Schimmenjager (deel 1)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Schimmenjager (deel 1)

zo mar 12, 2017 6:42 pm

Onze voetstappen maakten geen geluid
Elf en halfdemon :3 . Elfen kunnen geluidloos lopen, daeren doet er min of meer om, met behulp van een beetje magie - op een richel wil je niet de aandacht van één of ander vliegend kreng trekken.
Kifher bleef staan dus ik denk dat hij het eerste zei, maar in de tekst staat dat Daeren spreekt.
Staan die zinnen in de tekst ook op verschillende lijnen? (zal straks es kijken, kan nu even niet xD ) Want de eerste twee moeten op één lijn. En het is wel degelijk Daeren die spreekt. Hij geeft "antwoord" op Kifhers onuitgesproken vraag.
Als ik het goed snap, is de demonenmagie hoe dieper je gaat hoe sterker?
Yep :) .
Kifher wist niet hoe hij hier terecht was gekomen, toch? Ik ga twijfelen of ik dat vergeten ben xD
Alleen dat hij in het bos door een horde demonen werd overvallen en daarna in de Niveaus wakker werd :lol: .
Ter check vertelt Daeren zijn jeugd verhalen ook aan Kifher of alleen aan de lezer?
Ook aan Kifher. Zijn jeugd ligt niet zo gevoelig als bepaalde dingen die in de Niveaus gebeurd zijn, vandaar :3 .
Want Kifher was nog steeds op zoek naar de Schimmenjager, toch?
Iedereen dacht dat Schimmenjager dood was - gedood door Rendorin. Alleen blijkt dat nu even niet te kloppen. En dat hij vrijwillig de Niveaus intrekt heeft een net iets andere reden...
Jullie eerstes worden in dit niveau
Wie zegt dit? Als Daeren het zegt dan betekent dat dat Kifher ook een beetje en demon is. Maar ik denk dat Kifher het zegt (hoewel dat niet met de rest klopt) en dan zou dit op een nieuwe regel moeten.
Daeren. Met "eerstes" doel ik op de machtigste demonen die aan de oppervlakte komen. Het zijn die wezens die in het Vierde geboren worden. Maar oeps, je kunt het idd ook anders lezen.

Haha, ik hebt het inderdaad opgesplitst om geen onoverzichtelijke, alsmaar doorlopende tekst te krijgen (zelfs al staat ie in verschillende berichten). Wat betreft Kifher en Daeren: zelfs al is het de bedoeling dat het op het ogenblik allemaal over Daeren gaat, ik weet dat Kifher heel vaag blijft als personage. Ik heb wel een paar ideeën over hoe ik dat ga oplossen - gewoon al eens mijn eerste paar hoofdstukken herschrijven zou helpen - en ik speel met de gedachte het verhaal vroeger te laten beginnen, even voordat Kifher in de problemen raakt door die demonen. Dus dan zitten we nog aan de oppervlakte, krijg je als lezer daar al een beeld van mee, is Kifher wat meer in actie en heb ik de tijd om wat basis aan de lezers duidelijk te maken :lol: . ik hoop maar dat dat het zal oplossen.

Ooooh je bent op zo korte tijd door die 42 pagina's gegaan :o :D .
A reader lives a thousand lives before he dies.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo mar 12, 2017 7:16 pm

en ik speel met de gedachte het verhaal vroeger te laten beginnen, even voordat Kifher in de problemen raakt door die demonen.
Je zou dan een proloog kunnen gebruiken om de lezer naar het puntje van zijn stoel te trekken dat Kifher in de problemen raakt en in de niveaus terecht komt. Vervolgens komen een paar weken/maanden eerder uit om Kifher te leren kennen.
Ooooh je bent op zo korte tijd door die 42 pagina's gegaan
Het voelde niet echt aan als 42 pagina's... En het was leuk om te lezen en leuk om oplettend door alles heen te gaan :D
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo mar 12, 2017 7:21 pm

Je zou dan een proloog kunnen gebruiken om de lezer naar het puntje van zijn stoel te trekken dat Kifher in de problemen raakt en in de niveaus terecht komt. Vervolgens komen een paar weken/maanden eerder uit om Kifher te leren kennen.
Hmmm misschien ja, maar dan zit ik opnieuw met een flashback en daar werk ik al het hele verhaal mee, dus zou dat dan niet verwarrend worden als ik nóg eens een tijdssprong maak?
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo mar 12, 2017 7:58 pm

De tijdsprongen vond ik niet echt verwarrend, want het paste in het verhaal. Daeren vertelt over zichzelf dus dat is een logische tijdsprong. Bij de tijdsprong van Kifher weet ik niet meer hoe we daar uitkwamen, maar ook die was niet verwarrend. Het geeft je ruimte om dat spannende moment te houden en Kifher goed voor te stellen. Probeer beide opties uit, dan kom je uiteindelijk tot de perfecte verhaallijn ;)
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

vr mar 24, 2017 4:09 pm

Ik heb de eerste pagina in een ruk uitgelezen. En met de andere ben ik een hele nacht zoet geweest. Het is een zeldzaam iets waar ik mijn nachtrust voor laat. Maar dit is topklasse. Veruit het beste wat ik in lange tijd ben tegen gekomen. Doe me een plezier en zoek hiervoor een uitgever, ik ben er van overtuigd dat je met een dergelijke origineel goed geschreven verhaal een grote kans maakt.

Blijf schrijven.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

za mar 25, 2017 7:49 pm

Dankje :').
En ik ben van plan te proberen dit te laten uitgeven, maar dan moet ik het natuurlijk wel eerst af krijgen. Nog een jaartje of drie geduld xD lol . (Ik schrijf traag. Zo traag. Maar ik blijf schrijven. Al is het nog zo traag.)
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

do aug 30, 2018 6:58 pm

Heb het eerste stuk gelezen, boeiende, bijna een professionele schrijfstijl. Jammerdat ik er geen pdf van kan maken om het op te slaan in ibooks, leest een stuk gemakkelijker. Nu blijft het bij het eerste stuk.
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

zo sep 02, 2018 4:06 pm

Dankjewel, LIbelle. Dit is een verhaal waarvan ik hoop dat het ooit ook echt uitgegeven zal worden (al heb ik nog veel te schrijven en herschrijven xD), dus ik doe mijn best om mijn schrijfstijl zoveel mogelijk te oefenen :). En ja, begrijp ik volledig. Ikzelf lees ook niet graag van een pc scherm af en Schimmenjager is ondertussen al een goede 100 pagina's lang :lol:. Bedankt om toch een stuk te lezen!

Terug naar “Fantasie”