Film in rood

Het Podium voor de korte verhalen
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

Film in rood

do jan 19, 2017 10:08 pm

De vier magiërs baden in het zonlicht.
‘Hier zou ik kunnen aanwennen, al dat regenweer op Blackmoor,’ zei Zatanna.
‘En ik dan, ik woonde waar het nog meer regende,’ antwoordde Moira.
‘Wees blij dat je niet in een woestijn leeft,’ zei N’Tunku N’Zundu die er als een pimp uit zag in zijn witte pak met hoed.
Abby stak een sigaret op met een vlammende vinger.
‘Hoe kom je in contact met die mensen, Zatanna. Ik bedoel een regisseur van actiefilms, dat lijkt me toch vergezocht.
‘Hey, hij wel levensechte special effects, daarvoor zijn wij hier, we hoeven niet eens in beeld te komen.’
‘Dat is een opluchting,’ zei Abby ‘mijzelf uitgezonderd, jullie zijn niet fotogeniek. Jij met die gedemodeerde paardenstaart en dat achteruit gekamde zwarte haar, om nog maar over N’Tunku te zwijgen met zijn drie tanden en knekelkop.
‘Wat zijn we weer tactvol,’ siste Moira met gloeiende ogen.
‘Wat wil jij opdonder, denk je me aan te kunnen.’
‘Abby, hou op,’ zei Zatanna ‘als je tegen de alcohol niet kan moet je geen drie flessen op het vliegtuig consumeren.’
‘Amerika is een roteind om naar toe te vliegen,’ ze mikte haar peuk op het onvervuild strand van Californië.
Mensen, dagjestoeristen en surfers keken haar vernietigend aan.
‘Die willen ook een bliksem,’ zei ze strijdvaardig.
‘Dan vernader ik je terug in een baby. Als je jezelf toch zo gedraagd,’ dreigde Zatanna.

Na een woelige wandeling kwamen ze dan toch uiteindelijk aan op de filmset. De film ging over de avonturen van een demonenslachter. Het script had niet veel om het lijf. Maar dure acteurs zoals Vin Diesel, de demonenslachter; Nicolas Cage als zijn hulp en Uma Thurman als demonenprinses zouden dat algauw doen vergeten bij de mainstream popcorn cinefiel.
Quintin Tarantino begroette hun hartelijk.
‘Fijn dat je kon komen, dit zou wel eens mijn beste film kunnen worden.
‘Daar twijfel ik niet aan,’ zei Abby pedant ‘dat is ook niet zo moeilijk.’
‘Vergeef mijn collega,’ zei Moira ‘maandstonden, je weet hoe dat gaat. Kill Bill vond ik geweldig.’
‘Ja, Umy is een klassebak. Ik maakte alweer een goeie keuze.’
‘Morgen begint de eerste draaidag. Maar nu moet ik verder werken. Julie brengt jullie wel naar je campingwagen. Tot gauw.’
‘Pff, kon niet krapper zeker?’ bromde Abby.
N’Tunku ging met zijn magische mammoetbotten aan het werk.
‘We hebben een ongewenste passagier,’ zei hij ernstig.
‘Wat bedoel je?’
De Afrikaan uit Congo fronste zijn grijze wenkbrauwen.
‘Abby is zwanger van een demon.’
‘Maar hoe?’ vroeg Zatanna
‘Weet je nog die plofduivel van vorige week? Die heeft haar toen hij gasvormig was via neus en mond binnengedrongen en aan een eitje vastgeklampt, daarom gedraagt ze zich zo.’
‘Wat nu?’ vroeg Moira
‘Ik kan de demon verdoven. Maar niet weghalen, dat is te gevaarlijk.’
‘Mijn lichtstraal kan ook helpen. Magie van licht en orde werkt goed tegen Chaos magie.’
‘En Chaosmagie bestrijdt je nog beter met Chaos, zoals ik met mijn beenderen.’
‘Oké, ik begin, jullie volgen,’ beval Zatanna, hij nam zijn amulet.’
Een paarse lichtbundel schoot tevoorschijn, door zijn machtige geest geleidt.
Abby kronkelde gillend. Toen bombardeerde Moira haar met lichtdolken die door haar lichaam gingen. N’Tunku wierp de beenderen en begon met een ratel oeroude incantaties te zingen.
Abby viel bewusteloos neer. Ze legden haar op de bank.
Er werd geklopt. ‘Gaat het? We hoorden geschreeuw.’
‘Gewoon een magische aangelegenheid, alles is in orde hier, maar toch bedankt,’ zei Zatanna
Dit beleefden boeiende dagen te worden.
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

Re: Film in rood

vr jan 20, 2017 9:14 pm

De explosie kwam helemaal onverwacht. Het waren geen special effects, sterker nog er werd niet gefilmd op het ogenblik, het was nacht.
Zatanna en Quentin waren het eerst ter plaatse.
‘Verdomme, mijn hoofdacteur,’ zei Tarantino verweesd.
Zatanna’s amulet begon te pulseren. Ze zagen een naakte vrouw wegrennen en in de schaduwen verdwijnen.
‘Is dat één van jouw crew?’ vroeg Zatana
‘Nee, ik heb die griet nog nooit gezien.’
‘Oké, pak je spullen, alles wat je kan dragen, zorg dat de andere dat ook doen. Dit is een no access zone vanaf nu,’ beval Zatana.
‘Wat zijn het?’
‘Geesten, en hele kwade, je hebt hier een berg gegraven, niet?’
‘Ja, hoe weet jij dat?’
‘Het is standaard, vreemdelingen komen en verstoren graven, in dit geval een massagraf,’ Zatana gebaarde naar de enorme heuvel en de put ervoor.
‘Oké, jij bent de expert. Je laat toch wel weten wanneer we terug mogen komen?’
‘Ik weet dat je met een deadline zit, ik raad je aan om een nieuwe hoofdacteur te zoeken. Brad Pitt zijn laatste uur heeft geslagen.’

‘Wat was die explosie?’ vroeg Moira bezorgd.
‘Geesten, en geen lieverdjes. Iedereen naar buiten.’
Abby was wakker geworden.
‘Mijn hoofd staat op springen,’ zei ze ‘en die stemmen.’
‘Door die demonische parasiet in je lichaam zijn je zintuigen scherper geworden,’ verklaarde Zatana.
‘Als je deze wil uitzitten…’ stelde Moira voor.
‘Ben je gek, ik kan een frisse neus en wat actie gebruiken.’
Toen stortte het dak boven hen in. Het leek door een gigantisch wezen stuk gekauwd te worden.
Abby schoot in brand en vloog door het dak heen. Moira riep verschillende plantenwortels op, een vuistdik. Ze duwden het dak omhoog.
‘Ik zal onze gasten eens wat tastbaarder maken,’ zei N’Tunku, hij gooide zijn onafscheidbare botten, verschoof ze zingend. Paarse vonken schoten omhoog en namen enorme afmeting aan in de nachthemel.
Zatana omklemde zijn amulet, prevelde met gesloten ogen oude spreuken, de paarse energie lekte tussen zijn opeengeklemde handen. Hij liet het los, alles werd in een etherisch licht gebaad.
‘Aanvallen,’ zei hij.
Abby maakte een bocht in de lucht en zag de geesten, tientallen, verweesd om zich heen staan staren. Ze nam hen onder vuur met vuurladingen. Ze vielen uiteen.
‘Het heeft geen zin, kijk,’ zei Moira
Een man die uit elkaar was gespat verscheen weer.
‘We moeten de oorzaak van hun woede wegnemen,’ zei N’Tunku.
‘Abby, windstoot graag, zorg dat deze put met het aarde van de berg gevuld wordt,’ riep Zatanna.
‘Geen probleem.’ Ze richtte haar armen met uitgestrekte palmen op de berg. Een enorme wind verzamelde zich rond haar handen. Ze liet hem los wanneer hij op juiste sterkte was.
‘Ik probeer het onder controle te houden, maar grijp toch maar iets vast,’ zei ze.
In een oogwenk werd de put gevuld.
Moira gebruikte haar gaven, een bloemenpracht verscheen op de nu vlakke aarde. N’Tunku had een vermolmd kruis gevonden. Er stond een achternaam op.
‘Parker, wellicht de naam van de geesten,’ hij zette het op het graf.
De geesten verdwenen op slag.
‘Wel dat hebben we goed gedaan.’
‘Ondanks ons streven naar vooruitgang zijn er sommige dingen die niet onverschillig het graf in gaan.’
‘En de film.’
‘Dat die verrekt, ik doe wat ik allang had moeten doen. Ik roep versterking in, we moeten een middel vinden om Abby van die demon te verlossen.’
‘Dat betekent…?’ zei Moira huiverachtig.
‘Inderdaad, een tocht naar de hel,’ zei Zatanna grimmig.
nurias
Columnist
Beheer:

za jan 21, 2017 8:43 am

Leuk verhaal en goed geschreven, aparte personages
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

zo jan 29, 2017 8:11 pm

Grappig geschreven :)
Heb je er bewust voor gekozen om het gehele verhaal uit dialoog te laten bestaan?
It always seems impossible until it's done. Keep writing!

Terug naar “One-shots”