Schimmenjager (deel 2)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Schimmenjager (deel 2)

za jul 28, 2018 7:59 pm

Het is vooralsnog een levend en ontwikkelend verhaal
Hehe tnx ik doe mijn best :D .

Also: 100 pagina's!!! Finally!!! YAAAAASSSSS :lol:.

Hij sloop door het struikgewas en klom in een laag vertakte, gigantische eik. Op een splitsing van twee dikke takken bleef hij zitten en hij leunde tegen de bast. Van hieruit kon hij de karavaan, die op een open plek stond, zien zonder zelf gezien te worden. De kruinen blokkeerden zijn zicht op het woud naast hem, maar over de demonen maakte hij zich geen zorgen. Hun doel was de handelaars te grazen nemen, niet het opmerken van een kleine halfdemon die hoog boven de grond zat.
Hij richtte zijn blik op de mensen. Het meisje dat Yusara heette, was van haar wagen afgesprongen en deelde brood, appels en bier uit. Na een tijdje zaten de handelaars in groepjes bijeen en hadden de wachten zich als de vorige avond opgesteld. Twee in de buurt van de handelaars, één op het dak van een wagen en vier die om de karavaan heen cirkelden.
De halfdemon knipperde met zijn ogen en telde nogmaals. Drie wachten liepen rond. Grijnzend zocht hij het omliggende terrein af. Hij was er vrij zeker van dat er daarnet vier huurlingen hun routes volgden. Eentje minder kon maar één ding betekenen.
Hier en daar stak een harige rug boven het struikgewas uit, onzichtbaar voor de groep mensen, maar duidelijk voor de hoger gezeten halfdemon. De schoft van de monsters kwam even hoog als de jongen groot was. De handelaars zouden de schrik van hun leven krijgen.
Zijn lachje werd breder. De láátste schrik van hun leven.

Een abrupt afgebroken schreeuw liet iedereen in het kamp opspringen. De twee overgebleven wachten, die rond de wagens hadden gelopen, haastten zich naar de handelaars en stelden zich beschermend rond hen op. De mensen staarden gespannen naar de schaduwen onder struiken en achter boomstammen. Een paar tellen lang leek de tijd stil te staan en er daalde een doodse stilte over het woud neer. Niemand verroerde zich.
Een woeste brul klonk op en onmiddellijk antwoordden de andere demonen. Onder luid gejank en gegrom viel de troep aan.
Nu pas werd de ware omvang van de groep demonen duidelijk. De jongen had tijdens de aanvalskreet zijn handen tegen zijn oren gedrukt en was van het schrikken bijna naar beneden getuimeld, maar op dit moment keek hij vol ontzag naar het twintigtal monsters dat zich gelijktijdig op de handelaars stortte.
De vijf huurlingen waren het voornaamste doelwit van de demonen en waren snel uitgeschakeld. Ze hadden slechts één monster weten te doden, enkele andere liepen rond met diepe sneeën of een pijl in hun flank.
Geïnteresseerd had de jongen het korte gevecht gadegeslagen. Bij de handelaars was er meteen paniek uitgebroken, maar de wachten hadden zichzelf in de hand gehouden en waren in paren de demonen te lijf gegaan, gedekt door hun boogschutter die zich opnieuw bovenop de wagens had opgesteld. Hun formatie zou tegen een kleine overmacht hebben standgehouden, maar hier werd ze binnen de kortste keren verbroken. De demonen hadden zich snel een weg gebaand door de ongeoefende handelaars en schakelden de ene na de andere wacht uit.
Wat volgde was een slachtpartij.
De jongen drukte zijn oren weer toe. Het geschreeuw hoefde hij niet te horen, het was hem te luid en te schel.
A reader lives a thousand lives before he dies.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

ma jul 30, 2018 5:48 pm

Yay, gefeliciteerd! 100 pagina's en nog lang niet bij het einde :P Good job!

Leuk vervolg weer. Soms is het lastig om hem als jongen te zien, omdat we hem zo vaak als volwassene zien, dat het prettig is dat je ons soms herinnert dat hij nog maar een kind is. :)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo aug 12, 2018 8:57 pm

Een tiende van een zandloper later keerde de rust terug. Slechts een enkele demon dwaalde nog rond, met een met bloed besmeurde snuit aan de lijken snuffelend.
De jongen klom uit de boom en liep argwanend de open plek op. Zijn blik ontmoette die van het jonge monster en ze staarden elkaar een moment lang aan. Ongeïnteresseerd wendde de demon zich af en ging door met de inspectie van de restjes die zijn oudere clangenoten hadden achtergelaten.
Snel liep hij naar de wagens. De wagen met de handelswaar die hij wilde hebben was met een slot en een stevige balk afgesloten. Nadenkend beet hij op zijn lip. Had hij de afgelopen dagen ergens een sleutel gezien? Hij stapte naar de proviandwagen en wipte met zijn dolk de grendel omhoog. De deur zwaaide open en een zacht gerinkel trok zijn aandacht. Een ring met een stuk of zes sleutels aan hing aan de binnenkant van de deur.
Hij klom in de wagen, plukte de sleutelbos van het haakje en keerde terug naar de handelswagen. Bij de derde poging klikte het slot open en met enige moeite schoof hij de balk weg. Binnenin de wagen lagen verschillende kisten, elk met een hangslot afgesloten. Hij schuifelde voorzichtig tussen de goederen door en opende één voor één de kisten. Kledij, lichte uitrusting, schoenen, mantels en wapens. Er waren ook enkele kratten met voedsel en wijn, maar daar kon hij later wel in neuzen.
Hij haalde de kleinste maat broek die hij kon vinden uit de kist met gewone kledij en hield hem voor zich. Zelfs al was het duidelijk voor kinderen bestemd, de broek was hem nog wat te lang en te wijd. Hij vouwde de broek weer op en dook opnieuw in de kist, die er al behoorlijk rommelig bijlag. Uit een kleinere doos die hij onder de kledij vandaan haalde, nam hij een zachtleren riem en legde die bovenop de broek.
Ook het hemd, de trui en de mantel die hij bij elkaar zocht, waren hem in feite te groot. Na een snelle blik naar buiten kleedde hij zich om. Zijn broek snoerde hij met de riem rond zijn middel en de pijpen rolde hij op. Vrolijk stak hij zijn armen opzij. De mouwen van de trui kwamen tot over zijn handen en enkel zijn vingers waren zichtbaar. Genietend dook hij een beetje in elkaar. Te grote kledij was aangenaam en deze trui was lekker warm.
Hij zocht nog snel een paar laarzen uit en richtte zijn aandacht toen op de kist met wapens. Wat hij nodig had was iets dat makkelijk te hanteren was en niet te veel glinsterende versieringen had. Een flikkering van licht werd in de schemering gauw door een roofdierenoog opgemerkt.
De bundel in canvas gewikkelde zwaarden legde hij naast zich neer en hij inspecteerde één voor één de inhoud van de houten dozen op de bodem van de kist. Allen bevatten dolken en messen in alle soorten en maten. Eén bepaalde doos trok zijn aandacht. Het platte, langwerpige ding was gevuld met een rij identieke messen in met leer bekleedde schedes. Werpmessen, als hij zich niet vergiste.
Samen met twee langere dolken hing hij ze aan zijn riem. Tevreden liep hij naar de deur, tussen de rommel die hij had gemaakt door manoeuvrerend. Hij sprong van de kar af en bleef meteen onbeweeglijk staan. Een zachte snik was van onder de kar gekomen en een aantal tentstokken verrolden.
Ook de achtergebleven demon keek geïnteresseerd naar de wagen en sloop voorzichtig dichterbij. Beiden doken geschrokken ineen toen meer tentstokken rammelend wegschoven.
Langzaam stapte de halfdemon naar de wagen toe en hij ging op zijn knieën tussen de stokken zitten, net naast een wiel.
‘Help me, alsjeblieft,’ snikte Yusara. Een klauw had een diepe wonde in haar dijbeen geslagen en ze lag in een plas bloed. Zwijgend keek de jongen haar aan.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di aug 14, 2018 6:35 am

Een tiende van een zandloper later keerde de rust terug.
Leuk detail. :)

Mm, ik vraag me af of zijn kinderlijke goedheid de overhand heeft aan het einde of dat demon de baas gaat spelen en dat meisje harteloos vermoord.. Of hij houdt haar een tijdje aan het lijntje voordat hij haar doodt. Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat ze vriendjes worden en hij uiteindelijk zo kwaadaardig wordt, omdat iemand haar pijn heeft gedaan. Ik denk dat ik voor mijn laatste speculatie ga :3
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

di aug 14, 2018 1:40 pm

Leuk detail. :)
tnx xD. Momenteel gebruik ik nog echt alles door elkaar, zowel uitgevonden als bestaande waarden, maar ik ben van plan ooit es alles te vervangen door dingen die ik echt wil gebruiken... ooit... :lol:
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di aug 14, 2018 7:27 pm

Dat zijn de details voor later. Deze zit er in elk geval in en die is leuk :D
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 02, 2018 4:30 pm

Hij schoot er niet mee op als hij haar nu hielp, en daarbij zou ze het sowieso niet overleven. Ze had teveel bloed verloren.
Yusara stak een hand uit en duwde nog enkele tentonderdelen aan de kant, waarna ze probeerde onder de wagen vandaan te kruipen. Kreunend kromp ze weer in elkaar, de wonde aan haar been trok tegen en zond bij elke beweging pijnscheuten door haar hele lijf heen. Ze deed een nieuwe poging, stak haar handen uit in een poging grip te vinden, en deze keer nam de halfdemon haar polsen stevig vast. Hij trok haar weg van de kar, wat door de rollende tentstokken goed ging, en negeerde haar ingehouden schreeuw toen haar been tegen het wagenwiel botste. Moeizaam draaide ze zich op haar rug.
De halfdemon hurkte neer en bleef een beetje verward zitten kijken. Wat moest hij nu doen? Zelfs als hij iets zou willen en kunnen doen om Yusara te helpen, zou het niet veel meer uitmaken. Daarbij was ze een mens, iemand die later een gevaar zou kunnen worden voor hem en zijn soortgenoten. Niet dat hij zich om andere demonen bekommerde, maar hij kende – en verafschuwde – het gevoel opgejaagd wild te zijn. Mensen waren dan wel handig voor veel dingen, ze vormden ook het grootste gevaar voor de demonen.
Met een slag in de lucht jaagde hij het jonge monster weg, dat hem ondertussen wat te dichtbij genaderd was. Het meisje ademde oppervlakkig en had haar ogen gesloten, buiten westen. Onder haar had zich een nieuwe plas bloed gevormd.
Hij kon gewoon opstaan en weglopen. Niemand die iets zou merken. Niemand die kon vertellen wat hij hier gezien had. Doden spreken niet. En hier was iedereen dood. Hij keek opnieuw naar het mensenkind. Bijna iedereen.
Langzaam, als gehypnotiseerd, trok hij zijn nieuwe mes. Waarom niet? Hij kon het ding meteen uittesten. Zien in hoeverre de geruchten over de kwaliteit van voorwerpen van elfenmakelij waar zijn.
De jonge demon hief onmiddellijk zijn kop en keek gealarmeerd naar het mes.
Hij nam het wapen anders vast, zodat zijn duim op de knop van het gevest rustte, en zijn hand schoot vooruit. Haar lichaam schokte een paar keer en zakte bewegingsloos terug op de grond. Zowel de halfdemon als het jonge monster keken geïntrigeerd naar het bloed dat langs haar hals naar beneden liep. Donkerrood was het, en de plas werd gestaag groter, vloeide door groeven in de grond naar de halfdemon toe.
Gefascineerd staarde hij van het vocht naar het levenloze meisje en terug. In tegenstelling tot wat de groep demonen had aangericht, was de dood hier bijna geluidloos ingetreden. De dood. Lijkbleek en bloedrood waren zijn kleuren, zijn stem soms luid, soms onhoorbaar, bewegingsloos. Bevroren.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

wo sep 05, 2018 6:53 pm

Ohjee hij is wel heel gefascineerd in wat hij zojuist heeft gedaan, ook al is tegelijkertijd een daad om haar uit haar lijden te verlossen.
Goed vervolg weer :)
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

do sep 06, 2018 1:20 pm

Goed geschreven, maar niet helemaal mijn genre.
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Jim Beta
Pen
Beheer:

do sep 13, 2018 3:23 pm

Ik vind persoonlijk dat je heel goed kan schrijven!

Terug naar “Fantasie”