Schimmenjager (deel 1)

Ontdek een wereld voor elven en draken en nog veel meer mystiek
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

Re: Schimmenjager (deel 1)

wo mar 08, 2017 8:08 pm

De kaart :') . Sorry als niet alles leesbaar is, het is mijn handschrift + ik heb moeten sleutelen aan de kwaliteit van de afbeelding om hem te kunnen uploaden. HIj is nog niet definitief, maar het meeste staat er wel op.
Kaart5.gif
Kaart5.gif (187.45 KiB) 1728 keer bekeken
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

do mar 09, 2017 7:35 pm

Eigenlijk liet ik de feedback gewoon op de site staan, maar aangezien OV bijvoorbeeld alweer lam ligt, moet ik misschien toch eens een document maken met alle opmerkingen ge-copy-pasted
Dat zou ik zeker doen, want ik weet niet in hoeverre er een backup is van het forum. En weg is meestal echt weg.
De portalen hebben hem diep in de aarde en weer terug gebracht, hoor
Dat vermoeden had ik ook wel, dus wat je beschreef bij het omhoog vallen was geheel duidelijk. Maar omdat hij vervolgens weer valt leek het net zo :') sorry.. soms fantaseer ik er ook een beetje op los xD
Zou je eruit wijs geraken mocht ik ooit alle uren en seconden vervangen door zandlopers en -korrels, ook als je niet op voorhand wist waar ze voor stonden? Gewoon om te weten of het zou werken
Ja, hoor. In het huidige boek dat ik lees (Staartjagers zang van Tad Williams) hebben ze het over 6 ogen, wat refereert aan het oog (maan) dat steeds aan de hemel staat. En in The Finisher (David Baldacci) wordt over anni gesproken wat naar iets van een jaar moet verwijzen (iemand is daar al 16 anni oud). Dus als duidelijk is dat een zandloper langer is dan een korrel en er gezegd bijvoorbeeld wordt dat iemand 6 zandlopers lang geslapen heeft, dan is goed te vertalen zonder dat je het nadrukkelijk uitlegd.

Mooie kaart! Om jaloers op te worden, haha. :D Ik zie nu ook gelijk dat Menon vertakt in de andere twee rivieren. Het lijkt me handig als je "vertakken" in je eerdere uitleg opneemt. Ik had namelijk het idee dat het drie verschillende rivieren waren.

Begint bij Kifher 3586 Na de Beving
Hoog boven ons heerste absolute duisternis, zodat het leek alsof de kloof in het niets zweefde.
Als er alleen zacht oplichtend mos is (en ik zie een soort waxinelampjes effect, maar dan meer glow in de dark achtig) dan is hoog boven hen wat extreem. Dan is het bij wijze van hen boven hun hoofden al heel donker. Misschien dat het mos wel tot hoog boven hen groeit, maar dan kan ik me de absolute duisternis niet voorstellen tenzij het mos op een bepaalde hoogte stopt met groeien. Dat kan natuurlijk wel :D (ik hoop dat ik mijn eigen verhaal net zo goed weet uit te pluizen als ik nu bij het jouwe doe xD )
Schimmenjager speelde met een uit zijn mouw hangend eind van het zegel, hij was blijven staan en wachtte me geduldig op. (zie online verhalen voor een alternatief)
Why? Copy paste het maar naar hier :P ik ga het niet daar zoeken maar ben wel nieuwsgierig
Het was een verademing om uit die eeuwige schemering van de smalle gangen te zijn en licht en ruimte om me heen te hebben.
Volgens mij zijn ze op een ander soort mos gestuit als het er zó licht van wordt, haha
'Het betekent "schaduw" of "schim" in Mena Listiën, de demonentaal.
Mooi
Ik kwam al naar de Niveaus tijdens de jaren van Schimmenjager,
Daeren is de Schimmenjager, of nou ja was want iedereen dacht ie dood was. Maar ter structurering van het verhaal in mijn hoofd.. dat was dus heel lang geleden?
ik begreep zijn verdriet om het sterven van de elf die hem had opgejaagd en die hij zelf had gedood niet
Ik zou het woordje niet wat meer naar voren halen, want ik las hem in eerste instantie als dat hij wel het verdriet begreep.
Ik hoorde achter me het klapperen van vleugels en instinctief dook ik opzij.
Jaaa demonen! Ik was al benieuwd wat er zoal daar beneden leefde
Toen verdween alle kracht uit het lichaam van het beest en bleef het als door de bliksem getroffen zitten.
Okee misschien toch geen demoon..
hield zijn blik afwachtend op de demon gericht.
Dus toch wel.. ik dacht het is een of ander ongevaarlijke grote mot ofzo xD *Fail*
Toch zei deze dat Rendorin hem had overwonnen en toonde hij verdriet als hij over de elf sprak. Ik kon die twee feiten absoluut niet met elkaar in overeenstemming brengen, tenzij de man die voor mij liep, toneel speelde.
Ik snap hem ook niet, dus dat scheelt haha

Start bij 3 Dodendorp
‘Kifher!’
Dus zo heet ie, hihi :D
had niemand durven verwachten
Klinkt bijna of ze er op hoopten, maar er vanuit gingen dat het zou gebeuren. Voorbeeld: Ze vreesden dat het zou gebeuren, maar te goedgelovig om te denken dat ze veilig voor de Schimmenjager waren.
Wolvendraf, noemden de leerlingen het wel eens gekscherend, verwijzend naar het fenomenale uithoudingsvermogen van wolven.
Leuk
Als er nog echo’s van demonenmagie waren achtergebleven
Leuk bedacht. Moet ik het zien als een soort geurspoor?
alsof een liefdevolle moeder in haar ketel soep stond te roeren
Is dit vanuit het oogpunt van Kifher? Zo lees ik hem in elk geval wel en dan denk ik dat hij uit een warm nest komt. Het is een leuk feitje over hem.
‘Een Enka. Schimmenjager heeft een Sluier over het dorp geplaatst,’
Oehh waar zou dat voor zijn?

Begint bij Sven hield wantrouwend de omgeving in de gaten
‘De energie van al die vermoorde mensen hangt hier nog en zijn poging om met de omringende energie te versmelten, ontregeld onze waarneming.’
En is dus ook bedoelt dat Schimmenjager ongemerkt kan verdwijnen en onvindbaar blijft, juist?
Ik schudde mijn donkerblonde haar uit mijn ogen, geïrriteerd door de onmogelijke lengte ervan
Ahh nog een feitje over Kifher! :D
Te kort om samen te binden, te lang om niet in de weg te zitten
Misschien moet je het dan eens knippen. Dunno, 't is maar een idee.
*leest verder* ah hij heeft me gehoord
‘Nog steeds groen, maar helderder en het veranderd voortdurend.’
Woow hij krijgt rap een uiterlijk, haha :D donkerblond haar en groene ogen ^_^
Voor het oproepen van een Enka moest aan twee voorwaarden worden voldaan.
Goed uitgedacht
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

do mar 09, 2017 8:10 pm

Misschien dat het mos wel tot hoog boven hen groeit, maar dan kan ik me de absolute duisternis niet voorstellen tenzij het mos op een bepaalde hoogte stopt met groeien.
Het mos stopt idd op een bepaalde hoogte :P . Just so you now xD .
(zie online verhalen voor een alternatief) Why? Copy paste het maar naar hier :P ik ga het niet daar zoeken maar ben wel nieuwsgierig
Oh neeneenee dat mocht niet hier staan :lol: . Dat was een aantekening die ik in mijn document had gemaakt.
Klinkt bijna of ze er op hoopten
Ahja, door dat "verwachten". Goed dat je er op wijst, ik had hem niet opgemerkt.
Leuk bedacht. Moet ik het zien als een soort geurspoor?
Ja! :D
En is dus ook bedoelt dat Schimmenjager ongemerkt kan verdwijnen en onvindbaar blijft, juist
Daeren is daar al lang weg, dat hij onvindbaar blijft is vooral te wijten aan zijn handigheid met het laten verdwijnen van zijn sporen xD . Maar zo een Sluier kan dan natuurlijk ook helpen.
En het werd tijd ook dat ik wat meer over het hoofdpersonage vertelde :lol: , dat heeft hier eigenlijk veel te lang geduurd.
A reader lives a thousand lives before he dies.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr mar 10, 2017 9:25 am

Begint bij Het kind har haar duim in haar mond gestoken
Net als haar ouders had ze kastanjebruin haar, in twee vlechtjes samengebonden.
Ik weet wat je bedoelt, maar ik blijf hem lezen als dat haar ouders en het meisje allemaal twee vlechten hebben. Sorry.
Het was Schimmenjager klaarblijkelijk enkel en alleen om het moorden te doen.
Volgens mij neem die duistere magie Schimmenjager gewoon over en kwijnt hij weg bij de herinneringen wat hij gedaan heeft. Dat zou ook verklaren dat hij in de Niveaus vertoeft: veilig en ver weg van de mensen.
waarschijnlijk was Schimmenjager simpelweg door de poort binnengewandeld.
Alsof wachten van een boerendorpje enige kans hadden gemaakt >.>
De mensen uit dit dorp niet. Zij hadden helemaal niets geweten, anders dan dat er weer een nacht zoals alle andere zou voorbijgaan
Goede gedactegang en toevoeging
Ik had het plein bijna bereikt toen ik de eerste echo’s vond, juist boven de grond. Een nevelachtig spoor startte halverwege de straat en verdween door het raam van de eerstvolgende hut.
Dat nevelachtige spoor is de echo, toch?
me bukkend om me niet aan de lage deurlijst te stoten
Haha
Is Kifher heel lang of zijn dorpeling standaard klein?
haar levensdraad doorsnijdend.
Mooi
Ik zal hem – en vooral mijzelf - geruststellen, me omdraaien en de volgende dag grinniken om de absurditeit van mijn nachtmerrie.
Dit is te triest om grappig te zijn. Hoe kun je nu lachen om de absurditeit van je nachtmerrie als je het de vorige dag in het écht hebt meegemaakt. Al snap ik dat hij de schijn naar Sven wil hooghouden.
en had voorzorgen genomen.
En had voorzorgsmaatregelen genomen
Die maatregelen zijn dus die grotere echo's?
de volledige vloer met een rood tapijt te bedekken
Mooie beschrijving

Stuk begint bij Ik slikte, haalde beverig adem en zette enkele passen voorwaarts,
afgemaakt door een vlaag magie
Ik vroeg me al of hij ook sommigen met magie had gedood. Sowieso snap ik niet waarom hij de moeite neemt om ze met een fysiek wapen te doden als je magie hebt, maar dat komt waarschijnlijk later nog aan bod.
Schimmenjager was behoorlijk handig met zijn kracht als hij het in zo een klein punt kon bundelen.
Klinkt als dat Kifher toch wat ontzag voor Schimmenjager heeft :D
‘Dus Eerstes bestaan?
Ik zou eerder "dus de Eersten bestaan?" of zoiets. Nog leuker is als ze een speciale naam hebben ;)
De Eerste van na de Beving is echt
Een eerste hint naar de data boven aan de hoofdstukken. Verwijst de eerdere 'eerste' naar deze 'eerste beving'?
Een Sluier om de dodenmagie tegen te houden is dus gemakkelijker dan iemand doden.’
Daar is mijn antwoord op zijn gebruik van wapens. Heel duidelijk!
‘Omdat, Sven, ik vier van de zes eeuwen die ik al leef les heb gehad over zoveel mogelijk van wat de elfen aan informatie hebben verzameld.’
Wooow hij is echt oud! Ervan uitgaane dat een eeuw daar even lang duurt als hier. Waarom is hij dan niet schrompelig met grijs haar? xD
Is hij zelf trouwens ook een elf of een mens. Of iets heel anders. Misschien heb je het al eerder genoemd, maar dan heeft mijn hoofd het nog niet opgeslagen.
Met zijn ogen knipperend deed hij er het zwijgen toe. // Hij knipperde met zijn ogen en deed er het zwijgen toe.
Versie twee leest prettiger.
Svens schouders schokten, tranen glinsterden in de gouden gloed van het vuur en liepen onophoudelijk langs zijn wangen naar beneden.
Mooie beschrijvig

Begint bij Ik ging naast hem zitten,
De belletjes hadden daar niet zomaar gehangen. De familie die in dat huis had gewoond had een reden tot vrolijkheid gehad.
Dit vind ik een mooi detail van het dorp (en misschien ook voor de wereld waarin het zich afspeelt).
Die demon zal het zelfde lot ondergaan als zijn slachtoffers.’
Dat is best wel een vriendelijk lot, als je bedenkt dat al die mensen sterven voor ze het door hebben.
zweefde op slechts enkele decimeters van het mijne.
decimeters is best veel als je probeert te zeggen dat iemand vlak voor je hangt. Dat is minstens twintig centimeter. Nog steeds te dichtbij om comfortabel te zijn, maar toch :P
Ik raakte hem met mijn vlakke hand vol op de zijkant van zijn hoofd, met alle kracht die ik in me had. Volledig overrompeld tuimelde Daeren opzij, landde met een klap op de grond en bleef versuft liggen
Hahahahaha. You didn't see that one coming xD
had ik er spijt van dat ik niet met een dolk had kunnen toesteken.
Ja, super plan! Steek de enige persoon neer die je uit de niveaus kan leiden. Er is een reden dat je dat niet hebt gedaan.
Schimmenjager zou zijn gedood door een inwoner van het land dat hij zo lang had geterroriseerd.
Ik wil je niet uit je droom helpen, maar één klap tegen het hoofd van een halfdemon is vast niet krachtig genoeg om hem te vermoorden. Dat zou pas een cliché zijn, lol
het had ervoor gezorgd dat de halfdemon zijn bestaan als Schimmenjager had opgegeven.
Dat denk ik niet; hij is nog steeds Schimmenjager, hij moord alleen op dit moment niet meer. Maar hij zal het altijd blijven, wat hij ook doet.
door mij uit de klauwen van demonen te halen en later door mij uit een val weg te duwen
Volgens mij moet demonen enkelvoud zijn, want hij is maar van één demon gered.
Als zijn ware doel mijn dood was geweest, had hij me in de eerste plaats nooit benaderd.
Of direct vermoord. Maar wat zijn doel dan is, is een raadsel.
Daeren was er opnieuw in geslaagd me onopgemerkt te besluipen
Dat is ook niet zo moeilijk als je jezelf naar binnenkeert.
Momenten waarop hij vriendelijk en zachtaardig was, zonder de spot die bij Schimmenjager hoorde, en het onmogelijk leek dat hij diegene was die talloze slachtoffers had gemaakt.
Mooie toevoeging hier zou zijn een voorbeeld van zo'n moment. Als lezer heb ik er geen idee van hoe zo'n moment eruit ziet. Plus het geeft je de mogelijkheid de wereld wat verder weer te geven.
Uitdaging en tijdverdrijf waren mijn enige doelen.’
Van zijn voorhoofd - die ik niet kan zien - is af te lezen dat ie liegt. Gelukkig gelooft Kifher het ook niet.
‘Voor een demon maakt dat niets uit.’
Sterke reactie.

Begint bij Iedere normale mens of
‘Aangezien jij nog geen twee stappen kunt zetten, lijkt het mij dat we tijd genoeg hebben.’
Hahaha xD
Ooh en nu wordt het spannend. Wat zal zijn verhaal zijn?
Ik hielp de wankelende Daeren overeind en ondersteunde hem terwijl we terug naar de holte tussen de rotsen liepen
Hij helpt Daeren? Dat komt een beetje gek over. Dubbel ook, want Daeren heeft Kifher natuurlijk ook geholpen. Maar het zou minstens even passend zijn als hij Daeren niet zou helpen, in een stukje achtergebleven razernij hem te laten 'zwoegen' voor zijn daden.
Al zal je dan nog even op een antwoord moeten wachten.’
We hebben de tijd :)
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

vr mar 10, 2017 12:18 pm

Ik weet wat je bedoelt, maar ik blijf hem lezen als dat haar ouders en het meisje allemaal twee vlechten hebben. Sorry.
Ohja, inderdaad O.o .
Dat nevelachtige spoor is de echo, toch?
Yep. Gisteren vergeleek je het met geursporen. Ooit The Witcher gezien/gespeeld? Daar worden geursporen uitgebeeld door kronkelende sporen van nevel. Dat zag ik zo'n beetje voor me toen ik uitzocht hoe ik die echo's visueel moest maken :P .
Is Kifher heel lang of zijn dorpeling standaard klein?
Beide, eigenlijk xD . Hij is groot, zonder abnormaal groot te zijn, en de deurlijsten (niet per se de dorpelingen) zijn standaard laag.
Dit is te triest om grappig te zijn. Hoe kun je nu lachen om de absurditeit van je nachtmerrie als je het de vorige dag in het écht hebt meegemaakt. Al snap ik dat hij de schijn naar Sven wil hooghouden.
Hij wenst net dat dit alles niet bestaat, nooit gebeurd is, en dat dit eigenste moment een nachtmerrie is waar hij snel uit zal ontwaken. Dan kan je er wel mee lachen - want waar in godsnaam gaat je hoofd die ideeën halen.
Die maatregelen zijn dus die grotere echo's?
Ja. Opnieuw om het "lawaai" dat hij zou maken, weg te nemen. Alleen werkt het nu een stuk nauwkeuriger (vandaar groter).
Een eerste hint naar de data boven aan de hoofdstukken. Verwijst de eerdere 'eerste' naar deze 'eerste beving'?
Een beetje geschiedenis? :lol: Voor de aardbeving waren er amper meldingen van vreemde wezens (= demonen). De Niveaus stonden niet of nauwelijks in verbinding met de oppervlakte. Dat veranderde na de Beving, die nieuwe toegangen opende door enkele grotten/gangen te laten instorten. Dat is de eerste keer dat men echt een algemeen demonenprobleem had, en op de koop toe kwam er ook nog eens een heel machtig exemplaar (een Eerstes) naar boven.
En ik heb voor Zesdes, Vijfdes.... Eerstes gekozen om het nog ietwat duidelijk te houden hoe sterk de demon is waar ik/een personage het over heb/heeft. Misschien dat ik er ooit nog wat anders in de plaats zet, tho :P.
Is hij zelf trouwens ook een elf of een mens.
Een elf, vandaar zijn leeftijd. (Ik ben van plan elfen zo'n 1500 jaar te laten worden.)
Ja, super plan! Steek de enige persoon neer die je uit de niveaus kan leiden. Er is een reden dat je dat niet hebt gedaan
Haha :lol: , langs de andere kant: hoe slim is het een kans om een moordenaar te doden te laten lopen? Wie weet wat Daeren nog allemaal van plan is xD .
Mooie toevoeging hier zou zijn een voorbeeld van zo'n moment. --- Hij helpt Daeren? Dat komt een beetje gek over.
Ik bedoel momenten tijdens hun gesprekken. Ze duurden nooit lang, maar ze intrigeren Kifher, die ze altijd opmerkt. Daarom - en idd ook omdat Daeren (hopelijk) hém helpt - vindt hij het hier oké die haldemon even op z'n pootjes te helpen ;) . Maar na een moment van woede past dit miss niet zo.

Bedankt voor al die feedback xD . Je vragen en opmerkingen zetten me altijd aan het denken :') .
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

vr mar 10, 2017 8:19 pm

Bedankt voor al die feedback xD . Je vragen en opmerkingen zetten me altijd aan het denken :') .
Graag gedaan!

Begin bij hoofdstuk 4 Steen en pijl
Een frisse wind liet de pas ontloken berkenbladeren ritselen en de witgekleurde kopjes van boshyacinten heen en weer wiegen
Mooie beschrijving
Nadat Daeren zich door een groene muur van varens aan de andere kant van de open plek had geworsteld, stond hij op de Oude Weg.
Awhh met zo'n jeugd smelt gewoon de haat tegen hem weg - al voelde ik niet echt haat tegen hem, maar bij wijze van :P
het ijzige buurland kon raken, maar niemand gebruikte dat deel van het pad: het ging dwars door de Wouden van Mislka heen en trotseerde de sneeuwstormen van de IJspas.
Mooie ligging van dat dorp xD
Wie de lange weg had aangelegd
Ik vind de beschrijving van de weg idyllisch. Als Daeren een stuk glanzend steen vindt, is duidelijk een end van het dorp af waar nauwelijks mensen komen. Avontuurlijke jongen.
roestbruin haar met hier en daar fijne vlechtjes en paarse linten
Leuk detail
hoe kom jij aan je rode kattenogen en dat sneeuwwitte haar?’
Oooooh ik dacht dat hij dat had gekregen toen hij een halfdemon werd :O Wat eigenlijk wel een gekke gedachte is, want dat 'word' je natuurlijk niet, dat ben je of je bent het niet.
Jouw ogen zijn geen demonenogen, maar donkerrode rozen in een ondergesneeuwd veld – prachtig en puur.’
Awwwh. Die man is aardig, maar toch voelt hij op een of andere manier gevaarlijk. Ik weet niet waarom, niets leidt daartoe. Maar toch, onderbuik gevoel.

Begint bij: Het was een rijk dorp dat zijn welvaart aan de handel te danken had.
‘Hé, Simon, ik ben het,’ zei de jongen geamuseerd.
Maar waarom kromp hij dan ineen bij het geluid van het belletje? Dat kwam over alsof er iets voor hem zwaaide, maar nu begroet hij de man heel vriendelijk.
maar de laatste tijd komen er zoveel mensen ongevraagd binnenvallen
Haha, hoe durven ze in een winkel? :P

Begint bij: Zacht neuriënd haalde Simon de stevig ingepakte bundel uit de tas,
Zacht neuriënd haalde Simon de stevig ingepakte bundel uit de tas,
Waarom neuriet hij?
De jagershut stond aan de rand van een open plek en ging half verscholen onder een grote treurwilg, die aan de rand van een smal beekje groeide.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet in het dorp zou wonen, hopelijk is miijn vermoeden onjuist over in welke staat de hut verkeerd
Daeren lachte, sloot de deur en sprong in zijn vaders armen.
Awww wat is er toch misgegaan...?
om het met zoveel overtuigen te vertellen dat het bijna geloofwaardig werd.
Ik denk dat je "overtuiging" bedoelt
Ze zullen moeiteloos kunnen zien dat jij een halfdemon bent
Eigenlijk betekent dat dat vaders een relatie had met een demon?
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

vr mar 10, 2017 9:21 pm

Oooooh ik dacht dat hij dat had gekregen toen hij een halfdemon werd
Hij heeft idd wit haar en rode ogen omdat hij een halfdemon is, maar halfdemonen zijn zo zeldzaam dat mensen eigenlijk zo goed als niet over het bestaan ervan weten. Vandaar dat Savig ernaar vraagt.
Maar waarom kromp hij dan ineen bij het geluid van het belletje?
Het geluid ervan. :shock: ik krijg altijd de koude rillingen van zo een veel te schel belletje en heb dat Daeren ook meegegeven :') .
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet in het dorp zou wonen, hopelijk is miijn vermoeden onjuist over in welke staat de hut verkeerd
Don't worry, het is een aardig huisje xD . Hij woont net buiten het dorp omdat zn vader jager is. En grappig genoeg ben ik op dit moment aan het schrijven aan het stuk waar het misging. Pagina 70. Nog even wachten ;) .
Eigenlijk betekent dat dat vaders een relatie had met een demon?
Hahahahaha omg nee, gelukkig niet :lol: , al is die conclusie natuurlijk wel logisch. Maar hij is een halfdemon omdat hij een bron van magie meekreeg (zoals een gewone magiër). Enige verschil is het soort magie: bij hem werd dat demonenmagie ipv de magie die normaal wel eens aan mensen gelinkt wordt.
Wie zijn moeder zou zijn, weet ik zelf eigenlijk niet zo goed. Op dit moment hou ik het erop dat ze ziek werd en is gestorven toen Daeren nog heel jong was.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

za mar 11, 2017 3:00 pm

Begint bij: De jongen knikte, nam een tweede pijl, legde aan en schoot.
Twee lange oren staken boven een dikke boomwortel uit, heen en weer draaiend terwijl het konijn aan een paar grassprietjes knabbelde.
Nooooo niet het konijn!
Zijn vruchteloze pogingen van de vorige dag
Maar de dag ervoor had hij toch ook iets gevangen, want dat had hij naar Simon gebracht?
Zart stond wijdbeens tussen de varens en hij hield een stok in zijn handen, waar hij lichtjes op leunde
Wie is dit? Of heb ik gewoon nog geen kennis met hem gemaakt?
snauwde de pestkop.
Oooow
Echt waar, Zart, ik heb zelden iemand gezien die zo goed is met zijn boog als jij
Vandaar dat het konijn in zijn flank werd geraakt xD
zouden je boog terug moeten nemen, weet je
Dit snap ik niet helemaal, want het is toch Daerens boog? En zo als het nu klinkt hebben ze hem aan Daeren uitgeleend. Die gozers zouden nooit iets uitlenen, dus terugnemen klinkt gek.

Begint bij Kwaad klemde de jongen zijn hand rond zijn boog. ‘Ik heb helemaal niets gestolen.’
zijn hand tegen de vuurrode striem op de zijkant van zijn hoofd gedrukt.
Haha, dat zal hem leren :D
Daeren sprong op
Heeft hij zijn boog meegenomen?
Hij hing zijn boog op zijn rug
Pfiew, gelukkig. Ik dacht even dat die pestkoppen het zouden krijgen
Zart liep vooraan en maaide met zijn stok woest een weg door de planten
Duidelijke beschrijving en heel passend

Dat was een heftige eerste ervaring met zijn demonische kant. Dat beloofd niet veel goeds voor zijn ontwikkeling, ik vermoed dat dit de eerste stap is in zijn pad richting zijn Schimmenjagers bestaan.

Begint bij: ‘Hij ging op me schieten,’
‘Hij ging op me schieten,’ fluisterde Zart met een dun stemmetje. Toen, sterker: ‘Hij wilde me doden.’
Ach houd toch je kop, pestkop. Alsof jij niet precies hetzelfde van plan van met zijn drieën tegen één nog wel! :O
maar was wat jij en je vrienden deden dan zoveel beter?
Gelukkig, die elf heeft beide kanten gezien.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

za mar 11, 2017 4:42 pm

Maar de dag ervoor had hij toch ook iets gevangen, want dat had hij naar Simon gebracht?
Dat was twee dagen geleden. Remember dat zijn vader na de les boogschieten zei dat hij dan nog es voor twee dagen weg moest? Wel, de eerste van die twee dagen had Daeren geen geluk, nu dus wel. Ik weet dat het hier een beetje ingewikkeld is, maar normaal klopt alles wel volgens tijd - ik heb er extra aandacht aan besteedt omdat ik zelf even moest puzzelen xD .
Dit snap ik niet helemaal, want het is toch Daerens boog? En zo als het nu klinkt hebben ze hem aan Daeren uitgeleend. Die gozers zouden nooit iets uitlenen, dus terugnemen klinkt gek.
Ze doen alsof. Want wie gaat het tegendeel beweren? Daeren? Zart heeft Kilon en Hotar als "getuigen", Daeren is maar alleen, dus vinden ze hier even een verhaaltje over diefstal uit - alles om het hun doelwit zo moeilijk mogelijk te maken.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

za mar 11, 2017 8:58 pm

Dat was twee dagen geleden.
Ah, ja natuurlijk. Ik las de witregel als een dag verder. Misschien kun je het iets verduidelijken - voor slaapkoppen als ik :P - dat hij heel blij is dat zijn vader er weer is. Of dat hij beloofd hem te leren boogschieten als hij terug is (of had je dat al?)
Ze doen alsof. Want wie gaat het tegendeel beweren?
I know. En ik weet wat je bedoelt (misschien niet helemaal lekker verwoord), alleen las ik het als dat ze hem hadden uitgeleend in plaats van dat ze hem op/terugeisen.

Begint bij 5 Ademruimte
Kom mee,’ snauwde hij zonder me aan te kijken.
Uhooh... dit kan betekenen dat hij gedachten kan lezen en zijn vroegere goede kant wil benadrukken, maar misschien is het moment dat ie Kifher gaat vermoorden. Of hij voelt gewoon aan dat er een heleboel demonen hun kant op komen die hun onderonsje gaan verstoren. What will it be I wonder
‘Wees voorzichtig. De paden langs de wand hebben de vervelende neiging ineens in te storten.’
Ohjee, das niet best. Snel doorlopen dan maar xD
Onze voetstappen maakten geen geluid
Hoe kan dat?
De omgeving hield zijn adem afwachtend in, de twee eenzame reizigers een onaangename verrassing belovend.
Geen horde enge demonen vooralsnog...
Hoe verder we kwamen, hoe hoger de richel werd en de bodem van het ravijn lag diep onder ons.
Maar wel een heel goed moment om iemand van een richel af te duwen.
De planten bedekten slechts het onderste gedeelte van de kloof
Eerder groeide er alleen mos, door het woord planten te gebruiken lijkt het alsof er ook nog andere flora groeit. Dan ben ik heel nieuwsgierig wat er dan nog meer groeit en bloeit in de duisternis.
‘Het ravijn wordt ginds plots nog dieper. Een kloof in een kloof, zou je kunnen zeggen.’
Daeren sprak met zachte stem, ook hij was onrustig.
‘Wat is daar beneden?’
Kifher bleef staan dus ik denk dat hij het eerste zei, maar in de tekst staat dat Daeren spreekt. Van hem verwacht ik niet de verbazing te zien van "ginds plots nog dieper" voor iemand die zijn weg in de niveaus goed kent. Dus dan zou ik de tweede zin aan Daeren kunnen toewijzen, als Kifher toch het eerste zegt, maar dat klopt ook niet, want Daeren gaat niet aan Kifher vragen wat er is :') Lees ik nu heel scheel?
‘Doel je op het gevoel dat je hier krijgt?’
Welk gevoel? :$
‘Het hoogste punt van deze kloof start in het Derde, het laagste bevindt zich in het Tweeënveertigste.’
Das een diepe spelonk als die bijna langs alle niveaus gaat. Daar moet je niet vallen...
Maar hier wordt de magie van de lagere Niveaus naar boven gestuwd. Het is dat gigantische verschil in kracht en… soort energie dat jij – dat wíj merken.’
Als ik het goed snap, is de demonenmagie hoe dieper je gaat hoe sterker?
‘Dat dacht ik eerst ook, maar er zit een volledig circulatiesysteem in de kloof. Hier komt de magie omhoog, vele mijlen oostwaarts zinkt het opnieuw naar het Tweeënveertigste.’
Interessant feitje. Altijd handig als personages hetzelfde denken als de lezer en dan dezelfde vragen stellen :D
Verlangend keek ik naar boven. Ergens voorbij al die grotten en stenen was er een land met aarde, helder water, een hemel. Zonder demonenmagie.
Mooi beschreven en goed dat hij zich daaraan vastklampt, dat geeft een beetje een beeld wat die lange duisternis met hem doet.
‘En… ik ga dolgelukkig zijn wanneer ik eindelijk uit de Niveaus ben.
Kifher wist niet hoe hij hier terecht was gekomen, toch? Ik ga twijfelen of ik dat vergeten ben xD
Wel wel, je vertrouwt me voldoende om er vanuit te gaan dat ik je ook degelijk naar de oppervlakte leid. Ik voel me gevleid
Haha. Opeens bekruipt me het gevoel dat Daeren Kifher naar de Niveaus heeft gelokt. Want het is natuurlijk heel toevallig dat ze net elkaar tegenkwamen.
Ik kan je er telkens een paar uur van vrijwaren, als je wilt – echter enkel wanneer we stilzitten.’
Lees: ik sla je wel even knock-out. Problem solved. Want het is en blijft een halfdemon en niet te vertrouwen :')

Begint bij 'Runen,' stelde ik vast.
‘Twee weken voor één niveau. Goden.’
Maar ze zijn nu toch op de derde? En ze komen van zes... dus dat is twee weken per drie niveaus?
‘ We hebben min of meer de helft van het Zesde achter de rug, en wanneer we de brug overgaan, hebben we het volledige Vijfde doorkruist.’
Hoe kom ik in bij het derde niveau? :s
maar telkens ik iets over zijn persoonlijke ervaringen in deze grottenstelsels vroeg, klapte hij dicht.
Ter check vertelt Daeren zijn jeugd verhalen ook aan Kifher of alleen aan de lezer?
Door het ontbreken van een lichtbron moesten we op de tast onze weg zoeken,
Dat zal vast met vallen en struikelen gepaard gaan? Wellicht een paar beurze tenen als uitsteeksels uit het niets opduiken? Wat gesteun en gevloek misschien? ;)
Schimmenjager nam plots mijn arm vast
Maar ze zagen toch niets?
Witzilveren kristalstructuren en fijne aders van hetzelfde soort gesteente doorbraken het egale vlak en weerkaatsten het licht.
Oehh een nieuw detail van de niveaus! :D
Sinds wanneer voelde ik mij op mijn gemak bij Daeren?
Sinds die keer dat je hem ondersteunde omdat hij opeens zwakte vertoonde ^_^

Ik vind de wijze waarop je hem in conflict laat komen met zichzelf sterk beschreven. Je wilt niet vriendelijk en meegaand zijn met iemand die zoveel bloed aan zijn handen heeft.
‘Ik had niet verwacht dat je zo sterk zou reageren.’
Ik kan me ook voorstellen dat Daeren zegt: "maar je leef toch nog? Wat is het probleem?" xD

Begint bij: Hij liet zich voor me op de grond vallen
‘Daarom heb ik her en der proviand verborgen
Aha! Daar komt het voedsel dus vandaan :D
‘Maandenlang tussen demonen? Jij bent gek,’ mompelde ik hoofdschuddend.
Maar hij is een halfdemon, dus hij moet ergens wel omdat de mensen/elven hem niet als volwaardig beschouwen. Plus gezien wat hij heeft aangericht/nog steeds aanricht is het waarschijnlijk de enige plek waar die de buitenwereld tegen zichzelf beschermt. Want Kifher was nog steeds op zoek naar de Schimmenjager, toch?
Gezien het aantal monsters dat zijn weg naar de oppervlakte vindt
Hm ik had idee dat Schimmenjager de enige was, eigenlijk :P
Julie eerstes worden in dit niveau
Wie zegt dit? Als Daeren het zegt dan betekent dat dat Kifher ook een beetje en demon is. Maar ik denk dat Kifher het zegt (hoewel dat niet met de rest klopt) en dan zou dit op een nieuwe regel moeten.
Vertrouw je me?’
Aaaawh, dit is zo'n schreeuw en hunkering naar geaccepteerd worden.
‘Misschien moet ik maar eens verder vertellen.’
Cliffhanger...

Ik dacht dat deel 1 een afgerond verhaal was en daarna deel 2 volgde, maar nu lijkt het meer dat je het topic niet te lang wilde maken? :p Klopt dat?

De settings van het verhaal vind ik leuk en ook de verhaallijn trekt me aan. Ik merk dat ik me meer getrokken voel dat Daeren, hij heeft iets mysterieus, maar vooral ook een gezicht. Hoewel ik geen idee heb of hij nu slecht of toch goed is (ondanks al zijn daden), mag ik hem meer dan Kifher. Kifher heb ik nog niet echt leren kennen, hij komt over als iemand van een legerachtige positie die een doel op gekregen heeft en daar achteraan gaat. In de niveaus blijkt dan dat hij zichzelf een beetje in de problemen heeft geholpen, maar ondanks dat leer je hem nog niet kennen. Misschien komt dat ook doordat we van Daeren zijn kindertijd zien en Kifher voornamelijk bezig zien in de Niveaus (als er genoeg mos oplicht, of course).

Anyway ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Terug naar “Fantasie”