Kort grappig verhaaltje

Het Podium voor de korte verhalen
nurias
Columnist
Beheer:

Kort grappig verhaaltje

wo nov 23, 2016 9:00 am

Een moeder heeft visite van haar nicht met haar zoon van zes jaar.

Tijdens het drinken en eten tussendoor het spelen kan haar zoon niet stil zitten zoals gewoonlijk. Al gauw morst hij limonade over zijn broek en niet een klein beetje ook! Drijfnat en plakkerig is broek en deze kan haar zoon niet meer aan. Boos is zijn moeder natuurlijk en wat moet hij nu aan. Gelukkig heeft de moeder waar ze visite zijn een dochter in dezelfde leeftijd als haar zoon en kan hij dus wel een broek aan van haar.
“Ik ga die niet aantrekken!” Roept haar zoon duidelijk boos en met gekruiste armer als de moeder terugkomt van boven.
Het is dan ook een spijkerbroek met roze stiksel en een bloemetje op de voorkant. Er is geen anderen broek die hij aan kan en ook zijn de andere te mooi en te nieuw. Ook zal zijn nichtje er niet blij mee zijn.
“Dan moet je maar in je onderbroek naar huis.” Zucht zijn moeder.
Haar zoon staat nog steeds met zijn armen gekruist.
Zijn moeder zucht diep en begrijpt het wel. "Kom aantrekken, het is al avond dus weinig mensen zullen je zien."
Zuchtend trekt haar zoon toch de broek aan.

Bij het naar huis gaan ziet de moeder haar zoon niet bij de kinderen die in de gang spelen. Wel ziet ze een paar benen onder een jas uitsteken.
“Jasmijn, kom achter de jassen vandaan en waar is Joost.” Roept de moeder.
Dan hoort de moeder gelach achter zich en het is Jasmijn. Het was dus haar eigen zoon die zich achter de jassen had verstopt. Zijn moeder dacht Jasmijn te herkennen aan de broek met roze stiksels en bloemetje aan de voorkant.
Capt Harlock
Forum Grootmeester
Vulpen
Beheer:

Re: Kort grappig verhaaltje

wo nov 23, 2016 7:20 pm

Haha heel herkenbaar zo met die broek, vast iets wat je hebt mee gemaakt
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

di nov 29, 2016 8:33 pm

Hahaha :P Flauw, maar wel een leuk verhaaltje, Nurias!
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
CliveBarker
Vulpen
Beheer:

di dec 13, 2016 11:24 am

Ik ben eens gaan bowlen en ik smijt de bal, mijn broek scheurde en dan nog geen klein beetje. Iedereen kon mijn onderbroek zien. Grappig verhaal en o zo herkenbaar;0

Terug naar “One-shots”