, deze is bijna doorgeroest.’ Hij tikte op een sport en hees zich zonder omkijken verder omhoog. Behendig overbrugde ik het laatste smalle deel van de richel en bereikte ook de ladder.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

ma okt 08, 2018 6:42 pm

Dééd hij erom?
Volgens mij mis je hier een woordje. "deed hij het erom"

Soms vergeet je dat het eigenlijk aartsrivalen zijn, die daar saampjes gezellig met z'n tweetjes zitten. :P Maar hier word je weer met beide voetjes op de grond gezet. Ik vraag me af wanneer hij (de HP, Kifher?) barst en Daeren probeert aan te vallen. Hehe.

Ga zo door!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Danischrijft
Potlood
Beheer:

ma nov 05, 2018 10:40 pm

Wat heb jij een fijne schrijfstijl. Heel fijn om te lezen, nog niet alles gelezen, maar ga daar zeker de tijd voor nemen.

Terug naar “Fantasie”