Door een kat zijn ogen

Het Podium voor de korte verhalen
Kattenmeisje3045
Ganzenveer
Beheer:

Door een kat zijn ogen

vr apr 07, 2017 2:03 pm

Ik lig lekker op een groot bed, te slapen. Mijn vrouwtje is een tijdje geleden weggegaan, ik weet niet waar heen. Ze zei iets over school, wat dat dan ook mag wezen. Dus nu ben ik alleen, nou ja alleen. Er word niet ver van me geblaast. Ik doe mijn ogen een klein beetje open en ik zie mijn kamergenoten ruzie maken. Mijn vrouwtje noemt ze Angel en Raven. Ik doe mijn ogen weer dicht en probeer ze te negeren. Dat is soms wel eens heel lastig, als Raven zo heet die kleine zwarte, Angel met rust laat. Maar dan zich richt op mij, ik vindt het niet erg. Ten minste niet altijd als ik bij mijn vrouwtje lig,wil ik dat ze me met rust laat. Als ze dan nog komt vervelen dan, sla ik haar weg.

Mijn maag begint te knorren en ik stond op. De twee dames waren eindelijk gaan liggen, dus ik had de rust. Ik sprong van het bed en liep naar mijn eten. Mijn vrouwtje vond dat we wat mochten doen voor onze eten, dus had ze een rare paal neer gezet waar ik mijn eten uit moest hengelen. Ik deed dit maar want als ik het niet doe dan is er geen eten. Ik at mijn brokjes die ik had gekregen van de paal. Maar opeens voel ik iets op me landen. Verschrikt kijk ik om en zie ik Raven naast me staan. Haar staartje zwiept heen hen weer. Ik blies even naar haar, om duidelijk te maken dat ik wilde eten en probeerde daar mee verder te gaan. Maar die kleine liet me niet met rust. Ze bleef komen, nu was ik het zat en ik draaide me om en gaf haar tik met mijn klauw. Maar ook dit schrok haar niet af, het moedigde haar juist aan. Ze sprong met vier pootjes de lucht en besprong me weer. Ik wilde haar ontwijken maar in plaats daarvan botste ik tegen de paal aan, deze viel met een klap om en al het eten kwam op de grond. Raven vond dit echter leuk en kwam weer achter me aan. Ik had helemaal geen zin in haar en ik rende voor haar weg. We rende kris kras door de kamer heen, hier en daar lieten we wat op de grond vallen. Ook maakte we Angel wakker en van kroop ze in een hoekje van het bed en zat daar luid te grommen en te blazen.

Opeens hoorde ik iets buiten. Ik rende naar het raam toe en keek naar buiten. Angel en Raven volgde me en volgende mijn voorbeeld. Beneden het raam stond mijn vrouwtje, ze zwaaide en had een lach op haar gezicht. Een teken dat ze blij was om ons te zien. Ze verdween weer, ik snapte er niets van waar was ze nou weer gebleven. Opeens hoorde we gestommel op de trap een teken dat ze naar boven kwam. We sprongen van het vensterbank af en rende naar de deur. Een gerinkel kwam door de deur heen en deze ging na een klik open. We mauwde en Raven schoot langs haar benen de rest van het huis in. Angel volgde haar voorbeeld. Ik niet ik bleef bij mijn vrouwtje , de lach op haar gezicht was echter verdwenen. In plaats stond daar een frons, ze keek naar mij ,, Eca´´ zei ze tegen mij. ,, Wat is hier gebeurt.´´ Persoonlijk had ik het aan haar willen vertellen. Maar ik deed de moeite maar niet en gaf een likje op haar uitgestoken hand. Ze gaf een aaitje over mijn bol en begon met opruimen. Ik ging op het bed liggen en keek toe hoe ze dat deed. Maar na een tijdje vielen mijn ogen dicht.
Zet je dromen op papier.
Maaike
Beheer
Columnist
Contacteer:
Beheer:

Re: Door een kat zijn ogen

wo apr 12, 2017 6:54 pm

Leuk verhaaltje ^_^ Zo te lezen is het baasje zeer vergevingsgezind, haha

Af en toe wissel je van de tijd waarin je schrijft. Dan staan de werkwoorden opeens in de tegenwoordige tijd in plaats van de verleden tijd.

Verder goed geschreven.
It always seems impossible until it's done. Keep writing!
nurias
Columnist
Beheer:

za dec 30, 2017 7:52 pm

Leuk en goed geschreven verhaal naast de punt die Maaike aangaf
Sive Hiolair
Balpen
Beheer:

wo jan 03, 2018 10:24 am

Hey, leuk verhaal, is weer eens iets anders om te lezen.

Ze sprong met vier pootjes de lucht en besprong me weer.
Deze zin vond ik leuk, ik zag het zo voor me.
Al doende leert men.
Libelle
Kroontjespen
Beheer:

wo jan 03, 2018 4:40 pm

Heb vroeger ook katten gehad, heel herkenbaar dit. :D ;) Leuk verhaal.
Mijn verstand breng mij van A naar B, mijn verbeelding voert mij overal.
Nayalina Nashan
Gouden griffel
Ganzenveer
Beheer:

wo mei 02, 2018 12:37 pm

Ojee, idd herkenbaar xD. Alleen lopen de katten hier geen spullen omver, maar zorgen ze ervoor dat wíj om de haverklap over hen struikelen :lol:.
Zoals Maaike al zei, wissel je van tijd. Je begint in tegenwoordige en eindigt in verleden tijd.
Wel grappig dat je echt vanuit het perspectief van de kat vertelt, leuk om lezen!
A reader lives a thousand lives before he dies.
Jim Beta
Pen
Beheer:

do sep 13, 2018 7:26 pm

Ja inderdaad leuk om te lezen en zou nog een goed idee zijn voor een boek. Hoe een dier de dingen ziet en geschreven vanuit het perspectief van een dier. Zou nog wel interessant zijn denk ik

Terug naar “One-shots”